Vandaag onze eerste camper gekocht!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Vandaag onze eerste camper gekocht!



Bericht door bertt »

Precies wat ik zeg, een leiding waar water uit moet komen, maar die door een kogel is afgesloten totdat je de "dubbele Gardena" er in steek, dan kan je er pas water uit krijgen. Heb ze toch al verscheidene keren gezien.

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
BertD
Berichten: 100
Lid geworden op: ma 30 jan 2017, 14:17
Locatie: Holten

Re: Vandaag onze eerste camper gekocht!



Bericht door BertD »

nu snap ik hem, zelf nog nooit gezien, zal zo'n dingetje dan meenemen, dank
groet
Bert
Hymer Tramp 678 CL Premium 50 3.0 liter 177 pk automaat.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Vandaag onze eerste camper gekocht!



Bericht door Marco Polo »

Afbeelding
http://www.hellopro.fr/borne-eau-et-ou- ... oduit.html
Zoiets als dit
Afbeelding
In Grenoble kwamen we hem voor het eerst tegen maar daar was het dubbele mannetje van Gardena zelfs iets te kort :-(
Gebruikersavatar
Luc & Chris
Berichten: 1248
Lid geworden op: do 05 nov 2009, 20:00
Locatie: Kloosterzande - Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Vandaag onze eerste camper gekocht!



Bericht door Luc & Chris »

Je haspel helemaal uitrollen als je wat veel stroom gebruikt....
Ga naar camperplaatsen en raak aan de praat met collega's. Het komt maar heel erg zelden voor dat niemand je tips zal willen geven.
ICD drager sinds 20 juni 2016.
Meer lezen over ons? Hier klikken.
Gratis camperplaats in Zeeuws-Vlaanderen.
Afbeelding
gertjee
Berichten: 25
Lid geworden op: za 29 apr 2017, 8:13
Locatie: ekeren

Re: Vandaag onze eerste camper gekocht!



Bericht door gertjee »

javanes schreef:En vergteet deze koppelingen van Gardena ook niet aan te schaffen.

Afbeelding

Afbeelding

De eerste om de koppeling van de slang aan te sluiten op een gewone kraan.

De tweede kom je steeds vaker tegen in Frankrijk.
Kan je deze gewoon kopen in een kampeerwinkel?
Hymer op onderstel van een fiat ducato 1.9d 1992
Facebook: Gert Thysebaert

Afbeelding
BobV
Berichten: 179
Lid geworden op: di 21 aug 2007, 19:37
Locatie: Kampen

Re: Vandaag onze eerste camper gekocht!



Bericht door BobV »

en bouwmarkten en tuincentra
Groeten
Bob

VW T4 TDI Camper
metatoon
Berichten: 9610
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Vandaag onze eerste camper gekocht!



Bericht door metatoon »

Weet niet of je campings of camperplaatsen wil bezoeken.
Zorg in beide gevallen voor gidsen daarvoor die je meeneemt op reis.
Thuis kun je eventueel met behulp van internet ,ook al een en ander opzoeken .

Veel mooie camperjaren toegewenst.
Gr. Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
metatoon
Berichten: 9610
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Vandaag onze eerste camper gekocht!



Bericht door metatoon »

Gert

Je komt uit Ekeren in Belgie ?
Zou voor eventuele technische zaken ,even google n naar kareltje cola .
Heeft veel onderdelen en kennis van jouw camper.

Nogmaals geluk.

Gr. Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 936
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Vandaag onze eerste camper gekocht!



Bericht door djurre1980 »

Ik wens jullie veel plezier met de camper en veel leuke trips toegewenst.
gertjee
Berichten: 25
Lid geworden op: za 29 apr 2017, 8:13
Locatie: ekeren

Re: Vandaag onze eerste camper gekocht!



Bericht door gertjee »

metatoon schreef:Gert

Je komt uit Ekeren in Belgie ?
Zou voor eventuele technische zaken ,even google n naar kareltje cola .
Heeft veel onderdelen en kennis van jouw camper.

Nogmaals geluk.

Gr. Toon
ik zal hem eens opzoeken :p
Hymer op onderstel van een fiat ducato 1.9d 1992
Facebook: Gert Thysebaert

Afbeelding
Gebruikersavatar
Blokske
Berichten: 145
Lid geworden op: za 12 jul 2014, 20:54
Locatie: Huldenberg centraal in Belgie

Re: Vandaag onze eerste camper gekocht!



Bericht door Blokske »

Halo Gert en vrouwtje,

Welkom op dit forum waar je van de geboren kampeerders (Nederlanders) uit eerste hand de beste tips kan krijgen tegen betaling met een dank u en een glimlach.
Ja volgens mij zijn jullie de jongste Campereigenaars in deze sector van heel de Benelux.
Je zal hier de ene na de andere ervaring opdoen en tips "krijgen" waarna dit fenomeen gaat omslaan naar tips "geven" en ben je binnen pakweg een kleine 20 jaar die senior die jong geweld gaat tips geven met zijn jaren ervaring die ons allemaal gaat overleven (als er dan nog campers mogen rijden wel te verstaan).
Bij ons is het mijn "vrouwtje" die met de Camper en ons personenvoertuig rijd (hoewel ik op professioneel gebied beschik over alle rijbewijzen van A tot D+E) ze is in cm niet groot maar haar daden zijn des te groter en ik meen het echt het is een grote dame behalve in cm.
Geef en neem van dit forum wat je wil en laat je niet tegenhouden om vragen te stellen het is hier zeker al gepasseerd en de zoekfunctie zal wel wat raad geven.
Wij zijn een leuke bende die het goed menen met deze wereld.
Blokske.

LMC A 654 G Black Selection met zitgroep achteraan.
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Vandaag onze eerste camper gekocht!



