|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
janpan
|
Berichttitel: Party tent als "camperstalling" afdak? Geplaatst: wo 24 okt 2012, 22:56 |
|
|
Hallo, Wij hebben onze camper kunnen plaatsen bij iemand op een stukje gras en zijn op zoek naar een mogelijkheid om toch een soort afdak te genereren voor een niet al te hoog bedrag. Zodat die niet helemaal onder sneeuwt / regent elke keer. Zat te denken aan iets als een party tent maar die zijn meestal geen 3 meter hoog  Camper 5,5 x 2,2 x 3 Iemand nog een idee voor een niet al te hoog butget?
_________________ Groet, Jan
Hymer B534 1992 / Fiat ducato 290 2,5 TD Proberen. Hoezo proberen?
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
jo44
|
Berichttitel: Re: Party tent als "camperstalling" afdak? Geplaatst: wo 24 okt 2012, 23:39 |
|
Geregistreerd: za 20 feb 2010, 18:05 Berichten: 412 Woonplaats: (B) Ledegem
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Toon
|
Berichttitel: Re: Party tent als "camperstalling" afdak? Geplaatst: do 25 okt 2012, 7:17 |
|
Geregistreerd: di 13 mei 2003, 22:04 Berichten: 15523 Woonplaats: Asten
|
|
Er zijn ook langere party tenten in de handel van ongeveer 5 meter lang en 3 meter breed De hoogte kun je gewoon aanpassen door er een extra pijp of balkje aan te knopen

Een gezond mens heeft duizend wensen Een ziek mens maar een
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Zwerfsteen
|
Berichttitel: Re: Party tent als "camperstalling" afdak? Geplaatst: do 25 okt 2012, 8:32 |
|
Geregistreerd: za 17 jun 2006, 15:39 Berichten: 5208 Woonplaats: Poortugaal
|
_________________ Groeten,
Leny en Pieter
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Deb72
|
Berichttitel: Re: Party tent als "camperstalling" afdak? Geplaatst: do 25 okt 2012, 8:34 |
|
Geregistreerd: do 15 maart 2012, 19:19 Berichten: 135 Woonplaats: Heerhugowaard
|
|
Johan, met het geld wat TS uitspaart voor een stalling zou hij die tent op afbetaling kunnen kopen........ Een niet al te hoog budget staat erbij.....
Anyway, kan je iets bouwen op dat stukje gras? Palen in de grond zetten? Anders overspannen met zeil ofzo? (Ik noem maar wat hoor)
_________________ Sinds maart 2012 trotse eigenaars van: Fiat ducato 1990, met een Maess 1886 opbouw
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
bertt
|
Berichttitel: Re: Party tent als "camperstalling" afdak? Geplaatst: do 25 okt 2012, 8:43 |
|
Geregistreerd: wo 28 mei 2003, 21:56 Berichten: 3175 Woonplaats: Zaanstreek
|
|
Ben ik nou gek? Als je iets maak (soort partytent) op een stukje grond als afscherming voor je camper, dan moet dat toch loeisterk gemaakt worden? Wat denk je dat er gebeurt als er een stormpje over heen gaat. Ik denk niet dat een licht (goedkoop) gebouwd afdak je camper onbeschadigd laat bij harde wind.
Bert
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
vmax
|
Berichttitel: Re: Party tent als "camperstalling" afdak? Geplaatst: do 25 okt 2012, 8:57 |
|
Geregistreerd: zo 06 sep 2009, 20:16 Berichten: 3195 Woonplaats: oant grutste natoergebied fan nederlân
|
bert maak je niet druk komt men vanzelf 8er 
_________________ met vr. gr. Vmax
Fiat Ducato 18 Maxi 2.5TDI '98 Frankia I690BD
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
merallas
|
Berichttitel: Re: Party tent als "camperstalling" afdak? Geplaatst: do 25 okt 2012, 9:21 |
|
|
|
Een afdak, of wat dan ook heeft ook weer onderhoud nodig met risico van platwaaien, bezwijken onder sneeuwlaag, etc. Onze camper heeft nu 6 jaar onafgebroken buiten gestaan en ziet er na een schoonmaakbeurt nog uit als nieuw. Heb wel paar zaken, zoals de ramen van de cabinedeuren, op een eenvoudige manier afgedekt en de lekkage naar het motorcompartiment is volledig gestopt.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
fokus
|
Berichttitel: Re: Party tent als "camperstalling" afdak? Geplaatst: do 25 okt 2012, 9:37 |
|
Geregistreerd: vr 28 sep 2007, 8:39 Berichten: 1351 Woonplaats: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen
|
|
Onze carport, merk zelfbouw, staat al jaren in stormwind, hagel, sneeuw. Alles kosten samen ongeveer € 500. Ding meet 8x3x4 meter. Als je partytent instort op je auto door de sneeuw of bij wind ertegen waait zijn de kosten misschien hoger!
_________________ ceterum censeo belgicam esse delendam
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
janpan
|
Berichttitel: Re: Party tent als "camperstalling" afdak? Geplaatst: do 25 okt 2012, 21:15 |
|
|
@merallas Hoe is dat afgedekt? Met een zeil over de camper krijg je volgens mij al snel met condens te maken toch? Wel leuk al die reacties  En uiteraard is er voor 2000,00 euries wel een mooie tent te koop 
_________________ Groet, Jan
Hymer B534 1992 / Fiat ducato 290 2,5 TD Proberen. Hoezo proberen?
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
merallas
|
Berichttitel: Re: Party tent als "camperstalling" afdak? Geplaatst: do 25 okt 2012, 23:12 |
|
|
Jan, dit betreft alleen een paar kwetsbare punten. Zoals de voordeurramen die ik heb afschermd met folie, zodat water niet in de deur kan sijpelen via de sealing en heb paneeltjes gemaakt zodat de gootjes van de schuifraamen droog blijven. Ook blijf er eem plasje water op het dak staan. Dit is opgelost door dit met een ventilator over een richeltje te blazen (camper staat aan 220). Verder stook ik in de vochtige maanden een beetje, dwz binnen altijd paar graden warmer dan buiten. En, zoals al eerder vermeld, zorg dat er gaan water in het motorcompartiment kan lekken. Ook heb ik wat extra afvoer slangen aangelegd en de hoofdafvoer van de opvanggoot onder de voorruit verlegd omdat die vanalles nat sproeide. Overigens schijnt het voor de onderkant niet goed te zijn om op open grond te staan. Daarom het ik mijn parkeerplaats betegeld. Op onderstaande site is een en ander te zien http://homepages.ipact.nl/~allersma/cam ... m#antiraingr merallas
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
|
Partner websites die doorlinken naar dit forum:
|
|