Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Goesenaar
Berichten: 18
Lid geworden op: za 28 jan 2017, 20:00
Locatie: Goes

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Goesenaar »

Hallo, na vele jaren op het water te hebben doorgebracht, hebben we onze boot verkocht. Deze week hebben we na een leuke tijd van camperbeurzen bezoeken enz onze camper gekocht. Het is geworden een Laika Rexosline 9009. Eind maart kunnen we hem ophalen. Wij hebben er zin in.
Gebruikersavatar
Goesenaar
Berichten: 18
Lid geworden op: za 28 jan 2017, 20:00
Locatie: Goes

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Goesenaar »

Goesenaar schreef:Hallo, na vele jaren op het water te hebben doorgebracht, hebben we onze boot verkocht. Deze week hebben we na een leuke tijd van camperbeurzen bezoeken enz onze camper gekocht. Het is geworden een Laika Rexosline 9009. Eind maart kunnen we hem ophalen. Wij hebben er zin in.
Afbeelding



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
BertD
Berichten: 100
Lid geworden op: ma 30 jan 2017, 14:17
Locatie: Holten

even voorstellen



Bericht door BertD »

Hoi allemaal.
Graag stel ik me even voor.

Ben een jonge zestiger, eigenaar van een medisch bedrijf, hoop over een paar jaar veel vrije tijd te hebben :)
Sinds kort zijn we de gelukkige eigenaar van een Hymer Tramp 678 CL Premium 50 van 2013

Een aantal jaren hebben we een camper gehuurd en hadden we een goed beeld wat we leuk vinden aan een camper.
Daarvoor vele jaren een caravan gehad, fijn met onze 4 kinderen maar die fase zijn we voorbij.

Hij heeft een 3liter motor, 177 pK en automatische versnellingsbak, erg fijn!
Verder een forse garage voor fietsen en veel meer.

Thuis hebben we voldoende ruimte om hem te stallen, dus even een weekendje weg is zo gepiept.

Heb flink rondgeneusd op dit forum, eindeloos veel interessante informatie geabsorbeerd! Zal best af en toe een vraag hebben en hoop ook ervaringen en kennis te delen. Zal in ieder geval binnenkort mijn profiel wat aanpassen

groet
Bert
Bijlagen
hymer.png
hymer.png (321.68 KiB) 1651 keer bekeken
groet
Bert
Hymer Tramp 678 CL Premium 50 3.0 liter 177 pk automaat.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: even voorstellen



Bericht door Aloys »

Welkom Bert, mooie camper! :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
jeroenbakker
Berichten: 4
Lid geworden op: di 09 aug 2016, 8:28

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door jeroenbakker »

Beste camperaars,

Ook ik zal me, na een flink jaar inlezen en plannen maken, even voorstellen.

Wij, gezin met twee jonge kinderen (3 en 5,5 jaar), kamperen al jaren met onze tent. Aangezien het een flink ding is (De Waard Albatros) en we graag wat meer willen reizen in plaats van staan, in combinatie met een geplande rondreis door Schotland en volgend jaar Scandinavië zijn we overgestapt op een camper.

Na veel zoeken, mailen en campers kijken zijn we op 1 oktober eigenaar geworden van ons droomhuisje op wielen. Het is een LMC opbouw op een Peugeot onderstel. Compleet droog en bijna alles werkend.

Uiteraard wilden we wel wat dingetjes naar onze smaak maken en moderniseren. Zo zitten er nu 3 nieuwe dakluiken in, een daglichtpaneel, nieuwe waterpomp, autoradio met cd-speler (voor de Kikker- en Kinderen voor Kinderen-cd's), is ie van binnen en van buiten compleet gewassen, slotjes zijn vervangen zodat alles met 1 sleutel open kan, extra gordels aangebracht en last but zeker not least... Hebben we alle kussens opnieuw gestoffeerd.

Hij staat inmiddels alweer een maandje geschorst in de stalling maar ik kan niet wachten om hem eind maart op te halen en de overige klusjes te doen. En lekker te gaan camperen!!!

Ik ga proberen wat foto's in te voegen maar ik beloof niet dat ze ook te zien zijn.

Groetjes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
BertD
Berichten: 100
Lid geworden op: ma 30 jan 2017, 14:17
Locatie: Holten

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door BertD »

Veel plezier ermee Jeroen!
Onze dochter & schoonzoon hebben met hun 3 kids sinds een jaartje precies dezelfde camper en er veel positieve ervaringen mee.
groet
Bert
Hymer Tramp 678 CL Premium 50 3.0 liter 177 pk automaat.
Gebruikersavatar
ranta
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 29 jan 2017, 5:38

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door ranta »

Hallo allemaal;
Wij zijn Annelies en Rob uit Beek Limburg.
Hebben sinds 2015 een Fiat 230 Granduca 1.9TD bj. 1996.
Hopen via dit forum nog meer plezier van ons campertje te beleven. :thumbup:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Skylge40
Berichten: 242
Lid geworden op: do 03 nov 2016, 11:46
Locatie: Harlingen heeft Wad !

