campercontact

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
fendje
Berichten: 1114
Lid geworden op: zo 16 dec 2007, 0:04
Locatie: Goirle

Re: campercontact



Bericht door fendje »

In oorsprong speelde het belangeloos delen van informatie met andere camperaars de belangrijkste rol voor
het inzenden van beoordelingen en informatie, maar sinds de site verkocht of overgenomen is schijnen
heel andere belangen in het spel te zijn....
Van mij in ieder geval geen informatie meer, ik richt mij wel tot de duitse en franse informatiesites.

Grtz. Johan
Sommige dingen gaan wat minder als je ouder wordt,
behalve het vergeten, dat lukt steeds beter
Agpi
Berichten: 80
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: campercontact



Bericht door Agpi »

Helemaal met Cobes eens,

Een reactie is een reactie goed of niet goed er wordt al genoeg geslijmd in dit land.

Laat voor mij campercontact ook maar zitten als ik geen opjectief beeld krijg van een camperplaats
In ons eigen ***** hotel een Hymer 674G rijden wij door heeeeel Europa.
Gebruikersavatar
vim
Berichten: 1089
Lid geworden op: zo 10 okt 2004, 11:47
Locatie: ff onder rotterdam

Re: campercontact



Bericht door vim »

Agpi schreef:
Laat voor mij campercontact ook maar zitten als ik geen opjectief beeld krijg van een camperplaats
En hier ben ik het helemaal mee eens.

Ook van mij is al eens een negatieve reactie verwijderd.
Dit degradeert de de hele site
Adriatik Vision 1 707 SG metallesderopenderaanenderinenderachter
Gebruikersavatar
Inferno
Moderator
Berichten: 27085
Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: campercontact



Bericht door Inferno »

Ik zie campercontact wel veel voorbij komen. Laten we vooropstellen dat ik er niets mee heb. De site is wel veranderd en iets gemoderniseerd maar het is niet beter geworden, niet beter bruikbaar en kennelijk niet beter te vertrouwen. Dat is erg jammer. Maar is er een alternatief? Want als je zegt dat je het niet wil gebruiken, wat gebruik je dan?

En mijn eerdere opmerking over zoover. Mensen lijken een beetje moe te worden van die beoordelingen sites.
Wij hebben het hier soms ook lastig met het al of niet toestaan van kritiek op een leverancier of handelaar. Ons gevoel zegt ook dat als iets slecht is je het met elkaar zou moeten delen. De vraag is dan, is dit het juiste podium. Wij hebben gekozen voor niet.

Terug naar de beoordeling, als je positief toelaat moet je negatief ook toelaten en andersom.
Sommige reacties van mensen raken echter kant noch wal. Die zijn in de trant van: ik kwam om 23.00 uur aan en het was helemaal donker. Dat is dan negatief. Anderen zijn helemaal blij dat je op rode gravel mag staan. We een ander vond het waardeloos dat er mensen stonden die de luifel uit hadden en er werd niets van gezegd.

Ja toch, dat las je er toch soms tussen? Misschien moet je een negatieve bijdragen ook objectiever maken? Zoiets als "wij vonden het hier niet prettig, de plaatsen waren voor onze camper te klein. Tot 6 meter kun je echter best staan" of "de afstand tot het dorp viel ons wat tegen"
Want opmerkingen als "waardeloze plek, alle prullenbakken waren op zaterdagmiddag al vol" zou ik ook niet veel mee kunnen als lezer en kan wat mij betreft beter weggehaald worden.

