Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80396
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron



Bericht door Dafluc »

De Recron heeft ook niks te maken met camperplaatsen of campings in Frankrijk, Spanje of Portugal. Maar ook daar schrijven mensen over....

Gewoon thuis vanachter mijn bureau (dat niet al te ver weg staat van de koelkast bedenk ik me net).
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron



Bericht door Bob Diesel »

bobje is al een tijdje Bob

En die melding kan je zonder kosten uitschakelen :!:
Vraag maar na op een recron camping

Luc :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron



Bericht door iSonic »

Dat kon wel @bob maar ik kan de setting na een update niet meer terug vinden....

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron



Bericht door Bob Diesel »

Misschien na dit leesvoer :wink:
viewtopic.php?f=11&t=8460517
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron



Bericht door iSonic »

Dank je... Heb ik er toch 321 keer overheen gekeken....
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron



Bericht door Bob Diesel »

Ziet toch beter uit :thumbup:
Zo zonder reclame :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron



Bericht door iSonic »

Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Mailtje naar de Recron



Bericht door de Jonckheer »

Vanochtend verstuurd. Ik ben benieuwd of ik een reactie krijg:

Geachte dames en heren,

Het moet mij van het hart, ik wordt een beetje zat van het gedram van uw belangenclub als het gaat over camperplaatsen. Het steeds maar herhalen van de kreet "er zijn genoeg campings in Nederland" is dan wel waar maar als je daar nou niet wilt staan met je camper? Want ik wil niet op een camping staan en dat is mijn keuze toch? Of wilt u mijn vrijheid beknotten? Want daar komt het eigenlijk wel op neer want hoe u het ook draait of keert, ik ga niét op een camping staan maar desnoods wijk ik uit naar het buitenland als ik hier nergens meer terecht zou kunnen door uw toedoen.
En ook: probeer maar eens in het hoogseizoen een plek op een camping te vinden voor één of twee nachten. Ze sturen je weg want daar wordt dan niet genoeg op verdient. Terecht uiteraard vanuit het gezichtspunt van de ondernemer maar diezelfde ondernemer kan het niet verkroppen dat ik op een camperplaats mijn heil zoek. Eén richting verkeer dus. Ook zijn vrijwel alle campings in de winter gesloten maar wij camperen door dus waar kunnen we dan terecht?
Het wordt tijd dat Recron erkent dat een camper (of zwerfwagen zoals de Belgen dat zo treffend zeggen) iets anders is dan een caravan of tent en dat meer dan 50% van de camperaars niet op een camping wenst te staan en dus is aangewezen op een camperplaats of een vrije plek. De camping eigenaar verliest geen geld aan camperplaatsen want de camperaars die daar gaan staan komen niet naar de camping als die plek er niet is maar zoeken elders een plek. Van broodroof is dus geen sprake.

M.vr.gr.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5260
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron



Bericht door Mickel Moen »

:thumbup:

Mooie brief Nico.

Ik ben ook erg benieuwd naar de reactie.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron



Bericht door Cee Pee »

De brief is duidelijk maar ik denk dat het antwoord niet zal komen, of ze komen met een heel wazig verhaal.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron



Bericht door iSonic »

Geachte dames en heren,

Het moet mij van het hart, ik wordt een beetje zat van het gedram van justitie als het gaat over roven en stelen. Het steeds maar herhalen van de kreet "er is genoeg werk in nederland" is dan wel waar maar als je nou niet wilt werken? Want ik wil niet werken en dat is mijn keuze toch? Of wilt u mijn vrijheid beknotten? Want daar komt het eigenlijk wel op neer want hoe u het ook draait of keert, ik ga niét werken en desnoods wijk ik uit naar het buitenland als ik hier nergens meer terecht zou kunnen door uw toedoen.
En ook: probeer maar eens werk te vinden als je lui bent en niet wilt werken. Ze sturen je weg want daar hebben ze niks aan. Terecht uiteraard vanuit het gezichtspunt van de ondernemer maar diezelfde ondernemer kan het niet verkroppen dat ik ze beroof en van ze steel. Eén richting verkeer dus. Ook zijn vrijwel alle ondernemers op zondag gesloten dus waar kunnen we dan terecht?
Het wordt tijd dat justitie erkent dat roven en stelen iets anders is dan werken voor je geld en dat 50% van de mensen niet wenst te werken en dus is aangewezen op roven en stelen. De ondernemer verliest geen geld aan roven en stelen want die zijn verzekerd. Van broodroof is dus geen sprake.

M.vr.gr.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80396
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron



Bericht door Dafluc »

Hijsleuk :P
Afbeelding
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron



Bericht door iSonic »

Wat ik daarmee wil zeggen is dat je in je stukje alleen aan geeft dat camperplaatsen behouden moeten blijven omdat jij dat wilt. Voor jou een goede reden maar een hele hoop andere mensen en de recron hebben daar natuurlijk geen boodschap aan. Een camper is een kampeer middel, net als een caravan of tent, en die horen op een camping te overnachten.

Mijn persoonlijk mening is dat voor campers een luxe situatie is ontstaan waarbij het voor hun wel toegestaan buiten campings te overnachten. De redenen waarom campers dat wel mogen is mij onduidelijk en de argumenten die ik vaak hoor zijn gebasseerd op willekeurige eigenschappen van een camper. Eigenschappen die andere kampeer middelen ook in meer of mindere mate hebben. Ik denk dat gezien de groei van het aantal campers deze situatie niet houdbaar en is en dus ophoudt te bestaan (iig in nederland en in de huidige vorm).
Laatst gewijzigd door iSonic op di 22 aug 2017, 13:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80396
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Eindelijk eens een beetje tegengas voor de Recron



Bericht door Dafluc »

Tja, jij doet nu precies hetzelfde door te schrijven wat jouw persoonlijke mening is. Daar hebben heel veel camperaars die er anders over denken ook geen boodschap aan.
Daarbij zou de groei van het aantal campers nou net reden kunnen zijn om de situatie te handhaven en zelfs uit te breiden. Ook dat ligt er maar aan hoe je het wilt bekijken.
Afbeelding
Plaats reactie