Voor het eerst opgelicht...

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Voor het eerst opgelicht......

Bericht door Kroppie »

jemig 4,60 euro, beschouw het als leergeld en geef er verder geen ruchtbaarheid aan, drukte om niets.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8376
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Voor het eerst opgelicht......

Bericht door EasyBee »

@isoplus
Dat weten ze dus niet, want daar staat bij de topic start : "Wij hadden de fout gemaakt om de meterstand niet vooraf te controleren".
Het enige wat ze kunnen aangeven is wat het apparaat gebruikt in hun situatie (dus ook met of zonder bevochtiger).

En ik ben het eens met eerdere schrijvers. Dit is wel heel veel gedoe rondom € 4,60.
Cee Pee schreef:5 ampère X 12 volt = 60 watt : 230 volt = 0,26 ampère.
Nou dat is een ander verhaal. Want op de transformator/omvormer en in de gebruiksaanwijzing bij het apparaat staat dat hij 1,5 Ah op 220V gebruikt (met bevochtiger).
Laatst gewijzigd door EasyBee op wo 11 okt 2017, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Luc & Chris
Berichten: 1248
Lid geworden op: do 05 nov 2009, 20:00
Locatie: Kloosterzande - Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Voor het eerst opgelicht......

Bericht door Luc & Chris »

Nogmaals: het gaat me niet allen omdat wij teveel hebben betaald, maar vooral om een waarschuwing dat je niet dezelfde fout maakt als wij.

Overigens verbruikt het cpap apparaat 60 watt, dus reken zelf maar uit.
ICD drager sinds 20 juni 2016.
Meer lezen over ons? Hier klikken.
Gratis camperplaats in Zeeuws-Vlaanderen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Voor het eerst opgelicht......

Bericht door Atoz »

Toevallig las ik vanmorgen hier op dit forum een stukje tekst door Aloys als beheerder geschreven, waarin ook iets vermeld stond over slechte reclame maken op dit forum.
Kijk hier

Omdat de beheerder van de camperplek zich hier niet kan verdedigen, stel ik'voor om de titel aan te passen.

"Voor het eerst zo dom geweest om de meterstand niet zelf te controleren".
Want dat is eigenlijk de enige boodschap die ik van dit topic onthouden zal, verder is elke euro ook een euro voor me.

Gegroet
Guido
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
roma
Berichten: 4528
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Voor het eerst opgelicht......

Bericht door roma »

Zinnige topic. Zo zie ik bij Guido het reparatiehandboek als pdf voor de Ducato 1994 -2002. Heb je hem ook voor een Ducato van 2004?

En ik ben voor de zoveelste keer opgelicht, "gewoon" omdat ik mijn hypotheek heb afbetaald en daar komt nu een boete op van minimaal 1200 Euro ..... per jaar.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Voor het eerst opgelicht......

Bericht door Atoz »

roma schreef:Zinnige topic. Zo zie ik bij Guido het reparatiehandboek als pdf voor de Ducato 1994 -2002. Heb je hem ook voor een Ducato van 2004?
Nee maar misschien iemand anders hier wel

Gegroet
Guido die het jammer vind dat we al die technische documentatie niet beter op het forum hebben staan.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1118
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: Voor het eerst opgelicht......

Bericht door Karelkaywa »

Overigens krijgt deze camperplaats het cijfer 7,9 uit 114 beoordelingen op de NKC camper-app (inclusief de nieuwste up-date die prima bij werkt). Zelf denk ik dat de beheerder de laatst betaalde meterstand als beginstand hanteert en dat de volgende gebruiker zonder electra te betalen is vertrokken. De waarschuwing om altijd zelf de beginmeterstand te noteren is een juist advies. TS heeft waarschijnlijk ook betaald voor zijn voorganger. Ik zou me ook gen.... voelen.
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Voor het eerst opgelicht...

Bericht door Vertrokken2 »

Genaaid door de voorganger wellicht, maar niet door de exploitant.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
greyfox
Berichten: 157
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 21:13
Locatie: Echternach / Luxemburg

Re: Voor het eerst opgelicht...

