stalling/wegzetten: waaraan denken?
stalling/wegzetten: waaraan denken?
Ik heb op dit forum gezocht. Maar ik heb nog niet concreet gezien waar je aan moet denken als je de camper voor langere tijd stalt.
accus vol ?.
schoonwatertank leeg ?
vuilwatertank leeg
Kortom waar moet ik aan denken (om geen fouten te maken) als de camper wat langer weggezet wordt overdekt.
Groeten Bjorn
accus vol ?.
schoonwatertank leeg ?
vuilwatertank leeg
Kortom waar moet ik aan denken (om geen fouten te maken) als de camper wat langer weggezet wordt overdekt.
Groeten Bjorn
live life.
Re: stalling/wegzetten waar aan denken
Evert
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Re: stalling/wegzetten waar aan denken
buitenkant reinigen en in de was.
Vochtcontrole vóór het binnenstallen.
schorsen
alle gebreken of direct repareren of noteren.
verzekering door laten lopen .
niet op de handrem of in de versnelling (plaats blokjes )
integenstelling tot de voorgaande reactie van Evert niet rijden ook niet starten . Je zou al lang moeten rijden en het zou ook jammer zijn om in regen,sneeuw,zout te moeten rijden.
Vochtcontrole vóór het binnenstallen.
schorsen
alle gebreken of direct repareren of noteren.
verzekering door laten lopen .
niet op de handrem of in de versnelling (plaats blokjes )
integenstelling tot de voorgaande reactie van Evert niet rijden ook niet starten . Je zou al lang moeten rijden en het zou ook jammer zijn om in regen,sneeuw,zout te moeten rijden.
Wij camperen met buscamper fiat ducato 2.3 jtd
2004 met tricano inbouw.
Ook wij hebben een camperplaats.
Stroom op10 plekken,water,lozen, internet.
Hele jaar open totaal 25 plaatsen
Speelmansweg 8 (schoon)Heeten
2004 met tricano inbouw.
Ook wij hebben een camperplaats.
Stroom op10 plekken,water,lozen, internet.
Hele jaar open totaal 25 plaatsen
Speelmansweg 8 (schoon)Heeten
Re: stalling/wegzetten waar aan denken
Als je camper in stalling gaat waar de stalingseigenaar een goede verzekering heeft lopen,kun je er voor kiezen ook de verzekering stop te zetten.
Gr. Toon
Gr. Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.
Mudanishinai de
Mudanishinai de
Re: stalling/wegzetten waar aan denken
Dat advies over iedere maand een stukje rijden komt niet van mij, maar van Martin camperpunt. Zelf ga ik er echt niet mee rijden.reiziger schreef:integenstelling tot de voorgaande reactie van Evert niet rijden ook niet starten .
Evert
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Re: stalling/wegzetten waar aan denken
En bij het punt vochtvreters plaatsen,
zet die vochtvreters dan wel in een lage plastic bak of emmer als je wilt voorkomen dan het bakje van de vochtvreter vol is en overloopt. Die troep wil je niet op je vloer of nog erger vloerbedekking.
zet die vochtvreters dan wel in een lage plastic bak of emmer als je wilt voorkomen dan het bakje van de vochtvreter vol is en overloopt. Die troep wil je niet op je vloer of nog erger vloerbedekking.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Re: stalling/wegzetten waar aan denken
Zet je koelkastdeur op een ventilatie stand of een klein kiertje open (stukje piepschuim en een elastiekje, tayrep of vuilniszak sluitstrip kunnen daarbij erg helpend zijn, eea afhankelijk van je koelkastdeurvergrendeling). De kans is anders dat hij toch gaat ruiken.
Pas op met vochtvreters: als je stalling al droog is van zichzelf en ook goed geventileerd wordt (voormalige plantenkas b.v.) dan kan een vochtvreter wel eens teveel van het goede zijn en ervoor zorgen dat je rubbers sneller uitdrogen. Ik stal al jaren in kassencomplexen (nu al drie jaar bij een deels nog actieve hortensia kweker), maar heb echt geen vochtvreter nodig om de boel droog en schimmelvrij te houden...
Toegegeven, mijn camper staat zelden langer dan 2 maanden stil...ik kom dus ook niet aan schorsen toe.
Pas op met vochtvreters: als je stalling al droog is van zichzelf en ook goed geventileerd wordt (voormalige plantenkas b.v.) dan kan een vochtvreter wel eens teveel van het goede zijn en ervoor zorgen dat je rubbers sneller uitdrogen. Ik stal al jaren in kassencomplexen (nu al drie jaar bij een deels nog actieve hortensia kweker), maar heb echt geen vochtvreter nodig om de boel droog en schimmelvrij te houden...
