Schade verhalen na aanrijding...

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Schade verhalen na aanrijding...



Bericht door hwendt »

Je heb je identiteit niet bekend gemaakt en een kenteken is geen identiteitsbewijs.
Probeer je maar met je kentekenplaat te legitimeren als je bij een bank geld gaat halen..


Ha ha lach even om het idee. Komt een man bij het ziekenhuis. Kunt u zich legitimeren mijnheer. Ja hoor en je gooit een stuk geel aluminium op de bali... Die koppen >....?? ha ha ha ha

Maar serieus er zijn veroordelingen geweest omdat iemand riep neem mijn kenteken maar op... doei.. Gaat dus niet
Het doorrijden is een misdrijf

Doorrijden na een aanrijding is een misdrijf (art. 7 WVW) en staat dan ook los van de afhandeling van de schade door de verzekeringsmaatschappijen. In art. 7 WVW is het verbod opgenomen om door te rijden na een aanrijding waarbij sprake is van letsel of schade, zonder dat u uw gegevens aan de wederpartij heeft verstrekt. De consequentie van dit misdrijf kan variëren van een geldboete tot gevangenisstraf, afhankelijk van de ernst van de situatie natuurlijk. Als er enkel sprake is van "blikschade" zal het waarschijnlijk wel bij een boete blijven.

Stukje uitleg wetgeving..

Dat wil dus zeggen ook als je zelf later je meldt bij de verzekering heeft dat niets te maken met het misdrijf dat er gepleegd is. Je kunt dus 2 jaar later nog opgeroepen worden tot het geven van een verklaring betreffende je misdrijf.
Alleen als je uit eigen wil en binnen 24 uur je meldt bij de politie en kenbaar maakt dat je bent doorgereden omdat je van angst en schrik niet de gevolgen kon overzien "kan "een rechter nog een wetsmiddel gebruiken dat zegt " Dat na het begin van de uitvoering van een daad, de verdachte zichzelf zonder aanleiding van buitenaf zich meldt enz enz.... " Dus vrijwillig naar het bureau gaan en zeggen heren dit heb ik geflikt maar ik wil mij melden.
Als de politie na twee uur je ziet lopen en je rent een politiebureau in dan gaat het niet meer op. Het is immers dan niet meer uit vrije wil maar uit achtervolgen door de politie.. In het verhaal van de bierwagen zou de politie dus de man kunnen vinden want dat vis niet zo moeilijk in een stad, en is de man dus gewoon verdachten van een redelijk ernstig misdrijf. Hij is gewoon doorgereden.

Gossie Hugo wat weet jij veel... ::S ::S ::S ::S

Hugo komma neukers gelieven niet te reageren. Is al wat langer geleden dat ik het moest leren... en zijn nu eigen vertalingen geworden. dank U ::S ::S :lol3: :lol3: :lol3: :lol3: :lol3: :hug: :hug: :hug: :hug: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers:

Groetjes Hugo
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Schade verhalen na aanrijding...



Bericht door Vertrokken2 »

Hugo weet echt veel. We kennen elkaar nog van de rellen op De Dam.
Ik er bovenop, zo stoned als een garnaal, en Hugo ervoor met zijn knuppeltje.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Schade verhalen na aanrijding...



Bericht door hwendt »

Fantastische tijden. Heb ze niet willen missen,,..
Ik zag wel eens slaapzakken op de Dam dat ik dacht "Zal ik die gozer er uit schoppen en dan zelf er in kruipen. Maar mocht niet van mijn vrouw..

Ik heb nog vrienden van de tegenpartij er aan over gehouden..
Tja vele weten niet dat als dit 30 tot 40 jaar geleden niet gebeurd was dan hadden we nu nog vette woningnood gehad en mannen in pakken met dikke sigaren die met 5 gulden biljet hun sigaar aan staken..

Maar ja dacht toen dat ik ook ooit die sigaar met 5 euro kon aansteken..

Nu bewaar ik oude kranten om die 5 euro bij elkaar te krijgen...ppppffff........Het langharig tuig van toen worden langzaam mijn idolen...

Hugo die soms ook wel wat kan overdrijven hoor.. ::S ::S ::S ::S :DD :DD :DD :DD :lol3: :lol3: :lol3: :lol3:
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: Schade verhalen na aanrijding...



