Waar wil men met ons heen met de dieselmotoren?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
herbybg
Berichten: 1543
Lid geworden op: wo 23 mar 2011, 10:51
Locatie: Absurdistan: O-Vl

Waar wil men met ons heen met de dieselmotoren?



Bericht door herbybg »

Er komen als een modegril meer en meer milieuzones en verboden voor diesels EUR3 en lager en vanaf 2020 alleen nog EUR5 & 6 ???
Moeten we onze campers die een fortuin gekost hebben van de hand doen naar de sloop bedrijven?
Is dat het voordeel van op de milieurakkers te stemmen?
Wie durft het nog aan een camper te kopen? wat vandaag toegestaan is is over een paar jaar verboden???
Weer een industriebranche die men vernietigt?
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Waar wil men ons heen met de dieselmotoren?



Bericht door Marco Polo »

Gewoon. Camper buiten de stad laten staan en met de elektrische fiets het centrum in. Voor mensen die in een zone wonen zijn er geloof ik ook wel ontheffingen mogelijk.
Niks aan de hand dus :D
martinb007
Berichten: 443
Lid geworden op: zo 16 apr 2017, 20:00

Re: Waar wil men ons heen met de dieselmotoren?



Bericht door martinb007 »

Lekker doorrijden. Ook al neem je afscheid van je dieseltje, die gaat (nadat je hem hebt verkocht) eerst naar het voormalige Oostblok en daarna naar Afrika. Als die daar kan rijden, kan het hier ook. Dan het centrum maar niet in. (En meestal moet je dat al niet willen, afrekenend met het bakbeest wat ik heb). Aan de rand, bij de tram metro of bus of...1 dorpje naast de stad en de trein pakken. Scheelt parkeer gedoe (en geld) en een ritje met de trein is meestal wel net zo leuk.


Groet, MartinB007
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Waar wil men ons heen met de dieselmotoren?



Bericht door isoplus »

Lijkt mij ook iets om je niet te druk over te maken, en als je in zo'n zone woont is het wel lekker om van die ronkende en rokende diesels verlost te zijn.
Zodra er regelgeving komt wordt er altijd rekening gehouden met bezitters van oudere auto's, hoewel de overheid er natuurlijk geen rekening mee houdt dat er nu om bijvoorbeeld belastingtechnische reden stokoude campers weer opgeknapt worden om nog 15 jaar of zelfs langer mee te gaan :wink:
Ik wacht het maar gewoon af en de camper gaat nog wel een aantal jaren mee, wellicht heeft een groot aantal mensen dan wel een andere manier van vakantievieren gevonden :thumbup:
Tyros 4
Berichten: 169
Lid geworden op: za 14 jun 2014, 0:49

Re: Waar wil men ons heen met de dieselmotoren?



Bericht door Tyros 4 »

Ze vernietigen niets hoor.
Je krijgt in Duitsland nu zelfs een vette bonus van 2000 euro als je je sterk vervuilende euro 4 inruilt.
En gezien de enorme groei en welvaart, dankzij de goedkope centjes van de ECB, zou je kunnen zeggen,
KOPEN, KOPEN, KOPEN. :lol3: :cheers: :hug:

Doen ze in Amerika ook met campers, daar is zelfs een levertijd van meer dan twee jaar voor de,
:lol3: Earth Roamer XV-LTS F-550 Off-Road RV Ultimate Zombiepocalypse Luxury Ride. :lol3:
Daar hebben ze nu na de huizenbubbel al een serieuze auto bubbel.
vinden jullie het gek ?


Groet van Hendrik
De allereerste, en totaal niet begrepen, supertrotse eigenaar van een
volledig Elektrische Mini Camper op basis van een Renault Kangoo Maxi ZE.
De benodigde stroom, wek ik dmv zonnepanelen gekoppeld aan een LG home batterij
grotendeels zelf op, zodat ik altijd van huis vertrek met een vol geladen "tank".
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Waar wil men ons heen met de dieselmotoren?



Bericht door Mickel Moen »

Uiteindelijk is de diesel motor al meer dan 100 jaar oud. Heeft dus zijn Langste tijd gehad. Maar dat wil niet zeggen, dat nu meteen alle diesels van de weg gehaald worden. Dat mensen in bepaalde gebieden last van de uitstoot hebben en dus graag wat schonere lucht willen hebben lijkt mij evident. Niet verder kijken dan je eigen kilometerteller en meteen maar weer schelden op "milieurakkers" is een kwestie van navelstaren. Maar maak je inderdaad niet druk. Je zult nog Lang kunnen genieten van die camper die een vermogen gekost heeft, al zul je bepaalde plekken moeten omzeilen.
Dat de wereld echter niet stil blijft staan en dat de diesel plaats zal maken voor nieuwe systemen is ook duidelijk.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Waar wil men ons heen met de dieselmotoren?



Bericht door Bob Diesel »

deze diesel blijft ook nog ff door dieselen :wink:
zo vlug zijn ze niet van mij af> maar ik kom dan ook in geen 1 milleu zone
ik heb alleen een FP sticker>en ben overal welkom :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Waar wil men ons heen met de dieselmotoren?



Bericht door Marco Polo »

Tegen de tijd dat agrariërs met elektrische tractoren gaan rijden is het vroeg genoeg om de camper weg te doen :D
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Waar wil men ons heen met de dieselmotoren?



Bericht door blizard »

Dan maak ik er een stacamper van :-B
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Waar wil men ons heen met de dieselmotoren?



Bericht door MonRoe »

en anders maken we er stacaravan van :P :bang: ergens op een camping in spanje en vliegen we er naar toe (ook goed voor het milieu toch?? :thumbdown: )
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Globetrotter 2
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 11 apr 2012, 12:13

Re: Waar wil men ons heen met de dieselmotoren?



Bericht door Globetrotter 2 »

gewoon door rijden en wachten tot die 25 jaar oud is dan kun je weer in elke milieu zone in en uit rijden met een diesel in duitsland
Tyros 4
Berichten: 169
Lid geworden op: za 14 jun 2014, 0:49

Re: Waar wil men ons heen met de dieselmotoren?



Bericht door Tyros 4 »

Als je nu net het nieuws van 20.00 uur hebt gezien, dan gaat het nu wel heel snel.

In China kun je helemaal geen nieuwe diesel of benzine auto meer kopen, daar moet je nu twee jaar wachten op een kenteken.
Op een volledig electrische auto krijg je daar wel direct een kenteken.

In Engeland denken ze nu al aan veel duurdere belasting plaatjes op diesel en benzine auto,s.

Euro 95 benzine is binnenkort ook al niet meer te koop. Dat word euro 10.
Oudere auto,s van voor 2000 moeten daardoor duurdere benzine kopen.

Als straks die tesla 3 serie aanslaat, in leasebakken land, wat gaat dan de diesel aan de pomp doen ?

En milieu zones in stedelijke gebieden kan men zo maar eens gaan uitbreiden naar bijvoorbeeld,
milieu zones voor kwetsbare gebieden, natuur gebieden.
Afsluiten van hele gebieden bij smog alarm, het weer word immers onberekenbaarder.

Dit is geen doemdenken maar realiteit, en geloof mij, die komt akelig snel dichterbij.


Groet van Hendrik
De allereerste, en totaal niet begrepen, supertrotse eigenaar van een
volledig Elektrische Mini Camper op basis van een Renault Kangoo Maxi ZE.
De benodigde stroom, wek ik dmv zonnepanelen gekoppeld aan een LG home batterij
grotendeels zelf op, zodat ik altijd van huis vertrek met een vol geladen "tank".
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Waar wil men ons heen met de dieselmotoren?



Bericht door Arie55 »

En nu maar hopen, dat de optie "milieu zones vermijden" in de navigatie verschijnt. Men heeft het overigens alleen over auto's en niet over vrachtvervoer. Die zullen wel apart gehangen* worden.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Waar wil men ons heen met de dieselmotoren?



Bericht door blizard »

Het gekke is, dat elektrisch helemaal de toekomst niet is, maar waterstof...
Plaats reactie