Roetfilter

Algemene campervragen en -opmerkingen.
AadenAnke
Berichten: 13282
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Roetfilter



Bericht door AadenAnke »

Iets genuanceerde ligt het volgens mij! Dat het bouw/1e registratie jaar bepalend is een feit dat dat soms belachelijk is is ook een feit. Dat er in DME meer dan 50 PAK's zitten die kanker verwekend zijn is ook een feit. Dat er dagelijks in Nederland 2 mensen overlijden tgv blootstelling van DME is ook een feit. De long kanker tgv DME is een andere dan van b.v. roken en helaas pas achteraf vast te stellen. Dat PAK's ook verdacht worden van het veroorzaken van b.v. blaas kanker is ook bekend. Dat de wereld Gezondheidsraad DME in de zelfde categorie schaard als b.v. Asbest maar ook alcohol is ook een feit. Als dan iemand die reeds een groene sticker heeft dan toch overweegt om zijn bijdrage te minimaliseren is dat heel erg prijzenswaardig! Of het technisch een realiseerbaar verhaal is, is een andere vraag. Het zou overheden sieren als ze op dit soort initiatieven een flinke subsidie zouden geven. Maar dan zou het dus gaan om uitstoot/milieu en dat is helaas dus niet zo. Dus volgt men de lobby van autofabrikanten en milieu organisaties die hier beiden een gezamenlijk streven hebben met wel een totaal andere motivatie overigens. Ik zelf blijf voorlopig nog maar met mijn eigen roetfabriek MB307D van 85 rondrijden. Maar ik vindt het van TT een prijzenswaardige overweging. :thumbup:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13426
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Roetfilter



Bericht door hathi »

Aad ,als dat de insteek is,heb je gelijk,maarr?
Hans
AadenAnke
Berichten: 13282
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Roetfilter



Bericht door AadenAnke »

Ik ga altijd uit van het goede in de mens. Als dat goede dan ook nog een financiëel voordeel heeft is dat win win toch

Gr. Aad
jepebe
Berichten: 1448
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Roetfilter



Bericht door jepebe »

de Jonckheer schreef:
rongreven schreef:Het enige wat in Europa dezelfde classificatie heeft zijn de salarissen van de euro parlementariërs.
Maak je borst maar nat, het volgende mileuprobleem is in aantocht, om die salarissen mee te laten stijgen met de ongebreidelde euro vergaarzucht:
http://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2152645 ... bleem.html
En dat komt niet door de technische vooruitgang maar doordat we met teveel zijn. Vreemd dat ze dat niet aan de kaak (durven) stellen of zelfs maar benoemen! Immers, hoe meer mensen hoe meer auto's, vrachtwagens, vliegtuigen, noem het maar op. En als je dan een overheid hebt die meer bevolking propageert en neanderthalers hebt rondlopen die 19 kinderen op de wereld schoppen vanwege hun achterlijke geloofje gaat het er niet beter op worden. Het ware beter eens een keer een complete generatie over te slaan om eens wat balans te krijgen en tegelijk alle migratie stoppen. Proberen terug te keren naar de 10 miljoen inwoners is een heel wat betere politiek dan de bevolkingsgroei waar we nu mee te maken hebben.
Prachtig verhaal. Ik stel voor dat we samen met dit voorstel de aow premie afschaffen want die wordt dan toch door niemand betaald. Daarmee vervalt ook de AOW. Die wordt immers betaald door werkende mensen.


Pensioenfondsen zullen ook een acute premiedaling zien. Verhogen van premies heeft geen zin meer want werkenden zullen er nauwelijks zijn.

Daarmee is in een grote klap de oudedagsvoorziening voor 80 % van de camperaars verdwenen.

Oof is er toch een vergrijzingsprobleem in dit land? Ik zag gisteren dat buitenlands personeel nodig is in onze zorg omdat er 10.000 onvervulde vacatures zijn.
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18168
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Roetfilter



Bericht door Cee Pee »

Zolang er nog mensen in de ww lopen of een soortgelijke uitkering krijgen hoeven er geen mensen van buiten te komen die zou je vrij simpel in de zorg kunnen laten instromen.

Of, we zijn nu toch off topic zijn, de opkomstplicht weer invoeren voor iedereen en als er gewetensbezwaren zijn kunnen ze in de zorg vervangende dienstplicht doen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31972
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Roetfilter



Bericht door Bob Diesel »

van roetfilter :idea: naar gewetensbezwaarde in de zorg :-?
ik raak de weg kwijt omdat mijn innerlijke tomtom deze hersen kronkelwegen niet meer via een tunnel omleiding kan volgen via de laatste rotonde welke hier genomen werd :bang:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10179
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Roetfilter



Bericht door Peter LMC »

Biertje Bob :?: :cheers:
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31972
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Roetfilter



Bericht door Bob Diesel »

Gluhwein met dit weer, ook goed :?:
Bedankt :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie