Gasflessen of LPG?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Gasflessen of LPG



Bericht door Going »

Ik heb mijn oude spreatsheets van 6 jaar overwinteren.
Ik kom tot een gemiddeld bedrag van € 0,92 per dag aan LPG. Wij koken 95% in de wagen dagelijks. Staan nooit aan de paal. Koelkast op automaat, dus bij stilstand op gas. Hebben de verwarming op de dag aan als we ons binnen koud voelen. ( heb ik gauw ). Kachel is nooit aan in de nacht. Wij doucen elke dag. De boiler moet dus elke morgen aan.
Ik gebruik een gemiddeld van 1,25 liter per dag.
Ik weet zeker dat ik de aanschaf er wel heb uitgehaald.
Oh ja. Het is heerlijk om bij lege fles dat rotding er niet uit te hoeven halen voor omwisselen.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
NeverAThome
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 31 okt 2016, 16:48

Re: Gasflessen of LPG



Bericht door NeverAThome »

Dafluc schreef:En wat moeten we hieruit opmaken?
vergeet niet Hoe jij iemand benaderd kan ook tegen U gebruikt worden zeker als je weet dat U onbetrouwbaar bent, hiermee verwijs ik naar de brug in Leverkussen Volgens U zijn campers uitgesloten van de 3,5 ton maatregel. :bow: :bow: :bang:
FLORIS
Meine
Berichten: 4746
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Gasflessen of LPG



Bericht door Meine »

Sorry hoor, maar ik kan ook helemaal niets met je verhaal uit je vorige posting, wat wil je ermee vertellen?
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Gasflessen of LPG



Bericht door Dafluc »

Je komt met een heel verhaal over kilometerstanden, diesel en snelwegen. Je noemt het aantal liters lpg dat je tankt. Maar zegt er niets bij over wat je verbruikers zijn. Ik kan er dus niks mee. Ik mag er blijkbaar ook niet naar vragen. Nou, dan toch niet.
En ik zou dat oude verhaal eindelijk eens loslaten, krijg je rimpels van. Je hebt het nog fout ook. Ik zeg daar helemaal; niks :wink:
Afbeelding
NeverAThome
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 31 okt 2016, 16:48

Re: Gasflessen of LPG



Bericht door NeverAThome »

Dafluc schreef:Je komt met een heel verhaal over kilometerstanden, diesel en snelwegen. Je noemt het aantal liters lpg dat je tankt. Maar zegt er niets bij over wat je verbruikers zijn. Ik kan er dus niks mee. Ik mag er blijkbaar ook niet naar vragen. Nou, dan toch niet.
En ik zou dat oude verhaal eindelijk eens loslaten, krijg je rimpels van. Je hebt het nog fout ook. Ik zeg daar helemaal; niks :wink:
Hieruit blijkt dat je I Q op een Heel laag pitje zit.
Kan je wel even mededelen als je lezen kunt, dat je er uit kunt halen :,
het gemiddeld gebruik over de totaal gereden kilometers. Dat het U niet bekend is dat er een aanmerkelijk verschil is tussen snelwegen en andere wegen . [af remmen en optrekken] Het totaal te verplaatsen gewicht is ook van toepassing op het verbruik.
En als laatste ; ook kun je zien dat er verschil is in de tijd van gasverbruik.
Maar je dat je NIET snugger bent staat nu helemaal vast :lol3:
Dat oude verhaal laat ik zeker niet los daar U en aloys mij hier ernstig mee hebben beledigd
Floris
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45224
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Gasflessen of LPG



Bericht door thole »

Wat subtiel zeg :bang:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Gasflessen of LPG



Bericht door Dafluc »

Huub, de topicstarter heeft het over lpg om op te koken. Niet om op te rijden.
Bij mij heeft het soort wegen of hoe vaak ik optrek geen enkele invloed op de inhoud van de fles gas waar ik op kook.
Zal je hiermee ook wel weer beledigen.
Afbeelding
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Gasflessen of LPG



Bericht door Ruud Adam »

Beste Floris,

Ik ben gek op lijstjes en tabellen waar men iets uit kan afleiden.
Maar zelfs na meerdere malen lezen van je post lukt het me nog steeds niet om er chocola van te maken.
Dus de vraag van Dafluc was niet zo vreemd.
Maar misschien kun je nog een toelichting geven.

