Flat-Jack als alternatief voor oprijblokken
-
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: vr 07 mar 2014, 17:27
Re: Flat-Jack als alternatief voor oprijblokken
Ik doe het nog anders
Vreemd genoeg heb ik weliswaar blokken bij, maar nog nooit behoefte gehad om er op te rijden.
Ligt het nu aan de plaatsen waar ik kom, maar ik rij altijd gewoon het parkeervak in en sta altijd zonder blokken, laat staan Flat-jack's.......
Sta altijd vrij, en als de parkeerplaats te fel helt rij ik verder, toch mogelijkheden zat.
Vreemd genoeg heb ik weliswaar blokken bij, maar nog nooit behoefte gehad om er op te rijden.
Ligt het nu aan de plaatsen waar ik kom, maar ik rij altijd gewoon het parkeervak in en sta altijd zonder blokken, laat staan Flat-jack's.......
Sta altijd vrij, en als de parkeerplaats te fel helt rij ik verder, toch mogelijkheden zat.
Re: Flat-Jack als alternatief voor oprijblokken
In 2008 ben ik ermee in aanraking gekomen bij een werkgever. Daar zag ik op een filmpje dat er lange cilindrische lucht gevulde rollen onder een schip werden gelegd. Die dienden om een schip te water laten. Bleek een onhandig en gevaarlijk systeem. Op zich is het idee zo oud, als uit de tijd toen de piramiden gebouwd werden. Later zag ik ook nog een soort hovercraft-idee, om op die manier grote units te verplaatsen in een hal.harrie schrooten schreef:Ik vindt het een prima product .(en ook het idee)
Waarom zijn ze er nu pas mee op de markt gekomen ?
...
Als dan iemand deze filmpjes ook gezien heeft, die een caravan of camper heeft, kan het even duren voordat de link tussen de twee gelegd wordt. Er worden wat proto typen gemaakt. Dan duurt het even voordat er een fabrikant gevonden is om het product te maken. Intussen tijd zal de marketing opgetuigd en opgestart moeten worden. Voordat je het weet, zitten er jaren tussen.
Dan zien handige jongens/meisjes het idee en de prijs ervan. Van dat laatste schrikken ze een beetje en denken, dat kan ik zelf goedkoper, zelf maken. Dat zie je dan terug in het caravan forum.
Arie
iets wat ik niet heb, is haast
B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Re: Flat-Jack als alternatief voor oprijblokken
Als je er eerst voor zorgt ,dat je Camper op vlakke ondergrond al waterpas staat,(wat bij de meeste niet het geval is) en dan een klein waterpasjeop je dashboard plakt (waterpas natuurlijk) dan hoef je bijna nooit die bokken te gebruiken,hooguit een beetje naar voren of naar achter,rijden ,maar dat zie je meteen op je dashwaterpasje,ik maak er een sport van! zit nu aan de 3 minuten ........Aan komen rijden,waterpas parkeren ,stoelen ,tafeltje ,trapje er uit en klaar is Hans ,vice versa voor vertrek,Mss een tip voor anderen
Hans
- Bob Diesel
- Berichten: 31864
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Flat-Jack als alternatief voor oprijblokken
Da,s dus precies wat ik ook gedaan heb na aanschaf, 10 jaar geleden
Met behulp van 4 waterpassen gezorgd dat die echt waterpas stond
En toen zo,n driehoekje op de console v,d bijrijders stoel waterpas geplakt
Kan er dus goed op zien of die staat
Helaas hangt die van mij een klein beetje rechtsvoor naar onder,maar daar is goed mee om te gaan
Is beetje opletten en niet te pietleutig doen,sta dus zelden perfect
En dan
Met behulp van 4 waterpassen gezorgd dat die echt waterpas stond
En toen zo,n driehoekje op de console v,d bijrijders stoel waterpas geplakt
Kan er dus goed op zien of die staat
Helaas hangt die van mij een klein beetje rechtsvoor naar onder,maar daar is goed mee om te gaan
Is beetje opletten en niet te pietleutig doen,sta dus zelden perfect
En dan
Laatst gewijzigd door Bob Diesel op do 18 jun 2015, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 18588
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
- Locatie: Provincie Groningen
Re: Flat-Jack als alternatief voor oprijblokken
Wij doen niet aan dat soort belletjes...
Als ik binnen moet gaan klunen, gaat de camper op blokken.
Verder hebben we er gelukkig niet zo'n last van als hij een beetje scheef staat.
Als ik binnen moet gaan klunen, gaat de camper op blokken.
Verder hebben we er gelukkig niet zo'n last van als hij een beetje scheef staat.
Slava Ukraini
Nooit meer een Hymer!
De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Nooit meer een Hymer!
De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Re: Flat-Jack als alternatief voor oprijblokken
Dit zijn allesbehalve belletjes,maar ik denk dat je het niet hebt begrepen,zou standaard op een Camper moeten zitten!
Hans
- Rotec 590
- Berichten: 6955
- Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
- Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
- Contacteer:
Re: Flat-Jack als alternatief voor oprijblokken
is er ook een filmpje dat het met een voetpomp wordt opgepompt?
Want met een compressor gaat niet lukken midden in Spanje.
Want met een compressor gaat niet lukken midden in Spanje.
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Re: Flat-Jack als alternatief voor oprijblokken
zal wat langer duren en meer inspanning kosten , maar genoemde luchtdruk (+_1,5 bar) is met een hand/voetpomp goed te bereiken.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Flat-Jack als alternatief voor oprijblokken
Hoi,
Zijn net terug van een trip van 4 weken door Frankrijk, Spanje en Portugal en hebben gedurende deze trip daar waar verhoging nodig cq wenselijk was alleen gebruik gemaakt van de Flat-Jack Plus. Het max van 12 a 14cm is voor onze camper meer als voldoende (staat standaard op een waterpas ondergrond al waterpas dus alleen bij ongelijke plaatsen gebruiken wij verhoging en moeten niet zoals sommige andere standaard verhoging gebruiken). De maximale hoogte van de Flat-Jack Plus is ook ongeveer gelijk aan de hoogte van de Froli oprijblokken die we voorheen gebruikte.
Terugkijken op onze trip valt me zelf op dat we in een aantal gevallen waar we anders niet de moeite zouden nemen om de blokken te gebruiken (we zouden dan een beetje scheefstand zonder meer accepteren omdat we prima kunnen slapen met een beetje scheefstand) ik nu toch snel even een Flat-Jack Plus ingezet heb omdat ze zo simpel in het gebruik zijn (zeker om dat wij een luchttank onder Camper hebben zitten, is zeker niet noodzakelijk maar wel makkelijk ).
Ook de wisselende ondergrond (stenen gravel enz) was voor het gebruik van de Flat-Jack geen probleem, heb slechts één keer uit voorzorg bij erg puntig stenen een gele kunststof rijstrook (die we altijd bij ons hebben om bij modder of nat gras toch weg te kunnen komen) onder de Flat-Jack gelegd.
Feit is wel dat ze duurder zijn als een paar rijblokken, maar of dit op de lange termijn ook zo is, is de vraag aangezien onze ervaring voorheen (voordat we de zware Froli blokken gekocht hebben die ook niet tot de goedkoopste behoren) was dat de standaard blokken na 1,5 seizoen veelal door midden brakken. (ook dit jaar weer veel campers gezien die op Camperplaatsen op gebroken blokken stonden).
Over de duurzaamheid op lange termijn kan ik na één trip nog niets zinvols zeggen, maar voor ons is het duidelijk we zullen naar de toekomst vooralsnog alleen maar de Flat-Jack Plus meenemen.
Zal binnen kort ook nog een demo filmpje op youtube plaatsen van de Flat-Jack Plus.
