Rekeningrijden nu onderdeel van het regeerakkoord
- Marco Polo
- Berichten: 27481
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Rekeningrijden nu onderdeel van het regeerakkoord
Paard achter de wagen spannen
Bijna letterlijk
Dus daarom zal men ook wel aan het denken zijn over iets met brandstof cellen of iets dergelijks
Je moet met je tijd meegaan Cor, de verbrandingsmotor heeft zijn langste tijd gehad
Groeten Marc.
Bijna letterlijk
Dus daarom zal men ook wel aan het denken zijn over iets met brandstof cellen of iets dergelijks
Je moet met je tijd meegaan Cor, de verbrandingsmotor heeft zijn langste tijd gehad
Groeten Marc.
- Bob Diesel
- Berichten: 31982
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Rekeningrijden nu onderdeel van het regeerakkoord
Nee hoor >die gaan allemaal de grens over ,vervuilen nog tot in lengte van dagen
en wij DOMME NLrs betalen ons blauw voor iets wat we niet willen
en wat ons te vlug door de strot geduwd word
en wij DOMME NLrs betalen ons blauw voor iets wat we niet willen
en wat ons te vlug door de strot geduwd word
-
- Berichten: 6876
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
- Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.
Re: Rekeningrijden nu onderdeel van het regeerakkoord
En waar bestaat die " biomassa" dan uit?Marco Polo schreef:Het aardige is dat het sluiten van de iets meer dan 4600MegaWatt aan Nederlandse kolencentrales - die na 2017 nog in bedrijf zullen zijn - het aandeel hernieuwbare energie in de Nederlandse energiemix omlaag brengt
En dat terwijl het streven is dit omhoog te brengen
Diverse centrales stoken Biomassa bij en dat vervang je door vermogen uit gascentrales of import uit buitenland.
Zg pallets, gemaakt van vermalen net gekapte stukken bos! Zoals onlangs op TV te zien was.
Er moet dus elke dag een enorm arsenaal aan bos gekapt worden.
Hout heeft immers een lagere calorische waarde.
Er is grote behoefte aan energie. Als de gas en kolengestookte centrales dicht gaan, waar komt de energie dan vandaan?
Windenergie? Nog meer zwaar gesubsidieerde windmolens. En iedereen aan het werk als het hard waait
U wilt toch iets van elektra weten?
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652
Schema maken? viewtopic.php?t=8479767
Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Re: Rekeningrijden nu onderdeel van het regeerakkoord
elektrische camper?, dan moet de slogan: , 2 uur rijden, kwartier rust, ook veranderd worden, zal worden: kwartier rijden, 2uur rust(opladen), en iedereen rijbewijs C vanwege het gewicht.
we zullen wel zien
jos
we zullen wel zien
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Rekeningrijden nu onderdeel van het regeerakkoord
Is het niet zo dat Nederland TEGEN het rekening rijden in Deutsland en België is. Heeft men niet een bezwaar ingrediënt.
Eu, en nu gaat Nederland dat zelf invoeren. Ik dien een protest in.... ben tegen.
Eu, en nu gaat Nederland dat zelf invoeren. Ik dien een protest in.... ben tegen.
Groetjes,
Jos
Mijn blog:http://blog.seniorennet.be/motorhomezwerver/
Wij waren in: B, NL, D, F, AT, D, N, I, SP, P, GB en Schotland.
Met: Peugeot bestelwagen, Renault Savieim, Pilote, Challenger 450, Autostar 421, 505, 525, aryal 1, MB 812 zelfbouw, MB 814 zelfbouw, MB 815 integraal.
Reizen reeds meer dan 30 jaar met de Motorhome.
Jos
Mijn blog:http://blog.seniorennet.be/motorhomezwerver/
Wij waren in: B, NL, D, F, AT, D, N, I, SP, P, GB en Schotland.
Met: Peugeot bestelwagen, Renault Savieim, Pilote, Challenger 450, Autostar 421, 505, 525, aryal 1, MB 812 zelfbouw, MB 814 zelfbouw, MB 815 integraal.
Reizen reeds meer dan 30 jaar met de Motorhome.
- Bob Diesel
- Berichten: 31982
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Rekeningrijden nu onderdeel van het regeerakkoord
Rekening rijden is iets anders als tolheffing
Maar tegen ben ik ook
Maar tegen ben ik ook
- Autocaravana
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Re: Rekeningrijden nu onderdeel van het regeerakkoord
Stel je eerst even op de hoogte voor je maar wat roept. Nieuwe windparken kunnen (vrijwel) zonder subsidie. Daarentegen slurpen kolencentrales subsidie.Windenergie? Nog meer zwaar gesubsidieerde windmolens.
Tegenwoordig zijn er al bestelauto's die volledig elektrisch zijn, evenals vrachtauto's. Het is een kwestie van enkele jaren voor de eerste (bus)campers beschikbaar komen, is mijn inschatting.
