checklist (baby en peuter mee in een gehuurde camper)

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
inemien
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 21:50

checklist (baby en peuter mee in een gehuurde camper)



Bericht door inemien »

Dag reizigers,

Wij huren reeds enkele jaren, telkens voor twee weken, een camper. Dit jaar gaat ons pasgeboren baby'tje mee van 1 maand, en ook ons dochtertje dat nu 20 maanden is. Ik heb al vaak op dit forum gezocht (ook voor andere vragen), maar vind niet echt een "checklist" van zaken die je dan ZEKER moet voorzien. Enerzijds voor de baby, maar anderzijds ook voor onze peuter. We gaan meestal naar de bergen (rustige plaatsen en rustige campngs), als het weer het toe laat. Het is een gehuurde camper, dus we kunnen er GEEN wijzigingen in aanbrengen.

Wat staat er nu al op mijn lijstje?
- voedingen baby: dozen melkpoeder, thermoskan, flessenwarmer
- voedingen peuter: enkele potjes fruitpap en middageten
- verzorging baby + peuter: standaard gerief (luiers, badje, producten, ...
- slapen baby: reiswieg met driepuntsgordel erin (Jane Transporter), maxi cosi
- slapen peuter: autostoel, reisbedje (met muskietennet)
- speelgoed peuter: hoeveel? (nog eens denken...)
- veiligheid baby en peuter: nog niets voorzien, iemand tips?
...

Dus mijn vraag is, hebben jullie nog goede tips of zaken waar we zeker moeten aan denken om mee te nemen? Zijn er dingen die wel en niet mogen om je kleintjes te laten slapen tijdens het rijden?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Erwin, Ineke en kindjes
ja ja Jetje
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 28 okt 2012, 13:07
Locatie: Heksenberg

Re: checklist (baby en peuter mee in een gehuurde camper)



Bericht door ja ja Jetje »

wij gingen met de kleinkind toen 16 maand nu bijna 6 jaar nooit verder dan luxenburg of in nederland onze ervaring was dat je op campings moet gaan waar de voorzieningen kwa douce ook verwarmd zijn en ze speciale baby verzorgings hebben en je hebt al n goede lijst wat ik niet zou vergeten als je kinderen n speen gebruiken n reserve mee te nemen je kunt vaak niet de zelfde kopen telt ook voor knuffel en als je door reis bent in Duitsland is bij veel campings tussen de middag van 12 tot 15.00 rust tijd en bij de winkels is dat ook vaak zo
en kwa slapen in camper tijdens rijden zijn de regels t zelfde als in Nederland en t eten voor de baby en de peuter je krijgt zo als in nederland over al de potjes en fruit of ze moeten allergies zijn dan zul je moeten google waar je ze krijgt in oosterrijk

oja vergeet niet op,je check lijst je vingnet voor oostenrijk al te kopen hier en extra dekens of slaapzakken zie ik ook niet op je lijst

veel plezier met de voor bereidingen en wens je veilige kilometers met de huurcamper
De laatste jas heeft geen zakken dus geniet van t leven nu t nog kan

tec advantec ti 654 2008
Danny268
Berichten: 215
Lid geworden op: vr 22 mar 2013, 20:37

Re: checklist (baby en peuter mee in een gehuurde camper)



Bericht door Danny268 »

gewoon genieten van de vakantie met je kinderen ..

met onze dochter die intussen 4.5 jaar , hebben we ook al wel wat fratsen gehad in de camper
Ik denk dat er op je lijstje zeker het nodige eropstaat

onze dochter sliep en slaapt altijd op een volwaardige bed ( 1 maal reisbedje meegenomen , was geen succes )
ze is er 1 x eruit gevallen , opletten of de camper niet te scheef staat :wink: of een netje spannen

zie dat je voldoende flessenwater bijhebt voor de bereiding van de pap en drinken van de peuter

misschien een nachtlampje meenemen ??
vroeger moesten we ook absoluut onze `sterretjesbol ` meenemen. .. een sterretjeslamp met muziek
vergeet ook de favoriete knuffels niet

een dekentje dat je buiten kan leggen , waarop ze kunnen spelen :-B
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: checklist (baby en peuter mee in een gehuurde camper)



Bericht door Jan en Simonne »

Wat je mee moet nemen?
Hetzelfde als een dagje opa en oma.
Luiertas voor de baby.
Noodvoorraad eten voor de oudste, voor het geval je opeens zonder zit.
Waar je ook heen gaat, er zijn overal babies, dus ook eten te koop en fruitpap en middageten kan je makkelijk zelf maken.
Verder moeten ze goed slapen en veilig zitten.
Speelgoed: waar hij/zij thuis ook mee speelt, alleen het speelgoed, waar hij/zij het liefst mee speelt.
Verder niets toch?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: checklist (baby en peuter mee in een gehuurde camper)



