Tips: Eura Mobil 680 uit 2000 of 2001?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
mirrekelam
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 12 nov 2014, 22:51

Tips: Eura Mobil 680 uit 2000 of 2001?



Bericht door mirrekelam »

Iemand ervaring en/of tips waarbij we moeten opletten bij een evt aankoop van een Eura mobile 680 bouwjaar 2000 of 2001!? Dank alvast!!
PADEKA
Berichten: 478
Lid geworden op: ma 02 jul 2007, 23:27
Locatie: Stadskanaal

Re: eura mobile 680 uit 2000 of 2001



Bericht door PADEKA »

Vochtschade bij luiken/deuren/vloer :thumbup:


Paulus
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: eura mobile 680 uit 2000 of 2001



Bericht door MonRoe »

Het gewicht.
Om wat voor soort camper gaat het? Alkoof, intergraal of een semi-intergraal?
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
mirrekelam
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 12 nov 2014, 22:51

Re: Tips: Eura Mobil 680 uit 2000 of 2001?



Bericht door mirrekelam »

Het gaat om de Eura Mobile 680 Intergraal. Willen aan onze eerste camper beginnen en vinden deze mooi, ook qua indeling.Dacht mischien zijn er mensen die tips voor ons hebben!
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Tips: Eura Mobil 680 uit 2000 of 2001?



Bericht door de Jonckheer »

Van wat ik heb gezien hebben die campers een gewicht van 3290 kg dus met een B rijbewijs gaat het niet lukken om onder de 3500 kg te blijven. Daarboven ben je dan in overtreding. Heb je een C (1) rijbewijs en staat hij op 3850 kg of meer wordt het een ander verhaal natuurlijk.
mirrekelam
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 12 nov 2014, 22:51

Re: Tips: Eura Mobil 680 uit 2000 of 2001?



Bericht door mirrekelam »

C1 rijbewijs klopt en weten we! Maar ik bedoel meer of er bij dit merk punten zijn waar je (extra) op moet letten en of er mensen zijn die ervaring hebben met Eura Mobile. Als je een Mercedes of BMW koopt weet je in welk segment die auto zich bevind...bij een camper weet ik dat niet zo....
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Tips: Eura Mobil 680 uit 2000 of 2001?



Bericht door de Jonckheer »

Laat een aankoopkeuring doen door een onafhankelijke partij zoals de ANWB..
Hymerferry
Berichten: 712
Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 20:47

Re: Tips: Eura Mobil 680 uit 2000 of 2001?



Bericht door Hymerferry »

Bij onze zoektocht 3 jaar geleden hebben we ook voor een 1999 Euramobil integraal model gekeken. Deze had een doorgezakt dak, dus randen hoger dan middendeel, en dat scheen vaker voor te komen. Verder geen vochtschade daardoor, maar toch best opvallend wantje hoefde er geen meetlat op te leggen om het te zien, zo veel verloop zat er in. En verkijk je niet op het gewicht, ook met c rijbewijs en 3850 kg is het nog altijd een beperkt laadvermogen, ook goed naar de aslasten kijken. We vonde het wel een erg mooi gebouwde camper, kan goed begrijpen dat jullie er voor willen gaan.
Succes, Ferry
mirrekelam
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 12 nov 2014, 22:51

Re: Tips: Eura Mobil 680 uit 2000 of 2001?



Bericht door mirrekelam »

Dank Ferry! Daar hebben we wat aan!! :D Morgen op pad!
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Tips: Eura Mobil 680 uit 2000 of 2001?



Bericht door MonRoe »

Wij hebben ook een intergraal euramobil uit het jaar 2000 en zijn er zeer over tevreden. Geen vochtschade, maar wel kleurverschillen in de zijwanden. Verder inderdaad het gewicht, onze camper is leeg 3050 maar geladen zit je al gauw aan de 3850kg. Daarom hebben wij de camper dit jaar ook veranderd naar een C rijbewijs gewicht.

De enige aanpassing die wij gedaan hebben aan de constructie, is de vloer van de dubbele bodem extra ondersteunt, want die zakte op twee punten een beetje door. Maar nadat wij daar een extra balkje onder hebben gezet, gaat het allemaal prima.
Ook laat bij ons de blanke lak los van de bumpers, maar dat hebben we ook bij andere merken campers gezien.

Service van de fabriek is zeer goed. Als je er langs gaat dan helpen ze je erg goed, zowel in de garage als ook in de materialen shop. Ze hebben van jaren terug nog allerlei onderdelen op voorraad.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Hymerferry
Berichten: 712
Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 20:47

Re: Tips: Eura Mobil 680 uit 2000 of 2001?



Bericht door Hymerferry »

Dat laatste is ook mijn ervaring, voor aankoop ben ik gaan informeren over verhogen van max gewicht en het eventueel vervangen van diverse kleine dingen die veel te lijden hadden gehad van langdurig veel zonlicht. Werkelijk alles was zonder probleem leverbaar, de info voor het ophogen van de gewichten kreeg ik in 2 dagen op gestuurd samen met kopieen van de originele folder want dat was vast ook wel interessant dacht de hulpvaardige medewerker in Duitsland. Voor aankoop zou ik zeker een weegbrug opzoeken, ik deed dat gewoon tijdens de proefrit, dan weet je wat je koopt.

Grt Ferry
Knitremmal
Berichten: 49
Lid geworden op: za 28 apr 2012, 16:48

Re: Tips: Eura Mobil 680 uit 2000 of 2001?



Bericht door Knitremmal »

Mensen, allemaal bedankt voor de informatie! Mirrekelam en ik hebben gisteren inderdaad de Eura Mobil 680 gekocht, mits de technische keuring geen rare zaken naar boven brengt. Verwachten we niet, want de camper ziet er goed uit!

Nog 1 vraagje: welke importeur van Eura Mobil is momenteel actueel? Bij wie moet ik wezen als ik onderdelen nodig zou hebben? Of andere adressen met veel Eura Mobil onderdelen?

Bedankt nogmaals!
jotr
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 21:02
Locatie: H.I.Ambacht
Contacteer:

Re: Tips: Eura Mobil 680 uit 2000 of 2001?



Bericht door jotr »

Volgens mij is de huidige importeur Zinger Campers in Beilen.
Gebruikersavatar
peterrulezzz
Berichten: 106
Lid geworden op: zo 07 feb 2010, 9:51

Re: Tips: Eura Mobil 680 uit 2000 of 2001?



Bericht door peterrulezzz »

Tja, misschien letten op de servicebereidheid van de importeur? Ik heb in oktober 2017 gebeld en een aanvraag per email gestuurd, met name ook omdat service van de importeur voor ons als particuliere verhuurder erg belangrijk is. Toen we na 3 weken nog geen reactie kregen, hebben we besloten geen Euramobil te kopen...
Tot op heden trouwens geen reactie gehad.
My home is where my camper is...

https://www.huuronzecamper.com
Plaats reactie