Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Bericht door Toon »

volgens mij hebben die mensen meer last van een tunnel visie
zij denken dat er zo niemand niet meer in kan
maar vergeten na te denken hoe ze er zelf snel uit kunnen
en dat laatste is toch echt belangrijker als het eerste voor mij althans
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
isoplus
Berichten: 6388
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Bericht door isoplus »

Nou nog eentje dan maar, ik heb in de tijd dat ik nog op tankers werkte wel eens een brandweercursusje moeten doen.
Wat ik daar geleerd heb laat je anders kijken naar al die inbraakbeveiligingen, vooral als die een snelle uitbraak beletten als je zelf in de beveiligde ruimte verblijft.
Doe is op een mooie dag een blinddoek voor en ga eens met alle beveiligingen aangebracht in je kooi liggen, zet de wekker op 15 minuten en neem eens op hoe lang het duurt voor je buiten bent als de wekker gaat.
Dan hebben we nog geen rook of extreme stank, nou ja iedereen moet zelf weten wat hij of zij doet.
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Bericht door faalhaas »

Helemaal eens isoplus, ik heb zulke trainingen ook doorlopen. In mijn geval voor Ferry's. Dat was dan inclusief 'crowd control'. Ofwel evacuatie van volk dat in paniek is en aanwijzingen van de bemanning (door paniek of betweterigheid) niet wil opvolgen.

Nog steeds zijn bij iedere plek die ik bezoek de nooduitgangen de eerste punten die ik zoek. Ik scan als een politiehond dingen die afwijken en reageer daar op. Vaak tot ergernis van mw Faalhaas.

In onze campingbus zit een eenvoudig alarm, die zit er 's nachts niet op. Wel hebben we de afstandsbediening bij de hand, daar zit een leuk knopje op waarmee hij herrie gaat maken.

Ongeacht waar we zijn staat het raam bij mijn kussen (achterraam) open, zonder frisse lucht zal ik niet slapen.
Daar zit ook het handel om de achterdeuren van mijn camperbus te openen . Directe evacuatie, het bovenbed waar de kinderen slapen is dan ook goed bereikbaar.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22881
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Bericht door PaulBng »

Zo kwam ik er ook achter dat ik de achterdeuren van mijn buscamper,naast het bed, niet van binnen uit kon openen.
Heb dus een modificatie aangebracht dat dat nu wel kan...
Gebruikersavatar
waarnaartoe
Berichten: 798
Lid geworden op: wo 05 nov 2008, 21:12
Locatie: Zedelgem (B)

Re: Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Bericht door waarnaartoe »

Heb dus een modificatie aangebracht dat dat nu wel kan...
Dag Paul,

Kan je dat even omschrijven hoe het systeem nu werkt?

gr
Martin,
Hoe ver je reist, heeft niets met afstand te maken.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22881
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Bericht door PaulBng »

Ik heb dat een jaar of drie geleden eens gepost maar kan dat niet terugvinden, noch de foto.

Het rechter achterportier heeft een greep, waarmee je de deur, ook als die op slot zit, in een keer kunt openen. Direct onder het raam zit een plastic soort van plastic bakje waarmee je de deur van binnenuit kunt dichttrekken.

Mijn bus heeft een dwarsbed achter, en de greep zit ongeveer 30cm lager dan het bed, ik kan er dus niet bij.

Ik heb het bekledingspaneel van de deur eraf gehaald, en het stangetje tussen het slot en de greep verwijderd.
Ik moest iets verzinnen om de horizontale trekkracht in een verticale om te zetten, en heb daar een scharnier van een keukenbovenkastje voor gebruikt. (Zo'n klep die je tegen het plafond duwt en dmv een veer blijft staan.
Het orginele ijzeren stangetje haakt daarin (ik zal het wel ingekort hebben). Van een ijzeren kleerhanger heb ik een tweede stangetje gemaakt dat ook in die scharnier haakt. In dat bakje onder het raam een gat geboord, en daar komt het tweede stangetje uit naar boven, daarboven een oog gebogen.
Wanneer ik mijn hand tussen de matras en de deur steek, kan ik net bij dat oog. Trekken en de rechter deur gaat open.

Mocht ik de foto terugvinden, voeg ik die toe.
jansloos
Berichten: 6875
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Bericht door jansloos »

Ja, ik had het al eens gelezen van Paul, maar ga nu toch ook eens kijken voor een vluchtroute in onze Vitobus.
Liever een teveel als, nou ja u snapt t wel.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22881
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Bericht door PaulBng »

De camper staat nu in de stalling. Eind van de maand is ie er weer. Ik wil best wel de bekleding slopen voor een foto hoor
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6370
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Bericht door rongreven »

Groet, Ron Greven
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22881
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Bericht door PaulBng »

Dat is m! Brilliant, Ron!
jansloos
Berichten: 6875
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Bericht door jansloos »

Oeioei, alweer van 2015??

Moeten gauw weer gaan reizen :-B
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
waarnaartoe
Berichten: 798
Lid geworden op: wo 05 nov 2008, 21:12
Locatie: Zedelgem (B)

Re: Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Bericht door waarnaartoe »

Bedankt Ron en Paul in het bijzonder... :thumbup:

Morgen eens de zaak van dicht bekijken.
Hoe ver je reist, heeft niets met afstand te maken.
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Bericht door rijschoollucassen »

Ik heb bij de Vito die ik had een draadje over de achterklep omhoog gespannen waarmee de klep geopend kon worden. De vito heeft daar wel een knop voor, maar deze is door het bed niet te bereiken.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
pwhooftman
Berichten: 1832
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Bericht door pwhooftman »

RienyenGrace schreef:Goede dag

Scharnierende douchedeur vervangen door een schuivende lamellendeur.

Wanneer wij, vooral in het voor en najaar met de camper weg zijn, vertoeven we gezien het weer meer binnen in de camper dan met het warme zomerse weer elders. Dan komt het nog wel eens voor dat de douchedeur problemen geeft wanneer we beide ons in de camper verplaatsen. Dit vonden we dat anders kon door de scharnierende douchedeur te vervangen door een schuivende lamellendeur. Dit heb ik deze week aangepast. We zijn er nog niet mee weg geweest maar we denken dat het ons zal gaan bevallen, zo niet dan plaats ik de organieke deur weer terug. Ik heb de nieuwe deur gemaakt van losse lamellendelen (PVC materiaal) van een rolluik. Deze schuiven onder en boven in een geleide U-profiel wat ik een gedeelte recht en vervolgens een gedeelte gebogen op de vloer en tegen het plafon heb gemonteerd. Er moesten nog wel wat oplossingen verzonnen worden om het geheel goed te laten werken, maar dat is met eigen ontwerpen vaak zo. Op de foto’s kunt u zien hoe het eind resultaat is geworden.

Afbeelding


Mvg Rieny
Waar kan ik een dergelijke lamellendeur kopen? Ziet er prachtig uit.
Gesloten