Wat vinden jullie absoluut nutteloos in jullie camper?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 936
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Wat vinden jullie absoluut nutteloos in jullie camper?



Bericht door djurre1980 »

Ik had al zo'n vermoeden, camper en caravan eigenaren zijn echte doe het zelvers :-)
Je komt veel campers tegen waar van alles uitgesloopt of aangepast is, vaak geen verbetering.
Ik vind het zonde, hou van originaliteit.
Ik hou alles origineel, vervang alleen zaken die kapot zijn en dan nog het liefst voor het origineel.
Upgrades zoals LED verlichting vind ik dan wel weer leuk.
Of mensen zoals Saviemeke die van een lelijk oud origineel iets prachtigs moderns weten te maken.
Dan is het een upgrade, maar vaker worden campers door hun eigenaren vernaggeld, jammer.

Uiteraard moet iedereen lekker zelf weten wat ie doet maar bij aanschaf sla ik de doe het zelf campers meestal over :-)
isoplus
Berichten: 6342
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Wat vinden jullie absoluut nutteloos in jullie camper?



Bericht door isoplus »

Djurre, dat zie je toch niet helemaal goed.

Er zijn eigenaren die hun prachtige en degelijke oude Hymers tip top in orde en origineel houden.
Ook veel van de moderne campers worden vertroeteld en gepleegd.
Zelf heb ik er helemaal niets mee, het is gewoon een voertuig om vakantie mee te houden.
Er moet een potje inzitten, een kooktoestel en je moet er in kunnen slapen.
Motorisch en technisch moet het ding in orde zijn en alles wat mij last bezorgd of niet betrouwbaar blijkt wordt vervangen door iets beters.

Onze camper heeft dus ook duidelijk gebruikssporen zoals krassen en steenslagsporen, pitjes en kraters in de voorruit en hier en daar een deukje.
Het ding wordt alleen gewassen met koud water en nooit gepoetst.
Een originelere is nauwelijks te vinden :thumbup:
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Wat vinden jullie absoluut nutteloos in jullie camper?



Bericht door Mickel Moen »

Djurre,

Je snijdt een interessant aspect aan.

Indien je in je achterhoofd hebt, om de camper een paar jaar te houden en dan weer te verkopen, dan is het denk ik wijs om de camper zo orgineel mogelijk te houden.
Bij een ontwerp wordt er ook rekening mee gehouden hoe de camper het in de showroom doet. Door de camper orgineel te houden, houd je hem, mits je er een beetje op past, in showroomstaat.

In het gebruik zullen diverse zaken als nutteloos worden ervaren. Wie minder aan de showroomstaat hangt krijgt dan de drang om aan te passen. Bij doorverkoop moet je dus iemand treffen, die de aanpassing waardeert of er door heen kijkt. In de tijd dat wij een huis zochten heb ik wel eens een huis gezien, met heel veel perfect uitgevoerd doe het zelf werk, waarbij mijn eerste gedachte was. Dat kan er dus allemaal weer uit. Die koop ging ook niet door.

Een eigenzinnige zelfbouwer bouwt daarom voor zichzelf en heeft niet de gadachte om na een paar jaar weer te verkopen. De campers van de zelfbouwers die wel om de paar jaar weer een nieuwe inbouwen, hebben weer een hoog showroomgehalte en lijken dan weer sterk op fabriekscampers.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51119
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat vinden jullie absoluut nutteloos in jullie camper?



Bericht door Kroppie »

ik heb een keer een camper gekocht die het meest naar mijn zin was, het zal de enige camper zijn en blijven die ik ooit gekocht heb.
ik heb alle voor mij nutteloze zooi er uit gesloopt en er in gemaakt wat ik er in wilde hebben, wat ie aan het eind opbrengt zal ik niet weten en interesseerd mij ook niet , als ie nu maar is zoals ik hem wil hebben en gebruiken.
het is voor mij een stuk gereedsschap om mij en mijn rotzooi te vervoeren naar waar ik wil en hoe , en dat gaat tot nu toe perfect, als ik me gedachten zou maken wat een camper in de toekomst nog weer op zou moeten brengen , dan was ik wel een camperhandel begonnen.
en origineel?, het is een massa produkt, daar vind ik niets origineels aan na een tijdje, blijf je je ergeren aan de flutoplossingen van fabrikanten.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Wat vinden jullie absoluut nutteloos in jullie camper?



Bericht door ducati 900 »

We hebben onze camper nu zo´n 12 jaar en ik wil hem nooit weer kwijt als het effe kan maar houd wel van origineel.
Ik heb er weliswaar een andere modernere motor in gezet en een 220 volt huishoudkoelkast en verder komt en nog
een vast chemisch toilet in maar voor de rest houd ik hem zoveel mogelijk in de origenele bruine 70tiger jaren stijl.
Zoals al eerder gemeld heb ik wel de hangkast veranderd in een legkast.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
waarnaartoe
Berichten: 798
Lid geworden op: wo 05 nov 2008, 21:12
Locatie: Zedelgem (B)

Re: Wat vinden jullie absoluut nutteloos in jullie camper?



Bericht door waarnaartoe »

Iets wat je uit de camper haalt, kan er ten alle tijde weer in hoor... Men spreekt hier van slopen, dat is totaal iets anders voor mij.
Op een halve dag staat de camper weer zoals hij oorspronkelijk was.

Origineel gaat niet op voor een fabriekscamper:

ORIGINEEL

1) Anders 2) Apart 3) Argumentwaarde 4) Authentiek 5) Bijzonder 6) Echt 7) Eigenaardig 8) Fris 9) Geen anderen navolgend model 11) Moederblad 12) Nieuw 13) Onvervalst 14) Oorspronkelijk 15) Oorspronkelijk stuk 16) Oorspronkelijk, onvervalst 17) Realistisch 18) Schepper 19) Vernieuwend 20) Vindingrijk 21) Zelfbedacht 22) Zonder anderen na te vol...
Hoe ver je reist, heeft niets met afstand te maken.
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 936
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Wat vinden jullie absoluut nutteloos in jullie camper?



Bericht door djurre1980 »

waarnaartoe schreef:Iets wat je uit de camper haalt, kan er ten alle tijde weer in hoor...
Lang niet altijd.
Soms wordt er echt gesloopt, onherstelbaar beschadigd.
Dat vind ik dan wel zonde bij een oude caravan of camper.
Voor onze camper hadden we een oude Rapido caravan, een klein hefdak ding wat in originele staat nog heel wat opbrengt.
We hadden zelf andere hoezen voor de bank en gordijntjes gemaakt, en een andere lampenkap opgehangen.
Alle originele bekleding zat onder de nieuwe bekleding, en de originele gordijntjes en lampenkap heb ik mee verkocht.
Zo kon de caravan altijd weer in originele staat hersteld worden.
Maar als je soms ziet dat mensen er complete toiletjes uit slopen, of een keukentje lelijk verbouwen, nee, dat vind ik eeuwig jammer, tenzij je echt handig bent en het er picobello uitziet, maar vaak laat de afwerking veel te wensen over.

Uiteindelijk moet iedereen het zelf weten hoor, maakt mij verder niet uit, het is niet mijn ding.
Ik ben zelf ook nogal precies, en wil alles in een zo mooi mogelijke staat maken/houden.
Ik zou best wat makkelijker willen zijn.
Antje
Berichten: 5782
Lid geworden op: za 17 mei 2003, 16:00
Locatie: Noord-Holland

Re: Wat vinden jullie absoluut nutteloos in jullie camper?



Bericht door Antje »

Onze camper is ook nog in de originele staat, aangeraden is hem niet in te ruilen of verkopen omdat hij nu meer waard wordt, koffiedik kijken? Geen idee maar we zijn er nog content mee hoor!

Wat ik erger vind als er zoveel aan de elektra is gesleuteld dat je door verwarring van draden bij storing geen ADAC/ANWB je kan helpen, zelf heb je het niet gedaan dus geen overzicht.
Wij hebben eens door de Fiat garage alles af fabriek terug laten zetten, kostte veel geld en dat alleen omdat een stage loper de camper niet van het alarm af kreeg om hem te verzetten, had ook geen code om het te resetten .. afblijven dus!
Een vlinder telt geen maanden doch momenten en heeft tijd genoeg!


