afwegingen eerste (bus)camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: afwegingen eerste (bus)camper



Bericht door henk en lila »

L2 Ducato enz van 5.40 m gaat ook prima hoor in het dagelijks verkeer en in de standaard parkeervakken (waarvoor de norm overigens nog op 5 meter staat).
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Rutgertjuh
Berichten: 14
Lid geworden op: do 24 aug 2017, 22:36

Re: afwegingen eerste (bus)camper



Bericht door Rutgertjuh »

Jan van Gemert schreef:Kunnen die duikspullen niet in een aanhangertje, dan is een L1 bus misschien wel ruim genoeg en veel comfortabeler in het woon-werk verkeer.
Ja hoor. Ware het niet dat de kans bestaat dat je de volgende ochtend alles nieuw mag gaan kopen. :P
De voorkeur gaat er naar uit om alles, in kisten, in de bus mee te kunnen nemen.

henk en lila schreef:L2 Ducato enz van 5.40 m gaat ook prima hoor in het dagelijks verkeer en in de standaard parkeervakken (waarvoor de norm overigens nog op 5 meter staat).
Dat denk ik ook wel ja. En andere merken waarschijnlijk ook. Om de een of andere reden gaat de voorkeur op het moment naar VW.
In de toekomst kan dit ook zomaar veranderen.
BobV
Berichten: 179
Lid geworden op: di 21 aug 2007, 19:37
Locatie: Kampen

Re: afwegingen eerste (bus)camper



Bericht door BobV »

Rutgertjuh schreef:Ware het niet dat de kans bestaat dat je de volgende ochtend alles nieuw mag gaan kopen. :P
Vandaar dat je tegenwoordig geen aanhangers meer op de weg ziet. Iedereen is bang dat ie leeggejat wordt. :bang:
Groeten
Bob

VW T4 TDI Camper
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: afwegingen eerste (bus)camper



Bericht door Aloys »

Even wat filosoferen op basis van vroegere ervaringen...

Verlengd VW-busje, evt. met een vlak uitzetdak van 1x1m ter hoogte van de schuifdeur. Dan kun je daar
rechtop staan. Slaapvloer achterin, volle breedte bij 2m lang. Hoogte... 60cm? Dat weet ik zo niet. Maar
een massa ruimte onder die vloer! Delen van de vloer moeten kunnen worden opgeklapt, zodat je er
makkelijk bij kunt.

In de overblijvende ruimte, tussen bed en omdraaibare voorstoelen, een klein keukenblokje achter de
bestuurdersstoel. Omdraaibare voorstoelen, zodat je een beetje comfortabel kunt zitten als het buiten
koud is, regent of donker is. Je kunt ook op het bed zitten/liggen uiteraard.

Een beetje stealth, maar zo hebben wij het jaaaaaren lang gedaan, als ex-tentkampeerders. We hadden
een éénpits gasstelletje, 2 x 10L water, gordijntjes met drukknopen. Kostte ook weinig... :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Rutgertjuh
Berichten: 14
Lid geworden op: do 24 aug 2017, 22:36

Re: afwegingen eerste (bus)camper



Bericht door Rutgertjuh »

Ik denk dat wij wel op 1 lijn zitten. :cheers:

De uitrustingen vervoeren we nu in grote boxen op wielen.
Ik kan geen plaatje toevoegen maar het zijn "duikoffers".
Het zou mooi zijn als deze achterin de bus kunnen staan.
Je ziet bij veel buscampers achterin een deel van het bed, het zou fijn zijn als die boxen daar onder passen.

Maar zoals jij het beschijft zo hebben wij het wel in gedachte. Misschien wat meer water voor onderweg. En een koelkastje.
Laatst gewijzigd door Dafluc op di 10 okt 2017, 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd. Bij rechtstreeks reageren knop Nieuw Antwoord gebruiken aub.
Gebruikersavatar
cobes
Berichten: 8059
Lid geworden op: vr 23 jun 2006, 13:02
Locatie: El Mudamiento

