Wegen is weten

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jochniew
Berichten: 255
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 11:02

Re: Wegen is weten



Bericht door jochniew »

Ik heb het hele rijtje rijbewijzen volgestempeld staan, maar kies toch voor een camper onder de 3500 kg.
Mijn vrouw kan en mag hier ook in rijden en ook af en toe mijn dochters. Anders moeten die allemaal hun C gaan halen.
Het betekent wel dat je op je gewicht moet letten. En ook op dat van de camper..... :-B
Dus geen mud aardappels en blikken knacks mee, geen gereedschapbak vol met onnodig spul, één oplader voor de fietsen ipv 2. Aan een 4tons krik heb je dan ook meer dan genoeg.
Kijk gewoon wat je thuis kunt laten en ga regelmatig even wegen voor je vertrekt.
Don't worry, camper on!
Pilote Pacific 6900 obv Mercedes 312D automaat 1997;
Gebruikersavatar
Johny_Boy
Berichten: 225
Lid geworden op: do 22 sep 2016, 10:22
Locatie: Zuidwest Friesland
Contacteer:

Re: Wegen is weten



Bericht door Johny_Boy »

NeverAThome schreef:
Johny_Boy schreef:
Toon schreef:wat is het toch een genot om je C te hebben en een camper die tot 4 ton mag
mensen hebben 40 tot 70 duizend euro over voor een camper
maar 1500 euro voor hun c komt niet in vragen
en dan niet vergeten de rust die je in je kop hebt om niet te zwaar te zijn

Tja... Toon... Wij wilden ook graag voor een Camper rijbewijs gaan, maar toen kwamen wij erachter dat je het met een hoge bloeddruk wel kunt vergeten. :(

Wij zouden dus graag de rust hebben in onze koppies, maar jammer genoeg... moeten wij wegen en wegen... :crazy:[/quote

NeverAThome (Floris) schreef:
Jammer voor U.
Heb 11jaar geleden een hersenbloeding gehad en mijn rechter oog is nog 30%.
Heb reeds 8jaar het c1 rijbewijs.
(is het misschien dat mensen met een B rijbewijs en een camper veel weg hebben van een struisvogel en het hoofd in het zand steken?) :oops:
Never ad home vanuit portugal
Floris
]

Jammer dat je dat hebt moeten meemaken en nu maar 30% zicht meer hebt. Wanneer jij daarmee je C-rijbewijs hebt kunnen behouden is dat weer een geluk!

Wij willen echter ons geluk niet tarten... en niet het risico nemen om straks met een te zware camper in onze maag gespits te zitten en kiezen daarom voor veilig. Het is veel geld... dat voor een Camper wordt neergelegd en die willen wij als het even kan dan ook graag houden...

Het heeft dus niets met de kop in het zand steken te maken, maar er juist heel helder naar te kijken (boven het zand) om alles goed te kunnen overzien...

Misschien dat jij juist de kop in het zand hebt gestopt en alle geluk van de wereld hebt gehad dat je het C-rijbewijs nog hebt?, want volgens mij is met jouw zicht het diepte gevoel niet meer correct. Maar misschien zie ik het verkeerd ::S Het is je in ieder geval gegund! Nog vele mooie reizen gewenst! :wink:
Vriendelijke groet,
John en Indy
MC474G
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 24 okt 2012, 19:40

Re: Wegen is weten



Bericht door MC474G »

Hallo jochniew,
Hier hebben wij dezelfde situatie, de vrouw en de zoon moeten er ook mee kunnen rijden en daarom heb ik al het echt te zware thuis gelaten en wat geinvesteerd in minder gewicht.
Lord Ruud

Re: Wegen is weten



Bericht door Lord Ruud »

Maar je hoeft toch niet perse te melden dat je hoge bloeddruk hebt .
Ik neem aan dat je daar medicatie voor hebt , dan zal de bloeddruk wel mee vallen hoop ik.
Bij de evt keuring wordt volgens mij de bloeddruk niet gemeten .
Ik had een of andere vage arts , die zelf niet helemaal spoorde volgens mij .
Hij moest zelf opstaan om naar de lettertjes op het bord te gaan kijken .
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Wegen is weten