Anyway, het is de beheerder van de website die bepaald wat hij toelaat en hij moet daar verantwoording voor dragen. Daar heb je als bezoeker niets over te vertellen. Jij hebt slechts de keuze, ik, ik kom hier wel of ik kom hier niet.
Gebruikersavatar
Inferno
Moderator
Berichten: 27085
Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: campercontact



Bericht door Inferno »

Toevallig nu op Facebook van cp indeverte

Geplaatst door een zekere heer jansen. campers aan de oostkant waar we goed contact mee hadden. bij vertrek hebben we nog wat zaken doorgevoerd die zij aandroegen. er waren totaal geen klachten en men kan er open over hebben.
Wij staan overal voor open.
____________________
____________________
OP CAMPERCONTACT..
Voor mij een weinig aantrekkelijke plek, veel stof als het droog is en de wind verkeerd staat. De hele achterkant zit onder het stof door de zanderige wegen. Het sanitair is zodanig gemaakt, dat je niet gratis een liter(!!!) drinkwater kunt tappen. Eénmalig wordt ook nog € 2,- gerekend voor afval, terwijl de bakken vol waren In de naaste omgeving zijn andere plaatsen, die meer mijn voorkeur hebben.

Daar ga je dan, de cp is niet okay omdat als het droog is stof op je camper komt...
Er staat op de website dat je moet betalen voor water, dan moet je betalen voor water en dan is dat iets waarover je een negatieve bijdrage neerzet.
De afvalbakken waren vol...

Het zegt mij allemaal niets over de cp. Moet dit dan blijven staan?
Gebruikersavatar
vim
Berichten: 1089
Lid geworden op: zo 10 okt 2004, 11:47
Locatie: ff onder rotterdam

Re: campercontact



Bericht door vim »

Ja dat moet blijven staan

We kunnen zelf wel selecteren welke criteria we aanleggen voor een goede of slechte plaats
Adriatik Vision 1 707 SG metallesderopenderaanenderinenderachter
Gebruikersavatar
Inferno
Moderator
Berichten: 27085
Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: campercontact



Bericht door Inferno »

Ik denk dan dat die site er niet beter van word maar zoveel mensen, zoveel wensen...

En hebben we een alternatief?
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: campercontact



Bericht door Meine »

Die slechte beoordelingen moeten blijven staan. En inderdaad horen volle afvalbakken niet. Maar door alle negatieve beoordelingen maar gewoon te schrappen zodat dus alleen maar de positieve overblijven is de site met beoordelingen ook gewoon waardeloos geworden, je hoeft het niet meer te lezen, alle wordt positief beoordeeld, hoe slecht het ook blijkt te zijn. Vaak geeft bij dit soort sites de belanghebbende negens en tienen voor zijn eigen camperplaats.

Hetzelfde gevaar loopt het Camperforum natuurlijk ook wel een beetje, er wordt meer dan gemiddeld gemodereerd. Elk forumlid zou er bij gebaat zijn bijvoorbeeld als een echt louche camperhandelaar ontmaskerd wordt, veel toekomstig leed wordt voorkomen. Ook controversiële onderwerpen zo tussen de vele vragen over de huishoudaccu's door houden het forum naar mijn mening prettig leesbaar, jammer dat die onderwerpen soms zo snel weer verdwenen of op slot zijn.
Gebruikersavatar
cobes
Berichten: 8059
Lid geworden op: vr 23 jun 2006, 13:02
Locatie: El Mudamiento

Re: campercontact



Bericht door cobes »

Waneer er alleen maar positieve meldingen komen van een CP dan zullen de slechtere plaatsen nooit verbeteren.
Wanneer de beheerder van een CP ziet dat de mensen ontevreden zijn dan kan hij er wat aan doen, een CP is er niet alleen in het voordeel van een camperaar maar ook ten bate van de middenstand.
Het is een kleine moeite om te zorgen dat de afval bakken leeg zijn zeker als er voor betaald dient te worden, en als er ook al toeristenbelasting wordt geheven mag de gemeente daarvoor ook zijn nek uit steken.
In duitsland heb je camperplaatsen waar een brievenbusje bij zit daar kun je je commentaar in doen , omdat die gemeentes begrijpen dat het geld opleverd.
Groet Cobes.
___________

ik heb een Rapido V68 met 140 pk
Afbeelding .
temperatuur rond mijn huis
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: campercontact



Bericht door MonRoe »

Inferno schreef:En hebben we een alternatief?
Daar waren we hier volgens mij mee bezig, zit al een tijdje in de test fase, maar is ook al bijna een half jaar niets meer mee gedaan.

