De 24 uur van Le Mans 2017

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Peterr
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 16 dec 2013, 14:41
Locatie: Schagen

De 24 uur van Le Mans 2017



Bericht door Peterr »

Wij zoeken een plek voor de camper om te overnachten in het weekend van 24 uur Le Mans (16/17/18 juni 2017). Mocht huidige de camperplaats volstaan dan zoeken wij graag een alternatief (mag ook via pb).
Gebruikersavatar
Marjorie
Berichten: 22063
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 16:04
Locatie: New Fun

Re: Le Mans 2017



Bericht door Marjorie »

Wij hebben een paar keer een tussenstop aan de zuidrand van Le Mans gehouden. Antarès (voor adres etc. zie de link onderaan) is een grote evenementenhal waar o.a. concerten worden gehouden en heeft een giga parkeerterrein. Daarnaast ligt echter een heel leuk kleiner parkeerterrein. Of je daar mag overnachten, weet ik niet. Toen wij er een keer waren, stond er een Franse camperclub die daar ook had overnacht. Dan heb je aan de andere kant van de weg ook een mooi parkeerterrein in de bossen. Google maar eens.

Het bewuste parkeerterrein naast Antarès:
Afbeelding

Het parkeerterrein grenst aan een tramhalte waarmee je zo de stad in kunt:
Afbeelding

Link naar Antarès:
https://fr.wikipedia.org/wiki/Antar%C3%A8s_(Le_Mans)
groetjes, Marjorie

My home is my castle, my camper is my home
Jan-Hidde en Marjorie - Magirus Deutz (1978)
Peterr
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 16 dec 2013, 14:41
Locatie: Schagen

Re: De 24 uur van Le Mans 2017



Bericht door Peterr »

Hartelijk dank Majorie voor deze mooie en complete (foto's en link) suggestie! :thumbup:

Deze locatie is dichtbij het circuit, weet iemand of deze ook bereikbaar blijft tijdens de 24 uur van Le Mans?
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: De 24 uur van Le Mans 2017



Bericht door hurktoilet »

Le Mans (vergeet de historische bovenstad niet te bezoeken) heeft onderaan die bovenstad een grote parkeerplaats die ook officieel camperplaats is. Zijn alleen geen voorzieningen. Ietsje zuidelijker ligt nog een camperplaats met sani, maar die is klein en zekervoor grotere campers lastig.
Voor het overige: overnachten in je camper is in Frankrijk bijna overal legaal waar je parkeren mag. En bij de de 24 uur van Le Mans zal niet moeilijk gedaan worden, dat gebeurt bij de Tour de France ook niet.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Peterr
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 16 dec 2013, 14:41
Locatie: Schagen

Re: De 24 uur van Le Mans 2017



Bericht door Peterr »

Hartelijk dank voor je antwoord Peter! :thumbup:
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: De 24 uur van Le Mans 2017



Bericht door Stieneke en Donald »

Marjorie, als je deze P Antares bedoelt: https://goo.gl/maps/22B1GXLTwKP2
Ik zie hier een hoogtebeperking. (Streetvieuw juni 2016.)
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Gebruikersavatar
Marjorie
Berichten: 22063
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 16:04
Locatie: New Fun

Re: De 24 uur van Le Mans 2017



Bericht door Marjorie »

Dat klopt Donald. Toen wij er waren stond die slagboom echter omhoog. Ik zie op jouw link naar streetview nu ook dat er een hek staat om het parkeerterrein aan de andere kant van de weg bij het treintje. Daar hebben wij dus eens een paar uur gestaan bij die Franse camperclub.

Misschien dat het tijdens de 24 uurs race gewoon open is? Verder weet ik het niet, maar wij vinden het wel een mooi plekje.
groetjes, Marjorie

My home is my castle, my camper is my home
Jan-Hidde en Marjorie - Magirus Deutz (1978)
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: De 24 uur van Le Mans 2017



Bericht door Stieneke en Donald »

Zal uiteindelijk misschien meevallen Marjorie. Met wat geluk is de hoogtebeperking open tijdens de 24 u van Le Mans.
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
fokus
Berichten: 2225
Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen

Re: De 24 uur van Le Mans 2017



Bericht door fokus »

Er zijn 2 officiele parkings aan het circuit voorzien, een dichtbij start/aankomst en eentje voorbij Arnage.
ceterum censeo belgicam esse delendam
JohnB
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 23:35

Re: De 24 uur van Le Mans 2017



Bericht door JohnB »

Ik heb me er wel eens in verdiept, want de 24 uur van Le Mans, staat ook nog op mijn lijstje. Als je op een camping wilt staan moet je bijna een jaar van te voren al gaan boeken. Ik vermoed dus dat de camperplaatsen en parkeerplaatsen ook al ruim van te voren vol zullen zijn. grote kans dat parkeerplaatsen in de buurt van het circuit al in gebruik zijn voor evenementen. Hoor graag als het anders is.
crx303
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 20:06

Re: De 24 uur van Le Mans 2017



Bericht door crx303 »

Vergeet het maar bij Antares, dat ligt midden in het circuit. Hier kun je alleen nog te voet komen, mits je ook toegangskaarten hebt.

Alles rondom het 24h circuit is afgesloten tijdens die week.

Als je dichtbij wilt staan moet je zo rond de jaarwisseling een plaats op een van de campings boeken op en rond het circuit. Ik verwacht dat alles nu al lang vol is.

Na een aantal jaar met auto naar de 24h geweest te zijn met hotel op een uur afstand, staan we dit jaar voor het eerst langs het circuit met de camper op een van de officiële campings.

In het weekend van de 24h is het een grote verkeerschaos rond het circuit.
Plaats reactie