Bericht door de Jonckheer »

Johny_Boy schreef:Misschien dat jij juist de kop in het zand hebt gestopt en alle geluk van de wereld hebt gehad dat je het C-rijbewijs nog hebt?, want volgens mij is met jouw zicht het diepte gevoel niet meer correct. Maar misschien zie ik het verkeerd ::S Het is je in ieder geval gegund! Nog vele mooie reizen gewenst! :wink:
Ik ken een vrachtwagen chauffeur met maar één oog en die rijd al vele jaren door heel Europa zonder problemen. Krijgt ook iedere keer weer zijn C rijbewijs omdat dat ene oog wel goed is. Kennelijk is het geen beperking en kun je wel degelijk afstand inschatten al hoef je niet naar een 3D film te gaan want dat zal idd niet goed komen.
Gebruikersavatar
Johny_Boy
Berichten: 225
Lid geworden op: do 22 sep 2016, 10:22
Locatie: Zuidwest Friesland
Contacteer:

Re: Wegen is weten



Bericht door Johny_Boy »

Misschien dat ik dan toch alles een beetje "te zwaar" bekijk. :-?, maar ja... een camper koop je ook niet iedere dag ::)
Vriendelijke groet,
John en Indy
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27472
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wegen is weten



Bericht door Marco Polo »

Gewoon laten keuren en voor een kleine 100 euro (keuring + eigen verklaring) weet je alles. ;-)
Resultaat naar het CBR en je hebt een jaar om je rijbewijs te halen.
Gebruikersavatar
Johny_Boy
Berichten: 225
Lid geworden op: do 22 sep 2016, 10:22
Locatie: Zuidwest Friesland
Contacteer:

Re: Wegen is weten



Bericht door Johny_Boy »

Dank jé Marco Polo

Dit wist ik niet... Is een mooi uitgangspunt :thumbup: Weet je van te voren waar je aan toe bent...
Vriendelijke groet,
John en Indy
Gebruikersavatar
Kretenzer
Berichten: 255
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 19:18
Locatie: Armeni/chania

Re: Wegen is weten



Bericht door Kretenzer »

Ik rij al meer dan veertig jaar met een oog,schadevrij.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
jurgenc
Berichten: 1868
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Wegen is weten



Bericht door jurgenc »

Mijn vader had maar 1 oog na een werkongeval in zijn jonge jaren en heeft echt moeten oefenen op zijn dieptezicht. Maar als ik tegen hem tafeltenniste, dan wist hij verdomd goed tegen dat balletje te kloppen.
Ik heb nooit iets gemerkt van enig probleem tijdens het autorijden.
H20
NeverAThome
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 31 okt 2016, 16:48

Re: Wegen is weten



Bericht door NeverAThome »

:cheers: Effe dit: het CBR heeft mij 3 keurings artsen voorgeschreven bij wie ik mij moest laten keuren..
:thumbup:
Never ad home
Floris
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27472
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wegen is weten



Bericht door Marco Polo »

Waarom schreef het CBR dit voor of was het een advies?
Ik heb gewoon de goedkoopste in de buurt uitgezocht.
Gebruikersavatar
Slag+J16
Berichten: 831
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 15:58

Re: Wegen is weten



Bericht door Slag+J16 »

Vandaag onze camper laten wegen in Oosteinde (Roodeschool) bij de Eemshaven , kon dus ook vandaag, koste E.5,50 .
Misschien een adres voor anderen als ze richting het Noorden gaan-- makkelijk en geen gedoe.
Alleen ons gewicht viel tegen nl. 3520 kg.
Jan
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80405
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Wegen is weten



Bericht door Dafluc »

Ik heb hier het een en ander gegumd. Mag ik erop wijzen dat er ook andere fora zijn waar sommige onderwerpen wél thuishoren.
Afbeelding
Plaats reactie