Snel rijk worden van verzendkosten

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Snel rijk worden van verzendkosten



Bericht door henk en lila »

Ook bij webwinkels zitten er kruideniers tussen, bijv Ryanair. Mag het een onsje meer zijn? Nu extra vroeg inchecken, oh, kost wel 5 euro extra.
Neem dan een voorbeeld aan bijvoorbeeld Coolblue.
All in prijs: wasmachine+bezorgen+plaatsen+oude meenemen+ verpakkingsmateriaal meenemen.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Snel rijk worden van verzendkosten



Bericht door Cee Pee »

En met een super service, wasdroger daar besteld werd de volgende dag geleverd en de oude mee terug.
Bij het uitpakken bleek er schade te zijn één belletje was voldoende om de volgende dag een nieuwe te krijgen en de beschadigde ging gelijk weer mee retour.
Normaliter moet je eerst de oude retour sturen maar vanwege de eiland situatie en dus extra vrachtkosten zo opgelost.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8940
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Snel rijk worden van verzendkosten



Bericht door kampo »

Volgens mij kost een pakje versturen binnen Europa minstens 9 €
3 Euro om op te pikken
3 Euro om af te leveren
en 3 Euro voor het organiseren ervan
Bij DHL/TNT/UPS/DPD betaal je voor dat totaal meestal rond de 12 €

Maar het kan dus ook gratis, zelfs vanuit China nog wel.
Als consument verkies je gewoon de goedkoopste. Ik ook.
Economisch klopt er iets niet bij (bijna) gratis verzending.
Dat maakt onze economie stuk en is een vorm van oneerlijke concurrentie
Moeten we dat toelaten en wat is de impact ?
Kost dit ons op termijn niet meer als gewoon te betalen voor de vracht.
Groeten Kampo
WimZ
Berichten: 1815
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Snel rijk worden van verzendkosten



Bericht door WimZ »

Volgens mij kost een pakje versturen binnen Europa minstens 9 € ... 3 Euro om af te leveren
Ja en dat is de consumenten prijs en voor de kleine webwinkels. Bol.com bijvoorbeeld betaald een stuk minder voor versturen van pakketjes.
De 3 euro (als dat klopt?) voor afleveren is voor het afleveren van de chinese (en andere buitenlandse) pakketjes. Er is namelijk een overeenkomst dat pakketjes uit het buitenland binnen Nederland gratis bezorgt worden. En andersom pakketjes uit Nederland worden in het buitenland gratis bezorgt. Dat moet elkaar opheffen. (maar of dat lukt tegenwoordig?)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Snel rijk worden van verzendkosten



Bericht door Kroppie »

gratis verzending vanuit china zal wel een soort verkapte overheidssubsidie zijn, als straks iedereen in china koopt zal het wel niet meer gratis zijn, maar dan is het te laat

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
herbybg
Berichten: 1543
Lid geworden op: wo 23 mar 2011, 10:51
Locatie: Absurdistan: O-Vl

Re: Snel rijk worden van verzendkosten



Bericht door herbybg »

Zou Kampo niet bereid zijn om bij de chinees Yank Yank te gaan werken als chauffeur, ze betalen U een riant chinees loon met 2 schoteltjes rijst per dag!
Of zou je willen dat de winkelier rijst en water vreet? :hug: :thumbdown: :DD

Kijk naar de oosteuropese vervoersmaatschappijen, en dan klagen de westerlingen over oneerlijke concurentie. En jij koopt daar, dus supporteer je het :DD :thumbdown: :thumbdown:
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Snel rijk worden van verzendkosten



Bericht door Atoz »

Al begrijp ik jouw reactie, helaas doe ik net hetzelfde als Kampo en met ons al die anderen.
Praat eens met een postbode, in Belgenland brengen die de meeste van die pakjes aan huis, die slepen karrevrachten chinees spul met zich mee

Maar om ons (ik en Kampo) nu met alle geweld rijst en water te vr*t*n te geven?

Gegroet
Guido, die enkel rijst van bij de chinees echt lekker vind.
Laatst gewijzigd door Dafluc op vr 06 okt 2017, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd. Bij rechtstreeks reageren knop Nieuw Antwoord gebruiken aub.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
herbybg
Berichten: 1543
Lid geworden op: wo 23 mar 2011, 10:51
Locatie: Absurdistan: O-Vl

Re: Snel rijk worden van verzendkosten



Bericht door herbybg »

Als je wil dat alles zó goedkoop wordt,krijg je toestanden overal en in alle takken als bij de camioneurs....
En da willen we toch nie?

