Schade verhalen na aanrijding...

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Corbogers
Berichten: 78
Lid geworden op: di 05 nov 2013, 16:47

Schade verhalen na aanrijding...



Bericht door Corbogers »

Iets om van te leren;
We staan in Engeland geparkeerd langs het strand en een jongedame schampt met haar auto onze camper....
Ze heeft slechts haar rijbewijs bij zich en de auto is een lease/bedrijfswagen en daarom heeft ze geen andere papieren bij zich. Schadeformulier had ik stom genoeg niet bij me, betwijfel of ze dit getekend had want ze was behoorlijk van streek ivm de te verwachten problemen bij haar werkgever.
Foto's gemaakt en omdat de schade (bij ons) gering was volstaan met het maken van de foto's. Claim bij (NKC) gedaan en bericht ontvangen dat schade verhaal moeilijk zal worden omdat er geen politie bij geweest is, geen getuigen zijn en geen schadeformulier door tegenpartij ingevuld is...
Ben goed (en duur) verzekerd ; consequentie is dat als schade (waar ik toch echt niets aan kon doen) niet vergoed gaat worden ik hem niet kan claimen want no claim korting zal dan fors minder worden....Dus zal hem zelf moeten betalen...
Schade is nog niet afgehandeld maar ik voel de bui (helaas) al komen...... :bang:
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8458
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: schadeverhalen na aanrijding.....



Bericht door EasyBee »

Even advocaat van de duivel ( = verzekeringsmaatschappij) spelend :
Ik heb een simpele vraag voor u. Kunt u bewijzen dat het niet uw schuld was en dat we de schade dus kunnen verhalen op een ander en zo ja welke andere? Dat kunt u niet? :eh:
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: schadeverhalen na aanrijding.....



Bericht door Vertrokken2 »

Met alle respect: niet handig om geen schadeformulier in te vullen. Dat is toch een vrij basic handeling in dergelijke gevallen.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: schadeverhalen na aanrijding.....



Bericht door seth_space »

Als geen van de partijen een formulier bij zich heeft wordt dat wel lastig.
Je kunt overigens zelf de meest essentiële zaken op Schrift stellen en de dader later tekenen als dat lukt.
Ook dat is toereikend.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: schadeverhalen na aanrijding.....



Bericht door Vertrokken2 »

Ik zou het onverstandig willen noemen of "vrij naar Maxima: een beetje dom". Je ziet de gevolgen. Een belangrijk onderdeel van het formulier is de schuldvraag.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Schade verhalen na aanrijding...



Bericht door seth_space »

Het formulier geeft nadrukkelijk geen schuld aan. Wel een getekende situatie schets waaruit je de schuld kunt bepalen.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Aardy
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 29 okt 2013, 15:20
Locatie: Veenendaal

Re: Schade verhalen na aanrijding...



Bericht door Aardy »

Corborgers beschrijft zijn malheur m.i. als een waarschuwing aan anderen om niet te lichtvaardig over kleine aanrijdingen heen te stappen.

Dat hij geen schadeformulier bij zich had is beroerd, weet hij zelf ook, en dat hoeft hem nog niet extra ingewreven te worden.

Hij zal de eerste en ook de laatste niet zijn die dit soort papieren niet bij zich heeft.
Er rijden ook mensen rond die hun autopapieren niet bij zich hebben.

De dame had ook niks bij zich, behalve haar rijbewijs.
Geen politie erbij en het is de vraag of die ook op komt draven bij kleine aanrijdingen.
In Nederland hoef je daar niet altijd op te rekenen, tenzij de voertuigen zo staan, dat ze het verkeer hinderen.

Shit gebeurt, het is gewoon pech en waarschijnlijk dure pech.
Jammer.
reinolt
Berichten: 3892
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 19:16
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Re: Schade verhalen na aanrijding...



Bericht door reinolt »

De maatschappij zegt dat schadeverhaal moeilijk zal worden. Dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is. Gegevens van rijbewijs en kenteken van tegenpartij moeten wel bekend zijn. Dan kan men de betreffende verzekeringsmaatschappij vinden. Indien tegenpartij grofweg alles ontkent blijft het lastig. Maar het valt misschien mee.
Trotse bezitter van een Adria Coral S 660 SL
I amsterdam AJAX de passie die in je zit
Afbeelding
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Schade verhalen na aanrijding...