Re: afwegingen eerste (bus)camper



Bericht door cobes »

ik heb 13 jaar een t4 gehad prima wagen niet kapot te krijgen goedkoop in onderhoud en kan met gemak alles vervoeren wat jullie willen en wel meer ook.
blijft alleen de vraag over de ruimte over ik heb net een fiat gekocht van 6 meter maar een 540 zou in jullie geval het goed doen Fiat is ook goed sterk en degenlijk
en misschien is een fiat wel handiger vanwege het omkleden je kunt er ook wat makkelijker uit de voeten voor het eten koken want in zeeland wil het weer ook wel eens tegen zitten en moet je binnen vertoeven en ook op vakantie lijkt het mij wel fijn om wat ruimte te hebben binnen.

ik kom van een grote 7,5 meter voor twee personen en ga nu naar een 6 meter dus dat is best wennen denk ik , jullie beginnen kleiner dat is wel een voordeel. wat motor vermogen betreft hoef je je volgens mij bij beide geen zorgen te maken.
Groet Cobes.
___________

ik heb een Rapido V68 met 140 pk
Afbeelding .
temperatuur rond mijn huis
Rutgertjuh
Berichten: 14
Lid geworden op: do 24 aug 2017, 22:36

Re: afwegingen eerste (bus)camper



Bericht door Rutgertjuh »

Qua ruimte weet ik het eigenlijk niet zo goed nee. Zo heel veel lengte heben we, denk ik, niet nodig.
Waarom zou een fiat handiger zijn?
Zijn die hoger dan een VW?
Op zich is het omkleden niet zo'n probleem. We zijn beide gewend om dat achter de auto te doen. Ik heb heel lang onder de klep van mijn Renault Kangoo gestaan.
Dat zien we beide al als luxe.... :P
Het is inderdaad fijn om wat ruimte hebben om te kunnen koken. Op zich is het weer geen probleem, onder water is het altijd nat. :wink:
Maar het is wel fijn om binnen op te kunnen warmen.
Laatst gewijzigd door Dafluc op di 10 okt 2017, 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd. Bij rechtstreeks reageren knop Nieuw Antwoord gebruiken aub.
Gebruikersavatar
cobes
Berichten: 8059
Lid geworden op: vr 23 jun 2006, 13:02
Locatie: El Mudamiento

Re: afwegingen eerste (bus)camper



Bericht door cobes »

ik denk dat een fiat fijner is omdat hij iets breder is, maar is natuurlijk een eigen keuze beetje luxe is toch ook niet erg, je leeft maar een keer.
aan de andere kant denk ik dat een vw T4 of T5 minder kosten met zich meebrengt ik heb er tenminste altijd heel weinig onkosten aan gehad.
maar het blijft een persoonlijke keuze, eigenlijk moest je ze om de beurt eens een paar dagen huren, dan krijg je een duidelijkere impressie
:cheers:
Groet Cobes.
___________

ik heb een Rapido V68 met 140 pk
Afbeelding .
temperatuur rond mijn huis
Rutgertjuh
Berichten: 14
Lid geworden op: do 24 aug 2017, 22:36

Re: afwegingen eerste (bus)camper



Bericht door Rutgertjuh »

We willen inderdaad binnenkort al wat verschillende type's gaan huren.
Toevallig heb ik afgelopen week in de camper van een bekende van me gezeten.
Dit is een Ford transit en het viel me op dat je er verschikkelijk veel binnenruimte hebt.
Ik begrijp nu ook meer wat je bedoeld met het omkleden, en daar kan je wel eens gelijk in hebben. hahahahah.
Weer een reden om eens lekker te gaan huren! :cheers:
Laatst gewijzigd door Dafluc op di 10 okt 2017, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd. Bij rechtstreeks reageren knop Nieuw Antwoord gebruiken aub.
Rutgertjuh
Berichten: 14
Lid geworden op: do 24 aug 2017, 22:36

Re: afwegingen eerste (bus)camper



Bericht door Rutgertjuh »

Even een klein update.

We hebben links en recht wat (bus)campertjes bekeken en zo een beter beeld gekregen op wat we willen.
Uiteindelijk hebben we nu een T5 uit 2005 gekocht.
Deze halen we, als het weer mee zit, komende week op. Ik zal dan ook even wat foto's posten. :D :D
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: afwegingen eerste (bus)camper



Bericht door Autocaravana »

Geen verkeerde keus. Veel plezier ermee!
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: afwegingen eerste (bus)camper



Bericht door de hoekies »

Veel plezier ermee , VW blijft een fijne betrouwbare wagen met een fijne zit ( althans in onze VW T 4)
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Plaats reactie