Amerikaanse camper [2]

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Amerikaanse camper [2]



Bericht door de Jonckheer »

Hier stond oorspronkelijk de vraag van Nirvana bovenaan. Dat leverde drie pagina's enthousiasme op. Heel leuk, maar niet het antwoord op de vraag. Omdat er toen een tweede topic werd geopend grijp ik even in. Hier dus ruimte voor alle foto's en enthousiasme. En nog eens de eerste post uit het tweede topic. Blijft het andere topic voor concrete antwoorden. Krijgen we niet 2 topics vol mooie Amerikaanse plaatjes.
Transitje schreef:Er loopt een topic met een vraag over ervaringen met Amerikaanse campers, om dat topic niet te vervuilen begin ik een nieuw topic.
De foto's die er staan van die enorme campers daar smul ik van, gewoon schitterend, maar voor mij dan weer wel in Amerika.
Ik zou me doodschamen als ik met zo'n gigant hier rond zou trekken.
Als een ander daar anders over denkt, prima, even goede vrienden, het is puur míjn mening, en ik blijf het geweldig mooi vinden, maar ik pas.
En nou niet direct beginnen met te zeggen dat het de kift is, afgunst, of weet ik wat meer, ik gun aan ieder die het mooi vind z'n camper die hij wil, ook nog als er een Rolls of Ferrari achter hangt met een helicopter.
Alleen het schoonmaken en poetsen al, of zou je dat laten doen bij zo'n camper, waarschijnlijk door James, de meereizende butler. :P


In Nederland zijn er maar weinig i.t.t. België. Dat komt door de absurd hoge belasting tarieven hier waardoor je leegloopt als je een zware camper als een Amerikaanse RV er op na wilt houden. Er zijn nog wel een aantal zaken om op te letten zoals het Amerikaanse 110 volt systeem. Persoonlijk vind ik ze geweldig en ook zijn de enkele eigenaren van een Amerikaan op dit forum er positief over. Eén groot voordeel hebben ze en dat is dat ze geen van allen ondergemotoriseerd zijn; een grote camper heeft een grote motor dus niet een opgepept kleintje en zo hoort het!
Jacob en Florie
Berichten: 8
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 19:31
Locatie: betuwe

Re: Amerikaanse camper



Bericht door Jacob en Florie »

Helemaal mee eens, groot sterk en stoer! Je kunt ook denken aan een zgn, fifth wheel, kan voor de kosten interessant zijn! Sukses met zoeken

Verstuurd vanaf mijn MHA-L29 met Tapatalk
Pluk de dag! Laat iets over voor morgen!
Meine
Berichten: 4757
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Amerikaanse camper



Bericht door Meine »

Een fifth wheel is toch gewoon een caravan en geen camper? Of zie ik dat nou zo verkeerd? En wat zou dan het voordeel zijn van zo'n fifth wheel t.o.v. een gewone caravan?

Maar een Amerikaanse camper, dat snap ik wel, het lijkt me ook wel wat.
Jacob en Florie
Berichten: 8
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 19:31
Locatie: betuwe

Re: Amerikaanse camper



Bericht door Jacob en Florie »

Meine, of het een caravan of camper is, ik weet het niet, maar het gaat om de inrichting, zelf redzaamheid, overal waar je wat kunnen verblijven. Het voordeel kan zijn de directe kosten, zijn bij een fifth wheel heel laag, mede afhankelijk van de trekker die er voor staat.

Verstuurd vanaf mijn MHA-L29 met Tapatalk
Pluk de dag! Laat iets over voor morgen!
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Amerikaanse camper



Bericht door de Jonckheer »

Een fifth wheel is een oplegger en geen caravan. Het is eigenlijk een aparte categorie. Een kant en klare uit Amerika gaat niet lukken omdat ze daar elektrische remmen hebben en dat krijg je hier nooit door een keuring. Er moeten dus andere assen onder om hem hier op kenteken te krijgen. Verder wel interessant omdat je dat ding d.m.v. een koppelschotel op de bak van een mooie sterke US pickup mee kunt nemen en je ter plaatse die ter beschikking hebt.
Meine
Berichten: 4757
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Amerikaanse camper



Bericht door Meine »

Dat begrijp ik wel natuurlijk, dat een fifth wheel er net even anders uitziet dan een caravan. Maar het gebruik is dat als van een caravan, loskoppelen op de camping en dan met je pick up rondjes rijden in je vakantiegebiedje of gewoon aan het strand liggen voor drie weken. Want een fift wheel is natuurlijk ongeschikt voor de gemiddelde camperplaats, én omdat het geen camper is, én vanwege zijn lengte.

