Beveiliging rondom je camper?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
@3
Berichten: 5033
Lid geworden op: zo 06 jun 2010, 11:05

Re: Beveiliging rond om je camper



Bericht door @3 »

55pluscampertje schreef:zit ook wel een punt in om ergens niet te staan waar je niet veilig bent.
O, dat had je nog niet bedacht?
Toch best slim van de mensen hier, vind je niet? ;)
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
elisacamper
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 21:24
Locatie: Rotterdam

Re: Beveiliging rond om je camper



Bericht door elisacamper »

Ik zie weinig in zo' n camerasysteem. Wij houden ook de gordijnen, of alleen bij de voorruit, open tot we naar bed gaan.
Vervolgens hebben we binnensloten op de cabinedeuren, die we altijd gebruiken, en binnensloten op de schuifdeur en achterdeuren, die we naar gelang de situatie gebruiken.
Deze sloten geven ons, in combinatie met het alarmsysteem, toch een veilig gevoel hoewel we beseffen dat alle veiligheid slechts schijnveiligheid is.
Het alarmsysteem gaat overigens automatisch aan als je de auto op slot doet.
En als een plaats onveilig voelt, zoeken we een andere plek.

Groet
Max
@3
Berichten: 5033
Lid geworden op: zo 06 jun 2010, 11:05

Re: Beveiliging rond om je camper



Bericht door @3 »

elisacamper schreef:Deze sloten geven ons, in combinatie met het alarmsysteem, toch een veilig gevoel.
Ik heb een groter veilgheidsgevoel bij mijn honkbalknuppel. Vooral als ik hem vastheb. Kan nu eenmaal slecht tegen dat passieve afwachten en wetend dat je uiteindelijk niets meer klaarmaakt wanneer ze binnen zijn. Ga nooit naar buiten maar wacht ze binnen op. Die knuppel vasthouden doet meer met je eigenwaarde dan dat je er uiteindelijk iets mee kan doen.
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Beveiliging rond om je camper



Bericht door Kroppie »

als je nieuwsgierig word als je buiten wat hoort dan doe je toch een gordijn open om te kijken, waarom dicht laten zie je toch niks ,heb je geen camera nodig en als het donker is zie je ook niks , en als er iemand met verkeerde bedoelingen rondloopt ga je dan vragen wat hij/zij van plan is ?

gordijn open doen en gaan kijken schrikt waarschijnlijk wel af zien ze dat er iemand wakker is .
nee camera zie ik geen meerwaarde in wel in het inhuren van een gewapende nachtwacht ,dat werkt beter denk ik

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Beveiliging rond om je camper



Bericht door hathi »

Ik laat alles gewoon open,en sluit de deur pas als ik naar bed ga,,ik begrijp het dan ook niet,wat is er nu te halen in een Camper?
Hans
Gebruikersavatar
jgrobben
Berichten: 150
Lid geworden op: zo 10 aug 2014, 17:38
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Beveiliging rond om je camper



Bericht door jgrobben »

Mijn vrouw, loopt de hele nacht, om onze camper, met een deegroller. [FACE WITH TEARS OF JOY] Ik zie geen meerwaarde om een camerasysteem te plaatsen.

Groetjes, John
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg!

Groetjes,

Ellen & John
Eifelland 600TI, Fiat Ducato 2.8 JTD, 2001
Gebruikersavatar
toine-s
Berichten: 788
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 6:51
Locatie: Waalre

Re: Beveiliging rond om je camper



Bericht door toine-s »

een serieus grote voerbak voor de deur en deze sticker op de camper

Afbeelding
Blij met onze Phoenix op MAN chassis
Gebruikersavatar
vmax
Berichten: 5176
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 21:16
Locatie: oant grutste natoergebied fan nederlân

Re: Beveiliging rond om je camper



Bericht door vmax »

Kroppie schreef:als je nieuwsgierig word als je buiten wat hoort dan doe je toch een gordijn open om te kijken, waarom dicht laten zie je toch niks ,heb je geen camera nodig en als het donker is zie je ook niks , en als er iemand met verkeerde bedoelingen rondloopt ga je dan vragen wat hij/zij van plan is ?

gordijn open doen en gaan kijken schrikt waarschijnlijk wel af zien ze dat er iemand wakker is .
nee camera zie ik geen meerwaarde in wel in het inhuren van een gewapende nachtwacht ,dat werkt beter denk ik

jos
ja das lekker makkelijk gezegd, maar dan kunnen ze ook naar binnen kijken dat motte ze niet :-?
Hymer B694 Fiat 2.8 IDTD bj 2000

wie hard werkt verschaft zichzelf vrijheid

voor de tandemas bezitters:
https://www.facebook.com/groups/183362805934110/
https://www.facebook.com/groups/2246047885618614/

en Hymer bezitters
https://www.facebook.com/groups/871981313133700/
Gebruikersavatar
Sofietje
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 04 apr 2016, 12:23
Locatie: Leudal

Re: Beveiliging rond om je camper



Bericht door Sofietje »

De juiste hond (en poepzakken) meenemen.

Ik heb van een zoon een nachtkijker kado gekregen. Nu wou ik daar dieren mee spotten, maar wie weet zie je ook gerommel rond je camper s nachts...
Groet van Sofie

Mobilvetta Figaro op Ducato 2.8 jtd uit 2001
-geen berg te hoog-
@3
Berichten: 5033
Lid geworden op: zo 06 jun 2010, 11:05

Re: Beveiliging rond om je camper



Bericht door @3 »

Ja, vooral van veilig veraf. :lol3:
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Beveiliging rond om je camper



Bericht door Kroppie »

kun je zien of het bij de buren allemaal in orde is .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
bobbus
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 17:11

Re: Beveiliging rond om je camper



Bericht door bobbus »

je moet dus een ring van "nachtkijkende" buren verenigen zodat je elkaar in de gaten kan houden , of gewoon je medicatie voorschrift volgen
zonder wrijving geen glans
Toedeledoki

Re: Beveiliging rond om je camper



Bericht door Toedeledoki »

Als je dit soort ideeën hebt of krijgt lijkt het mij verstandiger voortaan gewoon thuis te blijven... :-?
Gebruikersavatar
rzwiebel
Berichten: 194
Lid geworden op: ma 01 mar 2010, 14:36
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Beveiliging rond om je camper



Bericht door rzwiebel »

Misschien wat laat (het bericht is inmiddels meer dan een half jaar oud), maar ik heb zelf een smart alarmsysteem gemaakt. Het signaleert of er levende wezens de camper naderen en als die vervolgens stil blijven staan gedurende een door mij vooraf te bepalen aantal seconden, weerklinkt een waarschuwingsboodschap, iets in de trend van "Dit voertuig is elektronisch beveiligd en uw aanwezigheid is zojuist opgemerkt. Het alarmsysteem is nu actief". Ik heb deze boodschap(pen) in 17 talen en de gewenste taal is onderweg heel eenvoudig in te stellen.
Dit alarmsysteem kent ook een slaapmodus, speciaal voor die gevallen waarin je in de camper slaapt en toch het alarm (beperkt) aan wilt hebben.

Meer info op http://www.zwiebelfam.nl/alarm/index.htm
Geef onze aarde niet uit handen aan verwoesters, laag volk en leeghoofden. (Konstantin Paustovski 1892-1968)
Niets is geheel waar en misschien zelfs dat niet; Ik leg me toe op 't schrijven van levend Nederlands. Maar ik heb schoolgegaan. (Idee nrs 1 en 41, Multatuli)
Plaats reactie