Is een taxatierapport heilig?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Is een taxatierapport heilig?



Bericht door Mickel Moen »

En daarna de taxatie wel toegestuurd aan de verzekering?
En is daarna je polis ook aangepast?
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Is een taxatierapport heilig?



Bericht door gsm »

Nee, dat was één van de vragen :-B
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Is een taxatierapport heilig?



Bericht door Mickel Moen »

Dan heb je er dus niets aan aan die taxatie. Kortom contact opnemen met je verzekering, hopen dat ze jouw taxateur erkennen, rapport opsturen en polis laten aanpassen.

Een verzekeraar is een bedrijf waar jij een dienst van af wil nemen. Zorg er daarom voor, dat je transparant bent en alle informatie verschaft die nodig is om als zij die dienst gaan verlenen, dat is volgens de overeenkomst. Zorg dus dat de overeenkomst helder is en dat de getaxeerde waarde in de polis staat.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op vr 18 aug 2017, 23:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Is een taxatierapport heilig?



Bericht door gsm »

Bedankt voor je advies en ik ga ze volgende week bellen.
Trouwens ik denk dat de taxateur wel erkend wordt door CB want het is Hugo van Oosterwijk, registertaxateur VRT
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Is een taxatierapport heilig?



Bericht door Cee Pee »

Z'n dochter trouwens ook, die kwam bij mij langs.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8451
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Is een taxatierapport heilig?



Bericht door EasyBee »

gsm schreef:Dat is een oplossing want hij staat in de winter op stalling en hoef dus niet verzekerd te zijn dus als ik de verzekering dan opzeg dan verzeker ik hem weer als die uit de stalling komt.
Ik weet niet waar de camper in winterstalling staat, maar als er in die stalling iets gebeurt en jouw camper blijkt uiteindelijk de bron van ellende (brand door kortsluiting of een gaslek of .....) dan heb je wel een probleem.
Hoe gigantisch hoog is jouw verzekeringspremie wel niet, dat je daarop gaat besparen voor die paar maanden?
Belasting schorsen bij niet gebruik doe ik ook, maar de verzekering echt niet.

NB ook al is hij van 1995, hij is getaxeerd en wel all risk verzekerd.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Is een taxatierapport heilig?



Bericht door gsm »

Ik ga dat ook niet doen maar ik suggereerde alleen om de verzekering op te zeggen en opnieuw te verzekeren
Sorrie dat het verkeerd overkwam maar hij blijft gewoon verzekerd ook in de stalling.

Inmiddels een berichtje gehad van CB en hij wordt niet verzekerd tegen taxatie waarde
Nu scheelt dat bij maar €2000 dus geen probleem.
Ik hoor nog of ik bij total loss of diefstal wel 3 jaar lang de aanschafwaarde uit gekeerd krijg
Zo niet dan stap ik over en dat bedoel ik dus met opzeggen en opnieuw verzekeren maar dan met taxatierapport waarde.
Ik verwacht het van CB van wel en dan blijf ik daar want volgens mij betaal ik niet zoveel als bij andere, ik betaal nu voor AR €38/mnd
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Is een taxatierapport heilig?



Bericht door B1gcheese »

Ik zou toch eens kritisch kijken naar de polisvoorwaarden bij CB. Die kan wel goedkoop zijn maar voor een camper ben ik toch op zoek naar wat specifieke zaken als pechservice buitenland, vervangend chauffeur bij ziekte ed. Zo ben ik bij een camperverzekeraar terecht gekomen en heb daar ook wat andere verzekeringen ondergebracht als autoverzekering, reisverzekering. Die die autoverzekering waren we maar de helft van de premie kwijt vergeleken met CB. Waren we toch weer goedkoop uit. Verzekering oversluiten is echt geen werk, dat is met een paar muisklikken geregeld. Het kan geen kwaad om de polisvoorwaarden eens kritisch naast elkaar te leggen.

Hugo van Oosterwijk heeft ook onze camper getaxeerd, en die taxatie is keurig in mijn polis opgenomen. De komende 5 jaar staat de verzekerde waarde weer vast, en dat is een lekker idee. Helemaal omdat de taxatie uitkwam op het bedrag wat we er 4 jaar geleden voor hebben betaald :-B
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Is een taxatierapport heilig?



Bericht door gsm »

Daar kan je best gelijk in hebben maar het liep zo omdat ik daar de grijs kenteken kon onderbrengen en na de keuring automatisch als camper is blijven lopen.
Ik heb hem toen eerst helemaal afgebouwd en vlak voor onze vakantie laten keuren en als ik terug ben in oktober dan gaat die in de stalling en dan ga ik zeker even vergelijken op google
Maar ik ben tegen alles onderbrengen bij één maatschappij omdat mijn ervaring is dat elk ding apart onderbrengen goedkoper is.
Ik ben wel benieuwd wie beter is tegen redelijke prijs ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Is een taxatierapport heilig?



Bericht door gsm »

Uitslag van mijn gesprek met CB :
Verzekering op basis van taxatie is bij CB niet mogelijk
Verzekerd bedrag is alleen geldig als een aankoopnota kan worden overleg en dat is dan 3 jaar gegarandeerd
Geen aankoopnota betekend dagwaarde

Conclusie CB is geen verzekeringsmaatschappij voor zelfbouwers
Ik ga naar een andere verzekeringsmaatschappij kijken en suggesties zijn welkom
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Is een taxatierapport heilig?



Bericht door Cee Pee »

Hier staan ze allemaal dan hoeven wij ons niet schuldig te maken aan reclame of anti reclame.
viewtopic.php?f=18&t=8422648
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Is een taxatierapport heilig?



Bericht door gsm »

Dank je maar dat is wel van 7 jaar geleden en ik denk dat er best wel wat veranderd is in de loop van jaren
Maar ik ga ze aflopen en googlen. :thumbup:
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Is een taxatierapport heilig?



Bericht door Cee Pee »

Maar de linken zijn recent.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Is een taxatierapport heilig?



Bericht door gsm »

Klopt en ik heb ze bekeken en vergeleken. Mijn voorkeur gaat uit naar camperverzekerd
Camperverzekerd bied ook een doorlopende reis + Europa pechhulp aan voor €9,35
Is het verstandig om dat er bij te nemen ?
Ik heb bij de ANWB namelijk het uitgebreidste pakket en een aparte doorlopende reisverzekering, dat samen kost meer dan de verzekering bij camperverzekering en als dat de zelfde dekking bied dan zou ik dat kunnen opzeggen.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Plaats reactie