Groeten,
Twan
Zijn net terug van een trip van 4 weken door Frankrijk, Spanje en Portugal en hebben gedurende deze trip daar waar verhoging nodig cq wenselijk was alleen gebruik gemaakt van de Flat-Jack Plus. Het max van 12 a 14cm is voor onze camper meer als voldoende (staat standaard op een waterpas ondergrond al waterpas dus alleen bij ongelijke plaatsen gebruiken wij verhoging en moeten niet zoals sommige andere standaard verhoging gebruiken). De maximale hoogte van de Flat-Jack Plus is ook ongeveer gelijk aan de hoogte van de Froli oprijblokken die we voorheen gebruikte.
Terugkijken op onze trip valt me zelf op dat we in een aantal gevallen waar we anders niet de moeite zouden nemen om de blokken te gebruiken (we zouden dan een beetje scheefstand zonder meer accepteren omdat we prima kunnen slapen met een beetje scheefstand) ik nu toch snel even een Flat-Jack Plus ingezet heb omdat ze zo simpel in het gebruik zijn (zeker om dat wij een luchttank onder Camper hebben zitten, is zeker niet noodzakelijk maar wel makkelijk ).
Ook de wisselende ondergrond (stenen gravel enz) was voor het gebruik van de Flat-Jack geen probleem, heb slechts één keer uit voorzorg bij erg puntig stenen een gele kunststof rijstrook (die we altijd bij ons hebben om bij modder of nat gras toch weg te kunnen komen) onder de Flat-Jack gelegd.
Feit is wel dat ze duurder zijn als een paar rijblokken, maar of dit op de lange termijn ook zo is, is de vraag aangezien onze ervaring voorheen (voordat we de zware Froli blokken gekocht hebben die ook niet tot de goedkoopste behoren) was dat de standaard blokken na 1,5 seizoen veelal door midden brakken. (ook dit jaar weer veel campers gezien die op Camperplaatsen op gebroken blokken stonden).
Over de duurzaamheid op lange termijn kan ik na één trip nog niets zinvols zeggen, maar voor ons is het duidelijk we zullen naar de toekomst vooralsnog alleen maar de Flat-Jack Plus meenemen.
Zal binnen kort ook nog een demo filmpje op youtube plaatsen van de Flat-Jack Plus.
Groeten,
Twan
MB 508D Marathonline, remtrommels voor vervangen door schrijfremmen, rondom hulpluchtvering, 170L Diesel tank en een OM364A (115PK turbo) met GasOtronic LPG Injectie systeem (resultaat totaal ± 140PK), 800watt zonnepanelen en 600Ah LifePo4 accu (http://www.jomaja.nl)
Re: Flat-Jack als alternatief voor oprijblokken
14 cm hefhoogte is niet zoveel
kan men onder de flat jack geen (oprij) plaat in hoge densiteit isolatiemateriaal leggen?
Dit materiaal is zeer licht, en verhoogt de hefhoogte
kan aan een kant afgeschuind worden voor oprij
bestaat in diktes 4, 6 en 8 cm.
Wie weet welk (licht) materiaal de hoogst densiteit heeft, om het gewicht 1 a 1.5 ton per wiel te weerstaan
_________________
Met vriendelijke motorhomers-groeten
Wat niet met een lach kan gezegd worden is de waarheid niet!
Een respectvol en humoristisch opgesteld bericht, verblijdt de dagen
die mij hier hopelijk nog talrijk, in goede gezondheid,mogen resten.
kan men onder de flat jack geen (oprij) plaat in hoge densiteit isolatiemateriaal leggen?
Dit materiaal is zeer licht, en verhoogt de hefhoogte
kan aan een kant afgeschuind worden voor oprij
bestaat in diktes 4, 6 en 8 cm.
Wie weet welk (licht) materiaal de hoogst densiteit heeft, om het gewicht 1 a 1.5 ton per wiel te weerstaan
_________________
Met vriendelijke motorhomers-groeten
Wat niet met een lach kan gezegd worden is de waarheid niet!
