Mogelijk camperplaatsen op Texel

Algemene campervragen en -opmerkingen.
joan99
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 01 jun 2009, 12:51

Mogelijk camperplaatsen op Texel



Bericht door joan99 »

mogelijk nieuwe camperplaatsen op texel
zie link
http://www.texelplaza.nl/nieuws/artikel ... stenieuws/
Gebruikersavatar
djee
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 03 jun 2012, 17:34

Re: Mogelijk camperplaatsen op Texel



Bericht door djee »

Top nieuws ik zeg doen :thumbup:
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Mogelijk camperplaatsen op Texel



Bericht door hwendt »

Behalve CDA en Groen links stemmen alle frakties voor..

Nee geen discussie hier. Politiek bedrijven mag niet.. het is meer een geheugensteuntje als je gaat stemmen.
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:

Re: Mogelijk camperplaatsen op Texel



Bericht door Jeannette »

Zou echt geweldig zijn. Als R....maar zich niet hierin gaat mengen. :-B
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Mogelijk camperplaatsen op Texel



Bericht door Cee Pee »

En ja hoor, de Recron heeft weer van zich laten horen.

De Recron, de belangenvereniging van recreatieondernemers adviseert de gemeente geen tijd en energie te besteden aan een onderzoek naar de mogenlijke inrichting van camperplaatsen op Texel.
Volgens de Recron kent het eiland al diverse terreinen voor kampeerauto's.

Cor
Laatst gewijzigd door Cee Pee op do 02 aug 2012, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: Mogelijk camperplaatsen op Texel



Bericht door de hoekies »

Aangezien de Recron samenwerkt met een "camp(ing)er-club" komt het wel goed oftewel : geen camperplaatsen .
Ben benieuwd of die NK.. zich toch sterkt maakt en de camperplaatsen mee realiseert (mits ze mogen van Recron :lol: )
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Mogelijk camperplaatsen op Texel



Bericht door hwendt »

En dat wil nog steeds geen ogen openen van sommige......
We hebben eens een discussie gehad met en dame van de VVV. Die vond camperplaatsen ook niet nodig. ze zei dat er genoeg campings waren. Niets hielp bij mijn ons verhaal. jan en Simonne en ondergetekende met zijn vrouw we konden kletsen als brugman. ook dat we niks nodig hadden en het toch oneerlijk was als we 15 tot 25 euro in de winter alleen voor het slapen op een camping moesten betalen.
Toen we vertelden dat we al 1 week op illegale wijzen op Texel verbleven werden ze bijna boos en we moesten weten dat het 150 euro boete kosten... ja ja wij de campercrimminelen.
En dan zie je bij vertrek een bordje van de Recron op het VVV gebouwtje staan... tja wat wil je dan nog....

Hugo
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:

Re: Mogelijk camperplaatsen op Texel



Bericht door Jeannette »

Shit, had ik nu maar niet de letter R gebruikt.............
Misschien moeten wij zelf mailtjes sturen naar Texel gemeente of zo? Dat ze niet moeten luisteren naar de R en die andere club? :-B
Dat wij zelf heel goed kunnen uitleggen wat we graag willen en nodig hebben? (Niet veel dus)
Vertellen wat camperen nu precies inhoudt?
Ik word zo moe...............van dit geouwehoer en oeverloos gezeik van die R......
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
WhiteVanMen
Berichten: 640
Lid geworden op: vr 02 mar 2012, 19:38

Re: Mogelijk camperplaatsen op Texel



Bericht door WhiteVanMen »

Is gewoon net zoiets als de Bovag , die worden betaald door de garagehouders.

En de consument cq camperaar betaald de rekening .

Blijft gewoon een dure Hobby , of is dat een synoniem voor een caravan . :mrgreen:
Gebruikersavatar
wingman01
Berichten: 7546
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)

Re: Mogelijk camperplaatsen op Texel



Bericht door wingman01 »

Jeannette schreef:Shit, had ik nu maar niet de letter R gebruikt.............
Misschien moeten wij zelf mailtjes sturen naar Texel gemeente of zo? Dat ze niet moeten luisteren naar de R en die andere club? :-B
Dat wij zelf heel goed kunnen uitleggen wat we graag willen en nodig hebben? (Niet veel dus)
Vertellen wat camperen nu precies inhoudt?
Ik word zo moe...............van dit geouwehoer en oeverloos gezeik van die R......
totaal nutteloos....
de meeste verdiensten hebben ze van een camping, dus waarom zouden ze goedkopere CP,s aanleggen ?
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Afbeelding
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 897
Lid geworden op: za 24 mar 2007, 21:34

