Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1219
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Huub56 »

Wij zijn Huub en Marjo, wonen net over de grens in Duitsland in het zuiden van Nederland. Vroeger( jaren 80)hadden we een bergland op Mercedes 208 chassis, daarna jaren gehuurd en nu sinds enkele weken trotse bezitter van een nieuwe Rapido690F.

Afbeelding
george euromobil
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 20 aug 2017, 21:51
Locatie: Zuid-holland

Voorstellen george euramobil



Bericht door george euromobil »

image.jpeg
image.jpeg (157.12 KiB) 2539 keer bekeken
Hallo allen.

Even voorstellen ik ben george euramobil getrouwd met corrie en twee kinderen sinds kort een bezitter van een euramobil op FIAT ducato 2.5 td uit 1994 zeer lang met kamperen begonnen met tentje,tent vouwwagen,3 caravans,en nu dan de camper sinds een week bij ons ik hoop een hoop te leren op camper gebied.onze achternaam is bolk

Mvg george.bolk


P.s foto's volgen moet ze eerst verkleinen
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (117.4 KiB) 2539 keer bekeken
Laatst gewijzigd door george euromobil op ma 21 aug 2017, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door blizard »

Welkom! Wel een frappante achternaam heb je :-B
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Welkom allemaal! Leuk om weer allerlei verschillende campers te verwelkomen hier.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
joostm
Berichten: 12
Lid geworden op: di 22 aug 2017, 22:27

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door joostm »

Wat een geweldig forum dit. Super goede reacties en ik kan er eigenlijk alles vinden wat ik wil weten over zelfbouw.

Ik zal mij ook even voorstellen. Wij reizen met z'n 4en (gezin met peuter en baby) momenteel in een auto met caravan door Frankrijk, Spanje en Portugal. Dit doen we alweer voor de 2e keer. De eerste trip duurde een half jaar en momenteel zijn we 6 weken onderweg. Het is de bedoeling dat we nog jaren op deze manier rondreizen. Ons gehele verhaal kun je hier vinden: https://samendewereldontdekken.nl/
Nu is het plan ontstaan dat we begin september terug gaan naar Nederland om onze auto te verkopen en aan een zelfbouw camper gaan werken. Ik ga het proberen in 6 weken full-time werken af te krijgen, aangezien we niet te lang in het herfstweer willen zitten. Het wordt dus lekker doorwerken en ik zal het simpel moeten houden, maar ik heb er alle vertrouwen in. Ik kan het plan goed voorbereiden a.d.h.v. alle verhalen en informatie op dit forum.

De reden waarom we met zelfbouw camper en caravan op pad willen is dat we de caravan als basecamp willen gebruiken en deze af en toe willen laten staan om dan tripjes van een aantal dagen tot aantal weken te kunnen doen, waarna we weer terug komen bij de caravan voor even wat meer luxe: de was, douchen, even wat meer werk verrichten. Met de caravan (tandemasser van 8 meter totaal) kunnen we niet overal komen. Met de camper hopen we bijvoorbeeld het binnenland van Portugal en de Pyreneeën wat beter te kunnen bekijken.

:wave:
KJH
Berichten: 32
Lid geworden op: di 29 aug 2017, 16:58
Locatie: Twente

Even voorstellen



Bericht door KJH »

Wij zijn een stel uit Twente.

We zijn begonnen een TRANSIT 350L VAN 140DPF 4.93 uit 2012 om te bouwen naar camper.

Reeds gedaan;
Tussenschot verwijderd.
Rechter bank vervangen door een stoel met draaiplateau.
Wanden en dak geïsoleerd met armaflex 20mm.
Radio vervangen door android touchscreen dubbel din radio ( op deze radio kan alles bediend en gemonitord worden ).