Onder andere Nissan en Renault hebben al elektrische bestelauto's, Mercedes en andere producenten werken er aan. De actieradius is nu nog beperkt (ca. 200 km), maar ook op dat gebied gaan de ontwikkelingen snel.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
- Bob Diesel
- Berichten: 31982
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Rekeningrijden nu onderdeel van het regeerakkoord
Ze kunnen wel zoveel willen maar het is zoals Nico ook al opmerkte.
Het waait lang niet altijd en ook de zon schijnt veel te weinig in Nederland vandaar dat dat wind en zonne energie een leuke aanvulling kan zijn maar we kunnen daar lang niet op draaien.
Dus die ouderwetse zeer betrouwbare centrales zullen nog jaren blijven wat mij betreft aangevuld met een paar kerncentrales en ik zou er totaal geen moeite mee hebben als die vlak bij mijn huis zou komen.
De razende bol is een pracht locatie, woont geen kip en volop koelwater beschikbaar.
Het waait lang niet altijd en ook de zon schijnt veel te weinig in Nederland vandaar dat dat wind en zonne energie een leuke aanvulling kan zijn maar we kunnen daar lang niet op draaien.
Dus die ouderwetse zeer betrouwbare centrales zullen nog jaren blijven wat mij betreft aangevuld met een paar kerncentrales en ik zou er totaal geen moeite mee hebben als die vlak bij mijn huis zou komen.
De razende bol is een pracht locatie, woont geen kip en volop koelwater beschikbaar.
-
- Berichten: 434
- Lid geworden op: do 18 aug 2011, 11:46
Re: Rekeningrijden nu onderdeel van het regeerakkoord
Jij kom toch nooit in nedJoVaMi schreef:Is het niet zo dat Nederland TEGEN het rekening rijden in Deutsland en België is. Heeft men niet een bezwaar ingrediënt.
Eu, en nu gaat Nederland dat zelf invoeren. Ik dien een protest in.... ben tegen.
Re: Rekeningrijden nu onderdeel van het regeerakkoord
We we we? Praat voor jezelf Bob, want ik ben vóór rekeningrijden en vóór sneller overstappen op groene energie.Bob Diesel schreef: en wij DOMME NLrs betalen ons blauw voor iets wat we niet willen en wat ons te vlug door de strot geduwd word
Thuis draait de boel al 100% op zonnestroom. Gas hebben we nog even nodig. Personenauto's rijden prima op stroom.
Met groene stroom kun je simpel waterstofgas maken en daar rijdt een vrachtauto, bus of camper prima op. De komende twintig jaar zul je met je camper met dieselmotor ook nog wel vrijstelling krijgen, dus onze generatie hoeft zich geen zorgen te maken. Van aardgas maken ze een kunstmatige dieselolie, waar je camper ook prima op rijdt. Ook op plantaardige olie kun je je diesel laten draaien.
Dat rekeningrijden is toch precies zoals het hoort? De verbruiker betaald. Staat je camper stil, dan betaal je niets.
Groeten,
Hans
Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Hans
Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
- Aloys
- Site Admin
- Berichten: 19167
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
- Locatie: Kampen
- Contacteer:
Re: Rekeningrijden nu onderdeel van het regeerakkoord
De grensgebieden zijn een probleem, maar ik ben al zo'n 40 jaar voorstander van het afschaffen
van de wegenbelasting, en dat terughalen door extra belasting op de brandstof. Dat is ook eerlijk:
wie veel rijdt betaalt dan ook veel belasting, wie weinig rijdt is goedkoper uit. Niet het bezit van
de auto belasten, maar het gebruik ervan.
Ik heb natuurlijk makkelijk praten; ik fiets naar mijn werk...
van de wegenbelasting, en dat terughalen door extra belasting op de brandstof. Dat is ook eerlijk:
wie veel rijdt betaalt dan ook veel belasting, wie weinig rijdt is goedkoper uit. Niet het bezit van
de auto belasten, maar het gebruik ervan.
Ik heb natuurlijk makkelijk praten; ik fiets naar mijn werk...
- JoopBrekken
- Berichten: 4257
- Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
- Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.
Re: Rekeningrijden nu onderdeel van het regeerakkoord
Dat is veels te simpel rechtvaardig en logies. Daar houden onze bestuurders niet van.
Re: Rekeningrijden nu onderdeel van het regeerakkoord
Werk jij dan nog Aloys? Ik maar denken dat je de helft van het jaar met de camper op stap bent...Aloys schreef:Dat is ook eerlijk: wie veel rijdt betaalt dan ook veel belasting, wie weinig rijdt is goedkoper uit.
Ik heb natuurlijk makkelijk praten; ik fiets naar mijn werk...
Groeten,
Hans
Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Hans
Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.