Waar wil men met ons heen met de dieselmotoren?
- Marco Polo
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
- dieseltje+
- Berichten: 2809
- Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
- Locatie: Noordoostpolder
Re: Waar wil men met ons heen met de dieselmotoren?
Daarom...glazenbol. En zo zijn er nog tig dingen waar we ons druk om kunnen maken. Vergeten we gewoon te leven.Marco Polo schreef:Todat straks de zogenaamde auslander maut ook als milieumaatregel gebruikt gaat worden om de diesels in Duitsland eruit te drukken .
Dan gaat de liefde duur betaald worden.
Even glazen bol
Ik weet Marco dat hij met een knipoog is. Mijn opm. ook.
Camperliefde is sowieso DUUR.
Voor mij gaat er niks boven Diesel (techniek) motoren. Bij voorkeur uit de tijd voordat de common rail kwam.
Mijn gazonmaaier is zelfs een diesel!
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
- Marco Polo
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Waar wil men met ons heen met de dieselmotoren?
Ik vind die kick van het directe koppel van een e-motor toch ook wel geinig
Maar effe een flinke rookpluim trekken met een zware diesel is toch wel het ultieme
Maar goed. Nog 22 jaar
Maar effe een flinke rookpluim trekken met een zware diesel is toch wel het ultieme
Maar goed. Nog 22 jaar
Re: Waar wil men met ons heen met de dieselmotoren?
Waarom zou een camper geen hybride kunnen zijn? Zoiets als de Ampera?
Een klein (diesel)motortje om de elektriciteit in de accu's te pompen en dan weer verder op de prik?
We hoeven geen grote afstanden per dag, rijden bij voorkeur binnendoor (geen >100 km/u, dus) en we hebben de tijd, dus de straatstenen hebben van ons niets te vrezen en schroeiend rubber ruikt niet lekker, toch?
Een klein (diesel)motortje om de elektriciteit in de accu's te pompen en dan weer verder op de prik?
We hoeven geen grote afstanden per dag, rijden bij voorkeur binnendoor (geen >100 km/u, dus) en we hebben de tijd, dus de straatstenen hebben van ons niets te vrezen en schroeiend rubber ruikt niet lekker, toch?
- Marco Polo
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Waar wil men met ons heen met de dieselmotoren?
Ik heb nu een Toyotank als luxe wagen.
2.5l Atkinson cycle motor
Benzine
197pk
270Nm max
1650kg zwaar.
En dat mag hij ook trekken.
Toch een beetje lage specs voor een camper denk ik?
Vooral het koppel. Maar dat is deels wel heel vroeg beschikbaar.
Denk dat de accu's het geheel nog beperken!?
2.5l Atkinson cycle motor
Benzine
197pk
270Nm max
1650kg zwaar.
En dat mag hij ook trekken.
Toch een beetje lage specs voor een camper denk ik?
Vooral het koppel. Maar dat is deels wel heel vroeg beschikbaar.
Denk dat de accu's het geheel nog beperken!?
-
- Berichten: 3735
- Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45
Re: Waar wil men met ons heen met de dieselmotoren?
Laatst gewijzigd door janmetdoka op zo 29 okt 2023, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marco Polo
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Waar wil men met ons heen met de dieselmotoren?
Zitvlees kweken Jan,
Moet toch niet zo'n probleem zijn ?
Grt Marc.
Moet toch niet zo'n probleem zijn ?
Grt Marc.
- Marco Polo
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Waar wil men met ons heen met de dieselmotoren?
http://www.nydailynews.com/autos/news/e ... -1.3429446
Voor de retro liefhebbers.
Nog effe 5 jaar wachten
Voor de retro liefhebbers.
Nog effe 5 jaar wachten
-
- Berichten: 3735
- Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45
Re: Waar wil men met ons heen met de dieselmotoren?
.
