Waar schade laten herstellen??

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Waar schade laten herstellen??



Bericht door Marius HRL »

Dag Wim,

Lang niet altijd kun je vrij kiezen voor een reparateur. Steeds meer verzekeraars beperken die keuze, omdat ze kortingcontracten hebben met een beperkt aantal bedrijven.
Formeel dient een Focwa-bedrijf de gemaakte afspraken/raming vóór uitvoering te bevestigen.
Niets weerhoud je om die ook zelf te bevestigen (bijv. per mail).
Ik heb dankzij het feit dat ik zelf de afspraken aantoonbaar bevestigde, een geschil met een carrosseriebedrijf gewonnen.
De nota was 65% hoger dan afgesproken......

Groeten,

Marius
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Waar schade laten herstellen??



Bericht door Marius HRL »

Overigens....... ik houd niet van Milner :lol: :lol:

Groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
wimku

Re: Waar schade laten herstellen??



Bericht door wimku »

Citeer

Lang niet altijd kun je vrij kiezen voor een reparateur. Steeds meer verzekeraars beperken die keuze, omdat ze kortingcontracten hebben met een beperkt aantal bedrijven

Dat steets meer maatschapijen dit handteren,wil niet zeggen dat ze je kunnen verplichten
Te gaan waar zij willen

De klant bepaalt waar het voertuig heen gaat naar schade langs de weg
En ook naar welk schade bedrijf ,ook al willen ze het bepalen
Ga maar op je strepen staan
Dan zul je zien dat je het wint


Wim
snoopy
Berichten: 904
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:03
Locatie: Zutphen

Re: Waar schade laten herstellen??



Bericht door snoopy »

Beste mensen,

dank voor alle reacties. Maar ik ben nog steeds alleen benieuwd naar regel een van Marius.

Waar en wie is een goede.
Dat er grote verschillen zijn geef ik ook al aan Focwa of niet. Maar als ik dit zo lees lijken er wel alleen slechte te zijn :? (vervelend voor Martin heeft hij een site met slechte reparateurs :oops: :D ik weet uit ervaring en werk dat al die Bovag/Focwa/Iso9001 stempels enz niet veel inhoudt, een goede naam moet je verdienen dat soort stempels is bijna te koop).
En inderdaad goed (en fijn) dat er meegedacht wordt aan wat daarna. Daar ben ik ook erkentelijk voor maar ik moet eerst een keuze maken :D Dus wie weet er nog meer een goede???

Al weer en alvast bedankt
Henk
Volg je hart want dat klopt.
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Waar schade laten herstellen??



Bericht door Marius HRL »

Dag Henk,

Ik deed navraag bij een bevriende camperdealer. Vraag waar hij PERSOONLIJK z'n camper naartoe zou brengen als hij dit soort schade zou willen laten repareren.
Alternatief: doe oproep op Camperforum en vraag camperaars hun positieve ervaringen met bedrijven in jouw regio, via een PB-tje, te melden.

Groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
snoopy
Berichten: 904
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:03
Locatie: Zutphen

Re: Waar schade laten herstellen??



Bericht door snoopy »

Hoi Marius
Navraag bij een "bevriende" (we wonen nog maar kort hier camper is reeds gedaan en die deed dit soort zaken niet.
Je oproep op het camperforum ws mijn eerste mailtje waar dit draadje mee begon. Vandaar ook weer de vraag hierboven om daar mee te beginnen :)
Laatst gewijzigd door Dafluc op za 20 aug 2011, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd. Als je rechtstreeks reageert hoef je niet te quoten.
Volg je hart want dat klopt.
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Waar schade laten herstellen??



Bericht door Marius HRL »

Is het een idee om aan te geven in welke regio je dit wil laten uitvoeren en te vermelden wat voor een bumper het betreft??

Groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
traveller630
Berichten: 12121
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 23:18
Locatie: rotterdam, zuid-holland, nederland, europa, enz.....

Re: Waar schade laten herstellen??



Bericht door traveller630 »

Marius HRL schreef:Overigens....... ik houd niet van Milner :lol: :lol:
We weten allemaal dat Milner geen kaas is en Senseo geen koffie.
Toch wordt het als echt gezien.
Zo ook met kwaliteit, wanneer Milner en Senseo de norm zijn geworden, is het origineel, waar alles van afgeleid is nooit meer terug te vinden....

Laten we zeggen dat veel schade herstellers er geen kaas van hebben gegeten, echter laten zij het kaas niet van hun brood eten.
De teloorgang van kwaliteit heeft er niet toe geleid dat de prijzen op dezelfde wijze mee achteruit gehold zijn.

Ik zag net dat de ANWB er in hun volgende nummer aandacht aan geven: 'Schadeherstellers prijzen zicht rijk'

Ik verbaas me al langer over het hoge uurloon dat berekend word door schadeherstellers en ook b.v. door caravan bedrijven.
Simpele handelingen worden beloond met een uurloon van rond de 100,= euro......

Maar goed een beetje kritisch kijken kan dus geen kwaad. En het zou ook prettig zijn als organisaties als de ANWB, NKC e.d. daar daadwerkelijk iets mee zouden doen.

Feit blijft: een goede schade hersteller? We weten het nog niet...
Of moet de stelling worden: 'Is het mogelijk om een schade goed te herstellen?'
Gebruikersavatar
Abe
Berichten: 6887
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 21:50
Locatie: Friesland

Re: Waar schade laten herstellen??



Bericht door Abe »

traveller630 schreef:O ja iemand ervaring met http://www.campercare.nl/index.php?paginaid=11 het bedrijf waar Marcel vroeger werkte?
Het bedrijf is van origine een autoschadebedrijf. Zit hier vlak in de buurt en ik hoor er niet veel over. Meestal houdt dit dan in dat het wel redelijk goed gaat, want slecht nieuws gaat altijd snel. Toen Marcel er nog werkte ben ik daar een aantal keren geweest. Marcel heeft toen een paar reparaties gedaan en het bedrijf heeft toen kosteloos (was een test) mijn camper voorzien van een hagelbestendig dak. Dit kunstje heben ze inmiddels prima onder de knie. Toen Marcel daar weg ging heb ik hem gesproken en hij verzekerde mij dat er een paar jongens werken die je rustig met een camper kon loslaten en waar hij alle vertrouwen in had. Hij had tenslotte zijn goede naam aan het bedrijf "gegeven". Sfeer op het bedrijf is prettig. Er heerst een mentaliteit van:"Wie moet je hebben? Oh, die is in de werkplaats, loop maar even door".
Groeten Abe
Afbeelding
Piet en Josieta
Berichten: 67
Lid geworden op: do 08 apr 2004, 19:42
Locatie: Dronten

Re: Waar schade laten herstellen??



Bericht door Piet en Josieta »

Hallo ,

We hebben een e-mail gestuurd.
Waren zeer tevreden en het is een Hymer dealer

Piet en Josieta
Gebruikersavatar
de putter
Berichten: 196
Lid geworden op: di 12 aug 2008, 22:57
Locatie: Schijndel

Re: Waar schade laten herstellen??



Bericht door de putter »

die in boekel,en alles wat er aangedaan wordt dat doen ze ook filmen,dus je kan altijd terug kijken,ze zijn super goed.
Plaats reactie