Beveiliging rondom je camper?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
rbouwman
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 20:46
Locatie: Leusden

Re: Beveiliging rond om je camper



Bericht door rbouwman »

Bedankt, die ga ik zeker maken
Gebruikersavatar
Bert.H
Berichten: 1299
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:08
Locatie: Hamont-Achel. België

Re: Beveiliging rond om je camper



Bericht door Bert.H »

rbouwman schreef:Ik ben aan het kijken hoe ik inbraak kan voorkomen. Heeft iemand tips voor andere maatregelen?
Kijk eens hier op deze site ik heb het geplaatst en het geeft mij een goed gevoel.

http://www.carawarn.de


bert.h
Gebruikersavatar
rbouwman
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 20:46
Locatie: Leusden

Re: Beveiliging rond om je camper



Bericht door rbouwman »

Ook weer bedankt, alleen kan ik dit ook gebruiken wanneer ik niet in de camper ben. Hoe activeer ik het systeem?
Gebruikersavatar
Bert.H
Berichten: 1299
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:08
Locatie: Hamont-Achel. België

Re: Beveiliging rond om je camper



Bericht door Bert.H »

Ja, je zet het aan met een afstandsbediening en als je gaat slapen kan je ook een waarschuwing krijgen in de camper. Op het moment dat de p.p blijft staan gaat de flitser na 2 sec aan, als hij zich verwijderd gaat de flitser uit. Het ziet er uit als er foto's gemaakt worden op het moment dat die 2 sec om zijn. Het schrikt af.



bert.h
Gebruikersavatar
kick
Berichten: 794
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 12:19
Locatie: N H

Re: Beveiliging rond om je camper



Bericht door kick »

Heb een keer bij Valencia in de buurt aan het strand gestaan, prachtig uitzicht op zee .Maar s'nachts een afwerkplek als je van gekreun houd prachtig volgende dag maar verhuist. Maar voor het veilige gevoel Bearlock, honkbalknuppeltje en pepperspray tot nu toe 1 keer ermee klaar gestaan was loos alarm :lol3:
Doe wat je moet doen maar doe ook iets voor een ander.
Gebruikersavatar
rzwiebel
Berichten: 199
Lid geworden op: ma 01 mar 2010, 14:36
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Beveiliging rond om je camper



Bericht door rzwiebel »

Bert.H schreef:
rbouwman schreef:Ik ben aan het kijken hoe ik inbraak kan voorkomen. Heeft iemand tips voor andere maatregelen?
Kijk eens hier op deze site ik heb het geplaatst en het geeft mij een goed gevoel.

http://www.carawarn.de


bert.h
En ik heb zelf een systeem gebouwd rondom de Raspberry Pi die voor nog geen € 100,00:
- een potentiële inbreker waarschuwt dat hij is opgemerkt;
- bij nadering van de camper het waarschuwingsniveau automatisch verhoogt;
- dan vervolgens bij pogingen om raam open te maken, portierslot te mollen e.d. een alarm af laat gaan en een sms-verstuurt;
- bij daadwerkelijke inbraak digitale foto's maakt en die onmiddellijk per email verstuurt
- en dan voor mijn gemak in de niet-actieve alarm-periode iets van domotica bij houdt: temperatuur, luchtdruk, koelkasttemperatuur, watervoorraad, afvaltank-niveau etc.
Geef onze aarde niet uit handen aan verwoesters, laag volk en leeghoofden. (Konstantin Paustovski 1892-1968)
Niets is geheel waar en misschien zelfs dat niet; Ik leg me toe op 't schrijven van levend Nederlands. Maar ik heb schoolgegaan. (Idee nrs 1 en 41, Multatuli)
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: Beveiliging rond om je camper



Bericht door faalhaas »

Kan je wat meer delen over dat systeem? Componenten code etc?
Dank
Laatst gewijzigd door faalhaas op vr 14 apr 2017, 0:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rzwiebel
Berichten: 199
Lid geworden op: ma 01 mar 2010, 14:36
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Beveiliging rond om je camper



Bericht door rzwiebel »

Je kunt de volledige documentatie waaronder onderdelenlijst downloaden via http://www.zwiebelfam.nl/alarm/camperalarm.pdf

Als je besluit om het ook zelf te bouwen, dan stuur ik je op verzoek de code voor de aansturing van het geheel via de mail toe.
Veel leesplezier,
:D
Geef onze aarde niet uit handen aan verwoesters, laag volk en leeghoofden. (Konstantin Paustovski 1892-1968)
Niets is geheel waar en misschien zelfs dat niet; Ik leg me toe op 't schrijven van levend Nederlands. Maar ik heb schoolgegaan. (Idee nrs 1 en 41, Multatuli)
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: Beveiliging rond om je camper



Bericht door faalhaas »

Waarvoor dank!
Griekse-Adonis
Berichten: 4
Lid geworden op: di 21 jan 2020, 9:50

Re: Beveiliging rond om je camper



Bericht door Griekse-Adonis »

Hallo allemaal
DOBERMAN ALARM
4 stuks:€28 amazon.de
Op deuren en ramen
Ze werken op batterij
Je zet ze aan
Je hoort een piep
Als iemand van buiten je camper die raam of de deur aanraakt dan ze gaan 110 db produceren
In ieder geval: JE WORDT OP TIJD WAKKER
Ik vermijd plekjes die niet vertrouwd,maar zelfs in een stad,snachts ik zet ze altijd aan.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8474
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Beveiliging rond om je camper



Bericht door EasyBee »

Jij dacht, laat ik een ruim 3 jaar oud onderwerp maar weer wakker schudden?
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2156
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Beveiliging rond om je camper



Bericht door jaap van duijn »

@TS,

Al jaren verwonderde ik mij waarom die Fransen op campings altijd de vraag stelden " Heeft U een hond bij U".
Nadenkend ook altijd verwonderd waarom die Fransen in hun camper 99 op 100 een hond bij zich hebben.
Ik dacht U het antwoord te geven als ik het juist heb, die hond is hun bewakingssysteem, zodra er maar iemand in de buurt komt slaat hij aan en maakt lawaai, en dan weer mij is altijd verteld dieven en onrust stokers hebben een hekel aan lawaai en licht.
Wij hebben en hoeven geen hond. Dus kan geen ervaring delen.

Succes en campeer toch gerust en veilig Jaap van Duijn.
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Beveiliging rond om je camper



Bericht door de Jonckheer »

55pluscampertje schreef:
vr 13 mei 2016, 14:27
Hoi beste camperaars

Bedankt voor jullie antwoorden zit ook wel een punt in om ergens niet te staan waar je niet veilig bent.
Trouwens ik geniet best van de camper en was benieuwd of dat wat misschien was voor andere.

Misschien komt het ooit in de toekomst. Je weet maar nooit daarom mijn vraag.
Gelukkig hebben we dit topic daarvoor. :lol:
Hoe weet je eigenlijk of het ergens niet veilig is? Wij staan overal en nergens zolang het maar geen camping is en hebben ons nog nooit onveilig gevoeld.
Mensen blijven maar geloven dat het op een camping veilig is. Nou, een slagboom houd een dief echt niet tegen, wat dat aangaat is een camping ook een vergiet, net als camperplaatsen en vrije plekken. Juist naar plekken waar er veel staan komen ze naartoe omdat daar wellicht wat te halen valt. Ergens alleen in de middle of nowhere moet je al gespot worden en die kans is niet zo groot en buiten het seizoen al helemaal niet.
Angst is een slechte raadgever.
Plaats reactie