Bericht door greyfox »

wij zijn ook afgelopen week 5 nachten op de camperplaats in Gangelt geweest.
Het systeem met de stroom gaat als volgt: De stroomkastjes zijn op slot en de stopcontacten worden door het personeel vrij geschakeld (gedeblokkeerd).
Tegelijkertijd wordt de meterstand afgelezen.
Je kan deze dus alleen maar controleren wanneer je ernaast staat en niet daarna.
Voor de sleutels van de in- en uitgangspoorten betaal je 10 Euro borg. Met dit bedrag wordt de stroom verrekend.
Wanneer je weggaat wordt eerst de stroommeter afgelezen en het stopcontact weer geblokkeerd.
Je kan dus in feite niet wegrijden zonder de stroom af te rekenen, tenzij je de sleutel vergeet terug te geven.
Je kan dus normaal niet de stroom van je voorganger mee betalen, enkel je eigen stroom.
Overigens moesten wij voor de 5 nachten slechts 1,64 Euro af te rekenen.
We waren wel overdag meestal met de camper onderweg. Dus in feite alleen voor de avonden en nachten.
Wij hebben gezien de geringe bedragen die wij altijd moeten afrekenen nog nooit de indruk gehad dat het niet zou kloppen.
Het zou mij dus verbazen dat het in bovenvermeld geval niet zou kloppen.
In geval van twijfel kan je gewoon het schrift van het personeel ter inzage vragen om te kijken wat hun begin stand was en de eindstand kan je natuurlijk ook nog op de meter nakijken.
greyfox
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80325
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Voor het eerst opgelicht......

Bericht door Dafluc »

On4bgc schreef: Guido die het jammer vind dat we al die technische documentatie niet beter op het forum hebben staan.
We hebben een afdeling handleidingen. Daar kunnen natuurlijk altijd zaken bijgezet worden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13347
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Voor het eerst opgelicht...

Bericht door hathi »

Ben ook opgelicht,heb 10 broodjes gekocht,voor €5,- terwijl ze bij de Lidl€1.50 kosten :lol3:
Hans
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Voor het eerst opgelicht......

Bericht door Hoofdnoorman »

roma schreef:Zinnige topic. Zo zie ik bij Guido het reparatiehandboek als pdf voor de Ducato 1994 -2002. Heb je hem ook voor een Ducato van 2004?

En ik ben voor de zoveelste keer opgelicht, "gewoon" omdat ik mijn hypotheek heb afbetaald en daar komt nu een boete op van minimaal 1200 Euro ..... per jaar.
Tsja, ik geloof dat je liever hebt dat het vrije vermogen van jouw huis in Box 3 gaat komen?
Als je dan een huis hebt van 3 ton, mag je voor 2,7 ton VRH aftikken. Dat komt dan op 3240 euro.
Nou, dan toch maar liever die Forfait.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Sjaak en Marja
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 23 apr 2007, 7:09
Locatie: Arcen

Re: Voor het eerst opgelicht...

Bericht door Sjaak en Marja »

opgelicht? €4,60 , ja ...is maar hoe je het bekijkt.
Op de FB pagina waar je dit stuk ook schreef kreeg je veel commentaar, wat dacht je?? hier op het forum krijg ik wel gelijk?
Het is zoals Mark schreef als dit je enige probleem is, heb je verder niks te klagen.
En deze reactie kwam van iemand die in het Antoni Leeuwenhoek ziekenhuis lag!! :bang:
isoplus
Berichten: 6342
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Voor het eerst opgelicht...

Bericht door isoplus »

Het ging bij mijn weerwoord slechts om de uitdrukking" opgelicht".
Je mag natuurlijk twijfelen aan de juistheid van de rekening, echter dan hoor je dat met de verstrekker van de rekening op te lossen.
Het gaat niet aan om te spreken van oplichting als er slechts twijfel is over de hoogte van het bedrag.
Het sop is de kool niet waard en met een dergelijk bericht laat je geen waarschuwing uitgaan maar beschuldig je iemand die geen weerwoord kan geven en dat stoort mij oprecht.
Maar ga gerust verder met je woede uiten als dat je opluchting.
Gesloten