Bericht door ellan vannin »

Die schade formulieren kun je zelfs thuis op je gemak al voor het grootste deel invullen v.w.b. de gegevens van je auto/motor/camper en tevens je persoonlijke gegevens zoals naam geb. datum, nr. rijbewijs enzv. Dat scheelt een hoop gedoe wanneer je het echt nodig hebt, en de tijd beter kunt gebruiken om vooral niets te vergeten (foto's maken, evt. getuigen vragen enzv).
All4dogs
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 940
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Schade verhalen na aanrijding...



Bericht door djurre1980 »

Aardy schreef: Geen politie erbij en het is de vraag of die ook op komt draven bij kleine aanrijdingen.
In Nederland hoef je daar niet altijd op te rekenen, tenzij de voertuigen zo staan, dat ze het verkeer hinderen.
Ook bij wegblokkade komt de Politie tegenwoordig niet meer, dat laten ze over aan Rijkswaterstaat.
Heb het zelf mogen ondervinden.
Op een vierbaans snelweg reed een vrachtwagen mijn Jaguar van de rechter baan.
Ik kwam voor de vrachtauto terecht en tolde naar de meest linkerbaan en nam daarbij een Volvo mee.
Ik stond uiteindelijk achterstevoren stil op de meest linkerbaan tegen de betonnen vangrail aan.
De vrachtwagenchauffeur, chauffeur van de Volvo en ikzelf waren ongedeerd, dus Politie kwam niet.
Ze komen alleen nog bij letsel een kijkje nemen.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Schade verhalen na aanrijding...



Bericht door B1gcheese »

En nog verder off topic: ik werd gisteren ingehaald door een auto van Rijkswaterstaat met blauwe flitslampen. Wist niet dat ze die ook al hadden...
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Schade verhalen na aanrijding...



Bericht door Dafluc »

Afbeelding
Gebruikersavatar
freedom2
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 26 nov 2004, 18:30

Re: Schade verhalen na aanrijding...



Bericht door freedom2 »

Marco Polo schreef:Als er een kentekenplaat op de wagen van de tegenpartij zit is de identiteit altijd bekend
En als het een gestolen nummerplaat betreft?
Richie
Berichten: 816
Lid geworden op: di 21 jun 2011, 22:31
Locatie: Nijmegen

Re: Schade verhalen na aanrijding...



Bericht door Richie »

djurre1980 schreef: Op een vierbaans snelweg reed een vrachtwagen mijn Jaguar van de rechter baan.
Ik kwam voor de vrachtauto terecht en tolde naar de meest linkerbaan en nam daarbij een Volvo mee.
Ik stond uiteindelijk achterstevoren stil op de meest linkerbaan tegen de betonnen vangrail aan.
De vrachtwagenchauffeur, chauffeur van de Volvo en ikzelf waren ongedeerd, dus Politie kwam niet.
Wat zul jij je de pleuris geschrokken zijn! Ik heb ooit eens een akkefietje met een vaag huurautootje gehad.
Door slecht onderhoud ging de wagen aan het slingeren en binnen mum van tijd tolde ik om mijn as.
Wonder boven wonder kwam ik in de juiste rijrichting, zonder schade, op de vluchtstrook tot stilstand.
Het begon echter wel op de linkerbaan...ik heb in die paar seconden echt gedacht dat ik eraan ging. :shock: :shock: :shock:

Misschien een rare vraag, maar waarom rij jij op een snelweg zo traag dat een vrachtwagen jouw kan inhalen?
Antwoord niet verplicht hoor, misschien had je wel een heel goed reden. :wink:
Gebruikersavatar
Marcel1962
Berichten: 1069
Lid geworden op: vr 21 mei 2004, 20:08
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Re: Schade verhalen na aanrijding...



Bericht door Marcel1962 »

ellan vannin schreef:Die schade formulieren kun je zelfs thuis op je gemak al voor het grootste deel invullen v.w.b. de gegevens van je auto/motor/camper en tevens je persoonlijke gegevens zoals naam geb. datum, nr. rijbewijs enzv. Dat scheelt een hoop gedoe wanneer je het echt nodig hebt, en de tijd beter kunt gebruiken om vooral niets te vergeten (foto's maken, evt. getuigen vragen enzv).
Doe ik ook al jaren :thumbup:

Gelukkig nooit nodig gehad!
Groet Marcel, DK1NL.
Plaats reactie