campercontact

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Giely
Berichten: 1076
Lid geworden op: za 07 aug 2004, 17:17
Locatie: Vlijmen, Brabant

Re: campercontact



Bericht door Giely »

Laat ik er ondanks het late tijdstip mijn mening ook maar eens tegenaan gooien:

Ik zie beoordelingen als "reviews". Een mening van iemand. Zoals bijv. hotel-reviews of concert-reviews. Of dat een creme op t.v. een 8 krijgt en er staat dan 10 seconden in beeld "zelftest door 40 vrouwen." En hoewel de ene review relevanter is dan de andere: een review is een mening en dus altijd subjectief, toch?

Ik heb op onze website nog nooit super negatief geschreven over een CP. Dat komt: als we op een CP niet willen staan (geen fijne plek, voelt niet goed of wat voor reden dan ook: dan gaan we daar niet staan, he. Dat verklaart waarom mijn verslagjes altijd redelijk positief zijn. :D

Ik persoonlijk ben blij met een site als campercontact. Ik heb via die site toch al vele mooie CP's gevonden die ik misschien anders gemist had. En ook wel eens puur op CP's en de foto's daar, een tripje gepland...

Campercontact heeft nooit mijn reacties verwijderd, wel eens onlangs de URL naar ons verslagje (dus reactie laten staan maar URL verwijderd). Maar daar kreeg ik een keurige, vriendelijke mail over en ik had niet eens in de gaten dat die URL er stond, dat zal ik wel gedaan hebben als verwijzing naar de foto's. En dat vond ik ook okee, want het is voor hen immers niet te doen om te gaan checken of een URL naar een camperaar en zijn/haar verslag leidt of naar een commerciële website, he, in heb geen idee hoeveel entry's zij checken per dag. Dus ik heb toen die foto's apart geuploade.

Begrijp me goed: ik ben verder wars van censuur hoor, ik heb op mijn forum nog nooit een slotje gezet of zo. Maar dat is een fanforum met slechts 600 leden, he. Een site als campercontact moet denk ik heel anders omgaan met dingen. En een forum als dit, met zoveel leden, moet ook andere (strakkere) regels hanteren om alles in goede banen te leiden en beheersbaar te houden.

Al met al ben ik positief over campercontact.
Laatst gewijzigd door Giely op za 18 mei 2013, 3:19, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Giely
Berichten: 1076
Lid geworden op: za 07 aug 2004, 17:17
Locatie: Vlijmen, Brabant

Re: campercontact



Bericht door Giely »

mariët schreef:Overigens vind ik persoonlijk de vernieuwing van de campercontactsite helemaal geen verbetering, ik vind het aanklikken van de plaatsen maar ingewikkeld geworden, alles staat bovenop elkaar, maar dat kan natuurlijk goed aan mij liggen.
Probeer eens de volgende keer bovenaan, ipv "landkaart camperlocaties" eens "lijst camperlocaties" aan te klikken. En dan zet je een extra tabblad in je browser open en dan ga je bij google maps kijken waar het ligt en ga je een soortement van logische route plannen. Voor mij werkt dat prima.
Gebruikersavatar
Giely
Berichten: 1076
Lid geworden op: za 07 aug 2004, 17:17
Locatie: Vlijmen, Brabant

Re: campercontact



Bericht door Giely »

cobes schreef:Zolang als er maar bijstaat wat de negatieve ervaring is kunnen we zelf bepalen of wij dat ook negetief vinden, bv als er een hangplek voor jongeren vlak bij is, dat is voor veel ouderen bezwaarlijk, voor mij is datniet zo'n groot probleem die jongeren doen je niks maar zijn wel eens wat luitruchtig dat was ik vroeger ook wel eens maar je ging daarom ook niet op de ginkelse heide staan maar gewoon ergens in de stad.
Dat bedoel ik met: het is subjectief, het is maar net wat je wilt of verwacht.

Voorbeeld 1: ergens in Frankrijk aan de moezel - het is laat, ik ga het nou niet meer in mijn verslagje opzoeken: "Geluidsoverlast van kerkklokken". Als je dat stoort, is dat vervelend. Tja, ik vond: dat lullige kerkklokje zei volgens mij elk uur zwakjes "bim-bam" en dat was het dan...

Voorbeeld 2: Was volgens mij de CP in Delmenhorst. Stond in commentaar dat het een doodse plek was. Nou stond je wel in een vak op asfalt, maar aan een park. En je mocht er een week gratis staan als je wilde, en bij het gemeentehuis kreeg je pepermuntjes, labello stick en fiets- en wandelkaarten!

Dus ik deel je mening wel: als er maar bij staat wat mensen dan negatief vonden. Dan kan je al een beetje inschatten of jij dat ook negatief zou vinden of niet.
Over de CP in Lottum - ik ben daar geweest en ik vind dat een hele mooie CP - schreef iemand dat zijn camper onder het stof zat vanwege de zandweggetjes daar en verder nog wat commentaar over dingen die hij vooraf had kunnen weten. En dan denk ik: tja, wat wil deze man dan dat de CP beheerder doet: de boel asfalteren?

Als mijn review mijns inziens onterecht gedelete werd, zou ik ook uitleg gaan vragen, hoor. Dus dat kan ik van de topic-starter ook wel weer goed begrijpen. Al denk ik aan de andere kant: who cares, boeien... Sommige dingen moet je ook gewoon lekker langs je af laten glijden. :wink: Want het is een wisselwerking: als je review gedelete wordt en daar ben je pissed om: waarom zou je de volgende keer nog de moeite nemen.
Maar ik heb juist goede ervaring met die campercontact site en daarom neem ik nog wel de moeite om hier en daar een commentaartje te schrijven of wat foto's te uploaden. Van, voor en door de camperaars, en dat werkt.
Plaats reactie