Even voorstellen



Bericht door Skylge40 »

Hallo,
Onze namen zijn Gerné en Jan, resp. 60 en 62 jaar oud/jong :D
Wij zijn vele jaren op vakantie geweest met onze trouwe caravan, een
Chateau Chiara uit 1992.
Vorige week hebben wij een buscamper, een Adria Twin SP, gekocht.
Wij hopen daar nog vele jaren van te kunnen genieten.
Dit campingforum volg ik al een tijdje met veel plezier.
Bijlagen
Adria Twin_01.jpg
Adria Twin_01.jpg (56 KiB) 1490 keer bekeken
J A N

Adria Twin SP
Fiat Ducato 2.3 130 multijet
Garmin Camper 770-LMT-D
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Cee Pee »

Welkom op het forum en volgens mij staat er een bekend eiland op jullie avatar.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Hillpet
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 01 feb 2017, 15:04
Locatie: Hengelo (Ov)
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Hillpet »

Hallo Camperaars,

De kinderen zijn (meestal) de deur uit, wij zijn allebei 60 en dit jaar gestopt met werken. Wij zijn al een paar jaar op zoek naar een camper, en hebben al menig type gezien en gehuurd om de voor ons ideale indeling uit te proberen. Dat eea noodzakelijk is, is ons wel gebleken! We waren begonnen met twee weken in een Knaus Ski TI 700, met fietsenrek bijna 8 meter. Op zich niks mis mee, maar de lengte is in veel gevallen voor ons onpraktisch en het (heerlijke) vaste Queens bed was overdag meer een sta-in-de-weg dan wat anders. Daar wij beiden actieve fietsers zijn, is de binnenruimte niet zo extreem belangrijk. Tuurlijk, goed kunnen eten, zitten en slapen is essentieel, maar dat kan met de meeste modernere campers prima. Wij hebben gemerkt dat wij bij uitstek camperaars zijn die vandaag beslissen dat we morgen met de camper weg willen. Geen oppas, stalling of vakantiedagen meer regelen maar instappen en wegwezen.

Ik denk dat velen er zo over denken, ook op dit forum kom ik de verhalen wel tegen.

We zijn op zoek gegaan naar een kleiner model met hefbed. Om te proberen of een 5-6 meter buscamper ook kan dienen als vervanger van onze personenauto, proberen we in het voorjaar twee weken een Karmann Dexter 550. Hefbed boven de dinette, wel met hoge instap en laag plafond, maar daardoor wel een ruime keuken en badkamer doordat er geen vast bed is. Bovendien kan een buscamper zonder al te veel problemen op de oprit (blijven) staan. Ook de Knaus Boxstar C500 en de Burstner C550 Citycar staan nog op het lijstje. Nadeel is wel dat campers met alleen hefbed vooral de laatste jaren aan een opmars bezig zijn en daardoor 2e hands behoorlijk schaars zijn. :think:

Mochten er mede-camperaars zijn die hier ook mee hebben geworsteld, we horen het graag.

We houden jullie op de hoogte.

-Peter-
Bijlagen
Karmann-Dexter-550-Small.jpg
Karmann-Dexter-550-Small.jpg (28.83 KiB) 1320 keer bekeken
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door blizard »

Welkom, en mooie buscamper, Peter
ruudenmarjolijn
Berichten: 82
Lid geworden op: do 02 feb 2017, 19:06

Even voorstellen



Bericht door ruudenmarjolijn »

Beste forum leden,

even voorstellen, mijn naam is Ruud en wij zijn sinds kort trotse eigenaar van een fiat ducato
Knaus traveller 680 uit 1992
M en H
Berichten: 3
Lid geworden op: za 04 feb 2017, 16:51

Ook nog even voorstellen



Bericht door M en H »

Beste forumleden,

Ik had al een vraagje gesteld op het forum zonder mij voor te stellen, dus ik zal het nog even rechtzetten :wink:

Ik ben Hugo, ik heb een vrouw en 4 kinderen en ik ben op zoek naar een camper. Wij kamperen al heel erg lang met eerst een grote piramidetent en later ook met 3 koepeltentjes. Dat laatste omdat we dan beter kunnen rondtrekken en ik niet een halve dag nodig heb om de tent af te breken om dan pas op pad te kunnen. Aangezien we het nooit langer dan een week ( of eigenlijk 3 dagen) uithouden op dezelfde camping willen we graag een camper kopen om mee op pad te gaan.
Ik kan dus nog geen plaatje van een camper posten maar zodra het gelukt is zal ik jullie verblijden. Tot die tijd zal ik jullie nog wel een paar vraagjes gaan stellen denk ik :-B
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Welkom allemaal!
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Plaats reactie