Rekeningrijden nu onderdeel van het regeerakkoord

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27481
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Rekeningrijden nu onderdeel van het regeerakkoord



Bericht door Marco Polo »

Paard achter de wagen spannen ;-)
Bijna letterlijk :D
Dus daarom zal men ook wel aan het denken zijn over iets met brandstof cellen of iets dergelijks ;-)

Je moet met je tijd meegaan Cor, de verbrandingsmotor heeft zijn langste tijd gehad :P

Groeten Marc.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31982
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Rekeningrijden nu onderdeel van het regeerakkoord



Bericht door Bob Diesel »

Nee hoor >die gaan allemaal de grens over ,vervuilen nog tot in lengte van dagen
en wij DOMME NLrs betalen ons blauw voor iets wat we niet willen
en wat ons te vlug door de strot geduwd word
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
jansloos
Berichten: 6876
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Rekeningrijden nu onderdeel van het regeerakkoord



Bericht door jansloos »

Marco Polo schreef:Het aardige is dat het sluiten van de iets meer dan 4600MegaWatt aan Nederlandse kolencentrales - die na 2017 nog in bedrijf zullen zijn - het aandeel hernieuwbare energie in de Nederlandse energiemix omlaag brengt
En dat terwijl het streven is dit omhoog te brengen
Diverse centrales stoken Biomassa bij en dat vervang je door vermogen uit gascentrales of import uit buitenland.
En waar bestaat die " biomassa" dan uit?

Zg pallets, gemaakt van vermalen net gekapte stukken bos! Zoals onlangs op TV te zien was.
Er moet dus elke dag een enorm arsenaal aan bos gekapt worden.
Hout heeft immers een lagere calorische waarde.

Er is grote behoefte aan energie. Als de gas en kolengestookte centrales dicht gaan, waar komt de energie dan vandaan?
Windenergie? Nog meer zwaar gesubsidieerde windmolens. En iedereen aan het werk als het hard waait :-B
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51316
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Rekeningrijden nu onderdeel van het regeerakkoord



Bericht door Kroppie »

elektrische camper?, dan moet de slogan: , 2 uur rijden, kwartier rust, ook veranderd worden, zal worden: kwartier rijden, 2uur rust(opladen), en iedereen rijbewijs C vanwege het gewicht.

we zullen wel zien

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
JoVaMi
Berichten: 378
Lid geworden op: za 19 jun 2004, 7:54
Locatie: in de motorhome/camper

Re: Rekeningrijden nu onderdeel van het regeerakkoord



Bericht door JoVaMi »

Is het niet zo dat Nederland TEGEN het rekening rijden in Deutsland en België is. Heeft men niet een bezwaar ingrediënt.
Eu, en nu gaat Nederland dat zelf invoeren. Ik dien een protest in.... ben tegen.
Groetjes,
Jos

Mijn blog:http://blog.seniorennet.be/motorhomezwerver/

Wij waren in: B, NL, D, F, AT, D, N, I, SP, P, GB en Schotland.
Met: Peugeot bestelwagen, Renault Savieim, Pilote, Challenger 450, Autostar 421, 505, 525, aryal 1, MB 812 zelfbouw, MB 814 zelfbouw, MB 815 integraal.
Reizen reeds meer dan 30 jaar met de Motorhome.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31982
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Rekeningrijden nu onderdeel van het regeerakkoord



Bericht door Bob Diesel »

Rekening rijden is iets anders als tolheffing
Maar tegen ben ik ook :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1248
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Rekeningrijden nu onderdeel van het regeerakkoord



Bericht door Autocaravana »

Windenergie? Nog meer zwaar gesubsidieerde windmolens.
Stel je eerst even op de hoogte voor je maar wat roept. Nieuwe windparken kunnen (vrijwel) zonder subsidie. Daarentegen slurpen kolencentrales subsidie.