Er zijn momenten waarop zelfs een muis verandert in een tijger!
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

Re: Wat vinden jullie absoluut nutteloos in jullie camper?



Bericht door ariedekreij »

Aardy schreef:Paul, mogelijk heb je een raam in je achterwand, dan zie je ook nog wat.
Wij hebben geen raam.
Als er iets klapt, of bovenmate rammelt stoppen we meteen.
Bovendien loopt bij vertrek de bijrijder gewoonlijk de eerste, pakweg 50 meter, achter de camper. Dit voorkomt dat er spullen/rommel op het garagepad of bij de camperplek blijven liggen, de fiets niet staat te wiebelen, kortom, nog even een buiten-controle.
Onze camper heeft volgens kenteken 6 zitplaatsen maar we hebben bij aanschaf van de treinzit een hoekzit laten maken. 2 gordels zijn weggehaald. De garage zegt dat er geen apk probleem is. Ze controleren alle gordels die er in zitten maar mogen niet naar het aantal zitplaatsen op het kenteken kijken. Daarom heb ik hem niet laten herkeuren na de verbouwing.
De mooiste dingen kun je niet plannen of naartoe gaan. Ze overkomen je bij toeval.
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2418
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Wat vinden jullie absoluut nutteloos in jullie camper?



Bericht door pepon »

De uitdraai steunen achter.
Heb ze er net afgeschroefd.
20170530_200801.jpg
20170530_200801.jpg (213.34 KiB) 1054 keer bekeken
Zie ook:viewtopic.php?f=11&t=8415537&p=1627553#p1627553
Laatst gewijzigd door pepon op wo 31 mei 2017, 10:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
martinb007
Berichten: 443
Lid geworden op: zo 16 apr 2017, 20:00

Re: Wat vinden jullie absoluut nutteloos in jullie camper?



Bericht door martinb007 »

De multiriem die alleen de defecte airco aandreef. De condensor van de airco is lek en repareren ga ik hem toch niet. Dus eruit met die riem, een airco pomp die wel meedraait maar niets doet is jammer van het dieselverbruik.


Groet,
Martinb007
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 936
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Wat vinden jullie absoluut nutteloos in jullie camper?



Bericht door djurre1980 »

pepon schreef:De uitdraai steunen achter.
Heb ze er net afgeschroefd.
20170530_200801.jpg
Zie ook:viewtopic.php?f=11&t=8415537&p=1627553#p1627553
Zijn dat de steunen die de achterkant ondersteunen tijdens het staan?
Die zitten er niet voor niets zou je zeggen, merk je geen verschil, wordt e.e.a niet wiebelig?
Valt me sowieso op dat de ene wat langere camper ze wel heeft, en de andere weer niet.
Waar ligt dat aan?
Aan mijn camper is een meter aangebouwd ooit, maar hij beweegt nauwelijks als je erin loopt en hij heeft geen uitdraai steunen.
Heeft wel dubbellucht, dat scheelt waarschijnlijk ook.
Gebruikersavatar
Rolling Rodie
Moderator
Berichten: 22981
Lid geworden op: di 18 sep 2007, 18:41
Locatie: Borger
Contacteer:

Re: Wat vinden jullie absoluut nutteloos in jullie camper?



Bericht door Rolling Rodie »

Ik heb ze er ook onder zitten, comfortsteunen worden ze genoemd.
Ik zal ze vandaag eens gebruiken.


Met vriendelijke groet,

Roderick
Met vriendelijke groet,

Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2418
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Wat vinden jullie absoluut nutteloos in jullie camper?



Bericht door pepon »

Heb ze 1 keer gebruikt in 3 jaar.
Door de hulpluchtvering staat de camper stevig genoeg.
En ben gewicht aan het terugbrengen.

Heb ze even gewogen, scheelt weer 7 kilo.

Groet Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Plaats reactie