Mag je Antwerpen nog in na 1-2-2017?
Mag je Antwerpen nog in na 1-2-2017?
Let op: ( staat bij deze tool niet al te duidelijk maar op de website van Antwerpen wel )
NL kentekens tellen als BE kentekens en hoeven niet vooraf geregistreerd te worden als ze in de zone willen rijden (mits toegestaan).
Of je er nog in mag, kun je hier checken.
http://emissiezones-checktool.antwerpen.be/#/checktool
NL kentekens tellen als BE kentekens en hoeven niet vooraf geregistreerd te worden als ze in de zone willen rijden (mits toegestaan).
Of je er nog in mag, kun je hier checken.
http://emissiezones-checktool.antwerpen.be/#/checktool
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Re: Mag je Antwerpen nog in na 1-2-2017?
En houd er ook rekening mee dat, integenstelling tot b.v. Duitsland, een invalide parkeerkaart ook geen recht geeft op toegang in de emissiezone als b.v. de auto een Euro 1 exemplaar is.
Dat mag alleen als de auto is aangepast en dan nog onder bepaalde voorwaarden.
Dat mag alleen als de auto is aangepast en dan nog onder bepaalde voorwaarden.
Re: Mag je Antwerpen nog in na 1-2-2017?
Als dat zo is, heb ik hem gemist en excuses voor deze overlast.Cee Pee schreef:Dat hadden we een paar dagen geleden toch ook al
Wij rijden in een grote roetveegpiet en mogen geen enkele milieuzone in, dus ik heb niets aan die checktools of stickers.
Wij krijgen geen eens een sticker. Dieper zwart dan zwart.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
-
- Berichten: 1407
- Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
- Locatie: Tongeren Belgie
Re: Mag je Antwerpen nog in na 1-2-2017?
Nou ! lekker weg blijven daar dan! Je raakt je geld ergens anders ook wel kwijt hoor.
All4dogs
- hurktoilet
- Berichten: 8268
- Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
- Contacteer:
Re: Mag je Antwerpen nog in na 1-2-2017?
Ik mag er nog wel in, moet ik alleen een dagkaart voor 30 euro kopen (of een weekkaart voor 45 euro, als ik het goed heb). Da toch liever de Franse milieusticker: 4,18 euro voor heel Frankrijk, geldig zo lang de sticker leesbaar is.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Twitter: @Camper_toerist
-
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: vr 07 mar 2014, 17:27
Re: Mag je Antwerpen nog in na 1-2-2017?
"Cee Pee" doelt waarschijnlijk op het lijntje dat ik heb opgestartEasyBee schreef:Als dat zo is, heb ik hem gemist en excuses voor deze overlast.Cee Pee schreef:Dat hadden we een paar dagen geleden toch ook al
Wij rijden in een grote roetveegpiet en mogen geen enkele milieuzone in, dus ik heb niets aan die checktools of stickers.
Wij krijgen geen eens een sticker. Dieper zwart dan zwart.
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=8458012
meer een overzicht, maar ook met link naar de antwerpen-site.
Persoonlijk ben ik ook meer voorstander van een landelijk sticker zoals bv in Duitsland en nu in Frankrijk.
Probleem met die plaatselijke toestanden is dat er weliswaar een bord staat maar anders dan een normaal verbodsbord rijden er een massa wagen toch door, waarschijnlijk omdat ze gerechtigd zijn.
Zit je in "den vreemde" op een door u niet gekende situatie in een verkeersstroom en voor dat je het weet kun je niet anders dan er binnen rijden.
In dat andere lijntje kun je lezen dat ik dat ooit heb meegemaakt in Duitsland.
Vaak is het zo dat je een stad wilt passeren net langs de zone, bij wat drukte een keertje slecht voorsorteren en je zit erin, terwijl je niet eens de bedoeling had om de stad te bezoeken.
Nummerplaat herkenning is natuurlijk veel strikter dan het opmerken van een sticker door een of andere politieman die dan nog de behoefte moet hebben om het te zien en te vervolgen.
Camera voorbij, automatisch lijstje vergelijken en automatisch een boete op de mat, en leg dan maar eens uit dat je per ongelijk binnen bent gereden en direct er terug uit.
Hier in België is er ook veel onzekerheid over de maatregel.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170105_02658459
Re: Mag je Antwerpen nog in na 1-2-2017?
Maar met 27 landen in de EU zit je voorruit zo goed als dicht.Noorderkempen schreef:Persoonlijk ben ik ook meer voorstander van een landelijk sticker zoals bv in Duitsland en nu in Frankrijk.
Re: Mag je Antwerpen nog in na 1-2-2017?