Momenteel bezig om een level systeem ( eigen ontwerp ) te monteren.
Oet Twente

TRANSIT 350L VAN 140DPF 4.93 uit 2012
Vdeglenn
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 10 sep 2017, 8:25

Even voorstellen



Bericht door Vdeglenn »

Me even voorstellen. Mijn naam is Glenn, ik woon in Mechelen bij Antwerpen, en wij zijn in de laatste fase om een camper te kopen. De keuze staat vast, een burstner Harmony Integraal. Nu nog kijken bij welke van de dealers, ik de mooiste korting kan bekomen. Zodra de aankoop rond is, post ik zeker de foto's
Gebruikersavatar
JdeW
Berichten: 1
Lid geworden op: za 09 sep 2017, 19:01

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door JdeW »

Hallo mijn naam is Jo en heb al meerdere keren dit forum bezocht en er veel informatie gevonden.
Gisteren een camper gekocht een Autostar Auros 40, met 2 weekjes kunnen we hem halen en behoren wij ook tot de camperaars.
Hebben er ontzettend veel zin in.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19157
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Aloys »

Iedereen weer van harte welkom! Leuk om te lezen, al die introducties :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
ventru
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 08 sep 2017, 11:44

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door ventru »

Even voorstellen: wij zijn Cas en Trudy en wij gaan over 1.5 week voor het eerst op weg met een huur camper, een Dethleff Genesis 38.

Wij zijn 65+ en reizen altijd per auto, met overnachtingen op diverse manieren, tent, stacaravan, hotel, vakantiewoning, B&B, boot, AirBnB... We hebben inmiddels heel wat routes door en in Europa en Scandinavië afgelegd, maar we willen nu optimaal gaan genieten van de vrijheid van camper (of caravan).

We twijfelen enorm of wij een camper (duur!), buscamper (iets minder duur) of een caravan (minder duur, lastiger mee rijden denken wij) willen, dus we gaan het allebei proberen. We beginnen met twee weken camper (en ik denk dat wij daarna nooit meer anders willen)....

We denken dat we een rondje Duitsland gaan maken.... als het weer erg slecht is gaan we richting Frankrijk.....

Tips voor Duitsland of Frankrijk (of een andere bestemming) zijn meer dan welkom. En natuurlijk waar je als beginnend camperrijder allemaal aan moet denken.

We vertrekken rond 20 september a.s.
LexHav
Berichten: 8
Lid geworden op: za 16 sep 2017, 19:30
Locatie: Deventer

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door LexHav »

Hoi,

Wij zijn Wilma en Lex Haverkamp uit Deventer :wave:

Vorig jaar onze eerste camper gekocht, een Knaus C 510 met Alkoof uit 1999
Sinds vorige week zijn we de trotse eigenaren van een Burster Travel Van T620 G uit 2008, een totaal andere camper dus.

Vorig jaar hebben we alleen in Nederland rondgereden, met de nieuwe camper gaan we samen met onze hond Quinn (Vizsla) het buitenland eens bezoeken.
Een reis naar de Noordkaap staat op onze bucketlist 8-)

Ik heb tevens een vraag.
Volgens het kentekenbewijs is massa rijklaar 2930 Kg.
We hebben de camper gewogen: 2780 Kg !!!
Dit is zonder personen, maar incl 2 hh-accu's, zonnepaneel, luifel en airco.
Vreemd toch?
Zal ik dat doorgegeven ivm minder wegenbelasting?
Hebben jullie hier ervaring mee?

Groeten,
Gebruikersavatar
WdePundert
Berichten: 716
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 15:39
Locatie: Papendrecht.

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door WdePundert »

Van harte welkom hier.
Als het al mogelijk is om het leeggewicht af te waarderen zal de RDW de camper hiervoor moeten keuren lijkt me.
Groet,
Wim.

Verba volant scripta manent.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Marco Polo »

Gefeliciteerd met jullie aankoop en welkom op het forum ;-)

Ik zou er even een nieuw topic van maken. Is weer eens wat anders dan een te zware camper ;-)
Fernweh
Berichten: 1
Lid geworden op: di 19 sep 2017, 21:35

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Fernweh »

Hi, mijn naam is Peter, sinds 6 jaar woonachtig in Duitsland. Daar heb ik deze week een Mercedes-Benz 308D uit 1989 met erg weinig op de teller op de kop getikt.

In de aankomende wintermaanden hoop ik deze bus om te bouwen tot een eenvoudige maar sfeervolle camper.

Heb al veel goede tips hier gevonden en hoop zelf op den duur ook iets nuttigs te kunnen delen!

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie