Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gesloten
RienyenGrace

Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Bericht door RienyenGrace »

Controle lampjes geplaatst op mijn aansluitingen. Zo kan ik bij het plaatsen van de kabel of de verloopstekker gelijk zien of het stroompunt daadwerkelijk spanning heeft.

Afbeelding

Afbeelding

Trechters geplaatst om de draaispindels van de steunen onder de camper. Als vangmuil kom ik direct op de juiste plaats terecht en hoef ik niet onder de camper te kijken waar ik ergens met de zwengel moet zijn

Afbeelding

Afbeelding

In de achterbumper, die hol is, twee draineringsbuizen geplaatst. Daarin heb ik twee afvoerslangen in geschoven voor vuilwater afvoer. Ik kan de afvoerslangen eenvoudig er in en er uit halen en ze dan beide koppelen (5m totaal)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onbenutte en niet toegankelijke ruimten in de vloer en naast de watertank, middels luiken toegankelijk gemaakt. Nu kan ik meer gewicht naar voren beladen, het gewicht zit nu meer tussen de wielen en is een compensatie voor de overhang achter. (maar even wat spullen er in gelegd voor het idee)

Afbeelding

Afbeelding

Mijn wielkeggen die ik reeds 4 jaar gebruik, kreeg ik zoveel vragen over op de diverse CP, dat ik ze ook hier laat zien. Ik heb ze zelf gemaakt zijn prettig in gebruik. Geen handrem erop, hoogte per wiel makkelijk te regelen, op en afrijden stelt niets voor en zeer sterk.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb dit bericht geplaatst voor personen die denken iets aan mijn werkzaamheden te hebben en mogelijk een van de werkzaamheden uit te willen voeren.
Personen die het allemaal niets vinden, hoeven niet te reageren.
Mogelijk heeft iemand iets aan mijn uitgevoerde werkzaamheden. Ik heb meer foto's van alle hier boven getoonde werkzaamheden.
Ik kan u meer foto's en tips geven, indien u geïnteresseerd bent, stuur dan even een PB.

Mvg Rieny
Laatst gewijzigd door RienyenGrace op di 04 jul 2017, 0:42, 8 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19157
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Bericht door Aloys »

Ziet er goed uit Rieny, mooi gedaan!
Dat lichtje in de stekker spreekt mij wel aan, dat controlelampje werkt direct op 230V?
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
EdwinJanssen
Berichten: 120
Lid geworden op: di 11 aug 2015, 17:57
Locatie: Noord-Holland

Re: Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Bericht door EdwinJanssen »

Je controle lampjes op je stekkers lijken me erg handig.
Daar zou graag wat meer info over willen.
Heb je foto's van de stekkers intern, hoe je het hebt aangesloten?
Welke spullen heb je ervoor gebruikt?
McLouis MC4 71 Special Edition (2010) Fiat Ducato 2.3 JTDm 130pk.
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Bericht door Stieneke en Donald »

Dat van die controlelampjes ga ik volgen! Slim hoor.
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
jansloos
Berichten: 6869
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Bericht door jansloos »

U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10161
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Bericht door Peter LMC »

Heel goed bezig Rieny.

Mooie opberg oplossingen voor je spullen.
En de trechters en oprijplaten zijn een goed idee.

Dat lampje op de stekker wil ik ook maken.
Ik heb al een ledje uit een oude computer gesloopt.
Hoe is dit aangesloten. :?:

O ja. Zie nu dat Jansloos het antwoord al heeft. :thumbup:
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Bericht door B1gcheese »

Briljant! Die trechters zijn een goed idee, dat kan ik zelfs met mijn twee linkerhanden. Die LEDjes op de stekkers zijn ook prachtig maar dat komt wat meer bij kijken. Is toch eigenlijk een gat in de markt. *Edit: oh nee is al op de markt :-B *
Laatst gewijzigd door B1gcheese op vr 20 mei 2016, 8:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Bert
Berichten: 1153
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:52
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Bericht door Bert »

De trechter en die plaat onder de uitdraai-steun, goed idee .
Ga er vandaag nog mee beginnen.


