Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gesloten
RienyenGrace

Re: Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Bericht door RienyenGrace »

Goede dag

Scharnierende douchedeur vervangen door een schuivende lamellendeur.

Wanneer wij, vooral in het voor en najaar met de camper weg zijn, vertoeven we gezien het weer meer binnen in de camper dan met het warme zomerse weer elders. Dan komt het nog wel eens voor dat de douchedeur problemen geeft wanneer we beide ons in de camper verplaatsen. Dit vonden we dat anders kon door de scharnierende douchedeur te vervangen door een schuivende lamellendeur. Dit heb ik deze week aangepast. We zijn er nog niet mee weg geweest maar we denken dat het ons zal gaan bevallen, zo niet dan plaats ik de organieke deur weer terug. Ik heb de nieuwe deur gemaakt van losse lamellendelen (PVC materiaal) van een rolluik. Deze schuiven onder en boven in een geleide U-profiel wat ik een gedeelte recht en vervolgens een gedeelte gebogen op de vloer en tegen het plafon heb gemonteerd. Er moesten nog wel wat oplossingen verzonnen worden om het geheel goed te laten werken, maar dat is met eigen ontwerpen vaak zo. Op de foto’s kunt u zien hoe het eind resultaat is geworden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb dit bericht geplaatst voor personen die denken iets aan mijn idee te hebben en mogelijk dit ook willen uitvoeren. Personen die het allemaal niets vinden, hoeven niet te reageren. Positieve kritiek die het idee onderbouwd, om het niet of wel uit te voeren, zijn natuurlijk welkom, zo kan een ieder daar zijn conclusie uit trekken. Mogelijk heeft iemand iets aan mijn uitgevoerde werkzaamheden. Ik kan u meer foto's en tips geven, indien u geïnteresseerd bent, stuur dan even een PB.

Mvg Rieny
Laatst gewijzigd door RienyenGrace op wo 05 jul 2017, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15366
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Bericht door Hoofdnoorman »

Dat zal dan een troost zijn voor Harry-OV dat het in ieder geval gaat werken.
Ik zelf wist dit al een tijdje en heb in mijn vorige huis op deze manier deuren in een inloopgarderobe gemaakt.

viewtopic.php?p=1629927#p1629927
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Zwerfleeuwen
Berichten: 698
Lid geworden op: do 22 mei 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Bericht door Zwerfleeuwen »

Goede opgelost zeg! Daar zul je zeker veel plezier van gaan beleven, veel beter!
groetjes, Hennie
Na onze Hymer uit 2006 nu een Benimar Tessoro 483 uit 2021
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3891
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Bericht door henk en lila »

Knap werk maar een vraagje. Als er tegen de binnenkant van de deur water spettert, loopt dat dan naar beneden de douchebak in of zie ik dat de deur daar voor staat? En loopt dat water dan op het gangpad? Op de foto kan ik dat niet echt goed zien.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
RienyenGrace

Re: Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Bericht door RienyenGrace »

Dag Henk en Lila

In onze Adria Sport zit zoals bij bijna alle Adria's met zo een indeling, in de natte cel een aparte ronde roldeur, die in een railgeleiding de douche van de rest gescheiden houd en dus het spatwater tegen houd vwb het toilet en de wasbak. Ook zorgt deze afscheiding dat er dus geen water tegen de douchedeur komt.

Hopende voldoende te hebben geïnformeerd.

gr Rieny
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3891
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Bericht door henk en lila »

Ok duidelijk. Dank je.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Bold Eagle
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 31 aug 2008, 17:14
Locatie: Gelderland

Re: Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Bericht door Bold Eagle »

Prima gedaan. Daar zal je veel plezier van hebben.
In onze Hymer Van zit ook zo'n schuifdeur. We willen niet meer anders.
AbelWei
Berichten: 198
Lid geworden op: di 15 jun 2010, 3:55

Re: Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Bericht door AbelWei »

Rieny, wat heb je nog niet vervangen in jouw camper! Dat is een prachtig idee!


Sent from my iPhone using Tapatalk
AbelWei
Berichten: 198
Lid geworden op: di 15 jun 2010, 3:55

Re: Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Bericht door AbelWei »

Onze matrassen zijn net iets te dun. Dus in plaats van nieuwe matrassen op maat laten maken hebben we zelf opblaasbare matjes gekocht. Ze liggen nu veel lekkerder en ze kosten veel minder

AfbeeldingAfbeelding


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 698
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Bericht door Adfur »

Wij hebben zo'n halfronde lamellendeur in onze Hymer als afscheiding naar toilet. Helaas is de onderste geleiderail (kunststof) stuk. Enig idee waar je die kunt krijgen, Hymer dealer?
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13438
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Bericht door hathi »

Ik zie geen foto,maar je kan een nieuwe buigen uit alluminium u profiel?, dat kan tegen een stootje
Hans
AbelWei
Berichten: 198
Lid geworden op: di 15 jun 2010, 3:55

Re: Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Bericht door AbelWei »

@Adfur: deze thread is bedoeld voor nieuwe ideeën voor de camper. Je kan beter een nieuwe thread beginnen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
noneku
Berichten: 1644
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 20:07
Locatie: Limburg

Re: Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Bericht door noneku »

Voor onze vakantie een bezoekje gebracht aan Rieny en Grace (nog bedankt voor de lekkere koffie) om de breedte markeringen voor de aanhanger te bekijken. Daarna zelf aan het knutselen geslagen. Net terug van 3 weken Frankrijk en het werkt super. Veel lovende kritiek gehad. Enkelen gaan het ook namaken. Rieny, bedankt.
Bijlagen
IMG_20170722_092003309_HDR.jpg
IMG_20170722_092003309_HDR.jpg (1.1 MiB) 2250 keer bekeken
IMG_20170722_092013367_HDR (2).jpg
IMG_20170722_092013367_HDR (2).jpg (1.14 MiB) 2250 keer bekeken
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Bericht door Toon »

als je de uitsteeksels net zo lang maakt tot de breedte van de camper is het nog gemakkelijker met terug uit zetten
dan is het zodra je hem ziet kun je corrigeren
nu zie je ze constant en kan de aanhanger nog schuin gaan omdat je niet weet wanneer hij nou recht terug uit gaat
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gesloten