Snelheidsbegrenzer
Snelheidsbegrenzer
Zouden wij er ook een moeten?
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/" onclick="window.open(this.href);return false;)/components/actueel/rtlnieuws/2013/05_mei/08/binnenland/Snelheidsbegrenzer_verplicht_voor_bestelbusjes.xml
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/" onclick="window.open(this.href);return false;)/components/actueel/rtlnieuws/2013/05_mei/08/binnenland/Snelheidsbegrenzer_verplicht_voor_bestelbusjes.xml
- wingman01
- Berichten: 7546
- Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
- Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)
Re: Snelheidsbegrenzer
,t zal tijd worden !!!!
en voor campers mag het van mij ook.
persoonlijk vind ik 110 snel genoeg voor een camper.
en waarom ......
velen van ons zijn maar relatief weinig met de camper onderweg en willen nogal eens erg snel van A naar B .
en dat terwijl ze geen enkel benul hebben van wat 3500kilo doet bij een noodstop.
de camper zelf zal een noodstop wel aankunnen, maar niet de rommel die er allemaal inligt.
en voor campers mag het van mij ook.
persoonlijk vind ik 110 snel genoeg voor een camper.
en waarom ......
velen van ons zijn maar relatief weinig met de camper onderweg en willen nogal eens erg snel van A naar B .
en dat terwijl ze geen enkel benul hebben van wat 3500kilo doet bij een noodstop.
de camper zelf zal een noodstop wel aankunnen, maar niet de rommel die er allemaal inligt.
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Re: Snelheidsbegrenzer
wel ja, nog meer regeltjes en wat is er tegen als je bv op de Duitse autobaan of de Franse tolweg harder zou rijden, dus gewoon met het verkeer mee.wingman01 schreef:en voor campers mag het van mij ook.persoonlijk vind ik 110 snel genoeg voor een camper.
Ik heb al eens een noodstop moeten maken op de rondweg van antwerpen toen er vlak voor mij een aanrijding plaatsvond.wingman01 schreef:en dat terwijl ze geen enkel benul hebben van wat 3500kilo doet bij een noodstop.
Alles trilde en ging tekeer maar ik kon dankzij de ABS keurig naar de baan er naast sturen, waar gelukkig een gaatje was.
En er is niets van zijn plaats gekomen, maar dat zal er wel mee temaken hebben gehad dat ik altijd op zee gezeten heb en dus gewent ben om voor vertrek alles zeevast te hebben staan.
Cor
- wingman01
- Berichten: 7546
- Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
- Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)
Re: Snelheidsbegrenzer
je zegt het zelf........ervaring op zee en de boel vastzetten.
en na een noodstop (als die goed afgelopen is) zit je toch ff lucht te happen.........................
maar goed....ik blijf bij mijn mening.
en na een noodstop (als die goed afgelopen is) zit je toch ff lucht te happen.........................
maar goed....ik blijf bij mijn mening.
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
-
- Berichten: 9939
- Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
- Locatie: Wolsztyn PL
Re: Snelheidsbegrenzer
In Duitsland zijn ze er al langer over bezig, vnl De Klasse van de sprinters tot 3500 kg gebeuren veel ongelukken.
Gaan als de brandweer, goedkope onervaren chauffeur achter het stuur en te veel uren onderweg.
Die dingen zijn meestal volgestouwd met losse pakketten en bij een noodstop of uitwijk manoeuvre komt de hele zooi één kant op wat resulteert in het over de kop de vangrail over omdat de complete balans weg is.
Voor campers lijkt het mij minder noodzakelijk, er zijn toch niet echt veel racers onderweg en met de huidige brandstofprijzen en verminderde inkomsten ben je volgens mij snel klaar met 130 km/h rijden
Gaan als de brandweer, goedkope onervaren chauffeur achter het stuur en te veel uren onderweg.
Die dingen zijn meestal volgestouwd met losse pakketten en bij een noodstop of uitwijk manoeuvre komt de hele zooi één kant op wat resulteert in het over de kop de vangrail over omdat de complete balans weg is.
Voor campers lijkt het mij minder noodzakelijk, er zijn toch niet echt veel racers onderweg en met de huidige brandstofprijzen en verminderde inkomsten ben je volgens mij snel klaar met 130 km/h rijden
Groet,
Sieb
Every mile with a smile
Sieb
Every mile with a smile
Re: Snelheidsbegrenzer
Dan moeten ze daar wat aan doen, het is een vorm van beroeps(goederen)vervoer dus een tachograaf en een begrenzer in die bestelwagens daar ben ik wel voor.Starline 660 schreef:goedkope onervaren chauffeur achter het stuur en te veel uren onderweg
Cor
Re: Snelheidsbegrenzer
Een begrenzer van 120km.?
