Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Knutselsmurf
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 1:03
Locatie: Biddinghuizen

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Knutselsmurf »

Dank je, Rens. Ook vliegvissen zit in mijn hobbypakket. En dat gaat weer heel goed samen met kamperen. Straks zeker, als er wat meer ruimte overblijft voor extra spullen.
#Pieter-Maarten, jammer dat om deze reden je plezier moet ombuigen. Maar ik denk dat het reizen met een camper ook veel plezier gaat opleveren en is zeker comfortabeler. Maar wij gaan, zolang het allemaal nog kan voorlopig ook nog op de motor op pad.
Ik denk wel dat als we eenmaal gaan "camper-en" de motor thuis zal blijven. Ga niet met een aanhanger rijden.
Zelfwerkzaamheid geeft héél veel voldoening.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Welkom allemaal! Mooie campers en mooie brommert van de Knutselsmurf :-B
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Koentje63
Berichten: 76
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 19:41
Locatie: Hoevelaken
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Koentje63 »

Mijn naam is George,

We zijn sinds kort de eigenaar van een nette Fiat Ducato 290 uit 93 met Bustner T500 opbouw.
Deze informatie bron is als starter heel erg welkom.

groeten
George
Bijlagen
camper_avatar.jpg
Onze Camper
camper_avatar.jpg (16.62 KiB) 1534 keer bekeken
Wordt het niet dobberen,
Afbeelding

Dan zal het rollen...................Afbeelding
Gebruikersavatar
WdePundert
Berichten: 716
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 15:39
Locatie: Papendrecht.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door WdePundert »

Welkom hier en veel plezier op het forum.
Groet,
Wim.

Verba volant scripta manent.
Gebruikersavatar
Frank1954
Berichten: 438
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 12:50
Locatie: Lint (België)

We zijn hier net geland



Bericht door Frank1954 »

Hallo iedereen

Als Belgisch echtpaar 60 & 63 lentes jong en sinds dit jaar 40 jaar samen
We zijn zéér vaak in Nederland om er te fietsen :thumbup: :thumbup:
Vanuit Antwerpen is het niet te ver, zéér goede fiets-strades veilig en leuk om bij jullie altijd te komen genieten :thumbup:
We zijn gestart in 2014 met onze éérste camper Carado T447
Sinds juli 2017 hebben we alle problemen met "gewicht" over boord gegooid en een Pilote G741C op 4,5 t aangeschaft
Zelf hoop ik mijn steentje hier kunnen bij te dragen om andere te helpen want daar gaat toch om he... :thumbup:
Als voormalig motorrijder ben ik nu overgestapt op een 125cc Honda scooter die ook altijd mee gaat in de camper :wink:
Dus zonder "wielen" zitten we nooit :lol:
Dankzij het Nederlandse gp.nl forum heb ik inzake Garmin de afgelopen 10 jaar heel wat ervaring kunnen op doen
En met die ervaring die ik daar heb "geleerd" wil ik hier graag andere helpen
Wij navigeren met een Garmin Zumo 390LM en onze reistrajecten maak ik altijd in Basecamp
:wave: :wave:
Festina Lente
Drie essentiële zaken voor geluk in ons leven zijn...
Iets te doen te hebben
Iets om van te houden
En, iets om voor te hopen
Pilote Galaxy G741C semi-automaat , 150pk, 4,5t, 2017
fury373
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 24 nov 2017, 0:10

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door fury373 »

Goedendag allemaal, ff kort voorstellen.

Ik ben Hans en heb ben momenteel een van Hool-fiat 625N3P rijdbaar aan het maken.

Kom uit Zeeuws Vlaanderen en kwam op dit forum terecht doordat er nog zijn met dit type :) En hierdoor heb ik al heel wat handige info gevonden.

de camper:
van Hool - Fiat 625 N3p uit 1972
motor: momenteel een Mercedes OM609-960 3.0 turbo 6cylinder 147pk motor met bijbehorende automaat bak.
heeft echter een warmloper gehad. Of deze wordt gemaakt of er komt een 3.0D 6pitter zonder turbo in (OM603-910) met 110pk.
ca 225cm breed zonder spiegels. ca 640cm lang zonder fietsenrek (ca 7m met)
Weegt op papieren ca 3280kg.

Interieur:
achterin slaapkamer met 2persoons bed
midden in: L: douche/toilet ruimte en R: keukenblok met 3pits kooktoestel met afzuigkap, wasbak
Achter de bestuurdersstoel: zithoek 2*2 persoons opklapbaar tot 2e bed
Achterpassagiers stoel: ingang en tegen keukenblok nog 1 zitplaats

Voorzieningen: 2watertanks, 1 gastank, toilet (chemisch denk ik.. 2 cassettes aan zijkant achter luik) airco (niet werkend denk ik) en veel moet ik nog uitvogelen. Heel bedienings paneel boven keukenblok (ca 16 schakelaars) met oa 2* truma regel unit. Maar bij de zithoek zitten nog 2 truma regelaars. Dus zal nog wel ff puzzelen worden. zonnescherm aan passagierskant. Heerlijk ding met veel knopjes, metertjes en dergelijke. Voel me bekan boordwerktuigkundige eer ik alles weet wat het is (en of het nog werkt)

moet nog even zien hoe ik hier foto's kan plaatsen. Dan zal ik hem wel even voorstellen. Er staat nog wel een oude advertentie online zag ik.. zal die url wel even plaatsen:
http://www.nederlandsemarktplaats.nl/va ... ad_details

inmiddels dus niet meer te koop.

helaas koppakking goed lek (of mogelijk zelfs gescheurde kop)

Zal eens zien om een topic aan te maken ervoor.

Grtz, Hans alias fury373
Gebruikersavatar
WdePundert
Berichten: 716
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 15:39
Locatie: Papendrecht.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door WdePundert »

Welkom hier van een andere geboren, maar gedeserteerde Zeeuwsch-Vlaming.
Groet,
Wim.

Verba volant scripta manent.
Gebruikersavatar
Koentje63
Berichten: 76
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 19:41
Locatie: Hoevelaken
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Koentje63 »

Koentje63 schreef:Mijn naam is George,

We zijn sinds kort de eigenaar van een nette Fiat Ducato 290 uit 93 met Bustner T500 opbouw.
Deze informatie bron is als starter heel erg welkom.

groeten
George
Dit was de korte introductie :clap:
Nu zal ik ons wat uitgebreider voorstellen.

Wij zijn George en Sandra, 50 plussers. Mijn hele leven ben ik bezig met watersport. Momenteel hebben we ook nog een zeiljacht liggen in het IJsselmeer gebied.
Vroeger (in mijn 20'er jaren) heb ik veel met caravan rond getoerd. Dat is in de jaren 80 uit beeld verdwenen, en de watersport (zeiljacht) is daar aktief voor terug gekomen.
In het begin van dit jaar hebben we in Australie een camper gehuurd en langs de oostkust van zuid naar noord gereden. Dit was voor mij een openbaring. Opgeteld het slechte vaar seizoen van dit jaar heeft mij doen besluiten rond te kijken naar een betaalbare, nette camper met een bepaalde indeling. Deze hebben we kortgeleden gevonden en uiteindelijk ook aangeschaft. De Ducato staat nu in de stalling, en gaat in het voorjaar opgehaald worden om naar eigen hand te zetten. Onze plannen zijn open, en worden mede bepaald door het gedrag van heersend weerbeeld. Planning is om zowiezo de zomervakantie naar een zonnige en warme plek te gaan om daar de stoeltjes buiten te zetten.
Mijn uitgebreide kennis in de watersport (op gebied van kampeer en techniek) heeft in de camper natuurlijk ook zo zijn voordelen.
Ik ga dit forum zeker raadplegen en bijstaan.

Groeten
George & Sandra
Wordt het niet dobberen,
Afbeelding

Dan zal het rollen...................Afbeelding
Ruud63
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 24 dec 2017, 11:34

Even voorstellen



Bericht door Ruud63 »

Wij willen ons even aan jullie voorstellen, wij wonen in Zuid Limburg en zijn in het bezit van een T5 zelfbouw camper die wij afgelopen jaar voor het eerst hebben gebruikt voor wat kleine trips in Nederland en Belgie. Nu willen wij eens wat verdere en langere reizen gaan maken.
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: Even voorstellen



Bericht door de hoekies »

Welkom vanuit het mooie Brabant
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Gebruikersavatar
edison
Berichten: 169
Lid geworden op: do 28 dec 2017, 19:06
Locatie: 9170

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door edison »

Even voorstellen:

We zijn een koppel van 45 uit Gent, België. We hebben net een nieuwe camper opgehaald uit Dortmund, een Hymercar Yosemite. Onze eerste reis/trip zal voor januari zijn.
Fiat Pegaso 63 - 2.5TDi cat van 1998
Gebruikersavatar
Coyote60
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 06 jan 2017, 10:50
Locatie: Zaamslag

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Coyote60 »

Ahoy allemaal!

Met ongeveer een jaartje vertraging (na registratie) nu maar eens ff voorstellen:
Wij zijn Bep en Diederik, 50rs en wonen in Zaamslag.
Na wat eerdere avances met zeilboten en motoren (dat dan nog steeds...) en wat mislukte pogingen om een camper te huren, waarvan de eerste aanbieder failliet bleek te zijn toen we gepakt en gezakt voor de deur stonden om de vakantie van ons leven te gaan vieren, en een gezondheidsdingetje (iets met een motor en plaatselijk bodemonderzoek), besloten om er toch maar zelf één aan te schaffen.
Na ampel beraad is de keuze gevallen op een Hobby 600 2e serie 650 op Peugeot 2.5 TD Alco uit 1996.
Het voor ons mooie model, weinig km's en een licht en ongeschonden interieur zorgden er voor dat we eigenlijk te veel met het hart en te weinig met het hoofd aangekocht hebben.
Ik kwam er al snel achter dat er meer zaken aandacht nodig hadden dan waar ik 'doorheen dacht te kijken'; de torsie-as bleek zo ver doorgezakt dat de wielen bij ieder hobbel of sportief genomen rotonde de wielkasten bijschuurden, de achterremtrommels waren niet meer okselfris en maar ineens geheel gereviseerd. Zo waren er nog wat kleinere dingetjes maar al met al een extra deuk in het vakantiebudget, zo'n torsie-as is ook niet ieder maand in de aanbieding... :crazy:
De tol van weinig km's en veel stilstaan denk ik dan maar.
De eerste ritten zitten er op: in 2017 zo'n 5000 km gecrosst. 2x Frankrijk, waarvan 1x onbedoeld lang omdat het in Bretagne te koud was om je neus buiten te steken maar doorgetrokken naar Cap d' Agde. De enige regio waar het op dat moment (klimatologisch) goed toeven was.
Karretje snort goed en het gebruik is makkelijk en comfortabel. We vinden het leuk om de uitdaging aan te gaan op leuke en verrassende plaatsen te komen, bij aardige mensen te staan en ze te ontmoeten. (dat is allemaal al gelukt!)
Wij denken nu op de rit te zijn en er komend jaar weer volop op uit te trekken.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Coyote60 op zo 31 dec 2017, 15:59, 5 keer totaal gewijzigd.
een dag niet geplukt is een dag niet gelachen
Gebruikersavatar
WdePundert
Berichten: 716
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 15:39
Locatie: Papendrecht.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door WdePundert »

Van harte welkom hier en veel plezier op het forum van een andere (voormalig) Zeeuwsch-Vlaming (Sint Jansteen).
Groet,
Wim.

Verba volant scripta manent.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24456
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door javanes »

Dan heet deze echte Zeeuwsch-Vlaming jou en de anderen ook van harte welkom.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Plaats reactie