O ja, nog iets.
Mensen aanvallen op schrijffouten of het aanranden van de Nederlandse taal is nooit sterk.
Maar als je mensen aanspreekt op hun in jouw ogen lage IQ en niet zo 'snugger' zijn, dan moet je dat natuurlijk wel in foutloos Nederlands doen. Anders is het een beetje pot verwijt de ketel.

Verder ben ik van mening dat dit forum zeer tolerant is. In menig forum had je al een levenslange ban te pakken als je verbaal zo uitpakt tegen de beheerder en moderatoren van een forum.
In al die jaren heb ik Aloys leren kennen als een zeer mild mens die het beste met het forum en de lezers voor heeft.
Het geeft geen pas om hem zo aan te spreken.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6350
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Gasflessen of LPG



Bericht door rongreven »

Ik denk dat je het gasgebruik in de opsomming van Floris en Huub los moet zien van het dieselgebruik.
Maar Floris, je kan ook anders reageren, dat wekt minder weerstand.
Groet, Ron Greven
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Gasflessen of LPG



Bericht door jielus »

Ik begrijp precies wat "NeverAThome" bedoelt. En verbruik is niet belangrijk om aan te geven welke apparaat er verbruikt. Het is namelijk verbruik tegenover volume. Een simpele rekensom! Dus verbruik vermelden in € is dom omdat dat geen constante is. Ik zit in het voorjaar en najaar rond de 2 liter per dag. Bij een 21 liter fles (er gaat 27 liter in wanneer hij is schoongemaakt van binnen) kan ik dus 10 dagen vooruit op een fles vulling. Na zes dagen kijk ik weer uit om bij het diesel tanken ook LPG bij te vullen.
Ik hoop dat het zo duidelijk is.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Meine
Berichten: 4746
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Gasflessen of LPG



Bericht door Meine »

Jouw verhaal is inderdaad net zo duidelijk als dat van NeverAThome. :crazy: :?:
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Gasflessen of LPG



Bericht door jielus »

Ik neem aan dat je dat cynisch bedoelt! ;)
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Gasflessen of LPG



Bericht door Ruud Adam »

Ik ben niet cynisch maar ik begrijp werkelijk niets van de lijst van Floris/Neverathome.
En wie dat wel doet is hierbij van harte uitgenodigd om mij het inzicht te geven dat er nu ontbreekt.
Want door jouw reactie, jielus, is het er nog steeds niet duidelijk op geworden.

Ik zie dat Floris op verschillende data voor een bepaald bedrag aan LPG heeft getankt.
Maar wat kan je met dat lijstje?
Buiten inzicht verkrijgen in zijn uitgavenpatroon?
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6350
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Gasflessen of LPG



Bericht door rongreven »

wvansl schreef:Hoi!
Ik heb een vraagje.
We halen binnenkort onze Hymer B524 uit 1999 op.
Deze heeft nu 1x P11 gasfles.
Ik denk erover om misschien LPG in te bouwen ipv de gasfles(sen).

Nu vroeg ik me paar dingen af: Is een LPG fles ongeveer zelfde grote als een gasfles? Moeten dingen aangepast worden (Truma verwarming, gas, koelkast).
Hoe lang doe je met een volle LPG fles vergeleken met een volle P11 fles?

Beginnersvragen dus. Meningen ervaring zijn erg welkom!
Even naar het begin van het topic, zie vetgedrukt gedeelte.
Floris laat met zijn lijstje van LPG gebruik zien hoe lang hij met een tankbeurt LPG doet.
Dat in het geheel daar ook de diesel bij vermeld staat is niet helemaal relevant, maar laat wel zien dat LPG bij veel pompen te tanken is.
Als je dus het totaal gebruik van de LPG optelt, en deelt door het aantal weken dat hij onderweg is geweest, zie je hoeveel LPG hij heeft gebruikt in die periode.
Groet, Ron Greven
Plaats reactie