campers +3.5 ton in Zwitserland

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Cargootje
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 17 nov 2008, 16:27
Locatie: Sint-Amandsberg (B - Gent)

Re: campers + 3.5 ton in Zwitserland



Bericht door Cargootje »

Elmar K schreef:...... http://www.tolltickets.com/country/swiss/vignette.aspx
http://www.schweizmagazin.ch/auto/9159- ... allic.html
http://www.ezv.admin.ch/zollinfo_privat ... ml?lang=de
Klik hier (rechts) beneden "Formulare" op 15.91 PSVA Deklaration.........!!
Dit is het formulier wat je moet invullen aan/bij de grens ( camper boven 3.500 kg :!: ) m.v.gr. Elmar :D
:mrgreen: En ook : http://www.ezv.admin.ch/zollinfo_firmen ... ml?lang=de Daar staat ook duidelijk wat je moet doen als er aan de grens geen vignet kan gekocht worden.
Het formulier is 15.92 PSVA Deklaration für die pauschale Schwerverkehrsabgabe / 2008-2012 12.12.2007 | 54 kb | pdf(rechterkant vorige link).
Je kan het dus berekenen ! Is: 33,05 CHF voor MH (+3.5 T) + aanhanger voor 10-dagen !
Groetjes, :bow: Raf.
Het delen van kennis is een oeroude gave. Afbeelding
"Een genie, dat is het verstandelijk tekort van een eeuw, dat gecompenseerd wordt in 1 man (vrouw)". Dixit : Bertus Aafjes.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Harriette
Berichten: 231
Lid geworden op: di 03 jun 2003, 14:43

Re: campers + 3.5 ton in Zwitserland



Bericht door Harriette »

En met dat papiertje mag je ook Liechtenstein nog in.
Gebruikersavatar
Cargootje
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 17 nov 2008, 16:27
Locatie: Sint-Amandsberg (B - Gent)

Re: campers + 3.5 ton in Zwitserland



Bericht door Cargootje »

Elmar K schreef:Hallo Harriette, dat klopt !.......... Mooi, of ? m.v.gr. Elmar
:clap: Dat van Liechtenstein wist ik niet. :thumbup: Is dus mooi meegenomen en anders was het nog eens betalen ! Bedankt Elmar :thumbup: !
Groetjes, :bow: Raf.
Het delen van kennis is een oeroude gave. Afbeelding
"Een genie, dat is het verstandelijk tekort van een eeuw, dat gecompenseerd wordt in 1 man (vrouw)". Dixit : Bertus Aafjes.
Afbeelding
Gebruikersavatar
cobes
Berichten: 8059
Lid geworden op: vr 23 jun 2006, 13:02
Locatie: El Mudamiento

Re: campers + 3.5 ton in Zwitserland



Bericht door cobes »

op het moment is volgens mij het minimum bedrag wat betaald moet worden 3,25 CHF PER dag met een minimum van 10 dagen dus 32,50 CHF.
wat mij heel erg stoort is dat er niet echt duidelijkheid is wat betreft campers boven de 3500 kg, haal je een kaart bij de anwb is de helft van de kaart vol getypt met info maar over de tol van een zwaardere camper of ook auto met caravan boven de 3500 kg weten ze niks te vertellen ook niet als je belt die info is er gewoon niet, ik heb ook verschillende website´s bekeken en ook die uit zwitserland spreken elkaar nog wel tegen of geven maar halve info, of zoals de sites die op dit forum zijn doorgegeven zijn er gewoon niet meer.
ik denk dat de meest recente info bij de NKC vandaan komt https://www.nkc.nl/advies/buitenland/zwitserland/

groet
Groet Cobes.
___________

ik heb een Rapido V68 met 140 pk
Afbeelding .
temperatuur rond mijn huis
Gebruikersavatar
cobes
Berichten: 8059
Lid geworden op: vr 23 jun 2006, 13:02
Locatie: El Mudamiento

Re: campers + 3.5 ton in Zwitserland



Bericht door cobes »

en hier kun je het formulier vinden wat je in moet vullen aan de grens kun je dat thuis vast doen dat is het ¨Deklaration für die pauschale Schwerverkehrsabgabe¨
en het staat hier http://www.ezv.admin.ch/zollinfo_firmen ... ml?lang=de

groet
Groet Cobes.
___________

ik heb een Rapido V68 met 140 pk
Afbeelding .
temperatuur rond mijn huis
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18106
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: campers + 3.5 ton in Zwitserland



Bericht door Cee Pee »

dat is de juiste info Cobus en daar kun je ook het formulier, wat je moet invullen bij de douane, vanaf halen
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13347
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: campers + 3.5 ton in Zwitserland



Bericht door hathi »

En ,een kopie van het kenteken,om aan te tonen welke milieuklasse,anders de hoogste ! en sjoemelen helpt niet ,de niet ,malse bon ,ligt al op de mat voor je thuis bent ,bezwaar maken kan alleen in Zwitserland,Derhalve toch ,echt nog het goedkoopste land ,om (door)te reizen,ten opzichte van andere landen, boven de 3500kg en er komt ieder jaar een beetje bij
Hans
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18106
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: campers + 3.5 ton in Zwitserland



Bericht door Cee Pee »

Is dat ook voor campers, ik dacht alleen vracht verkeer.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13347
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: campers + 3.5 ton in Zwitserland



Bericht door hathi »

Go box boven de 3500kg ....Personenwagen.Vignet,onder de 3500kg ..................een groen vignet (D) voor de milieuklasse is Niet voldoende ,kenteken of kopie,word alleen geaccepteerd,zo gauw als het kastje blijft piepen is er iets niet in de haak,of het geld op,dit bij de eerstvolgende afslag melden,niet doorrijden,het makkelijkst is alles v.tv.regelen via internet Sorry veranderd. dit is Weer voor Oostenrijk,het is ook zo,n jungle
Laatst gewijzigd door hathi op wo 20 apr 2016, 21:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Hans
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: campers + 3.5 ton in Zwitserland



Bericht door Marco Polo »

Vignet alleen op snelwegen
Schwerlast op alle wegen toch Hans?
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18106
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: campers + 3.5 ton in Zwitserland



Bericht door Cee Pee »

Wat voor kastje bedoel je?
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18106
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: campers + 3.5 ton in Zwitserland



Bericht door Cee Pee »

Dit vind ik er over.
Leistungsabhängige Schwerverkehrsabgabe LSVA

Die LSVA ist eine vom Gesamtgewicht, der Emissionsstufe sowie den gefahrenen Kilometern in der Schweiz und dem Fürstentum Liechtenstein abhängige eidgenössische Abgabe.

Sie wird für alle Motorfahrzeuge und deren Anhänger entrichtet, die
•ein zulässiges Gesamtgewicht von mehr als 3,5 Tonnen aufweisen,
•dem Gütertransport dienen und
•im In- und Ausland immatrikuliert sind und das öffentliche Strassennetz der Schweiz befahren.
En volgens mij gaat dat alleen over het beroeps goederen vervoer.
En daar valt een camper / personenauto niet onder.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13347
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: campers + 3.5 ton in Zwitserland



Bericht door hathi »

Tot 3500kg:autobaan,snelweg nationale wegen klasse 1 en 2 ,ook voor aanhanger verplicht vignet op deze wegen ......................................................................................... Boven 3500kg/7500kg op alle wegen Schwerlastverkehrsabgabe,voor 10 dagen,zelf te bepalen,(dus dat gaat nog),daar niet duurder dan het Vignet
Hans
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18106
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: campers + 3.5 ton in Zwitserland



Bericht door Cee Pee »

@Hans,
Maar waar staat dan iets over dat kastje waar je naar verwijst, ik kan er niets over vinden dat dat ook voor personenauto of campers geldt.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Plaats reactie