Bericht door frank_h »

Wij hebben met ons zoontje van toendertijd 4 maanden onze 1e camper reis in een huurcamper gemaakt. De bedoeling was Noord-Frankrijk, ivm de weersomstandigheden werd het een rondje via de Vogezen en de Jura naar de Cote d'azur en via de bloemenriviera en lago maggiore door Zwitserland en het Schwarzwald naar huis. Mooi weer is belangrijk met kleintjes dus plan niet te veel en volg dat. Luiers etc verkopen ze overal dus niet teveel meezeulen. Melkpoeder zou ik wel voldoende van hier meenemen. In het buitenland kun je beter flessenwater gebruiken voor de melk. Een waterkoker kun ne niet altijd gebruiken en even opwarmen in de magnetron gaat niet dus water voor de melk verwarm je in een pannetje of fluitketel. Koken voor de veiligheid is aan te raden. Een thermosfles is handig om water warm te houden voor de nachtvoeding of onderweg.

Ik weet niet hoe goed je oudste al loopt/kruipt maar misschien een klein hekje om te voorkomen dat zij uit de camper valt als de deur open staat?

Verder is mijn ervaring ook dat veel campings goede voorzieningen hebben voor kleine kinderen zoals speciale hokjes met baby badjes. Wij hebben ook een opblaasbaar babybadje. Om te slapen hadden we een campingbedje met een spanband op de plek van een eenpersoons bed/2 persoons treinzit vastgezet.

In juni gaan we voor de 2e keer met de camper, nu met onze eigen. Ik ben bijna klaar met opknappen daarvan en daarom staat de camper op de oprit thuis. Mijn zoontje van nu 2 wil er altijd in zitten en het liefst achter het stuur... Ik verwacht dat hij het helemaal geweldig gaat vinden.
Sjaak en Marja
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 23 apr 2007, 7:09
Locatie: Arcen

Re: checklist (baby en peuter mee in een gehuurde camper)



Bericht door Sjaak en Marja »

Flessenwarmer kan worden vervangen door pannetje water op het vuur, scheelt weer..... :bow:
inemien
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 21:50

Re: checklist (baby en peuter mee in een gehuurde camper)



Bericht door inemien »

Dankjewel voor alle adviezen!

Nog een vraagje aan frank_h:
Ik weet niet hoe goed je oudste al loopt/kruipt maar misschien een klein hekje om te voorkomen dat zij uit de camper valt als de deur open staat?

Hoe bevestig je zo'n hekje, zonder schade te doen aan de huurcamper?
Ons dochtertje loopt al en klimt graag overal op, en test ook graag alles uit:-)

Nogmaals dikke merci!

Groetjes!
Danny268
Berichten: 215
Lid geworden op: vr 22 mar 2013, 20:37

Re: checklist (baby en peuter mee in een gehuurde camper)



Bericht door Danny268 »

met vallen en opstaan leert men het best ... :D
aan de deuropening hadden wij nooit iets geplaatst
aan haar bedje hadden we eerst een houten plaat geplaatst als ze sliep
toen ze in de alhoof sliep , hebben we een bagagenet gemonteerd

misschien is zo'n bagagenet wel handig voor u , kan je op veel punten wel vastklikken aan de stomste dingen
Gebruikersavatar
Paul Willem
Berichten: 602
Lid geworden op: di 06 mar 2012, 18:05
Locatie: Amsterdam

Re: checklist (baby en peuter mee in een gehuurde camper)



Bericht door Paul Willem »

Inemien,

Met hekjes heb ik geen ervaring.

Waar ik aan denk is een goede parasol om de kleine tegen de zon te beschermen en heel goede zonnebrandcrème met hoogste factor.

Onze kleindochter is vanaf 3 maanden elk jaar 2 weken op pad, ze is nu 5 en staat elk jaar te trappelen. Heeft haar eigen slaapplek in een hangbedje in de cabine.

Heel veel plezier.
Met vriendelijke groet,

Paul.
Adria Coral S680 SP

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: checklist (baby en peuter mee in een gehuurde camper)



Bericht door frank_h »

inemien schreef:Dankjewel voor alle adviezen!

Nog een vraagje aan frank_h:
Ik weet niet hoe goed je oudste al loopt/kruipt maar misschien een klein hekje om te voorkomen dat zij uit de camper valt als de deur open staat?

Hoe bevestig je zo'n hekje, zonder schade te doen aan de huurcamper?
Ons dochtertje loopt al en klimt graag overal op, en test ook graag alles uit:-)

Nogmaals dikke merci!

Groetjes!
Dat is altijd passen en meten... Misschien is gewoon een plank om ervoor te zetten voldoende. Je heb ook van die klem traphekjes maar die zijn waarschijnlijk te breed. Beetje creatief zijn...
Plaats reactie