Die snelheid hoef je niet te begrenzen, weinig wegen waar je harder mag of kan, belachelijk!
90 km. zou beter zijn ..
Die snelheid hoef je niet te begrenzen, weinig wegen waar je harder mag of kan, belachelijk!
90 km. zou beter zijn ..
Een vlinder telt geen maanden doch momenten en heeft tijd genoeg!
Er zijn momenten waarop zelfs een muis verandert in een tijger!
Er zijn momenten waarop zelfs een muis verandert in een tijger!
Snelheidsbegrenzer
Ja en als ik zin heb om met een bussie met 150 naar berlijn te vliegen moet ik dat zelf weten.
We zijn beter af met een algeheel inhaalverbod voor vrachtwagens, aangezien die het nodig vinden om met een snelheids verschil van 1 km per uur in te moeten halen.
Waar door iedereen mooi achter zo een artiest mag blijven hangen.
We zijn beter af met een algeheel inhaalverbod voor vrachtwagens, aangezien die het nodig vinden om met een snelheids verschil van 1 km per uur in te moeten halen.
Waar door iedereen mooi achter zo een artiest mag blijven hangen.
gr de Guust
Als je aanmerkingen wil maken op mijn spelling kan je hier terecht
Als je aanmerkingen wil maken op mijn spelling kan je hier terecht
Re: Snelheidsbegrenzer
Ja hoor, twee denk fouten ten eerste komen ze pas op nieuwe busjes, dit kun je ook laten invoeren bij oudere busjes en met de apk laten mee keuren danis dat binnen een jaar rond.
Ten tweede is 120 km/ h te hard voor die jongen 90 was hard zat kunnen ze met de vrachtwagens mee rijden, die mannen behoren gewoon per uur betaald te worden dus zou je denken dat ze ook geen haast hebben.
Ten tweede is 120 km/ h te hard voor die jongen 90 was hard zat kunnen ze met de vrachtwagens mee rijden, die mannen behoren gewoon per uur betaald te worden dus zou je denken dat ze ook geen haast hebben.
Groet Cobes.
___________
ik heb een Rapido V68 met 140 pk
.
temperatuur rond mijn huis
___________
ik heb een Rapido V68 met 140 pk
.
temperatuur rond mijn huis
Re: Snelheidsbegrenzer
Dat is jouw probleem dan toch niet?wingman01 schreef:de camper zelf zal een noodstop wel aankunnen, maar niet de rommel die er allemaal inligt.
Dan gebeuren er tenminste weinig ongelukken toch?de Guust schreef:We zijn beter af met een algeheel inhaalverbod voor vrachtwagens, aangezien die het nodig vinden om met een snelheids verschil van 1 km per uur in te moeten halen.
Waar door iedereen mooi achter zo een artiest mag blijven hangen.
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
Re: Snelheidsbegrenzer
Dan maar meteen op alles dat harder kan een begrenzer. Bepaalde automerken hebben ook een slechte naam en lease-auto's, bestuurders onder de 23, petjes, dj's met dure speeltjes enzovoort. Geen onderscheid meer maken. Gewoon alles aan de begrenzer, alles op 90. Zal me een rust geven op de weg
O ja, bijna vergeten, is ook nog goed voor het milieu
O ja, bijna vergeten, is ook nog goed voor het milieu
- wingman01
- Berichten: 7546
- Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
- Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)
Re: Snelheidsbegrenzer
tjonge tjonge........kom niet aan de camper want dan zijn de heren op hun teentjes getrapt..........
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
-
- Berichten: 9939
- Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
- Locatie: Wolsztyn PL
Re: Snelheidsbegrenzer
Dat is dus ook het punt van de discussie die in Duitsland gestart is, het is ook oneerlijke concurrentie t.o.v. zwaar vrachtverkeer.Cee Pee schreef:Dan moeten ze daar wat aan doen, het is een vorm van beroeps(goederen)vervoer dus een tachograaf en een begrenzer in die bestelwagens daar ben ik wel voor.Starline 660 schreef:goedkope onervaren chauffeur achter het stuur en te veel uren onderweg
Cor
Je ziet het ook in Nl, koeriersbedrijven schieten als paddestoelen uit de grond en veel gaan net zo snel weer failliet omdat ze voor belachelijke prijzen elkaars werk aftroggelen.
In Nl en andere landen is de snelheid al wettelijk begrensd rond 130 km/ h, maar in Duitsland blazen die bussen soms met 170 over de baan.
Groet,
Sieb
Every mile with a smile
Sieb
Every mile with a smile