Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
San en Ien
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 10 nov 2017, 17:21

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door San en Ien »

Hoi!

Wij zijn San en Ien en het is de bedoeling dat we over 5 maanden onze eerste camper zullen aanschaffen. Budget zit tegen die tijd op 30000eurie, dus het wordt een occasion. De komende tijd willen we besteden om ons uitgebreid te informeren, zodat we straks beslagen ten ijs komen.

Tijdens twee Amerika-reizen is onze liefde voor het 'camperen' aangewakkerd en na lang wikken en wegen hebben we besloten direct voor een eigen camper te gaan en niet eerst een paar jaar te huren.
We zijn met zijn tweetjes plus een hondje. Stalling is geregeld; in de garage bij onze ouders in Drenthe. We wonen zelf in Almere.

Ongetwijfeld zullen we heel veel vragen hebben en we hopen op dit forum overal een antwoord op te vinden! :)
Gebruikersavatar
WdePundert
Berichten: 716
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 15:39
Locatie: Papendrecht.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door WdePundert »

Welkom hier en succes met de zoektocht. Er komt ongetwijfeld ondersteuning vanuit het forum.
Groet,
Wim.

Verba volant scripta manent.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door macfocus »

Hoop Almeerders hier (inclusief mezelf).
Veel plezier met uitzoeken en camperen.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
TonenJolanda
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 21 jun 2017, 9:00
Locatie: Rijswijk (ZH)

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door TonenJolanda »

We zijn al een tijdje aan het rondlezen op het forum en hebben afgelopen zomer jullie input gebuikt om wat leuke stekjes te vinden omdat we een camper gingen huren. Sinds dit weekend hebben we dan een eigen camper. Een Ducato met een Eiffeland opbouw. We kunnen niet wachten om er mee op pad te gaan. Wij zijn Ton en Jolanda en Yuna, onze Toller pup van 11 weken
DCFF7D9A-19A0-4DF3-BB75-4B3636B4CA52.jpeg
DCFF7D9A-19A0-4DF3-BB75-4B3636B4CA52.jpeg (213.82 KiB) 1554 keer bekeken
Groet, Ton
pkoole
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 19 sep 2016, 17:32
Locatie: Almere

Even voorstellen



Bericht door pkoole »

Ik ben Piet Koole en heb vorig najaar, na 16 jaar caravannen een Hymer B644 uit 1998 gekocht. Dit jaar zijn we (m’n vrouw Irma en ik) alleen korte periodes ermee weggeweest. De camper was/is nat. Ben m nu aan het strippen. Zowel buiten als binnen. Daarom zal je mij wat vaker tegenkomen op dit forum.
Bijlagen
D2AC0CA7-800C-42C7-8584-D02B080A82F1.jpeg
Cabine gestript.
D2AC0CA7-800C-42C7-8584-D02B080A82F1.jpeg (171.11 KiB) 1371 keer bekeken
Piet Koole, Hymer B644 1998 model 99 op Fiat Ducato
vespaman

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door vespaman »

Nou dan weer een nieuwe campereigenaar erbij.
In November een Adria, compact SL 660 met lengtebedden gekocht. Op een Fiat Ducato onderstel vanzelf.
Ca 10 jaar geleden ook al een jaar of 2 een camper gehad. Dat was een Bürstner op uiteraard een Fiat Ducato onderstel. Door allerlei omstandigheden weer verkocht. Nu alweer een jaar op zoek geweest naar een mooie jong gebruikte camper eindelijk dus de Adria gevonden. Komt uit maart 2012, 40.000 km op de teller. Nederlands geleverd in 2012. Van oudere mijnheer geweest die hem ook door omstandigheden moest verkopen.
Voorzien van een automatische schotel, TV uiteraard, dakairco, trekhaak, alle beveiligingssloten die er maar te krijgen zijn op iedere deur, zelfs de portierdeuren, fietsenrek etc.
Nog te doen, dubbel DIN radio waar ik achteruitrijcamera op aan kan sluiten, zit nu een los scherm in gemonteerd, vind ik niet echt mooi zeg maar. Dagrijverlichting op de plaats van de uitsparing voor de mistlampen en dan ben ik wel klaar.
Camper staat nu in de winterstalling, eind april de 1e vakantie gepland richting Zuid Frankrijk en Spanje.
Zat al een tijdje mee te gluren op dit forum. Al een hoop info gevonden.

Foto's plaatsen, mhmm daar ben ik niet zo goed in via dit soort forums. Maar ga het eens proberen. :-?
Laatst gewijzigd door vespaman op do 23 nov 2017, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27445
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Marco Polo »

Veel plezier ermee. Is een prima camper ;-)
(Onze vorige was dezelfde jaar/type).
Welkom!
Groeten Marc.
Gebruikersavatar
Knutselsmurf
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 1:03
Locatie: Biddinghuizen

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Knutselsmurf »

Hier weer een belangstellende er bij. Mijn naam is Leon de Kock en woon in het immer pittoreske Biddinghuizen.
Kampeer al wat langer, op allerlei manieren, maar vooral eenvoudig.
Afbeelding
De laatste jaren op deze manier. Vooral richting het zuiden.

Afbeelding
Afbeelding
Zo gingen wij naar de Noordkaap, met aanbouw tent.
Volkswagen Sharan, grijs kenteken. En ook de kinderen nemen deze combinatie met regelmaat mee. Maar beide opties hebben niet het eeuwige leven.
Dus hebben we al eens gekeken naar een camper en met onze manier van reizen zijn de meeste fabriekscampers te luxe en ook te duur. Dus hier geregistreerd om mezelf goed te oriënteren op de zelfbouw. Want wat mijn ogen zien, maken mijn handen, gelukkig.
Dit is mijn laatste project, niets met campers te maken, maar wel met die handen.
Afbeelding
Ook volledig zelfbouw, inclusief frame. Hij is laag, dus misschien kan ik hem wel onder het bed wegmoffelen. :lol3: :lol3:
Kan hier in ieder geval heel veel nieuwe dingen leren.
Zelfwerkzaamheid geeft héél veel voldoening.
Rob67
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 03 dec 2017, 20:47

Even voorstellen



Bericht door Rob67 »

Hoi,

Wij hebben nu een keer of 6, 5 weken in de VS met een camper rond gereden. Meestal door California en omliggende staten maar ook een keer een nieuwe camper van de fabriek in Middlebury naar Las Vegas gebracht, dat was een belevenis én een lange rit. We hebben er ons het gemak van genomen en er ruim 4 weken over gedaan. Een droom was om na mijn pensioenering een camper in de VS te kopen en er dan maanden in rond te trekken.
De camper is gekomen maar niet in de VS.

We hebben een Adria Coral 670 SL met Automaat gekocht. Hij is van mei 2014 dus de kop is er een beetje van af. Slechts 13000 km. Het wordt nu camperen in Europa en ik hoop dat het mogelijk en haalbaar is om hem een keer naar de VS te verschepen voor een reisje van een mand of 5. Ik hoop dat er iemand (misschien op de forum) is die dat al een keer heeft gedaan en de info daarover kan uit wissellen.
Ik hoop op dit forum tips en advies te vinden voor het gebruik van de camper en over reis ervaringen.

Groet Rob
IMG_1742.JPG
IMG_1742.JPG (851.46 KiB) 834 keer bekeken
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door macfocus »

[quote="Knutselsmurf".
Dit is mijn laatste project, niets met campers te maken, maar wel met die handen.

Ook volledig zelfbouw, inclusief frame. Hij is laag, dus misschien kan ik hem wel onder het bed wegmoffelen. :lol3: :lol3:
Kan hier in ieder geval heel veel nieuwe dingen leren.[/quote]

Dat is een heeeeel erg mooi ding!
Ik kan best klussen, maar op dat niveau?
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
Knutselsmurf
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 1:03
Locatie: Biddinghuizen

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Knutselsmurf »

Ik ben van huis uit meubelmaker, heb 36 jaar bij Defensie gewerkt en dus totaal geen metaalopleiding gehad. Maar alles is te leren, reden dat zo,n project wel lang geduurd heeft. Maar het genieten overtreft ruimschoots de inspanningen.
Hoop dat het met het camper-project ook zo zal gaan.
Zelfwerkzaamheid geeft héél veel voldoening.
Pieter-Maarten
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 21:55

Even vorstellen



Bericht door Pieter-Maarten »

Hallo allemaal,
Ik ben Pieter-Maarten en zojuist lid van dit forum geworden. Ik heb nog geen camper maar alle voorbereidingen zijn in volle gang. Ik ben veel en ver weg geweest met de motor en heb vrijwel altijd (wild)gekampeerd. Helaas door het hersenletsel van mijn partner is het niet mogelijk om nog met de motor en tent op weg te gaan en ben ik dus van plan om een camper te kopen/bouwen. Op een van de motor forums heb ik al positieve ervaring opgedaan met het delen van allerlei tips en dingen en ik hoop dat hier ook te vinden.
met vriendelijke groet,
Pieter-Maarten
Sjaak en Marja
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 23 apr 2007, 7:09
Locatie: Arcen

Re: Even vorstellen



Bericht door Sjaak en Marja »

Welkom, hier ook motorrijd(st)er en camperaars.
Gaat goed samen, hoewel....als we er samen op uit trekken blijft de motor thuis.
Gebruikersavatar
Rens en Riet
Berichten: 957
Lid geworden op: ma 29 jan 2007, 19:28
Locatie: Roosendaal

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Rens en Riet »

Knutselsmurf , wat een geweldig mooie machine, fantastisch.
https://lh3.googleusercontent.com/GnRef ... 03-h869-no

Mvg, Rens
Doe wat je niet kunt laten
en laat doen wat je niet kunt.
Plaats reactie