Camper uit de schorsing en na één week weer schorsen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
pelli111
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 06 dec 2006, 8:16
Locatie: Sleeuwijk

Camper uit de schorsing en na één week weer schorsen



Bericht door pelli111 »

Ik schets even mijn situatie;

Ik heb de camper tot midden november geschorst, vanaf 15 november tot 22 november ga ik met de camper
vertrekken naar een warm oord. Ik ga daar voor 3 maanden op een vaste plaats staan en gebruik hem daar verder niet!!

Ik sta daar op een privé terrein aan ieders zicht onttrokken.

Mijn plan is om de camper bij aankomst weer opnieuw te schorsen tot de dag van vertrek.

Waar moet ik op beducht zijn met de kosten qua schorsing, mag ik hem zomaar na één week weer opnieuw schorsen ???

Camper is ouder dan 15 jaar.

Mocht ik onverhoopt toch eerder met de camper moeten rijden meld ik hem gewoon aan en neem ik het
verlies voor lief.
Laatst gewijzigd door pelli111 op vr 15 sep 2017, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet,

Als gelukkig zijn gelijk is aan rijkdom, dan worden wij elke dag nog een stukje rijker.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80381
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Camper uit de schorsing en na één week weer schorsen



Bericht door Dafluc »

Even googelen en er gaat een wereld voor je open. Wettelijk mag je niet met een geschorst voertuig in het buitenland komen.
Al willen veel mensen het graag anders uitleggen. Simpel en kort: je kenteken bestaat tijdelijk niet meer. Veel verzekeringen doen dan ook niet meer mee.
Het mag voor een ieder duidelijk zijn dat deze regeling hier niet voor bedacht is. Een boete en naheffing zou terecht zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51258
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Camper uit de schorsing en na één week weer schorsen



Bericht door Kroppie »

schorsen kost 24 euro per keer voor een camper ouder dan 15 jaar.en duurt minimaal 1 maand.
de rest heeft Luc al verteld.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
WimZ
Berichten: 1814
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Camper uit de schorsing en na één week weer schorsen



Bericht door WimZ »

@dafluc
Topic starter schrijft al:
Ik ga daar voor 3 maanden op een vaste plaats staan en gebruik hem daar verder niet!
Dus geen probleem om te schorsen want je mag er alleen niet mee rijden en dat doet TS niet. En dat kan gewoon na 1 week ontschorst te zijn. Als je maar minimaal 1 maand geschorst blijft.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51258
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Camper uit de schorsing en na één week weer schorsen



Bericht door Kroppie »

en hij mag tijdens de schorsing niet op de openbare weg staan !

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
pelli111
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 06 dec 2006, 8:16
Locatie: Sleeuwijk

Re: Camper uit de schorsing en na één week weer schorsen



Bericht door pelli111 »

Even inhaken op mogelijk verkeerd begrijpen van mijn bedoeling;

Ik sta daar op privé terrein.

Ik rijdt geen moment zonder wettelijk verzekerd of belastingplichtig te zijn.

Dafluc, U hebt het niet goed begrepen U gaat maatregrelen aandragen die toch echt niet van toepassing zijn bij mijn bedoelingen.

Als ik Uw redenatie moet volgen mag ik in het buitenland niet eens schorsen ???? Niemand die mijn camper kan spotten ???

Ik pas mijn opening nog wat aan met de melding dat ik op privé terrein sta.
Vriendelijke groet,

Als gelukkig zijn gelijk is aan rijkdom, dan worden wij elke dag nog een stukje rijker.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80381
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Camper uit de schorsing en na één week weer schorsen



Bericht door Dafluc »

Ik snap de bedoeling van ts heel goed. Voor zover ik weet mag je met een geschorst voertuig niet in het buitenland zijn. Maar er zijn hier op het forum al vele pagina's over volgeschreven. En als je het ingeeft bij google gaat, zoals ik zeg, een wereld voor je open. Wat je zelf wel of niet doet en wel of niet gelooft is uiteraard geheel aan een ieder zelf om te bepalen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6297
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Camper uit de schorsing en na één week weer schorsen



Bericht door Bas vd laar »

Je mag hem gerust in het buitenland stallen, want dat is in feite wat hij doet.
Hij zet hem op priveterrein neer.
Je mag je camper ook in een loods net over de grens bij Belgie stallen en schorsen.
Er staat nergens dat de auto in NL aanwezig moet zijn, zolang hij niet op de openbare weg staat en er niet mee gereden wordt is het goed.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80381
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Camper uit de schorsing en na één week weer schorsen



Bericht door Dafluc »

Begrijp met niet verkeerd, ik wil niet roomser zijn dan de paus en ik snap de gedachte helemaal. Maar je camper mag, wederom voor zover ik de definitie van de wet begrepen heb, niet op een plek staan die voor publiek toegankelijk is. En de meeste campings en camperplaatsen zijn dat wel. Het enige wat mag is een afgesloten terrein. Zoals die stalling in België die je noemt. Maar gebruik even de zoekfunctie en je hebt alleen hier op het forum al voor dagen leesvoer. Hoe dan ook wens ik de topicstarter alvast een heerlijke vakantie toe.
Afbeelding
Gebruikersavatar
bertkuip
Berichten: 848
Lid geworden op: zo 20 jan 2008, 20:50
Locatie: Drenthe

Re: Camper uit de schorsing en na één week weer schorsen



Bericht door bertkuip »

Gewoon schorsen. De verzekering blijft van kracht in die periode zolang het maar geen "openbare weg schades" zijn.
Veel camperplezier
Bert.

-----------
Hymer B 674 SL-2014-Fiat Ducato Multijet 180 Maxi 45-kW/pk 130/177-Euro 5-leeg/TTM 3840/4500 kg (C-C1)-VB full air luchtvering-Zenec Z-E3715-Oyster Vision-Alde-190/175 vers/afvalwater-dieseltank 120-woonaccu 190 Ah-2 zonnepanelen-cabinebed+2 lengtebedden
Motorscooter Honda SH 150i-2017-Samsung Galaxy S7-Lenovo Yoga 2
---------------------------------
martinb007
Berichten: 443
Lid geworden op: zo 16 apr 2017, 20:00

Camper uit de schorsing en na één week weer schorsen



Bericht door martinb007 »

Geen probleem mist het ding niet aan de openbare weg staat. schorsen is dan geen probleem en je kunt de verzekering gewoon wel door laten lopen.


Groet, MartinB007
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7481
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Camper uit de schorsing en na één week weer schorsen



Bericht door ducati 900 »

Luc een geschorst voertuig mag wel op een camping staan maar niet op de openbare weg of een openbare parkeerplaats.
Campings zijn meestal particulier bezit en geen openbare gelegenheid.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
twente1946
Berichten: 559
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 12:31

Re: Camper uit de schorsing en na één week weer schorsen



Bericht door twente1946 »

als er nu dus ineens veel camper eigenaren de camper gaan schorsen zal het binnen enkel jaren wel afgelopen zijn.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10154
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Camper uit de schorsing en na één week weer schorsen



Bericht door Peter LMC »

Dat doen ze al.
Ik zou zoiets alleen niet op een forum plaatsen.
Waarom. :?:
Vul zelf maar in.
Plaats reactie