Toch nog eens narcosegas

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6319
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Toch nog eens narcosegas

Bericht door Bas vd laar »

Narcosegas is inderdaad heel erg gevaarlijk en ook een hele reële dreiging
Waar baseer je dat op????
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Toch nog eens narcosegas

Bericht door jmkoole »

Wij kamperen al sinds de jaren '70 in binnen- en buitenland. Wel eens te maken gehad met dieven (insluipers), maar nog nooit met narcosegas. Ook niet in m'n naaste omgeving of kennissenkring.
Misschien dat het ooit is gebeurd, maar hoe vaak??
Waarschijnlijk is het vergelijkbaar met "rijden over de Autoroute du Soleil is gevaarlijk". Er worden inderdaad jaarlijks mensen vermoord langs die snelweg. Vreselijk... Maar, er zijn ook miljoenen mensen op pad en in een stad als Amsterdam - waar ook miljoenen mensen wonen - worden evenveel moorden gepleegd. Dus ja, ligt het aan die weg, het op pad zijn met de camper? Volgens mij is er overal waar je bent, zelfs thuis, gevaar. Om je nou overal voor te bewapenen? Ik begin er niet aan. Heb een koolmonoxide snuffelaar in de camper en normale sloten, meer niet.
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
HaVaLo
Berichten: 232
Lid geworden op: zo 26 mar 2017, 15:46

Re: Toch nog eens narcosegas

Bericht door HaVaLo »

zijn er hier geen mensen die dergelijke ervaringen hebben meegemaakt
waar duidelijk en zeker sprake was van narcosegas dan

lijkt mij inderdaad ook heel onwaarschijnlijk als je zulke grote hoeveelheden nodig hebt
maar ik ben geen kenner
dan hoefde ik het hier niet te vragen
Lets Go
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Toch nog eens narcosegas

Bericht door Ruud Adam »

Narcosegas is broodje aap.

Los van de hoeveelheid die je nodig zou hebben, en de kieren en gaten in je camper, is het ook nog eens hoogst onbetrouwbaar.
Een anesthesist heeft al moeite en vele jaren studie nodig om te kunnen bepalen wat nodig is om iemand onder zeil te krijgen, zonder dat ie doorschiet en iemand het loodje legt. Inbrekers zijn wel boeven, maar niet per definitie ook mensen die de dood van iemand op de koop toe nemen.
En een gas dat je in kleine hoeveelheden zou kunnen gebruiken en effectief is, bestaat bij mijn weten niet.
Als het wel zou bestaan, dan zou dit wel vaker ingezet worden bij gijzelingen en dergelijke.
Destijds bij de gijzeling in het theater in Moskou in 2002 ging het ook gigantisch mis.
Laatst gewijzigd door Ruud Adam op wo 26 apr 2017, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Toch nog eens narcosegas

Bericht door jmkoole »

Er zit overigens wel een sticker op mijn camper, waaruit je zou kunnen afleiden dat er een gasmonitor aan boord zou zitten. Misschien dat de voormalige eigenaar zo'n ding heeft gehad? Wij in ieder geval niet.
Afbeelding

Als er 's nachts iemand aan de camper begint te morrelen, dan slaat zonder twijfel de hond aan. Die is erg snel wakker van vreemde geluiden... Mocht er een onverlaat zijn, dan heb ik als sportvriend mijn trouwe knuppel bij de hand, waarmee ik zo iemand heel vlot onder algehele narcose kan brengen...
Afbeelding
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Toch nog eens narcosegas

Bericht door hwendt »

Ik heb hier als politieman ook meerder malen over geschreven. Ik ben zelfs betrokken geweest bij een aantal zogenaamde overvallen in Nederland op campers en vrachtwagenchauffeurs.
Beweringen zijn er geweest. Bewijzen nog nooit omdat iedereen pas de volgende dag of zelfs 2 dagen daarna pas aangifte had gedaan. Na onderzoek zijn er 6 personen gepakt waarvan 2 vrouwen die met een lieflijke glimlach en mooie tieten de chauffeurs vermoedelijk met een drankje naar dromenland hielpen . daarna namen ze waardevolle spullen mee....

Tje en wie zegt tegen zijn baas dat ze zo mooi was dat hij geen weerstand kon bieden..

Die zijn er niet want het is allemaal van horen zeggen. Er was eens iemand die hoog en laag beweerde dat het gas was.
Toen ik vroeg om het proces verbaal nummer zodat ik het verhaal kon nakijken is hij daar na niet meer op het forum geweest... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :bang: :bang: :bang: :bang:

Het is dus een volkomen leuterverhaal en voor de gene die Simonne niet kennen..... Ze zal al die vragen en antwoorden wel zat zijn denk ik en ze heeft gelijk.