Re: Mogelijk camperplaatsen op Texel



Bericht door Bram »

Er is al veel geschreven in het verleden over camperen op Texel.
Tot voor kort had Texel uitgevonden dat ze in hun APV het verbod hadden opgenomen
dat het verboden is je tussen 23.00 en ik geloof 06.00 in je voertuig te bevinden.
Echter ik heb ze duidelijk gemaakt dat dat niet juridisch haalbaar is en wellicht in strijd met de rechten van de mens.
Inmiddels hebben ze een prachtig nieuw systeem bedacht zie website: http://www.texel.net/nl/over-texel/gemeente-texel/

Dit houdt dus voor mij in dat je, mitsdien aan deze verplichting hebt voldaan, en daaraan ontkom je bij je bezoek aan Texel
niet meer, je gewoon op de parkeerplaatsen kunt overnachten. Natuurlijk ga je geen "camping maken" en houdt
de spullen en geluid binnen boord. Wil je wel camping maken dan ga je natuurlijk naar een camping.

Ik heb dit zelf herhaaldelijk op de Cocksdorp en de Koog uitgeprobeerd en geen mens die me een strobreed in de weg legt.

Resumé: allemaal naar Texel, lekker wandelen, fietsen, naar het strand en gratis op de parkeerplaatsen waarvoor je hebt betaald overnachten.
( Maar wel stil 's avonds en geen rommel en geluid hé -)-) nb de APV-herrinneringsborden zijn weggehaald, dus een verdwaalde
niet op de hoogte zijnde diender mag je hoogstens een waarschuwing geven.
Mijn Hobby was een Hobby maar nu een Adriatik
burow
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 17 nov 2003, 21:41
Locatie: Enschede

Re: Mogelijk camperplaatsen op Texel



Bericht door burow »

Dank voor uw informatie. Ook wij hebben het artikel over camperplaatsen op Texel en het standpunt daarover gelezen. Wat ons betreft is een onderzoek naar de inrichting van mogelijke camperplaatsen zeker gewenst. Onze camperplaatsenman is in overleg met zowel de gemeente als de regiomanager van de Recron.

Voor uw informatie: NKC streeft naar betaalbare camperplaatsen op Texel met basisvoorzieningen (b.v. 5 euro basis, en evt. betalen voor voorzieningen), flink wat plaatsen. We gaan kijken of we dit gezamenlijk kunnen organiseren, mogelijk met een campingondernemer. Hebben de Recronleden geen interesse (en dat is ook geval als ze 25 euro per C per nacht willen vragen), dan gaan we alleen verder en zal Recron ons niet meer tegenwerken. Mocht dat wel zo zijn, dan spreken wij Recron aan op de afspraken die wij samen gemaakt hebben.

Het heeft onze volle aandacht!

Een fijn en zonnig weekend toegewenst!

Hierboven de reactie van de NKC op dit onderwerp.

Vriendelijk Groet,

Rob
Weggaan is ook thuiskomen
roadmaster-l
Berichten: 509
Lid geworden op: wo 14 feb 2007, 10:38

Re: Mogelijk camperplaatsen op Texel



Bericht door roadmaster-l »

NKC reageert op website http://www.kampeerauto.nl

3 augustus 2012

Onderzoek camperplaatsen Texel

De kans bestaat dat er camperplaatsen komen op Texel. De gemeente gaat onderzoeken of het ook qua kosten haalbaar is. De kosten voor stroom en sani worden afgewogen tegen de inkomsten. De VVD heeft al enkele locaties op het oog: de parkeerplaatsen achter de Waddendijk bij Oudeschild en De Cocksdorp, en het parkeerterrein bij de vuurtoren.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Mogelijk camperplaatsen op Texel



Bericht door hwendt »

Soms gaat het mij even voorbij.

De NKC maakt afspraken met de recron. Een soort samenwerkingsverband.

De gemeente Texel wil een onderzoek doen naar de haalbaarheid van camperplaatsen

De Recron die dus samenwerkt met een club van een camperbelangen behartigings club de NKC is van mening dat camperplaatsen geheel niet nodig zijn op Texel..

En nu is die samenwerking tussen de NKC en de Recron in het belang van de camperbezitter..?

Ik snap er niks meer van.. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Plaats reactie