Tegenwoordig zijn er al bestelauto's die volledig elektrisch zijn, evenals vrachtauto's. Het is een kwestie van enkele jaren voor de eerste (bus)campers beschikbaar komen, is mijn inschatting.
Onder andere Nissan en Renault hebben al elektrische bestelauto's, Mercedes en andere producenten werken er aan. De actieradius is nu nog beperkt (ca. 200 km), maar ook op dat gebied gaan de ontwikkelingen snel.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31982
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Rekeningrijden nu onderdeel van het regeerakkoord



Bericht door Bob Diesel »

Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18172
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Rekeningrijden nu onderdeel van het regeerakkoord



Bericht door Cee Pee »

Ze kunnen wel zoveel willen maar het is zoals Nico ook al opmerkte.
Het waait lang niet altijd en ook de zon schijnt veel te weinig in Nederland vandaar dat dat wind en zonne energie een leuke aanvulling kan zijn maar we kunnen daar lang niet op draaien.
Dus die ouderwetse zeer betrouwbare centrales zullen nog jaren blijven wat mij betreft aangevuld met een paar kerncentrales en ik zou er totaal geen moeite mee hebben als die vlak bij mijn huis zou komen.
De razende bol is een pracht locatie, woont geen kip en volop koelwater beschikbaar.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
ton en evelien
Berichten: 434
Lid geworden op: do 18 aug 2011, 11:46

Re: Rekeningrijden nu onderdeel van het regeerakkoord



Bericht door ton en evelien »

JoVaMi schreef:Is het niet zo dat Nederland TEGEN het rekening rijden in Deutsland en België is. Heeft men niet een bezwaar ingrediënt.
Eu, en nu gaat Nederland dat zelf invoeren. Ik dien een protest in.... ben tegen.
Jij kom toch nooit in ned :bow:
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Rekeningrijden nu onderdeel van het regeerakkoord



Bericht door jmkoole »

Bob Diesel schreef: en wij DOMME NLrs betalen ons blauw voor iets wat we niet willen en wat ons te vlug door de strot geduwd word
We we we? Praat voor jezelf Bob, want ik ben vóór rekeningrijden en vóór sneller overstappen op groene energie.
Thuis draait de boel al 100% op zonnestroom. Gas hebben we nog even nodig. Personenauto's rijden prima op stroom.
Met groene stroom kun je simpel waterstofgas maken en daar rijdt een vrachtauto, bus of camper prima op. De komende twintig jaar zul je met je camper met dieselmotor ook nog wel vrijstelling krijgen, dus onze generatie hoeft zich geen zorgen te maken. Van aardgas maken ze een kunstmatige dieselolie, waar je camper ook prima op rijdt. Ook op plantaardige olie kun je je diesel laten draaien.
Dat rekeningrijden is toch precies zoals het hoort? De verbruiker betaald. Staat je camper stil, dan betaal je niets.
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19167
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Rekeningrijden nu onderdeel van het regeerakkoord



Bericht door Aloys »

De grensgebieden zijn een probleem, maar ik ben al zo'n 40 jaar voorstander van het afschaffen
van de wegenbelasting, en dat terughalen door extra belasting op de brandstof. Dat is ook eerlijk:
wie veel rijdt betaalt dan ook veel belasting, wie weinig rijdt is goedkoper uit. Niet het bezit van
de auto belasten, maar het gebruik ervan.

Ik heb natuurlijk makkelijk praten; ik fiets naar mijn werk... :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Rekeningrijden nu onderdeel van het regeerakkoord



Bericht door JoopBrekken »

Dat is veels te simpel rechtvaardig en logies. Daar houden onze bestuurders niet van.
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Rekeningrijden nu onderdeel van het regeerakkoord



Bericht door jmkoole »

Aloys schreef:Dat is ook eerlijk: wie veel rijdt betaalt dan ook veel belasting, wie weinig rijdt is goedkoper uit.
Ik heb natuurlijk makkelijk praten; ik fiets naar mijn werk... :D
Werk jij dan nog Aloys? Ik maar denken dat je de helft van het jaar met de camper op stap bent... :-B
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Plaats reactie