Toegegeven, mijn camper staat zelden langer dan 2 maanden stil...ik kom dus ook niet aan schorsen toe.
Buscamper fan
Re: stalling/wegzetten: waaraan denken?
Toch is me niet helemaal duidelijk waarom ik de (kunststof) gasfles moet verwijderen .
In een stalling met meerdere voertuigen snap ik het nog .
de mijne staat zeker 40mtr van bebouwing onder een vrijstaande carport met een aanhanger en kruiwagen als gezelschap.
Is het dan toch nog nodig de fles te verwijderen?
In een stalling met meerdere voertuigen snap ik het nog .
de mijne staat zeker 40mtr van bebouwing onder een vrijstaande carport met een aanhanger en kruiwagen als gezelschap.
Is het dan toch nog nodig de fles te verwijderen?
Groet,
John uut Apeldoorn.
John uut Apeldoorn.
Re: stalling/wegzetten: waaraan denken?
In jouw geval zou ik de gasfles lekker laten staan, wel goed dichtdraaien.
Buscamper fan
Re: stalling/wegzetten: waaraan denken?
Ook mijn idee. Bij veel professionele camper- en caravanstallingen is het een brandweervoorschrift dat de gasflessen verwijderd moeten worden. De onze staan in het schuurtje in de tuin.
Evert
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Re: stalling/wegzetten: waaraan denken?
Omdat dat in dat algemene verhaaltje staat? Ik neem aan dat men er van uit gaat dat het voor een stalling is voor meer dan 1 camper en niet voor 1 camper onder een vrijstaande carport. Ik kan me voorstellen dat een stallingseigenaar al die gasbommen niet in zijn stalling wil of zelfs mag hebben op voorschrift van de brandweer. In het kader van wetgeving mag je geen onbeperkte hoeveelheid gas op slaan op 1 adres. Dan moet er een ontheffing komen met allerlei regels voor de wijze van opslag. Zal ongetwijfeld met opzet zo gaan ivm eisen voor de brandveiligheid. Hoe vaak zie je niet een stalling of een jachthaven in brand staan en dan moet de brandweer tussen al die potentiële ontploffingen zijn werk doen. Neem dat ding dus lekker mee naar huis. Ik woon op de rand van een dorp en mijn overbuurman heeft een bedrijf dat onder andere oliebollen en aanverwante zaken bakt in zijn rondrijdende kraam. Hij mag wel meerdere gasflessen opslaan in zijn loods (en dan nog zijn daar maxima aan gekoppeld) maar moet met een gaskast en allerhande voorschriften rekening houden (zoals afstand tot bewoonde bebouwing, sterkte van de wanden van de opslag en is er voldoende rekening gehouden met de constructie van het dak zodat bij ontploffing de kracht van de ontploffing naar boven gericht is, etc etc).
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Re: stalling/wegzetten: waaraan denken?
helder dus .
off topic even ik maak me wel eens zorgen als ik op een camping grote gasflessen in de bloedhitte naast caravans zie staan .
maar goed daar ging het hier niet over .
off topic even ik maak me wel eens zorgen als ik op een camping grote gasflessen in de bloedhitte naast caravans zie staan .
maar goed daar ging het hier niet over .
Groet,
John uut Apeldoorn.
John uut Apeldoorn.
Re: stalling/wegzetten: waaraan denken?
In Frankrijk en Spanje staan 10.000den gasflessen in de zon bij benzinestations.
Ik heb daar en hier nog nooit iets gelezen over ontplofte gasflessen.
Maar in Frankrijk en Spanje gebruiken ze nu eenmaal veel meer gasflessen dan in Nederland.
Dus zullen ze minder angstig zijn.
Ik heb daar en hier nog nooit iets gelezen over ontplofte gasflessen.
Maar in Frankrijk en Spanje gebruiken ze nu eenmaal veel meer gasflessen dan in Nederland.
Dus zullen ze minder angstig zijn.
Groet, Ron Greven
Re: stalling/wegzetten: waaraan denken?
Evert , jou lijstje moet wel ven ge update worden , banden spanning 1 bar hoger en geen 0,2 dat stelt niets voor . rijden is geheel verkeert en is voor sommige ook niet mogelijk , i.vb schorsing of stalling , je zet hem warm weg en voor de stalling even de remmen opwarmen i.v.b roest op de schijven dan de motor uitzetten en pas starten als je hem weer nodig heeft , het even er tussen door rijden kan je vocht inde cilinders / motor achte houden en krijg je roest vorming . teven adviseer ik doe een diesel vocht beschermer in de tank om roest aan het inspuit systeem te voorkomen , b.v Forte 1 flacon op de 50 l vullen af tanken en even rijden dan stil zetten . dit laatste heeft te maken met de biodiesel die we nu gebruiken .