Een respectvol en humoristisch opgesteld bericht, verblijdt de dagen
die mij hier hopelijk nog talrijk, in goede gezondheid,mogen resten.
Wat niet met een lach kan gezegd worden is de waarheid niet!
Een respectvol en humoristisch opgesteld bericht verblijdt de dagen die mij hier hopelijk nog talrijk moge resten, want:
a thing of beauty is a joy forever.
Een respectvol en humoristisch opgesteld bericht verblijdt de dagen die mij hier hopelijk nog talrijk moge resten, want:
a thing of beauty is a joy forever.
Re: Flat-Jack als alternatief voor oprijblokken
14 cm hefhoogte is niet zoveel
kan men onder de flat jack geen (oprij) plaat in hoge densiteit isolatiemateriaal leggen?
Dit materiaal is zeer licht, en verhoogt de hefhoogte
kan aan een kant afgeschuind worden voor oprij
bestaat in diktes 4, 6 en 8 cm.
Wie weet welk (licht) materiaal de hoogst densiteit heeft, om het gewicht 1 a 1.5 ton per wiel te weerstaan
_________________
Met vriendelijke motorhomers-groeten
kan men onder de flat jack geen (oprij) plaat in hoge densiteit isolatiemateriaal leggen?
Dit materiaal is zeer licht, en verhoogt de hefhoogte
kan aan een kant afgeschuind worden voor oprij
bestaat in diktes 4, 6 en 8 cm.
Wie weet welk (licht) materiaal de hoogst densiteit heeft, om het gewicht 1 a 1.5 ton per wiel te weerstaan
_________________
Met vriendelijke motorhomers-groeten
Wat niet met een lach kan gezegd worden is de waarheid niet!
Een respectvol en humoristisch opgesteld bericht verblijdt de dagen die mij hier hopelijk nog talrijk moge resten, want:
a thing of beauty is a joy forever.
Een respectvol en humoristisch opgesteld bericht verblijdt de dagen die mij hier hopelijk nog talrijk moge resten, want:
a thing of beauty is a joy forever.
Re: Flat-Jack als alternatief voor oprijblokken
14 cm hefhoogte is niet zoveel
kan men onder de flat jack geen (oprij) plaat in hoge densiteit isolatiemateriaal leggen?
Dit materiaal is zeer licht, en verhoogt de hefhoogte
kan aan een kant afgeschuind worden voor oprij
bestaat in diktes 4, 6 en 8 cm.
Wie weet welk (licht) materiaal de hoogst densiteit heeft, om het gewicht 1 a 1.5 ton per wiel te weerstaan
_________________
Met vriendelijke motorhomers-groeten
kan men onder de flat jack geen (oprij) plaat in hoge densiteit isolatiemateriaal leggen?
Dit materiaal is zeer licht, en verhoogt de hefhoogte
kan aan een kant afgeschuind worden voor oprij
bestaat in diktes 4, 6 en 8 cm.
Wie weet welk (licht) materiaal de hoogst densiteit heeft, om het gewicht 1 a 1.5 ton per wiel te weerstaan
_________________
Met vriendelijke motorhomers-groeten
Wat niet met een lach kan gezegd worden is de waarheid niet!
Een respectvol en humoristisch opgesteld bericht verblijdt de dagen die mij hier hopelijk nog talrijk moge resten, want:
a thing of beauty is a joy forever.
Een respectvol en humoristisch opgesteld bericht verblijdt de dagen die mij hier hopelijk nog talrijk moge resten, want:
a thing of beauty is a joy forever.
Re: Flat-Jack als alternatief voor oprijblokken
Hoi,
Geen idee welk materiaal hiervoor geschikt zou zijn, maar het zou zeker een oplossing zijn voor als je meer hoogte nodig hebt.