Laatst gewijzigd door janmetdoka op zo 29 okt 2023, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Waar wil men met ons heen met de dieselmotoren?
ik denk erover om een nieuwe te kopen , en dan wordt het weer gewoon een diesel
elektrisch is niet de toekomst, het is leuk als je nu thuis zonnenpanelen hebt zodat je de wagen gratis kunt opladen dan rijd je wat goedkoper.
maar uiteindelijk gaat het waterstof worden want die accu´s gaan goed vervuilen , er gaat wel praat dat ze die kunnen receiclen maar dat gaat maar voor een klein gedeelte op.
ze zijn al een energie centrale aan het bouwen op waterstof , als de opslag van waterstof eenmaal goed onder controle is komen er vanzelf meer op waterstof.
met waterstof zou je ook je eigen energie centrale thuis kunnen hebben. we gaan het afwachten.
elektrisch is niet de toekomst, het is leuk als je nu thuis zonnenpanelen hebt zodat je de wagen gratis kunt opladen dan rijd je wat goedkoper.
maar uiteindelijk gaat het waterstof worden want die accu´s gaan goed vervuilen , er gaat wel praat dat ze die kunnen receiclen maar dat gaat maar voor een klein gedeelte op.
ze zijn al een energie centrale aan het bouwen op waterstof , als de opslag van waterstof eenmaal goed onder controle is komen er vanzelf meer op waterstof.
met waterstof zou je ook je eigen energie centrale thuis kunnen hebben. we gaan het afwachten.
Groet Cobes.
___________
ik heb een Rapido V68 met 140 pk
.
temperatuur rond mijn huis
___________
ik heb een Rapido V68 met 140 pk
.
temperatuur rond mijn huis
-
- Berichten: 3735
- Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45
Re: Waar wil men met ons heen met de dieselmotoren?
Laatst gewijzigd door janmetdoka op zo 29 okt 2023, 22:55, 2 keer totaal gewijzigd.
- Mickel Moen
- Berichten: 5261
- Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
- Locatie: Súdwest Fryslân
- Contacteer:
Re: Waar wil men met ons heen met de dieselmotoren?
Interessante benadering.
Maar je gaat daarbij wel uit van de huidige toepassingen. Het is echter geen reden om het dan dus maar te laten bij de huidige technieken.
Het verdwijnen van al die opzichzelf fossiele brandstoffen gebruikende voertuigen uit het straat- water en luchtbeeld is een logische ontwikkeling. Dat begint met kleine met een matige noodzakelijke actieradius en zal zich steeds verder doorzetten. Een techniek met waterstof zal zich daarnaast ook prima ontwikkelen. Er zullen veel technieken en brandstoffen naast elkaar blijven bestaan.
Maar je gaat daarbij wel uit van de huidige toepassingen. Het is echter geen reden om het dan dus maar te laten bij de huidige technieken.
Het verdwijnen van al die opzichzelf fossiele brandstoffen gebruikende voertuigen uit het straat- water en luchtbeeld is een logische ontwikkeling. Dat begint met kleine met een matige noodzakelijke actieradius en zal zich steeds verder doorzetten. Een techniek met waterstof zal zich daarnaast ook prima ontwikkelen. Er zullen veel technieken en brandstoffen naast elkaar blijven bestaan.
- dieseltje+
- Berichten: 2809
- Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
- Locatie: Noordoostpolder
Re: Waar wil men met ons heen met de dieselmotoren?
@ Mickel
Met de huidige technieken.
Zo is het ook zoals ik het lees. (stukje van janmetdoka)
M.a.w. als er vervangers komen voor de grondstoffen van plastic, medicijnen, oplosmiddelen etc. en dus ook de techniek/ontwikkeling van elektrische auto, waterstof, e.d. wat in hoog tempo gaat en naar verwachting steeds sneller. Hebben we over 20 jaar nog steeds voor 50 jaar aan winbare oliereserves. Daar de vraag steeds verder zal afnemen.
Zou zo maar kunnen zijn dat de olie niet opraakt. In de zin van over b.v. 40 jaar hebben we geen olie meer nodig?!
Met de huidige technieken.
Zo is het ook zoals ik het lees. (stukje van janmetdoka)
M.a.w. als er vervangers komen voor de grondstoffen van plastic, medicijnen, oplosmiddelen etc. en dus ook de techniek/ontwikkeling van elektrische auto, waterstof, e.d. wat in hoog tempo gaat en naar verwachting steeds sneller. Hebben we over 20 jaar nog steeds voor 50 jaar aan winbare oliereserves. Daar de vraag steeds verder zal afnemen.
Zou zo maar kunnen zijn dat de olie niet opraakt. In de zin van over b.v. 40 jaar hebben we geen olie meer nodig?!
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel