Snelheidsbegrenzer

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
DHM
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo 25 jan 2009, 13:26
Locatie: Friesland

Snelheidsbegrenzer



Bericht door DHM »

Zouden wij er ook een moeten?

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/" onclick="window.open(this.href);return false;)/components/actueel/rtlnieuws/2013/05_mei/08/binnenland/Snelheidsbegrenzer_verplicht_voor_bestelbusjes.xml
Gebruikersavatar
wingman01
Berichten: 7546
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)

Re: Snelheidsbegrenzer



Bericht door wingman01 »

,t zal tijd worden !!!!
en voor campers mag het van mij ook.
persoonlijk vind ik 110 snel genoeg voor een camper.
en waarom ......
velen van ons zijn maar relatief weinig met de camper onderweg en willen nogal eens erg snel van A naar B .
en dat terwijl ze geen enkel benul hebben van wat 3500kilo doet bij een noodstop.
de camper zelf zal een noodstop wel aankunnen, maar niet de rommel die er allemaal inligt.
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Afbeelding
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Snelheidsbegrenzer



Bericht door Cee Pee »

wingman01 schreef:en voor campers mag het van mij ook.persoonlijk vind ik 110 snel genoeg voor een camper.
wel ja, nog meer regeltjes en wat is er tegen als je bv op de Duitse autobaan of de Franse tolweg harder zou rijden, dus gewoon met het verkeer mee.
wingman01 schreef:en dat terwijl ze geen enkel benul hebben van wat 3500kilo doet bij een noodstop.
Ik heb al eens een noodstop moeten maken op de rondweg van antwerpen toen er vlak voor mij een aanrijding plaatsvond.
Alles trilde en ging tekeer maar ik kon dankzij de ABS keurig naar de baan er naast sturen, waar gelukkig een gaatje was.
En er is niets van zijn plaats gekomen, maar dat zal er wel mee temaken hebben gehad dat ik altijd op zee gezeten heb en dus gewent ben om voor vertrek alles zeevast te hebben staan.

Cor
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
wingman01
Berichten: 7546
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)

Re: Snelheidsbegrenzer



Bericht door wingman01 »

je zegt het zelf........ervaring op zee en de boel vastzetten.
en na een noodstop (als die goed afgelopen is) zit je toch ff lucht te happen.........................
maar goed....ik blijf bij mijn mening.
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Afbeelding
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Starline 660
Berichten: 9939
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
Locatie: Wolsztyn PL

Re: Snelheidsbegrenzer



Bericht door Starline 660 »

In Duitsland zijn ze er al langer over bezig, vnl De Klasse van de sprinters tot 3500 kg gebeuren veel ongelukken.
Gaan als de brandweer, goedkope onervaren chauffeur achter het stuur en te veel uren onderweg.

Die dingen zijn meestal volgestouwd met losse pakketten en bij een noodstop of uitwijk manoeuvre komt de hele zooi één kant op wat resulteert in het over de kop de vangrail over omdat de complete balans weg is.

Voor campers lijkt het mij minder noodzakelijk, er zijn toch niet echt veel racers onderweg en met de huidige brandstofprijzen en verminderde inkomsten ben je volgens mij snel klaar met 130 km/h rijden ;;-)
Groet,
Sieb

Every mile with a smile
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Snelheidsbegrenzer



Bericht door Cee Pee »

Starline 660 schreef:goedkope onervaren chauffeur achter het stuur en te veel uren onderweg
Dan moeten ze daar wat aan doen, het is een vorm van beroeps(goederen)vervoer dus een tachograaf en een begrenzer in die bestelwagens daar ben ik wel voor.

Cor
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Antje
Berichten: 5782
Lid geworden op: za 17 mei 2003, 16:00
Locatie: Noord-Holland

Re: Snelheidsbegrenzer



Bericht door Antje »

Een begrenzer van 120km.?
Die snelheid hoef je niet te begrenzen, weinig wegen waar je harder mag of kan, belachelijk!
90 km. zou beter zijn .. :angel:
Een vlinder telt geen maanden doch momenten en heeft tijd genoeg!


Er zijn momenten waarop zelfs een muis verandert in een tijger!
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: Snelheidsbegrenzer



Bericht door Opgezegd »

Waarom campers begrenzen, je beheerst zelf het gaspedaal en hebt vakantie.
Gebruikersavatar
de Guust
Berichten: 20645
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 2:47
Locatie: Thuis

Snelheidsbegrenzer



Bericht door de Guust »

Ja en als ik zin heb om met een bussie met 150 naar berlijn te vliegen moet ik dat zelf weten.

We zijn beter af met een algeheel inhaalverbod voor vrachtwagens, aangezien die het nodig vinden om met een snelheids verschil van 1 km per uur in te moeten halen.
Waar door iedereen mooi achter zo een artiest mag blijven hangen.
gr de Guust
Als je aanmerkingen wil maken op mijn spelling kan je hier terecht
Gebruikersavatar
cobes
Berichten: 8059
Lid geworden op: vr 23 jun 2006, 13:02
Locatie: El Mudamiento

Re: Snelheidsbegrenzer



Bericht door cobes »

Ja hoor, twee denk fouten ten eerste komen ze pas op nieuwe busjes, dit kun je ook laten invoeren bij oudere busjes en met de apk laten mee keuren danis dat binnen een jaar rond.
Ten tweede is 120 km/ h te hard voor die jongen 90 was hard zat kunnen ze met de vrachtwagens mee rijden, die mannen behoren gewoon per uur betaald te worden dus zou je denken dat ze ook geen haast hebben.
Groet Cobes.
___________

ik heb een Rapido V68 met 140 pk
Afbeelding .
temperatuur rond mijn huis
@3
Berichten: 5033
Lid geworden op: zo 06 jun 2010, 11:05

Re: Snelheidsbegrenzer



Bericht door @3 »

wingman01 schreef:de camper zelf zal een noodstop wel aankunnen, maar niet de rommel die er allemaal inligt.
Dat is jouw probleem dan toch niet?
de Guust schreef:We zijn beter af met een algeheel inhaalverbod voor vrachtwagens, aangezien die het nodig vinden om met een snelheids verschil van 1 km per uur in te moeten halen.
Waar door iedereen mooi achter zo een artiest mag blijven hangen.
Dan gebeuren er tenminste weinig ongelukken toch?
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80316
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Snelheidsbegrenzer



Bericht door Dafluc »

Dan maar meteen op alles dat harder kan een begrenzer. Bepaalde automerken hebben ook een slechte naam en lease-auto's, bestuurders onder de 23, petjes, dj's met dure speeltjes enzovoort. Geen onderscheid meer maken. Gewoon alles aan de begrenzer, alles op 90. Zal me een rust geven op de weg :thumbup:
O ja, bijna vergeten, is ook nog goed voor het milieu :G
Afbeelding
Gebruikersavatar
wingman01
Berichten: 7546
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)

Re: Snelheidsbegrenzer



Bericht door wingman01 »

tjonge tjonge........kom niet aan de camper want dan zijn de heren op hun teentjes getrapt..........
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Afbeelding
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Starline 660
Berichten: 9939
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
Locatie: Wolsztyn PL

Re: Snelheidsbegrenzer



Bericht door Starline 660 »

Cee Pee schreef:
Starline 660 schreef:goedkope onervaren chauffeur achter het stuur en te veel uren onderweg
Dan moeten ze daar wat aan doen, het is een vorm van beroeps(goederen)vervoer dus een tachograaf en een begrenzer in die bestelwagens daar ben ik wel voor.

Cor
Dat is dus ook het punt van de discussie die in Duitsland gestart is, het is ook oneerlijke concurrentie t.o.v. zwaar vrachtverkeer.
Je ziet het ook in Nl, koeriersbedrijven schieten als paddestoelen uit de grond en veel gaan net zo snel weer failliet omdat ze voor belachelijke prijzen elkaars werk aftroggelen.

In Nl en andere landen is de snelheid al wettelijk begrensd rond 130 km/ h, maar in Duitsland blazen die bussen soms met 170 over de baan.
Groet,
Sieb

Every mile with a smile
Plaats reactie