Afmetingen tafel Hymer B574

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
ArnoldRG
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 4:48

Afmetingen tafel Hymer B574



Bericht door ArnoldRG »

Hallo Luitjes,
Gezocht afmetingen tafel Hymer. B 574
Ik heb nu een wandtafeltje in mijn hymer B574 uit 2002. Ik wil de camper in de oude staat terugbrengen; dwz de zitplaats aan de raamzijde (her) plaatsen (bijna klaar) en het wandtafeltje (op één opklapbare poot) vervangen door de kolompoot van hymer (de gaten zitten nog in de vloer) met verstelbare tafelblad. (eigenlijk is het onderstel verstelbaar).
Na veel dingen uitgeprobeerd te hebben - ik heb inmiddels een 2e hands poot op de kop getikt) - neig ik steeds meer naar de vijfkantige tafel die standaard was in deze hymer.
Met wat schuiven en draaien kon uiteindelijk door 4 mensen gegeten worden aan de tafel.
Wie kan mij de maten geven van deze tafel??
En wie kan daarbij aangeven naar welke zijde deze geschoven kon worden en gedraaid (mogelijk klok rond?). Zodat ik deze optie serieus kan bekijken.

Tweede vraag gaat over de 2e hands aangeschafte kolompoot met tafelonderstel. Het betreft een oudere ' Ilse' .Deze kun je draaien en naar één kant schuiven. Het draaien gebeurt door een knop uit te trekken waarna een pennetje uit een uitsparing in de draaischijf komt en de tafel vrij maakt te draaien. in die draaischijf zit maar één uitsparing. Ik neem aan de standaard positie van de tafel en ook het enige moment dat ie gefixeerd is. Klopt mijn idee als ik zeg dat als je meerdere uitsparingen in de draaischijf maak, je meer mogelijkheden hebt om de tafel te fixeren ? Wat kan daartegen zijn?
Vraag drie hierover. In het middel van de draaischijf van het onderstel zit een moer, die de tafel vastmaakt aan de kolom. Deze moer ligt ca. 1 cm hoger dan de uiteinden van het frame waarop je een tafelblad kan monteren. Hij zou dan wiebelen. DIt lijkt me alleen maar te verhelpen door die 4 uiteinden ook te verhogen, bv met een busje waar ik de schroef doorheen draai, die het frame vastmaakt aan het tafelblad. De vorige eigenaar kon mij niet helpen. Is er iemand die weet hoe dit oorspronkelijk zat aan die uiteinden?
Gebruikersavatar
adamfryslan
Berichten: 557
Lid geworden op: zo 29 sep 2013, 15:33
Locatie: in de buurt van leeuwarden friesland

Re: Afmetingen Tafel Hymer B574



Bericht door adamfryslan »

dit is het tafelblad wat er bij ons ook in zit.
http://www.diy-camper.de/mcvan/bildanze ... au+meliert

de tafelpoot kan bij ons alleen schuiven, niet draaien, en schuift scheef, vergrendelingen zijn op 3 punten, 1 vast voor rijden, 2 middenstand, 3 hellemaal uitgeschoven, zeg maar de zit/eet stand.
Hymer 574 van 2003
ad & anne marie
ArnoldRG
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 4:48

Re: Afmetingen tafel Hymer B574



Bericht door ArnoldRG »

Daar ben ik echt hartstikke blij mee. Ik nu in ieder geval een tafel met dezelfde afmetingen en verhoudingen plaatsen.
Bedankt!!
Plaats reactie