Hallo en vraag camperkeuze

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Bluebox
Berichten: 3
Lid geworden op: za 19 aug 2017, 16:29

Hallo en vraag camperkeuze



Bericht door Bluebox »

Hallo,

Ik ben nieuw hier, en kan wel wat hulp gebruiken bij onze zoektocht naar een geschikte camper.

Na al verschillende vakanties te hebben rondgetrokken (letterlijk) met onze caravan, hebben we besloten de caravan te ruilen voor een camper. Er is enorm veel keuze, maar we kunnen niet direct vinden wat ons het meest ideaal lijkt, vandaar mijn vraag om hulp.

Wij hebben 3 kinderen 6,8,10) en zijn op zoek naar een camper waarin:
- we allen veilig in de gordels zitten
- we allemaal vooruit kunnen kijken onderweg
- we allemaal kunnen slapen
- de ouders binnen kunnen zitten terwijl de kinderen slapen
- liefst niet te groot en breed

We denken aan een budget van 15.000 euro, wellicht iets meer. Eventuele aanpassingen die we zelf moeten doen schrikken ons niet af.

Wie o wie kan ons helpen aan types/voorbeelden die aan zoveel mogelijk van onze wensen voldoen?

Hartelijk dank,
Arjan
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Hallo en vraag camperkeuze



Bericht door iSonic »

Ik ken geen campers waar je met 5 personen vooruit kan kijken tijdens rijden...

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Hallo en vraag camperkeuze



Bericht door annoh »

Wat versta je onder 'niet te groot en niet te breed'?

Er zijn genoeg voorbeelden van 5 personen, maar dit terzijde.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19157
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Hallo en vraag camperkeuze



Bericht door Aloys »

iSonic schreef:Ik ken geen campers waar je met 5 personen vooruit kan kijken tijdens rijden...
Ik wel. Heb eens in een Rimor gereden, die had een 4 persoons dinette aan de linker kant van het gangpad,
een 2 persoons dinette rechts. Dan kunnen er drie mensen meerijden in de rijrichting.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Hallo en vraag camperkeuze



Bericht door Bob Diesel »

Zo iets dus

Afbeelding

Afbeelding

en dat staat nog te koop ook, loop er regelmatig langs
maar of er achter in gordels zitten? geen idee

http://www.minimagic.eu/default_nl.asp? ... 0715143641
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Meine
Berichten: 4746
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Hallo en vraag camperkeuze



Bericht door Meine »

Ik ben het met Alois eens dat je gezien het eisenpakket en het budget terecht komt bij een Rimor alkoof camper. Houd er rekening mee dat de SuperBrig uitvoeringen met stapelbed achterin van tegen de 7 meter moeilijk onder de 3.5 ton te houden zijn.
Niet te groot en te breed staat natuurlijk haaks op de gezinssamenstelling en de rest van het wensenpakket.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Hallo en vraag camperkeuze



Bericht door iSonic »

Die indeling ken ik, we overwegen hem zelf ook en hebben er enkele bekeken. Echter al zitplaatsen met gordel zijn die van de 4 persoons dinette. De 2 persoons heb ik nog nooit met gordels gezien. Daarnaast is die 2 persoons dinette vaak klein en met lage rug kussens. Lijkt me niet prettig om daar langere tijd te zitten.
Hymerferry
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 20:47

Re: Hallo en vraag camperkeuze



Bericht door Hymerferry »

De indeling met een dubbele dinette naast een enkele dinette is bij meer merken te vinden, ik heb een Burstner met gelijke indeling (a645). Bij mijn exemplaar uit 2004 staan er weliswaar 6 zitplaatsen op kenteken maar alleen die met gordel zijn erkende zitplaatsen. En die zitten alleen op de dubbele dinette dus 2 van de 6 zijn met de rug naar de rijrichting en voldoen dus niet aan de wensen. Onze weegt overigens leeg al 3150 kg werkelijk gewogen gewicht met alleen een luifel als extra. Heb je een geschikt exemplaar op het oog dan zou ik voor aankoop een weegbrug opzoeken, 350 kg laadvermogen incl personen is voor 5 erg weinig. Ik heb zelf daarom gezocht naar een camper die tot 4000 kg mag, C rijbewijs dus, maar nu kunnen de fietsen en de Zodiac met buitenboordmotor ook nog mee.
pwhooftman
Berichten: 1823
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Hallo en vraag camperkeuze



Bericht door pwhooftman »

Je kunt ook zoeken naar de Elnagh Big Marlin, achterin twee vaste bedden van 2.00 x 75 en in de alkoof 2.20 x 150. Met een 4 persoons dinette en een 2 persoons dinette. Alle zitplaatsen aan de dinettes in de rijrichting hebben gordels (in die van ons tenminste wel), zijnde 1 driepuntsgordel en 2 heupgordels.
Voor de 5e slaapplaats hoef je dan alleen de kleine dinette om te bouwen.

Maar, de Big Marlin meet wel 7.20 x 2.40 x 3.00 meter, aan die maten kom je al snel als je met 5 personen wil reizen. Leeg gewicht 2850 kilo dus genoeg laadvermogen.
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Hallo en vraag camperkeuze



Bericht door jielus »

Ik wel. Heb eens in een Rimor gereden, die had een 4 persoons dinette aan de linker kant van het gangpad,
een 2 persoons dinette rechts. Dan kunnen er drie mensen meerijden in de rijrichting.
Sterker nog, wij hebben een Ford Transit Rimor met een bank voorin. Dus wij kunnen met z'n drieën voorin zitten en twee in de treinzit.

Ik neem aan dat veel campers de bijrijders stoel kunnen vervangen door een bank.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Hallo en vraag camperkeuze



Bericht door Bob Diesel »

De meeste doen dat anders om
Die vraag of dat gaat ,bank er uit stoel er in, komt regelmatig voorbij
Dus anders om moet kunnen :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
wateren
Berichten: 221
Lid geworden op: wo 01 feb 2017, 9:24

Re: Hallo en vraag camperkeuze



Bericht door wateren »

Hallo heb zelf Dhetleff Globetrotter daar kunnen 6 mensen zitten met gordel nml. 2 voorin 2 op de treinzit en 2 op de achterbank allen uiteraard met gordel. Zie foto eerder bericht .Succes met zoeken.
Gebruikersavatar
de toren
Berichten: 996
Lid geworden op: zo 25 feb 2007, 16:14
Locatie: Lienden

Re: Hallo en vraag camperkeuze



Bericht door de toren »

Sorry deze kost maar de helft maar was ideaal met 3 kinderen (hebben hem jaar of 10 geleden gehad ) https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... e=lr&pos=1
Bluebox
Berichten: 3
Lid geworden op: za 19 aug 2017, 16:29

Re: Hallo en vraag camperkeuze



Bericht door Bluebox »

Dank voor de reacties. Ik zal eens rondkijken op basis van jullie suggesties.

Het allerliefste zouden we een camper (bus) vinden met een tweede zitrij met drie stoelen, zoals ik een in een Nugget gezien heb. Onze kinderen worden makkelijk wagenziek, vandaar.

Verder zie ik soms campers met stapelbed. In onze caravan heb ik een drie hoog stapelbed gemaakt, lijkt me oook mogelijk in een camper? Dus 2 hoog stapelbed vervangen door drie hoog?

Groet Arjan
Plaats reactie