Hoe schoon is de schoonwatertank...

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31955
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Hoe schoon is de schoonwatertank...



Bericht door Bob Diesel »

jochniew schreef:Dit lijkt erg veel op kalk. Hadden we tot voor kort ook uit de leidingen thuis, de kraanzeefjes moesten maandelijks schoon gemaakt worden. Nu krijgen we "zacht water" en moet dit tot het verleden gaan behoren.
Dit kun je dan verwijderen met bijvoorbeeld citroenzuur.
Dit ff lezen
Dan weet je de oorzaak van Gerrit zijn probleem

http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=35&t=8457905
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
adrias
Berichten: 93
Lid geworden op: do 21 jun 2007, 17:33

Re: Hoe schoon is de schoonwatertank...



Bericht door adrias »

Alle informatie over Hadex is terug te lezen in de aanvraag bij het college voor toelating van bestrijdingsmiddelen.
Hadex heeft het toelatingsnr. 9574N

zie http://www.ctb.agro.nl/ctb_files/09574_06.html

Anders dan hier beweerd wordt zijn vlgs deze aanvraag de concentraties in de verschillende verpakkingen niet verschillend.
Verder is duidelijk te lezen welke bacterien bij welke concentratie en tijd het loodje leggen en inderdaad de werkzame stof is gewoon natriumhypochloriet.

Ook informatie over de veiligheid en milieu.
adrias
Berichten: 93
Lid geworden op: do 21 jun 2007, 17:33

Re: Hoe schoon is de schoonwatertank...



Bericht door adrias »

TOL schreef:
jmkoole schreef:............. Helaas moeten we dan chloorbleekloog kopen als product Hadex à 21,95 euro per 250 ml. .......
Weet niet hoe je aan die gegevens komt maar ff googelen en kijk
https://www.marinediscounter.nl/hadex-1l.html
die geeft een andere prijs weer.
Overigens als het gewoon chloor is wat er beweert wordt waarom gebruikt men het dan bij defensie. Defensie gaat nl. altijd voor het goedkoopste en nu in een keer niet?????????? Kan mij niet voorstellen.
Dat het, als je ook maar iets een verkeerde verhouding gebruikt, het naar chloor smaakt klopt. Maar zelfs dat is bij gebruik van Hadex niet slecht en bij bleekwater durf ik dat niet te zeggen.
Aan drinkwater mogen alleen goedgekeurde producten worden toegevoegd. Deze aanvraag en goedkeuringsonderzoeken etc zijn nogal kostbaar. Daarom zal een producent nooit een aanvraag indienen voor chloorbleekloog omdat product door diverse fabrikanten gemaakt wordt, maar de aanvraag voor chloorbleekloog indienen onder een eigen fantasienaam en eventueel een iets andere samenstelling. Dat verklaart waarom defensie officieel goed gekeurde bleekloog met de naam Hadex i.p.v standaard bleekloog gebruikt.
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Hoe schoon is de schoonwatertank...



Bericht door jmkoole »

adrias schreef:Alle informatie over Hadex is terug te lezen in de aanvraag ... en inderdaad de werkzame stof is gewoon natriumhypochloriet
En dat is dus ordinair bleekwater van 0,89 € per liter...
Zo zijn er duizenden 'middeltjes' met goedkope chemicaliën die voor serieuze bedragen worden verkocht...
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
adrias
Berichten: 93
Lid geworden op: do 21 jun 2007, 17:33

Re: Hoe schoon is de schoonwatertank...



Bericht door adrias »

jmkoole schreef:
adrias schreef:Alle informatie over Hadex is terug te lezen in de aanvraag ... en inderdaad de werkzame stof is gewoon natriumhypochloriet
En dat is dus ordinair bleekwater van 0,89 € per liter...
Zo zijn er duizenden 'middeltjes' met goedkope chemicaliën die voor serieuze bedragen worden verkocht...
Klopt, kijk b.v.b maar in het schap met de HG producten.
Ik ken er wel een aantal die verkocht worden voor 40 of meer maal de grondstofprijs.
Maar tja sommige lopen ook met flesje kraanwater van een euro/ltr.
Gebruikersavatar
mva
Berichten: 209
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 15:39
Locatie: Arcen

Re: Hoe schoon is de schoonwatertank...



Bericht door mva »

In veel landen hebben ze al water met chloor erin lees ik hier?

Waarom dan nog evt hadex of andere maatregelen nemen?



Gr marco
Rapido 700FF!
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Hoe schoon is de schoonwatertank...



Bericht door jmkoole »

mva schreef:In veel landen hebben ze al water met chloor erin lees ik hier?
Waarom dan nog evt hadex of andere maatregelen nemen?

Gr marco
Als er al chloor in zit, dan hoeft het niet...
Chloor verdampt wel, dus als je een camper lang stil laat staan, dan kan een goede schoonmaak beurt geen kwaad.
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 936
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Hoe schoon is de schoonwatertank...



Bericht door djurre1980 »

Ik gebruik het water uit de watertank voor douchen en tanden poetsen.
Ik gebruik verder geen toevoegingen o.i.d. lijkt me niet nodig.
Thee en koffie water haal ik gewoon uit de kraan buiten.
Het blijft toch stilstaand water wat overdag soms flink kan opwarmen, is sowieso niet gezond om dat in te nemen.
Zolang je er geen grote hoeveelheden van binnen krijgt lijkt het me geen probleem.
Plaats reactie