Bericht door jmkoole »

Haha, wat een commotie om 'vrouwtje'.
Mijn vrouw is helemaal allergisch voor dit verkleinwoord, vandaar de reactie. Nog een leuk artikel uit NRC gevonden. Ik ben dus niet de enige zeurpiet... Veel leesplezier in je campertje Gert & vrouw :wink:

NRC:
Erger ik mij dan helemaal nooit aan taal? Nee, dat is ook niet waar, maar eigenlijk schiet mij slechts één echte ergernis te binnen en dat is deze: ik erger mij aan vrouwen die een andere vrouw een vrouwtje noemen. ,,Dat is een heel leuk vrouwtje'', ,,er komt zo nog een vrouwtje'', ,,zegt dat vrouwtje tegen mij'' – ik vind het niet kunnen, en zeker niet als de ene vrouw dit over een andere vrouw zegt.
Ik vind dat beledigend, denigrerend, verraad van je eigen soort. Als mannen vrouwtje zeggen vind ik dat ook storend, maar – het zal wel seksistisch wezen – lang niet zo ergerlijk. Tja, mannen, bij sommige types kun je erop wachten.
Taalkundig gezien deugt mijn ergernis van geen kant, zoals zo vaak bij taalergernissen. In de eerste plaats moet je vaststellen dat vrouwtje lang niet altijd denigrerend hoeft te zijn. Een vrouwtje kan simpelweg een `kleine vrouw' zijn, en als je bijvoorbeeld een kleine, oude vrouw een ,,klein vrouwtje'' noemt, kan dat niet alleen neutraal maar zelfs liefdevol zijn bedoeld.
Daarnaast kun je volhouden dat er echt zoiets bestaat als een vrouwtje. Aan de kleine kant, opgewonden standje, preuts, alles tiptop in orde, tuthola eerste klas – je hebt de vreselijkste vrouwtjes. Mannetjes heb je ook (,,echt zo'n mannetje''), maar ik moet bekennen dat ik een minder duidelijk beeld heb bij mannetjes dan bij vrouwtjes.
Dat zo'n echt vrouwtje door mannen of vrouwen wordt gekenschetst als een vrouwtje, daar heb ik geen enkele moeite mee, maar er zijn vrouwen die vrouwen die overduidelijk geen vrouwtje zijn een vrouwtje noemen. Wellicht moet u voorgaande zin twee keer lezen, maar ik hoop dat u mij nog kunt volgen. Ik heb vrouwen weleens aangesproken op hun gebruik van vrouwtje. Nee, hielden zij bij hoog en laag vol, zij bedoelden dat helemaal niet neerbuigend. Zo zeiden ze dat gewoon, een volkomen neutrale term voor hun seksegenoten.
De Grote Van Dale heeft een knappe beschrijving bij vrouwtje, die meteen laat zien hoezeer de gevoelswaarde van een woord uiteen kan lopen. Vrouwtje, schrijft dit woordenboek, kan onder meer worden gebruikt ,,met min of meer vertederde of liefkozende gevoelsnuance'' (voorbeeldzinnen: ,,hij heeft een lief vrouwtje''; ,,het jonge vrouwtje''), het kan worden gebruikt als ,,liefkozende benaming voor zeer jonge meisjes'' (voorbeeldzin: ,, neen vrouwtje, dat gaat zo niet''), het kan een minachtende aanspreekvorm zijn (,,wat denk je ervan, vrouwtje?'') en het kan neutraal worden gebruikt voor `kleine vrouw'. Dan is er nog de ,, gedachte aan het seksuele'' in de uitdrukking ,,hij kijkt te veel naar de vrouwtjes''. En dan zijn er óók nog honderdduizenden onmiskenbare niet-vrouwtjes die dagelijks tegen hun huisdier zeggen: ,,Kom maar bij het vrouwtje.''
Kortom, ik had beter moeten weten: ook hier is verwondering beter op z'n plaats dan ergernis.
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 936
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Vandaag onze eerste camper gekocht!



Bericht door djurre1980 »

Mijn vrouwtje is van oudsher ietwat denigrerend, nog uit de tijd dat ze vooral hun tijd in de keuken doorbrachten.
Later is het vooral liefkozend gebruikt.
Erger is: mijn wijffie, mijn teefje, m'n wijf, m'n bitch, m'n meerdere, m'n taart, m'n baas.

Overigens krijg ik bij mijn vrouwtje toch wel dit beeld in mijn hoofd:

Afbeelding

Niets mis mee natuurlijk, maar ik vind de benaming niet meer passen bij de jonge vrouwtjes van mijn generatie, want zeg nou zelf, dit kan je toch geen mijn vrouwtje meer noemen? :)

Afbeelding

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
wvansl
Berichten: 339
Lid geworden op: ma 27 apr 2015, 11:00
Locatie: Zweden
Contacteer:

Re: Vandaag onze eerste camper gekocht!



Bericht door wvansl »

Hoi!
Vele leuke km's gewenst en geniet ervan.
Ik heb ook in Ekeren gewoond (Ferdinand Pauwelsstraat) maar ben verhuist naar Zweden.

Een camper hebben is een enorm luxe gevoel van reizen. Ook als die ouder is, de nieuwe doen allemaal hetzelfde alleen met veel hogere prijs :D

Geniet ervan!
🚍 Campers:
Burstner A532, 1.9td, 1997 (verkocht)
Hymer B524, 2.8idtd, 1999 (verkocht)
Burstner Elegance 685, 2.8jtd, 2004 (nu)
💻 Website:
https://rvadventurekey.com
📺 Youtube kanaal met reisvideo's:
https://www.youtube.com/c/RvAdventureKey
🔔 Speciale QR Codes nodig? Kijk op:
https://www.qrmoose.com
Plaats reactie