Bericht door iSonic »

Je kan natuurlijk alsnog vragen of de tegenpartij een schade formulier wil invullen. Waarom zou ze dat niet doen?
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Schade verhalen na aanrijding...



Bericht door Vertrokken2 »

seth_space schreef:Het formulier geeft nadrukkelijk geen schuld aan. Wel een getekende situatie schets waaruit je de schuld kunt bepalen.
Er is zelfs een expliciete vraag over de schuldvraag
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Maranopreis
Berichten: 1687
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 23:39
Locatie: Rheden
Contacteer:

Re: Schade verhalen na aanrijding...



Bericht door Maranopreis »

Niet op de voorzijde van het formulier, wat door beide partijen wordt ondertekend. Wel kun zelf aangeven aan je eigen maatschappij op de achterzijde van het formulier (wat niet ondertekend en uitgewisseld wordt tusssen partijen) wie jij denkt dat aansprakelijk is.
Greetz André & Marjos

ONE LIFE, LIVE IT !

zie onze reisverslagen op https://www.maranopreis.nl
tomdejong
Berichten: 984
Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 19:27
Locatie: Doetinchem

Re: Schade verhalen na aanrijding...



Bericht door tomdejong »

misschien een tip voor de volgende keer: https://schadeapp.nl/
--------------
tja, ik kan het natuurlijk ook mis hebben.....
Gebruikersavatar
freedom2
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 26 nov 2004, 18:30

Re: Schade verhalen na aanrijding...



Bericht door freedom2 »

Heb ook zo iets steeds bij (maar nog ook papieren versie)
https://play.google.com/store/apps/deta ... form&hl=nl

Het is de logica zelf, geen aanrijdingsformulier geen vergoeding.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Schade verhalen na aanrijding...



Bericht door hwendt »

Corbogers schreef:Iets om van te leren;
We staan in Engeland geparkeerd langs het strand en een jongedame schampt met haar auto onze camper....
Ze heeft slechts haar rijbewijs bij zich en de auto is een lease/bedrijfswagen en daarom heeft ze geen andere papieren bij zich. Schadeformulier had ik stom genoeg niet bij me, betwijfel of ze dit getekend had want ze was behoorlijk van streek ivm de te verwachten problemen bij haar werkgever.
Foto's gemaakt en omdat de schade (bij ons) gering was volstaan met het maken van de foto's. Claim bij (NKC) gedaan en bericht ontvangen dat schade verhaal moeilijk zal worden omdat er geen politie bij geweest is, geen getuigen zijn en geen schadeformulier door tegenpartij ingevuld is...
Ben goed (en duur) verzekerd ; consequentie is dat als schade (waar ik toch echt niets aan kon doen) niet vergoed gaat worden ik hem niet kan claimen want no claim korting zal dan fors minder worden....Dus zal hem zelf moeten betalen...
Schade is nog niet afgehandeld maar ik voel de bui (helaas) al komen...... :bang:
Maar ze zijn erg goed hoor die verzekeringen...

Toch ook wel wat makkelijk weg gegaan. Oftewel gewoon vergeten maar hoe dan ook een schadeformulier in het buitenland is toch zeker noodzakelijk.
Dame geen onvoldoende papieren en dan geen politie bellen in het buitenland ??
No claim korting zwaar onder druk na 1e aanrijding ? Hoezo goed verzekerd. Voor een zeer klein bedrag kun je je No Claim korting afkopen en blijft deze zeker 2 aanrijdingen gelijk. Dus zelfde bedrag per jaar blijven betalen. Op papier wordt de NO Claim wel verrekend maar uw bedrag per jaar blijft het zelfde en wordt niet verhoogt .

En dit is zeker geen verwijt maar een les. Dank zij u bericht hebben we nog even een schadeformulier in de camper gelegd Het is meer een nadenkertje over wat u overkomen is. Mijn verzekering vergoede het feit dat ik in Frankrijk in een gat in de weg ben gereden. Geen getuigen, geen schadeformulier en 2300 euro schade.
Werd probleemloos vergoed

Maar u dure verzekering zal..........???????

Sterkte en bedankt voor uw melding..
Plaats reactie