Keer nummer 26 dat we dit behandelen dus STOP STOP die leuterverhalen......Graag 3 kettingen en 5 hangsloten

Hugo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Afbeelding
HaVaLo
Berichten: 232
Lid geworden op: zo 26 mar 2017, 15:46

Re: Toch nog eens narcosegas

Bericht door HaVaLo »

Bedankt allen. Ik wilde alleen weten of de inzichten op dit gebied mogelijk veranderd waren. Kennelijk niet.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Lets Go
Laikatrin
Berichten: 3011
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 22:34
Locatie: Kempen (België)

Re: Toch nog eens narcosegas

Bericht door Laikatrin »

jmkoole schreef: Als er 's nachts iemand aan de camper begint te morrelen, dan slaat zonder twijfel de hond aan. Die is erg snel wakker van vreemde geluiden
Ik heb nog nooit gereageerd op narcose topics maar nu vertel ik het toch maar en iedereen mag er het zijne van denken.
Onze kameraden namen altijd hun Rottweiler mee, thuis bewaakte hij hun bedrijf. Hij kende ons heel goed want we gingen vaak een we-end samen op pad, was de speelkameraad van onze honden. Niettemin durfden wij niet zomaar binnen de poort wanneer we op bezoek gingen maar belden steeds aan.
Op een keer vertrokken ze op vakantie en gingen ze door omstandigheden toch eens op een snelwegparking overnachten. 's Nachts werden ze wakker van iets???? Ze hadden een suffe kop maar ja, 1ste dag vakantie, 's avonds een glaasje gedronken, vermoeid van zwaar werk op hun bedrijf, niks abnormaals als je dan wat suf bent.
Abnormaal was het gedrag van hun hond, die lag versuft op de grond en had niet gereageerd op hetgeen waardoor ze gewekt waren. Normaal slaat hij aan bij het minste onraad. Toen zagen ze dat de deur van de bijrijder was opengebroken!
Hun waakhond bleek nog suffer dan hen, ze moesten hem aanporren om recht te staan en stond dan te wankelen op zijn poten!

Ik moet er niet bij vertellen dat ze nooit meer op snelwegparkings overnachten en een gasalarm hebben zeker?

Tja, dit is natuurlijk weer een verhaal van horen zeggen. Maar 'k zou het straf vinden als onze kameraden ons zo zouden beliegen met hun verhaal, daarvoor kennen we mekaar te goed. Zij is "tante koek" van elke hond die we gehad hebben en nog hebben. We deelden mekaars plezier met onze honden en ook mekaars verdriet. Ik kan niet geloven dat zulke kameraden ons leugens op de mouw spelden.

Zoals ik in het begin al schreef, iedereen mag er het zijne van denken!
Voilà, nu heb ik het ondanks mijn voornemen toch verteld se! :D
Keep calm and let karma finish it!
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27466
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Toch nog eens narcosegas

Bericht door Marco Polo »

Bijrijders deur extra beveiligd?
Zelfs al zouden ze iets weten te doen met gas dan moet je nog wel binnen weten te komen.
En bij de Fiatjes schijnt dat helemaal niet zo moeilijk te zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: Toch nog eens narcosegas

Bericht door ellan vannin »

@JimKoole
Daar hoort wel de originele Karmann paraplu te staan :wink: Ik zou er een handdoek o.i.d. overheen hangen. Ik heb ooit grote problemen met de franse Gendarmerie gehad tijdens een controle toen ze een soortgelijke knuppel onder de bijrijdersbank van de touringcar zagen liggen. Ben er toen vanaf gekomen met een waarschuwing en inbeslag name van de bat.
All4dogs
Laikatrin
Berichten: 3011
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 22:34
Locatie: Kempen (België)

Re: Toch nog eens narcosegas

Bericht door Laikatrin »

Marco Polo schreef:Bijrijders deur extra beveiligd?
Zelfs al zouden ze iets weten te doen met gas dan moet je nog wel binnen weten te komen.
En bij de Fiatjes schijnt dat helemaal niet zo moeilijk te zijn.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ze hebben nog maar één deur om in de camper te komen!
Ik denk niet dat er sindsdien een beter beveiligde camper is dan die van hen en nu slapen ze op hun 2 oren! :D

Als je je zelf goed voelt bij de beveiliging die je hebt is het ok hé!
Keep calm and let karma finish it!
Gebruikersavatar
Rolling Rodie
Moderator
Berichten: 22981
Lid geworden op: di 18 sep 2007, 18:41
Locatie: Borger
Contacteer:

Re: Toch nog eens narcosegas

Bericht door Rolling Rodie »

Dit wordt weer een discussie zonder einde dus ik doe er een slotje op.
Met vriendelijke groet,

Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
Gesloten