Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5261
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron



Bericht door Mickel Moen »

@ Nico,

Ja Ik lees dit mee, maar waarom je mij nu aanhaalt ontgaat mij.

Overigens sta ik zelden op een camperplaats. Niet dat ik iets tegen heb op het fenomeen camperplaats, maar veel camperplaatsen vinden wij helemaal niks. Inderdaad veredelde parkeerplaatsen. Voor ons dus alleen voor een korte nachtelijke stop. De camperplaatsen die dan wel weer leuk zijn, zijn dan eigenlijk weer een soort campings.

Overigens vind ik de acties van de Recron indeze persoonlijk ook niks, maar het is hun goed recht als belangenvereniging. Als recreatie ondernemers bang zijn voor omzet verlies, kunnen ze beter wat creatiever worden en inspelen op een veranderende markt.

Wij zelf geven de voorkeur aan kleine campings.

Al met al vind ik dit overigens weer allemaal gezeur. Je schiet er niets mee op. Er zijn zat overnachtingsplaatsen voor iedereen helemaal naar eigen wens. Tja niet op iedere plek waar men het wellicht zou willen. Dan moet je gaan naar die plekken, gebieden, landen, waar wel is wat jij wilt.

En als het niet bevalt gaan we weer verder. Ik heb in ieder geval geen enkele reden om te klagen. We hebben nu weer 4 fantastische weken door Zweden en Noorwegen getoerd met in totaal 22 prima tot prachtige overnachtingsplekken.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron



Bericht door de Jonckheer »

Was een grapje omdat jij het formaat camper hebt wat daar gaat passen. Het zal denkelijk niet doorgaan want Recron krijgt meestal zijn zin.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5261
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron



Bericht door Mickel Moen »

Nico :cheers:
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron



Bericht door iSonic »

Ik durf te betwijfelen of de meeste camperaars niet op een camping willen staan. Ik denk dat zeker de helft regelmatiger op een camping staat. Ik heb in de meeste camper plekken ook geen interesse. Ik denk dat er zelf maar een relatief klein groepje heel erg veel waarde hecht aan het liefst zo goedkoop mogelijke overnachtingsplek​.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron



Bericht door Cee Pee »

Praat even voor je eigen, wij camperen nu zo'n 15 jaar met gemiddeld 150 overnachtingen per jaar dan kom ik op 2250 camper overnachtingen als er daar 50 van op een camping zijn geweest zit ik al aan de hoge kant.
En daar zijn de meeste van omdat dan de kleinkinderen mee waren.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron



Bericht door Hoofdnoorman »

Ik durf te betwijfelen of jouw kennis in het doen en laten van medecamperaars op peil is.
Dat is beslist niet negatief bedoeld. :hug:

Mijn ervaring is dat camperaars, welke al sinds meer dan 15 à 20 jaar camperen, de voorkeur geven aan camperplaatsen. Er zijn mensen die beslist niet op campings willen staan. Maar er zijn er ook die niet anders willen.
Maar altijd maar weer, zit de kern van het probleem is de, opgedrongen, services waar de camperaar niet voor wenst te betalen omdat deze zelf voorhanden zijn.
Dat is zoiets als met de Taxi naar de baas gaan en de auto thuis voor de deur te laten staan. Omdat anders de Taxibedrijven geen werk meer hebben.

Een camperplaats is waard wat men daar aan vastkoppelt of aan extra's geniet.

Steeds weer vervalt een dergelijke discussie in een strijd of iets nu wel of niet een normaal campergedrag zou zijn. Waar het eigenlijk om gaat is of een Recron wel in zijn recht staat met zijn beweringen. Sommigen vinden van wel, anderen van niet. Feit is wel dat als je met een camper, tijdens natte periodes, je meldt bij een camping voor 1 dag, ze meestal geen plaats hebben maar wel hoog van de toren blazen als je dan ergens anders gratis kan gaan staan. Overigens heb ik die laatste zin niet zelf bedacht doch slechts regelmatig gehoord.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22856
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron



Bericht door PaulBng »

Of iemand nou wel of niet op een camping wil staan is irrelevant in deze discussie. Het gaat erom dat het bestaan van camperplaatsen door de Recron onder (wellicht) valse voorwendselen onmogelijk wordt gemaakt.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron



Bericht door Hoofdnoorman »

Juist, dat bedoel ik.
Paul kan dat in één zin zeggen. :thumbup:
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31965
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron



Bericht door Bob Diesel »

Recron wil zelfs parkeerplaatsen voor campers verbieden
Om dat een parkeerplaats voor campers een CP is in hun visie
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron



Bericht door iSonic »

@cee pee praat voor jezelf.... Ik sta altijd op een camping

Zo kortzichtig. Ik sta op een camper parkeerplaats dus iedereen doet dat...
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron



Bericht door Hoofdnoorman »

Nou nou Meindert.
Is het aannemen van het tegengestelde door jou dan wel de waarheid?

Ga eens zoeken op het forum, er is al eens een Poll over geweest.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron



Bericht door Dafluc »

En daar kwam uit dat 71% op een camperplaats en 29% het liefst op een camping stond. Poll.
Maar ik snap dat onderlinge gedoe ook niet. Wat maakt het nou uit waar iemand het liefst staat? Je bent echt niet meer of minder camperaar als je een voorkeur hebt.
En mensen die dat wel denken moeten dat vooral doen. Ik ga staan waar ik wil. Daar heb ik een camper voor. Lekker puh.
Afbeelding
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron



Bericht door Will »

Waar het eigenlijk om gaat is of een Recron wel in zijn recht staat met zijn beweringen.
De Recron staat volledig in zijn recht omdat het op komt (bescherming) gelijk als een vakbond voor zijn leden.
Dat heet branchebescherming voor werkgevers en hun personeel.

Bij mij in de woonplaats zijn 3 camperplaatsen ik heb er nog nooit een camper gezien.
En daar wringt de schoen men wil camperplaatsen hebben in de pareltjes van het land voor 5 euro.
Dat zou iedereen wel willen ongeacht met wat voor kampeermiddel.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8260
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron



Bericht door hurktoilet »

Volgens mij zijn we appels met peren aan het vergelijken (en de Recron loopt daarin graag voorop).
Soms/vaak sta ik op camperplaatsen. gewoon, parkeerplaatsen waar ik overnacht om verder tetrekken. En als een gewone automobilist daar gratis mag staan, mag ik dat ook, of ik daar nu slaap of niet... Soms/vaak heb ik de behoefte aan voorzieningen van een camping. En daar betaal ik dan ook voor. En inderdaad, vaak zijn dat dan de eenvoudiger campings, want ik hoef niet zo nodig campings met vijf glijbanen bij het zwembad en bovendien zijn die voor de zomermaanden toch al volgeboekt, dus schoppen ze me daar als bonnefooi-toerist toch wel weg.
Recron-campings zijn all-in-resorts, en verwachten dat alle klanten daar behoefte aan hebben en daarvoor dus betalen. Beetje wat je vroeger in Oost-Europa had: je moest verplicht een bedrag per dag besteden.
Alleen ging het daar toen om bedragen die in onze ogen lachwekkend waren. Recron-campings anno 2017 willen je gewoon uitkleden, of je nu naturist bent of niet... :-)
Punt is natuurlijk dat ze gewoon op het ene paard gewed hebben en nu zien dat het ander paard toch ook best verdiensten heeft. Alleen zijn ze er niet op ingesteld om die andere markt ook te bedienen. Dus vragen vrije ondernemers de overheid om de markt te reguleren. Tja, een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Plaats reactie