Milieusticker Frankrijk

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paul Willem
Berichten: 602
Lid geworden op: di 06 mar 2012, 18:05
Locatie: Amsterdam

Re: Milieusticker Frankrijk



Bericht door Paul Willem »

Super binnen 7 dagen sticker in de bus. Compliment voor Franse Ambtenaren. :hug:
Met vriendelijke groet,

Paul.
Adria Coral S680 SP

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: Milieusticker Frankrijk



Bericht door faalhaas »

Jammer dat ze dezelfde fout maken als de Nederlandse regelingen: Alleen kijken naar bouwjaar.

Ik kan dus een Euro 4 of 5 motor in mijn camper hijsen, en nog steeds niet in aanmerking komen voor een toelating.

Erg jammer weer.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8268
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Milieusticker Frankrijk



Bericht door hurktoilet »

Het schijnt dat er gewerkt wordt aan een regeling die rekening houdt met aanpassingen na de eerste toelating, maar daarover is nog niets concreet. Kan dus nog wel even duren.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10203
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Milieusticker Frankrijk



Bericht door Peter LMC »

faalhaas schreef:Jammer dat ze dezelfde fout maken als de Nederlandse regelingen: Alleen kijken naar bouwjaar.

Ik kan dus een Euro 4 of 5 motor in mijn camper hijsen, en nog steeds niet in aanmerking komen voor een toelating.

Erg jammer weer.
Men heeft in het verleden al een lesje geleerd met dat ombouwen en keuren door de RDW.
Er was een regeling waarbij men door ombouwen van vuile vrachtwagens door middel van een goedgekeurd ombouwset men met deze (omgebouwde) vrachtwagen weer in de stad mocht rijden.
Wat deden de slimmeriken. Deze kochten 1 ombouwset en monteerde dit onder de vrachtwagen.
Naar de RDW voor goedkeuring en weer terug naar de werkplaats om het er onderuit te halen en onder de volgende (vuile) vrachtwagen te monteren. En weer naar de RDW voor goedkeuring. Men had bv 10 - 20 of wel meer dezelfde types
voertuigen die men allemaal wilde goedkeuren.

Dus met 1 ombouwset ging men meerdere voertuigen laten goedkeuren.
Na goedkeuring was er geen controle meer of het aanpassing/ombouw set nog wel aanwezig was.
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: Milieusticker Frankrijk



Bericht door faalhaas »

Dus wederom lijden de goeden onder de slechten?

Het arbitraire niveau van dit soort regels is echt onacceptabel. Met een Mercedes C270 uit 2000 magje bijvoorbeeld Utrecht niet in. Met een Mercedes Sprinter met een identiek motor uit 2009 wel.

Hoe fair is dat?

En als ze dan bang zijn voor terugbouwen van een aanpassing, waarom is/wordt doe aanpassingen dan geen onderdeel van de periodieke keuring? Controleer jaarlijks de aanwezigheid en het ombouw feest is snel niet meer leuk.

Daar bovenop het recht op steekproef met een serieuze boete wegens milieu delict.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80418
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Milieusticker Frankrijk



Bericht door Dafluc »

Het ligt er maar aan hoe duur je zoiets wilt laten worden. Want dat gaat veel geld kosten en je weet wie het mag betalen.
Liever oneerlijk dan onbetaalbaar denk ik dan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9187
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Milieusticker Frankrijk



Bericht door gjvonk »

pietb schreef:weer een nieuwe binnen ,nu wel goed . maar ik vraag me nu wel af hoeveel camperraars er een aangevraagd hebben ??? aangezien dit topic alweer aardig naar onder schuift. maar ik heb nu een groene[d] en een oranje[f] dus met een gerust hart opperdan .
peter nogmaals thank.
lmc 638 a dubbellucht uit de lemmer
Wij hebben hem ook, voor en achterkant van de kentekenkaart gestuurd, binnen een week de gele (2) sticker met kenteken en de aanduiding NL thuis ontvangen.
Buscamper fan
Belgie_Luc
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 19 jul 2015, 9:42

Re: Milieusticker Frankrijk



Bericht door Belgie_Luc »

Beste Peter,
fantastisch om zo'n uitgebreide en duidelijke toelichting ter beschikking te hebben. Ik heb de aanvraag net afgerond via de site https://certificat-air.gouv.fr/fr/ en de kost is inderdaad €4,80.

Eerst kwam ik op een andere site waar de kostprijs van meer dan €29,00 stond aangegeven, maar door de toelichting die je beschikbaar stelde wist ik dat dit niet juist was.

Bedankt.
Luc
cgb

Re: Milieusticker Frankrijk



Bericht door cgb »

Het scannen van mijn kentekenbewijs en daar een rechtopstaande versie in een niet te groot bestand maken kostte mij meer tijd dan het invullen van de Franse site, dankzij de duidelijke uitleg.
Bedankt Peter!
Enne... echte Francofielen schrijven natuurlijk het huisnummer vóór de straatnaam, zoals de Franse tekst ook vraagt ;;-)

Carel
pietb
Berichten: 720
Lid geworden op: di 12 sep 2006, 23:14
Locatie: Lemmer

Re: Milieusticker Frankrijk



Bericht door pietb »

franse is tenminste nog redelijk geprijsd, de deense [hebben wij gelukkig nog niet nodig] is tien keer duurder. groet...
lmc 638a dubbellucht uit de lemmer
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Milieusticker Frankrijk



Bericht door KTManiac »

Dafluc schreef:Het ligt er maar aan hoe duur je zoiets wilt laten worden. Want dat gaat veel geld kosten en je weet wie het mag betalen.
Liever oneerlijk dan onbetaalbaar denk ik dan.
Ik heb die onzin eigenlijk liever onbetaalbaar en vervolgens om die reden afgeschaft. :thumbup:
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27487
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Milieusticker Frankrijk



Bericht door Marco Polo »

Ben bang dat men die filosofie eerder op fossiel aangedreven voertuigen wil toepassen :-(
Gebruikersavatar
limos07
Berichten: 2157
Lid geworden op: za 09 aug 2008, 16:56
Locatie: nederland

Re: Milieusticker Frankrijk



Bericht door limos07 »

De jeugd is handiger met computers als deze ""oude" man :bang:
Mijn kleinzoon heeft de foto van twee bladen kentekenbewijs verkleind, dat was mijn probleem, en inderdaad dan loopt het invullen van het formulier prima door. Alles in het Deutsch.
En betaald per CC en nu maar afwachten, ik heb wel de bevestiging zonet ontvangen>> in het engels.
Je blijft zo wel internationaal bezig.
Gr Gerrit
Gebruikersavatar
Wicky
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 18 aug 2006, 21:41
Locatie: Santpoort-Noord

Re: Milieusticker Frankrijk



Bericht door Wicky »

Ik lees hier eea over een sticker voor Denemarken. De ANWB meldt dat campers >3500kg een sticker nodig hebben. Op de Deense site https://www.ecosticker.dk/nl/bestelwinkel.html staat echter dat dit niet nodig is:
Let op: Campers met een gewicht van 3,5 t of meer hebben ondanks hun classificatie als vrachtwagen op dit moment geen EcoSticker nodig.
Voor personenauto’s en brommobielen is de bestelling van de Deense Ecosticker op dit moment niet noodzakelijk en ook niet mogelijk.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
sinds 2004 geïnfecteerd met campervirus. Met onze Challenger Mageo 192 GA (Ford transit) trekt ons gezin erop uit vanaf voorjaar tot najaar.
Plaats reactie