Bert
roma
Berichten: 4561
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Bericht door roma »

Je kan die trechter ook nog combineren met de claxon, zodat je met een akoestisch signaal weet dat je goed zit .... :-B

Mooie oplossingen voor in wezen simpele zaken.
RienyenGrace

Re: Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Bericht door RienyenGrace »

Goede dag

Maar even snel reageren ( nu geen tijd maar later op de dag wel) op wat vragen en opmerkingen, gezien mensen al aan de slag gaan.

Laat ik eerst even zeggen voor dat mensen gaan reageren, ik heb diverse ideeën die ik heb getoond NIET van mijn zelf, de trechter, oprij keggen en de onbenutte ruimte in de bodem en zitbank komen wel van mij zelf, de andere heb ik of op dit forum of elders al eens gezien. Ik heb deze voorzieningen al een hele tijd maar heb nu de moeite genomen ( geen verstand computers en van foto's plaatsen etc etc) om ze met jullie te delen.

De lampjes zijn te verkrijgen in een elektrozaak (Veghel winkelcentrum), naam en type even kwijt maar het zijn GEEN ledjes. De lampjes van JanLoos ken ik niet maar zijn ook een mogelijkheid.
Aloys, ze worden direct met dunne draadjes bij de andere draden gezet, dus geen weerstandjes of iets dergelijks er tussen.
Edwin, ik heb geen foto's van de stekkers inwendig. Mogelijk hebben jullie allen de zelfde stekkers als ik en ik heb ze alleen op DIE PLAATS kunnen plaatsen gezien de ruimte binnen in de stekkers daar voldoende is.
Peter, ik weet niet of het met je ledje uit de oude computer gaat lukken, maar anders de lampjes die ik heb geplaatst kopen. (klein formaat 2.5 euro per stuk, groot formaat 5 euro, ik heb de kleintjes)
John, vandaar even mijn begin van dit bericht, het zijn NIET allemaal MIJN ideeën.

Afbeelding

Afbeelding

Vanavond meer tijd om op andere te reageren.

Mvg Rieny
Laatst gewijzigd door RienyenGrace op wo 05 jul 2017, 9:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Bericht door B1gcheese »

Beter goed gejat dan slecht verzonnen zeg ik altijd. Je hebt het in ieder geval netjes uitgevoerd en dank voor het delen. Ik ga zo eens wat trechters halen.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Vertrokken3
Berichten: 2698
Lid geworden op: vr 07 mar 2014, 17:27

Re: Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Bericht door Vertrokken3 »

Strikt genomen mag je voor dergelijk doel, net zoals de TS, alleen "neonlampjes" gebruiken, die hebben geen gloeidraad.
Maar gewoon twee elektroden in een buisje gevuld met neongas.
Een gewone (ingebouwde) weerstand zorgt voor de noodzakelijke stroombegrenzing.

Waarom enkel neonlampjes? Juist door het ontbreken van een gloeidraad... daardoor er geen gevaar bestaat dat indien die er doorgaat er (kortstondig) kortsluiting gemaakt wordt.
Immers er staat geen aparte zekering tussen en zekering tussen net en kabel is over het algemeen te groot voor het lampje op zich.

Denk ook aan de "waterdichtheid" van de stekker die in't principe moet gegarandeerd blijven.

Neonlampjes zijn zeer bedrijfszeker en schokvast en op veel plaatsen te koop....
Richie
Berichten: 816
Lid geworden op: di 21 jun 2011, 22:31
Locatie: Nijmegen

Re: Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Bericht door Richie »

Peter LMC schreef:Heel goed bezig Rieny.
Ik heb al een ledje uit een oude computer gesloopt.
:thumbup:
Daar zou ik maar niet van uit gaan; alles na de voeding in een PC is volgens mij zwakstroom, dus GEEN 230 volt op zetten!!

(Denk ook aan een laptop: daar zit helemaal niets in dat op 230 volt werkt: de voeding hangt immers buiten het apparaat en geeft bijv. 7-9-12 volt af.)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Diverse ideeën aan mijn camper uitgevoerd

Bericht door Kroppie »

zo,n ledje werkt wel als indicatie , als het ploft dan staat er spanning op de stekker . :mrgreen: :mrgreen:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gesloten