Dat 14cm min of meer standaard als te laag ziet verbaast me omdat de meest oprij blokken ook niet hoger zullen zijn, althans de blokken die wij tot voor kort gebruikte (zware Froli) en de voorheen gebruikte gele waren zeker niet hoger, wat zou betekenen dat je daaronder ook extra materiaal zou moeten leggen?
Of gebruik je nu blokken die veel hoger zijn dan 14cm?
Groeten,
Twan
Geen idee welk materiaal hiervoor geschikt zou zijn, maar het zou zeker een oplossing zijn voor als je meer hoogte nodig hebt.
Dat 14cm min of meer standaard als te laag ziet verbaast me omdat de meest oprij blokken ook niet hoger zullen zijn, althans de blokken die wij tot voor kort gebruikte (zware Froli) en de voorheen gebruikte gele waren zeker niet hoger, wat zou betekenen dat je daaronder ook extra materiaal zou moeten leggen?
Of gebruik je nu blokken die veel hoger zijn dan 14cm?
Groeten,
Twan
MB 508D Marathonline, remtrommels voor vervangen door schrijfremmen, rondom hulpluchtvering, 170L Diesel tank en een OM364A (115PK turbo) met GasOtronic LPG Injectie systeem (resultaat totaal ± 140PK), 800watt zonnepanelen en 600Ah LifePo4 accu (http://www.jomaja.nl)
Re: Flat-Jack als alternatief voor oprijblokken
De Hymer B Klasse hangt vooraan met zijn neus veel lager dan de achterzijde
werd reeds opgelost door sommigen met (dure) langere voorveren.
mijn Hymer B578 stoot nooit op de einde-slag-rubberen buffers van de vering.
dus geen langere voorveren, waarschijnlijk wegens de ontlasting van de vooras door de vespa in de garage achter de achteras.
staat wel in stilstand veel te laag vooraan.
opgelost met gele oprijbanen 'verhoogd' met eronder een , voor oprit, afgeschuinde plank van 6 cm
dus +/- 20 cm samen.
Goede maar te zware oplossing, door de zware houten plaat + oprijplastics.
vandaar mijn interesse voor lichte flat jacks verhoogd door een hoge-densiteit (weinig door gewicht samendrukbare)
isolatiemateriaalplaat onder de flat jacks; plaat beschermt flatjacks ook tegen ruige ondergrond.
aan de specialisten: heeft de blauwe DOW wand-isolatieplaat in motorhomewanden voldoende weerstand om de druk van een wiel (+/- 1 ton) te weerstaan, eventueel versterkt met een plaatje "betonplex"?
werd reeds opgelost door sommigen met (dure) langere voorveren.
mijn Hymer B578 stoot nooit op de einde-slag-rubberen buffers van de vering.
dus geen langere voorveren, waarschijnlijk wegens de ontlasting van de vooras door de vespa in de garage achter de achteras.
staat wel in stilstand veel te laag vooraan.
opgelost met gele oprijbanen 'verhoogd' met eronder een , voor oprit, afgeschuinde plank van 6 cm
dus +/- 20 cm samen.
Goede maar te zware oplossing, door de zware houten plaat + oprijplastics.
vandaar mijn interesse voor lichte flat jacks verhoogd door een hoge-densiteit (weinig door gewicht samendrukbare)
isolatiemateriaalplaat onder de flat jacks; plaat beschermt flatjacks ook tegen ruige ondergrond.
aan de specialisten: heeft de blauwe DOW wand-isolatieplaat in motorhomewanden voldoende weerstand om de druk van een wiel (+/- 1 ton) te weerstaan, eventueel versterkt met een plaatje "betonplex"?
Wat niet met een lach kan gezegd worden is de waarheid niet!
Een respectvol en humoristisch opgesteld bericht verblijdt de dagen die mij hier hopelijk nog talrijk moge resten, want:
a thing of beauty is a joy forever.
Een respectvol en humoristisch opgesteld bericht verblijdt de dagen die mij hier hopelijk nog talrijk moge resten, want:
a thing of beauty is a joy forever.