Nou, dat valt met een campervooruit nog wel mee. Maar bij mijn personenauto zou het idd niet passen.
Dat per ongeluk een zone binnenrijden, hoewel ik me kan voorstellen dat het je overkomt, is natuurlijk wel eigen verantwoordelijkheid.
Vooraf kijken waar zo'n zone begint, buiten de stad parkeren en verder met fiets of openbaar vervoer.
Maar al die beperkingen maken het in ieder geval niet gemakkelijker.
Dat per ongeluk een zone binnenrijden, hoewel ik me kan voorstellen dat het je overkomt, is natuurlijk wel eigen verantwoordelijkheid.
Vooraf kijken waar zo'n zone begint, buiten de stad parkeren en verder met fiets of openbaar vervoer.
Maar al die beperkingen maken het in ieder geval niet gemakkelijker.
-
- Berichten: 115
- Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 23:11
Re: Mag je Antwerpen nog in na 1-2-2017?
Gisteren gecontroleerd voor mijn voertuigen:
Personenwagen, diesel Euro 3 zonder roetfilter, bouwjaar 2005: geen toegang ofwel betalen (20 euro per dag, 30 euro per week, ....)
Personenwagen, benzine Euro 4, bouwjaar 2006: toegang tot 2025
Camper, diesel Euro 4, bouwjaar 2008: toegang tot 2020
Personenwagen, diesel euro 5, bouwjaar 2014: toegang tot 2025
Het zal voor velen gedaan zijn om in het centrum (parking op het Zuid) te parkeren ...
Personenwagen, diesel Euro 3 zonder roetfilter, bouwjaar 2005: geen toegang ofwel betalen (20 euro per dag, 30 euro per week, ....)
Personenwagen, benzine Euro 4, bouwjaar 2006: toegang tot 2025
Camper, diesel Euro 4, bouwjaar 2008: toegang tot 2020
Personenwagen, diesel euro 5, bouwjaar 2014: toegang tot 2025
Het zal voor velen gedaan zijn om in het centrum (parking op het Zuid) te parkeren ...
Re: Mag je Antwerpen nog in na 1-2-2017?
De eigen verantwoordelijkheid die Dafluc meldt is een wel erg gemakkelijke dooddoener: is het nog wel redelijk te noemen dat we ondertussen een hele administratie bij ons moeten hebben als we een trip door Europa maken? Een ''gelimiteerde'' stad kan zo maar op mijn route liggen en ik was er niet op bedacht dat ik er wel eens door heen zou kunnen komen.
De steden hebben er in ieder geval weer een boete-melkkoetje bij en een gemeenschappelijk Europa is nog héél ver weg.
Groet,
Hans
De steden hebben er in ieder geval weer een boete-melkkoetje bij en een gemeenschappelijk Europa is nog héél ver weg.
Groet,
Hans
Groet, Hans
LMC Cruiser SL T672G (2015/2016)
LMC Cruiser SL T672G (2015/2016)
Re: Mag je Antwerpen nog in na 1-2-2017?
Deze mag na 2025 toch ook nog gewoon in 't Stad en op Linkeroever komen?Provence013 schreef: Personenwagen, benzine Euro 4, bouwjaar 2006: toegang tot 2025
-
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: vr 07 mar 2014, 17:27
Re: Mag je Antwerpen nog in na 1-2-2017?
Natuurlijk is het eigen verantwoordelijkheid.
Verkeer wordt geleid door borden en er staan borden. Soms misschien wat ongelukkig of verloren in de veelheid van andere borden, maar ze staan er.
Moet je maar zien.
Maar het kan zijn dat je het bord te laat opmerkt of dat je het bord pas tegenkomt nadat je niet meer veilig van rijstrook kan veranderen.
Maar ook dan blijft het eigen verantwoordelijkheid.
Dat er boetes gaan volgen is wel duidelijk, het zal niet zijn zoals bv in Duitsland waar er blijkbaar zelden op etiket gecontroleerd wordt.
Met de nummerplaatherkenning zal het automatisch gaan.
Verkeer wordt geleid door borden en er staan borden. Soms misschien wat ongelukkig of verloren in de veelheid van andere borden, maar ze staan er.
Moet je maar zien.
Maar het kan zijn dat je het bord te laat opmerkt of dat je het bord pas tegenkomt nadat je niet meer veilig van rijstrook kan veranderen.
Maar ook dan blijft het eigen verantwoordelijkheid.
Dat er boetes gaan volgen is wel duidelijk, het zal niet zijn zoals bv in Duitsland waar er blijkbaar zelden op etiket gecontroleerd wordt.
Met de nummerplaatherkenning zal het automatisch gaan.