Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

Re: Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron



Bericht door ariedekreij »

Dat Recron verhal, daar had ik vandaag al een keer op gereageerd op een facebook pagina. Hierbij:


De Recron heeft helemaal gelijk dat er ruim voldoende campings zijn. Ze hebben ook helemaal gelijk dat ze bepaalde kosten hebben die de overheid ze oplegt. Helaas het uitgangspunt van de Recron is een foute: met mijn kampeerauto ben ik een aantal maanden per jaar onderweg en ook op de weg. Ik wil gewoon ergens PARKEREN net als andere personenauto's en kleine vrachtauto's. Daarvoor wil ik eventueel parkeergeld betalen als dat terplaatse vereist is. Ik wil wel in mijn kampeerauto slapen. Als ik toeristenbelasting zou moeten betalen, het zei zo al begrijp ik niet waarom. Ik maak geen gebruik van openbare nuts voorzieningen behalve parkeren. Eens in de paar dagen ga ik naar een service station om te lozen en water te tappen. Als dat geld kost betaal ik daarvoor terwijl ik thuis al voor de volle twaalf maanden afvalstoffenheffing en rioolbelasting heb betaald.
Volgens mij is de kern van het probleem niet zozeer dat de Recron zoveel mogelijk klanten wil maar vooral kikt op het dwingende karakter. Het geeft een gevoel van macht als je iets te zeggen hebt over een willekeurige andere burger. Anderen hebben hooikoorts maar ik heb een allergie tegen het idee dat mensen willekeurig baasje spelen in hey leven. Dat kan groot zijn of bekrompen zoals de Recron akties. Of klein zoals sommigen proberen jou wat op te leggen omdat ze zeggen "dat het zo hoort".
Als ik op een camperplek kom waar ik dat gedrag tegenkom gaan we weg. Als ik dat op een camping tegenkom gaan we er niet op. Als ik het elders tegenkom ageer ik daartegen. Ik wens de gemeenten veel wijsheid en de Recron veel geluk. Naar de camping? Ja hoor maar alleen als dat mij uitkomt.
De mooiste dingen kun je niet plannen of naartoe gaan. Ze overkomen je bij toeval.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31975
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron



Bericht door Bob Diesel »

:thumbup: :thumbup:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Will
Berichten: 3557
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron



Bericht door Will »

met mijn kampeerauto ben ik een aantal maanden per jaar onderweg en ook op de weg. Ik wil gewoon ergens PARKEREN net als andere personenauto's en kleine vrachtauto's.
De echte avonturiers die gaan ook ergens staan en doen hun ogen dicht.
Alleen die rijden niet in van die opvallende witte campers.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8265
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron



Bericht door hurktoilet »

Kijk, dat noem ik nou discriminatie van witte campers. Kunnen wij camperaars er wat aan doen dat je bij campers doorgaans niet (zoals bij auto's) de kleur zelf kunt kiezen?
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
de Guust
Berichten: 20645
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 2:47
Locatie: Thuis

Re: Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron



Bericht door de Guust »

en wat als men dus de camperplaatsen toestaat, maar dan ook voor mensen met een caravan die zelfvoorzienend is, dus met plee, watertank, en heel de rambam, die zijn er ook genoeg,
aangekoppeld mag men er dan ook staan toch??, dus NIET afkoppelen.

wat dan??? want in principe is het dan eigenlijk hetzelfde, die hebben ook niks nodig, hebben alles bij, tis maar voor 1 nacht, willen eigenlijk ook niet op een camping want zijn op doorreis, de auto betaald ook een heel jaar belasting??

want dat ga je dan ook krijgen, wij roepen dat we dit allemaal willen, maar ik ken genoeg mensen met een caravan die dat ook wel willen, dat is dan ook de andere kant van de medaille.

en aangezien veel camperars niet kunnen tellen, want als er ergens 5 plekken zijn, staan er vaak genoeg 10 of meer op de populaire plaatsen, dus dat helpt er ook niet aan.
gr de Guust
Als je aanmerkingen wil maken op mijn spelling kan je hier terecht
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron



Bericht door de Jonckheer »

De overheden hebben toch de mond vol over marktwerking? Dat is toch zaligmakend in dit land? Nou, doe dan ook aan marktwerking en leg grote terreinen aan waar alles wat niet op een camping wil kan gaan staan voor 1, 2 of desnoods meerdere nachten. Met voorzieningen apart te betalen voor wie dat wil / nodig heeft. We hebben het over vrijheid, (de rechten van de mens) persoonlijke vrijheid en het recht om daar te verblijven waar jij dat wilt. Welnu, wij willen in onze camper verblijven en die parkeren waar dat is toegestaan en er desnoods in slapen. Wie is de Recron dan om aan onze persoonlijke vrijheid te willen tornen?
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op zo 29 okt 2023, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron



Bericht door MonRoe »

de Guust schreef:en wat als men dus de camperplaatsen toestaat, maar dan ook voor mensen met een caravan die zelfvoorzienend is, dus met plee, watertank, en heel de rambam, die zijn er ook genoeg,
aangekoppeld mag men er dan ook staan toch??, dus NIET afkoppelen.
In Duitsland zijn er camperplaatsen waar dit mogelijk is maar de plekken waar wij zijn geweest waar dit mogelijk was, hebben wij geen caravan gezien.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18168
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron



Bericht door Cee Pee »

de Guust schreef:.......wat dan??? want in principe is het dan eigenlijk hetzelfde, die hebben ook niks nodig, hebben alles bij, tis maar voor 1 nacht, willen eigenlijk ook niet op een camping want zijn op doorreis, de auto betaald ook een heel jaar belasting??......
Voor die auto wordt inderdaad ook belasting betaald maar voor die caravan geen cent.
Onze houderschapsbelasting wordt toch ook niet over alleen de cabine berekend maar over het totaalgewicht.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Bert
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:52
Locatie: Europa
Contacteer:

Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron



Bericht door Bert »

In het Brabants Dagblad kun je vandaag een Poll invullen.


Voor of tegen
Laatst gewijzigd door Bert op wo 23 aug 2017, 9:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron



Bericht door Toon »

ik heb is even een beetje zitten te lezen op de website van de Recron
daar kom ik de volgende tekst tegen
dat houd volgens mij in dat niet specifiek de kleine campings aan de bel trekken over oneerlijke concurentie
nee het lijkt mij meer dat het bestuur van de recron hun zelf een visie hebben opgelegd die ze willen bereiken
als men hun strategie doorleest praten ze zich zelf op diverse punten tegen
lees bijvoorbeeld dit stukje eens door
http://nieuw.recron.klantsite.net/eerlijke-concurrentie
en lees is verder wat er in diverse punten wordt beschreven
wij kunnen hier nog wel 40 pagina's vol klagen
maar dat heeft totaal geen nut
vorm een groep vanuit hier met juridisch onderlegde punten desnoods met ervaringsdeskundige in het lobbyen
want vergeet niet het zijn geen kleine jongens die van de Recron en hebben hun sporen bij politiek den haag reeds lang verdiend
en daar willen wij doorheen prikken ????
wat denk je zelf hoe ze dat in hun opnemen al zouden ze dit topic mee lezen
die liggen krom van het lachen over het geklaag van ons maar zien nul 'nul gefundeerd antwoord waar ze zich druk over maken
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron



Bericht door jielus »

De Recron is een beetje als de vakbonden. Die verrassen de leden ook regelmatig met iets dat ze hebben bedacht maar dat de achterban niet nodig acht. Jezelf aan het werk houden is ook een bezigheid!
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80405
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron



Bericht door Dafluc »

Uit het Brabants Dagblad. De stelling van gisteren:

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31975
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron



Bericht door Bob Diesel »

De helft heeft een camper
De andere helft niet
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie