Camper uit de schorsing en na één week weer schorsen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Camper uit de schorsing en na één week weer schorsen



Bericht door jielus »

De meeste lezen om te beantwoorden en niet om te begrijpen.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51292
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Camper uit de schorsing en na één week weer schorsen



Bericht door Kroppie »

och, zo maak je nog eens wat mee en leer je weer wat (vooral relativeren), en met slecht weer houd het je van de straat. :D

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27454
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Camper uit de schorsing en na één week weer schorsen



Bericht door Marco Polo »

Ook met met mooi weer hoor Jos. Vooral als je door andere oorzaken de straat even niet op kunt.
De mensen die niet kunnen relativeren zijn hier meestal al vrij snel vertrokken. Of hebben zo'n groot ego dat het wat langer duurt voor de lange tenen pijn gaan doen :D
pelli111
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 06 dec 2006, 8:16
Locatie: Sleeuwijk

Re: Camper uit de schorsing en na één week weer schorsen



Bericht door pelli111 »

Als TS lees ik wel mee in deze eindeloze discussie die aan veel kanten wordt aangevuld met halve waarheden of het aandragen van volkomen verkeerde informatie.

Ik heb duidelijk aangegeven wat ik wil doen en daarop nuttige antwoorden gekregen, voor mij een raadsel waarom er dan zoveel nevenzaken bijgehaald worden die feitelijk in mijn openings post al verklaard zijn.

Maar goed, ik heb er wel enorm :lol3: van.

Nu het volgende, ik ben nog wat verder gaan nadenken over deze materie en ik heb goed nieuws voor de mensen met een camper van 15 jaar of ouder.

Let nu op, wanneer je de mogelijkheid hebt om de camper na gebruik één maand op eigen terrein te stallen,
( hij moet namelijk 1 maand geschorst blijven om geen naheffing te krijgen,)
dan kan je dit gewoon constant doorzetten zonder dat je enige regel overtreedt.

Ik noem het vanaf nu "HET CREATIEF REKENIGNRIJDEN VOOR OUDERE CAMPERS".

Ik schat hiermee op jaarbasis zo'n €. 500,-- houderschapsbelasting te besparen en eigenlijk alleen maar hiervoor
te betalen als ik gebruik maak van mijn camper, Ja Eureka.
Vriendelijke groet,

Als gelukkig zijn gelijk is aan rijkdom, dan worden wij elke dag nog een stukje rijker.
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: Camper uit de schorsing en na één week weer schorsen



Bericht door ellan vannin »

Dat is nu wat je noemt: korte termijn denken :thumbdown:
All4dogs
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51292
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Camper uit de schorsing en na één week weer schorsen



Bericht door Kroppie »

zo doe ik het al jaren , gaat prima, wil ik weg, uit de schorsing ben ik weer terug desnoods ff wachten tot de maand om is en dan weer schorsen., niets mis mee.
schorsen kost 24 euro per keer, belasting iets van 60 euro per maand dus tel uit het voordeel voor een 27 jaar oud vehikel..

jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op zo 17 sep 2017, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51292
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Camper uit de schorsing en na één week weer schorsen



Bericht door Kroppie »

ellan vannin schreef:Dat is nu wat je noemt: korte termijn denken :thumbdown:
wat vind u dan lange termijn denken.?

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: Camper uit de schorsing en na één week weer schorsen



Bericht door ellan vannin »

Daar hoef ik toch geen tekeningetje bij te maken zeker :wink:
All4dogs
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10166
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Camper uit de schorsing en na één week weer schorsen



Bericht door Peter LMC »

Zoals Jos. :thumbup:
Voordeel van een oudere camper.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Camper uit de schorsing en na één week weer schorsen



Bericht door ducati 900 »

Tsjonge jonge slecht weer gister zeker, dit topic is helemaal ontploft.

Echt gelezen wordt er dus ook niet meer maar ja zo gaat dat hë als je snel wilt posten.
Heb ik af en toe ook wel eens .

Ben.
Laatst gewijzigd door ducati 900 op zo 17 sep 2017, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
pelli111
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 06 dec 2006, 8:16
Locatie: Sleeuwijk

Re: Camper uit de schorsing en na één week weer schorsen



Bericht door pelli111 »

@ Ellan vannin.

U aggeert nogal tegen deze methode, uit Uw avator maak ik op dat U uit België komt, zou U
ons eens willen vertellen hoeveel U daar betaald voor wegenbelasting op 1 jaar.
Vriendelijke groet,

Als gelukkig zijn gelijk is aan rijkdom, dan worden wij elke dag nog een stukje rijker.
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: Camper uit de schorsing en na één week weer schorsen



Bericht door ellan vannin »

O ja hoor, ± 127 € per jaar is de wegenbelasting, echter kun je geen appelen met peren vergelijken. Zo hebben wij in Belgie een wegennet welke zich op veel plaatsen in een veel slechtere staat bevindt dan in Nederland, en zijn de verzekeringen veel duurder. En ik verwijt u niets want u doet m.i. niets illegaals. Ik denk alleen dat uiteindelijk wanneer maar genoeg mensen te pas en te onpas gebruik gaan maken van een schorsingsregeling en de overheid denkt daardoor inkomsten mis te lopen zal deze regeling aangepast gaan worden. Het kwarttarief biedt nu toch al de mogelijkheid om het hele jaar door gebruik te maken van het Nederlandse wegennet terwijl je maar een kwart betaald van het oorspronkelijke tarief. Het zal mijn tijd wel duren, maar kijk eens wat er gebeurt is toen massaal oude wagens op diesel of LPG uit het buitenland werden gehaald om in NL in het oldtimer tarief te vallen en deze wagens als dagdagelijkse wagens werden gebruikt. En dat bedoelde ik met korte termijn denken.
Ik heb zelf ook NL campers in mijn bezit gehad, en nooit geschorst zelfs niet wanneer die een jaar stilstond. Ik hoop dat u en met u nog vele anderen nog lang gebruik kunnen maken van de schorsingsregeling maar het zou zo maar eens afgelopen kunnen zijn.
All4dogs
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51292
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Camper uit de schorsing en na één week weer schorsen



Bericht door Kroppie »

als de financien het toelaten dan kun je je bepaalde dingen veroorloven ja sommigen moeten het met minder doen dan anderen

en bedankt voor het niet gebruik maken van een legale regeling zodat deze voor anderen (hopelijk)wat langer zal bestaan, e.e.a. zal de regelgever gerust wel hebben voorzien en als ze willen veranderen doen ze dat toch wel, betrouwbaarheid is nu eenmaal niet hun sterkste punt.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
WimZ
Berichten: 1815
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Camper uit de schorsing en na één week weer schorsen



Bericht door WimZ »

Kroppie schreef:... ben ik weer terug desnoods ff wachten tot de maand om is en dan weer schorsen.....
Een maand wachten om te schorsen hoeft niet. De maand is wanneer je hem uit de schorsing wilt halen. Je kan hem zelfs na 1 dag gebruik weer schorsen.
Plaats reactie