Iedereen knibbelt op prijzen en winstmarges, en iedereen wil een riant loon????
Worden er nog TV's gemaakt in Be of Ned?
Daar gaan we naartoe en tot zo'n toestanden leidt dit gedrag!
Straks gaan we met een dop(werkloosheids)kaart (made in China) naar een robot (Made in China) om ons loon!
De enigen die nie knibbelen en bezuinigen zijn de ministeries en belastingen!
Ik vind, de zon moet voor iedereen schijnen=> Leef en laat leven

Straks Teleatlas(TT) en straks TT zelf... :-? :DD :thumbdown:
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Snel rijk worden van verzendkosten



Bericht door de Jonckheer »

Je gaat volkomen voorbij aan het feit dat Nederland bovenaan staat in het verhogen van de belastingen, al wordt er steevast beloofd dat ze zullen worden verlaagd. De BTW verhoging van 19 naar 21% was een crisis maatregel. Welnu, de crisis is voorbij maar in plaats van het terugbrengen van 21 naar 19 gaan ze het lage tarief even met 50% verhogen van 6 naar 9%. Alleen de hoger betaalden gaan er op vooruit maar dat is geen nieuws uiteraard, de rest levert (opnieuw) in.
In dat licht bezien is het toch niet raar dat men naar wegen zoekt om toch aan leuke / nuttige dingen te komen tegen een normale prijs? Zonder belachelijk hoge verzendkosten? En dus bestel ik (en velen met mij) de gekste dingen in China. Meestal zonder verzendkosten maar mét track and trace. Zelfs bij een bestelling van €3 kun je het pakje volgen en krijg je bericht als het is bezorgt en willen ze weten of het goed is aangekomen. En zo hoort het.
Hier hebben ze alles naar de gallemieze laten gaan: Fokker, ADM, NDSM, de mijnbouw en wie weet wat nog meer. Zogenaamd te duur, gelul natuurlijk want dan spring je toch bij in de vorm van lagere belastingen? Momenteel draaien alle windmolens niet op wind maar op subsidie. Stopt dat worden ze gesloopt, zie maar wat er momenteel in Duitsland gebeurt. Na 10 jaar geen subsidie meer en zijn ze plotseling niet rendabel meer. Alsof ze dat daarvoor wél waren . . :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Snel rijk worden van verzendkosten



Bericht door Atoz »

Ik ging daarstraks hier in Belgenland naar de apotheek, de vitamientjes waren op en we hebben nu echt geen tijd om ze in het buitenland te halen.

Kostprijs? Meer dan het dubbel dan dat we ze normaal in het buitenland betalen.
Dus wat denkt een mens dan? Binnen twee weken rijden we naar Sluis.... Buitenland.... Nederland...

Maar het staat iedereen vrij om bij de locale ondernemers zijn spullen aan te kopen. Maar wij moeten hier ook op het einde van de maand kunnen eten.

Al is er ook nog een andere goede reden... Broodje kroket.

Gegroet
Guido
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
herbybg
Berichten: 1543
Lid geworden op: wo 23 mar 2011, 10:51
Locatie: Absurdistan: O-Vl

Re: Snel rijk worden van verzendkosten



Bericht door herbybg »

Een zelfstandig handelaar geeft tijdens zijn opleiding geleerd "de tering naar de nering " te zetten, tracht dat eens te leren aan onze universitair gediplomeerde overheden! :bang:
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19159
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Snel rijk worden van verzendkosten



Bericht door Aloys »

Precies. Dus uitgaven verlagen: minder naar de zorg, minder naar onderwijs (we leren die kleintjes zélf
wel even lezen en schrijven), minder naar defensie enz. Dat lijkt jou wel een goede oplossing? :wink:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Meine
Berichten: 4748
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Snel rijk worden van verzendkosten



Bericht door Meine »

Dit is natuurlijk open deuren intrappen. Ik weet zat posten waar zeker wel op gekort kan worden. Om niet in een politieke discussie te verzanden ga ik die even niet noemen hier. ;;-)
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19159
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Snel rijk worden van verzendkosten



Bericht door Aloys »

Dat vond ik ook van de opmerking dat de overheid "de tering naar de nering" moet zetten...
Dan denk ik "daar gaan we weer..." :-?

Iedereen weet wel posten waar op gekort kan worden. Zolang het maar niet jouw posten zijn! :wink:
Maar laten we die discussie hier niet voeren, maar op een forum over politiek.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Plaats reactie