Verlengen rijbewijs 75+

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
cgb

Verlengen rijbewijs 75+



Bericht door cgb »

Beste camperaars;

Voor wie dit van belang is het volgende:
Een familielid, ouder dan 75, heeft een Eigen Verklaring aan het CBR gestuurd om zijn rijbewijs te kunnen laten verlengen.
Hij heeft van het CBR te horen gekregen dat het op dit moment acht weken duurt voor je een eerste reactie krijgt. Op de website stond tot voor kort dat het maar vier weken duurde, maar dat is veranderd. In de papieren folders van het CBR schijnt nog steeds vier weken te staan.
Vandaar even deze waarschuwing: moet je de komende tijd je rijbewijs verlengen en ben je 75+, begin dan tijdig met de procedure, want het duurt op dit moment minstens een maand langer voor de zaak rond is!
(Dit is alleen bedoeld als mededeling, wat mij betreft hoeft er geen discussie over nut en noodzaak van keuringen of iets dergelijks aan vast geknoopt te worden.)

Carel
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Verlengen rijbewijs 75+



Bericht door Hermes »

Ik heb op 9 januari de keuringspapieren doorgestuurd naar CBR en 26 januari bericht met uitslag ontvangen. Natuurlijk kun je het best zo snel mogelijk naar de keuringsarts gaan en het bericht doorsturen. Dan kom je niet in de problemen met het tijdig verkrijgen van het nieuwe rijbewijs. Want je mag niet rijden als het verlopen is.
Gebruikersavatar
VTECMaster
Berichten: 625
Lid geworden op: zo 22 aug 2010, 22:58
Locatie: Oakly Hill

Re: Verlengen rijbewijs 75+



Bericht door VTECMaster »

Bij mijn vader was het minder dan 2 weken. :-B
Grietings, Frans

Binnen :P
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3066
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Verlengen rijbewijs 75+



Bericht door rijschoollucassen »

Termijnen van het CBR fluctueren altijd. Soms een paar dagen, maar soms ook meer dan twee maanden wachten. Wees er inderdaad op tijd bij, vooral wanneer je problemen verwacht (diabetes, slechte ogen etc). In sommige gevallen moet je een rijtest doen, mogelijk met eigen voertuig, maar soms ook met een lesauto. Dan wordt de rijtest door de rijschool aangevraagd.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Dick-B
Berichten: 1314
Lid geworden op: di 16 nov 2004, 15:27

Re: Verlengen rijbewijs 75+



Bericht door Dick-B »

Weet er alles van,
Start was sept.2016, rijbewijs 10 jan.2017,
Eigen verklaring, dokter, extra onderzoek oogarts,
3 weken wachten op cbr, en alles zelf betalen natuurlijk,
maar we kunnen weer 5 jaar vooruit,
gr.Dick.
Gebruikersavatar
limos07
Berichten: 2157
Lid geworden op: za 09 aug 2008, 16:56
Locatie: nederland

Re: Verlengen rijbewijs 75+



Bericht door limos07 »

Toen de regel nog gold bij 70 ben ik 3 maanden er mee druk geweest,
Eerste keer waren de papieren niet bij het CBR binnengekomen of zoek geraakt.
Toen naar een vreemde doktor , moest na een week terug komen, weer papieren in gestuurd,
Kreeg 6 weken later bericht ""ogen testen"" gelukkig heb ik een goede opticien voor mijn lenzen, toen de oogarts in het ziekenhuis, over 14 dagen mag u komen, het is druk.
Het hele verhaal duurde drie maanden en €240,00 lichter.
Over een jaar ben ik weer aan de beurt.
We zien wel wat het nu weer wordt.
In spanje had ik deze winter oude duitse buren uit het ryon Hamburg>>
Mannetje was herr ingenieur electra wel 88 jaar oud, zijn wijfie 83>>
Wat rijbewijs inleveren? Nooit > in die heimat bis ende.
Maar daar komt ook al verandering in.
Gerrit
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Verlengen rijbewijs 75+



Bericht door Hermes »

In aansluiting op het bericht van limos07. Mijn keuringsarts heeft mij aangeraden dat het verstandig is kopieën van de keuringspapieren te maken omdat ze nogal eens kwijtraken.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13428
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Verlengen rijbewijs 75+



Bericht door hathi »

Sorry,maar ik denk ook dat het alleen langer duurt,als je gezondheid problemen hebt,maar als je 100% gezond bent,het wel mee valt,er zijn immers minder papieren,en (goed)keuringen nodig,en dan is een oordeel voldoende,is met de camper immers ook zo,geen gebreken,sneller en goedkoper door de APK :lolno:
Hans
Plaats reactie