En ja, ook negatieve berichten moeten blijven staan. Het bericht wat jij aanhaalde zou voor mij een teken zijn om bij droog weer dus niet aan die kant te gaan staan waar het stof vandaan komt.
En volle afvalbakken op zaterdag kan in mijn ogen ook niet.
Och en over het water, tsja, de één valt daarover en de ander niet.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: campercontact



Bericht door jepebe »

Ik vind helemaal niet dat elke reactie moet blijven (be)staan. Als die reactie bv. niets toevoegt aan vorige recente reacties, dan lijkt me dat het niet nodig is om die te publiceren.

En dat alles in een democratisch land democratisch gebeurt is natuurlijk grote flauwekul: Je werkgever vraagt over beslissingen niet aan al het personeel toestemming. De politie vraagt niet om je toestemming voor je een bekeuring krijgt. Je levert een bijdrage aan campersite.nl, je ontvangt een keurig berichtje dat je reactie goedgekeurd moet worden. Als dat niet lukt, jammer dan. er staan ook voldoende negatieve reacties op campersite.nl, dus met de censuur valt het wel mee.

Overigens is het idee om ook op buitenlandse camperplek-sites te kijken niet verkeerd: wohnmobilforum.de en campingcar-infos.fr gebruik ik veel. Ze vullen elkaar in de regel mooi aan!
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: campercontact



Bericht door Meine »

Uiteraard heeft een ieder het recht een site vol eenzijdige informatie te exploiteren. Zet er dan wel bij, dat niet passende reacties verwijderd worden, dat is wel zo fatsoenlijk. Dan weet ik dat ik met een soort sluikreclame te maken heb en kan ik even elders mijn info zoeken.

Net doen alsof je objectief bent maar ondertussen de niet welgevallige reacties er uit filteren zou een Campercontact onwaardig moeten zijn. Als het een fatsoenlijke instelling zou zijn tenminste.
Ronmekel
Berichten: 3749
Lid geworden op: za 08 nov 2008, 12:11
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: campercontact



Bericht door Ronmekel »

Ik sluit me even aan bij Monique.
Er was een goed begin gemaakt met iets wat nu op een schijnbaar doodlopend spoor zit.
En Jos, dat je moet betalen voor water en de bakken vol zitten zegt alles over een cp, je kunt dan zelf de afweging maken van wil ik betalen of niet ( ik betaal wel, no probs).
Maar goed, we verzanden in een discussie die voor iedereen anders uitpakt, liever zie ik de energie in dit forum gestoken worden waarvan er toch goede plannen op de plank lagen.
Groet,
Ron
Ons lid Ron Mekel is helaas in september 2018 overleden.
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: campercontact



Bericht door WimZ »

Was toch benieuwd wat er vroeger stond en heb even de internet historie opgezocht van de website.
Eigenlijk niets nieuws als ik zo veel dingen bekijk.
Er stonden toen een paar negatieve reacties en die staan er nu ook.
Dat er vroeger niet gemodereerd werd kan ik me niet voorstellen als ik alle meningen lees.
Heb ook veel camperplaatsen die ik zelf bezocht heb even bekeken in de oude en de nieuwe versie en ik kan me er wel in vinden.
Behalve dan opmerkingen als: "ik vond het niets en ben meteen weer doorgereden."
Die staat er dus nog maar wat heeft iemand eraan? Vertel dan wat! Weghalen maakt de site alleen maar duidelijker en vlotter te lezen.
Dat alle negatieve dingen weggelaten worden kan ik niet uit de beoordelingen halen op het moment. En dus ook niet vergeleken met 2006 2008 en 2010
Plaats reactie