Voor mij in ieder geval niet te vergelijken met een (Amerikaanse) camper.
Jacob en Florie
Berichten: 8
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 19:31
Locatie: betuwe

Re: Amerikaanse camper



Bericht door Jacob en Florie »

Mijn ervaring is dat voor (veel) camperplaatsen een fifth wheel geen probleem behoeft te zijn, hebben er veel plezier mee, maar gebruiken deze dan ook als zodanig en gaan niet voor alles met de combinatie naar toe. Onze vacantie zijn dan ook veel buiten, wandelen, fietsen om zo veel mogelijk te zien / beleven.

Verstuurd vanaf mijn MHA-L29 met Tapatalk
Pluk de dag! Laat iets over voor morgen!
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 949
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Amerikaanse camper



Bericht door djurre1980 »

Ik wilde ook altijd graag een Amerikaanse camper.
Vond ze altijd heerlijk robuust, voorzien van alle opties die je thuis ook hebt.
Het liep altijd stuk op het gewicht.
Voor een beetje Amerikaanse camper heb je altijd een c rijbewijs nodig en dat vind ik dan weer zonde om te gaan halen voor die paar weken per jaar dat ik ermee zou kunnen kamperen.

Uiteindelijk vond ik mijn Iveco Beka die aardig in de buurt van een Amerikaanse camper komt.
Veel opties die een Amerikaanse camper heeft heb ik ook:

-Dubbellucht
-Grote keuken met oven en magnetron.
-Volwaardige douche
-Dikke wielen met metalen vrachtwagen doppen
-TL balken in alkoof
-Dikke metalen bumpers

Haha, ja dat vind ik gewoon gaaf.

Ik zou alleen nog een generator moeten inbouwen.
Laatst gewijzigd door djurre1980 op wo 11 okt 2017, 13:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Nirvana
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 11 okt 2017, 8:43

Re: Amerikaanse camper



Bericht door Nirvana »

Mijn voorkeur gaat uit naar een camper en helemaal niet naar een gift wheel.
Dus ervaringen van Amerikaanse campers gevraagd a.u.b.
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Amerikaanse camper



Bericht door Huub56 »

zo iets :-B
Bijlagen
camper 2.JPG
camper 2.JPG (236.63 KiB) 2449 keer bekeken
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10193
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Amerikaanse camper



Bericht door Peter LMC »

Nirvana schreef:Mijn voorkeur gaat uit naar een camper en helemaal niet naar een gift wheel.
Dus ervaringen van Amerikaanse campers gevraagd a.u.b.
Zelf geen ervaring met een Amerikaanse camper maar wel net terug met mijn eigen camper uit Noord Amerika.
Velen hebben mijn oude camper staan te bewonderen. Vooral de kwaliteit waarmee mijn 19 jaar
oude Mirage camper in elkaar gezet is.
En vooral de slimme indelingen van de Europese campers spreekt de Amerikanen wel aan.
Daar kunnen ze hier (Amerika) nog veel van leren werd er regelmatig gezegd.
Als ze eens stopte met het monteren van die grote lompe stoelen en zetels en banken dan kunnen de slideouts ook de helft kleiner.
Verder vind ik de techniek van de onderstellen ook ouderwets.
En regelmatig komt het verbruik van de daar gemonteerde benzine motoren in het gesprek.
De Amerikanen lopen 1 op 3.5 a 1 op 4 op benzine voor een 7 a 8 meter camper. Bijna altijd een V8 van een 6 a 7 liter.
Die (volgens hun) bij 3 ton aan zijn eind is. Dieselmotoren in campers zie je bijna niet.
Mijn MB verbruikt 1 op 9.8 op diesel. Iets wat ze zich bijna niet voor kunnen stellen.
Dus let ook op het verbruik.

Doe er je voordeel mee.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80417
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Amerikaanse camper



Bericht door Dafluc »

Nirvana schreef: Dus ervaringen van Amerikaanse campers gevraagd a.u.b.
Vanaf nu graag alleen antwoorden op de vraag.
Afbeelding
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Amerikaanse camper



Bericht door de Jonckheer »

Peter LMC schreef:Dieselmotoren in campers zie je bijna niet.
Alle class A RV's hebben een dieselmotor of hebben we het hier over een kleine (class B) camper? Dan heeft een Amerikaan geen zin, ben je niet beter af dan met een Europeaan. Wil je een Amerikaan moet je ook een grote willen want dan koop je iets wat hier of niet bestaat of onbetaalbaar is.

Afbeelding
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 949
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Amerikaanse camper



Bericht door djurre1980 »

Peter LMC schreef: Die (volgens hun) bij 3 ton aan zijn eind is
Ja, bij 3 ton in miles ja....oftewel 482000 km.

Ik heb er velen gezien, merendeel met tonnen in miles.
Die blokken hoeven nauwelijks te werken om vooruit te komen, super degelijk maar onzuinig.
Plaats reactie