Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Floortje75
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 19 mar 2017, 12:26

Even voorstellen



Bericht door Floortje75 »

Beste forumleden,
Ik wil mij graag even voorstellen; samen met mijn partner zijn wij trotse bezitters van een Volkswagen T4 Dehler Optima 4.7 hoogdak.
Foto volgt..
Ik kijk uit naar een fijne uitwisseling van informatie en tips,
groetjes,
Clarissa
DinkysToy
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 20 mar 2017, 21:42

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door DinkysToy »

Als nieuwkomers in de camperwereld zalig ons ook even voorstellen,
Wij zijn Mirjam en Terence, wonen in Zeeland en hebben sinds kort onze eerste, eigen camper in bezit.
Het is een Knaus Sky Ti 700 MEG en we zijn er zeer content mee.
Ik zag dat sommige hun camper een naam geven, dus hebben we onze camper maar de naam 'Dinkys Toy' gegeven.
Nu nog druk met andere dingen en af en toe aan de inrichting van de camper werken.
Daar komt ook nog veel bij kijken, maar in de loop van de tijd zal dat wel goed komen verder.
We hopen hier ook veel ideeën en tips op te doen in de toekomst.
Wellicht tot ziens ergens in de camperwereld.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door seth_space »

Tja, na enkele maanden meelezen en heel veel nuttige kennis opdoen is het tijd om een intro te maken.
Sinds een week eigenaar van een PLA HS75 camper uit 2013.
http://www.placamper.it/en/Models/PLA/HS75/

Perfect uitgevoerde italiaan met alles erop en eraan met als basis de Fiat Ducato. Nog even wachten op de invoer/keuring en dan kunnen we de baan op.
Beperkte ervaring met campers in europa maar wel in Nieuw zeeland. Hebben daar zo genoten van de vrijheid en mobiliteit dat de beslissing snel genomen was om onze vakanties hier op eenzelfde wijze te gaan uitvoeren.
Nog wat maatwerk sleutelen aan de camper in afwachting van het NL kenteken. Ook geen straf.. Aanpassen aan onze wensen is tenslotte een extra toevoeging.
Samen met vrouw en twee honden op pad... wat kan wachten lang duren ;)
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
robertow59
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 20 mar 2017, 13:53

even voorstellen Robertow uit Breda Knaus



Bericht door robertow59 »

Hallo ik ben Robertow uit Breda en wij hebben dit weekend een nieuwe Knaus Sun TI 700 meg gekocht. We hadden een oudje en die gaat, met pijn in het hart weg. Want die heeft wel ons campergevoel bevestigd. Dat was een Knaus Traveller uit 1991 die er nog steeds prima uitziet. Vorig jaar nog een complete revisie van de versnellingsbak gehad en 2 jaar geleden nieuwe kussens in moderne kleurzetting laten monteren. Maar we wilden toch langsbedden en een aparte slaapkamer. Maar ja eens komt de tijd. Nu nog verkopen.
We kunnen op de nieuwe Knaus nog een aantal opties laten monteren (zit in het pakket maar wel nog eigen keuzes). Dus als iemand een suggestie voor de volgende opties heeft dan hoor ik het graag.

1. Autoradio-navigatie-camera
2. satteliet-ontvanger-schotel (tv zit er al in)
3. zonnepaneel
4. Luifel
5. electrische opstap


We hebben zelf gekozen om een E&P leveller te laten plaatsen en er komt ook een Bealock systeem op.
Bijlagen
Inked20170319_161251_LI kleinklein.jpg
Inked20170319_161251_LI kleinklein.jpg (122.31 KiB) 2519 keer bekeken
Gebruikersavatar
them1971
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 20 mar 2017, 21:17
Locatie: Zeewolde

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door them1971 »

Ik ben Harald en samen met mijn vrouw en 3 kids zijn sinds een maand trotse eigenaren van een LMC 6400 uit 1986.
Gaan in de mei vakantie voor het eerst weg met een camper, voorheen alles al gehad en geprobeerd tent/vouwwagen/caravan/mobilehome/huisje.
We willen gewoon op meer plekken zijn dan 1 a 2 in een heel jaar, dus gaan er dit jaar hopelijk zoveel mogelijk op uit.
Eerste rit is de moezel, zijn dan 12,5 jaar getrouwd en van de zomer naar kroatie en terug via allerlei mooie plaatsen.
Nu al zin in :-), maar eerst nog wat dingen veranderen en toevoegen.
Bijlagen
IMG_7949.jpg
IMG_7949.jpg (99.73 KiB) 2450 keer bekeken
Groet,

Harald
Rodemuis
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 20 mar 2017, 14:28

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Rodemuis »

Hallo Beste camper bezitters .
Mijn naam is klaas ik ben zins kort ook een camper bezitter .
Het was altijd een droom van mij die is dus nu uit gekomen .
Ik ben er vaak mee op pad zodra het weer het toe laat .
Dan ga ik even lekker bij de wadden zee kijken .
Heerlijk van de rust genieten .
Het mooiste is ik woon er vlakbij lol .
Ik woon samen met mijn man in het Lauwers meer gebied .
Dus altijd de natuur om me heen .
Het is wel de bedoeling om er ook lange reizen er mee te maken .
Dat gaat dit jaar dan ook gebeuren .
De plannen zijn er al voor gemaakt .
nou verder weet ik nikst te vertellen voor zover .
Vriendelijke grt Rodemuis
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Welkom allemaal en veel veilige kilometers gewenst!
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Benjamin646
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 22 mar 2017, 16:42

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Benjamin646 »

Goedendag,

Ik ben Benjamin ik ben nieuw hier op dit forum omdat ik graag een zelfbouwcamper wil gaan bouwen met als basis een amerikaanse schoolbus. (International of gmc bleubird).
Zijn er mensen hier bekend mee en zo ja zouden die mij wat kunnen vertellen over het importeren van zo'n formaat voertuig. En op wat voor kenteken zou ik deze bus dan moeten zetten? Het gewicht zit rond de 14 a 15 ton gvw.
https://images.craigslist.org/00w0w_gtc ... 00x450.jpg
Alvast bedankt :)
Mechtild H
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 01 feb 2017, 20:11

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Mechtild H »

Hallo, ik ben Mechtild en was al op dit forum al begonnen met allerlei vragen te stellen zonder me netjes voor te stellen. Bij deze dus: Ik woon samen met mijn vriendin in de kop van Overijssel en hebben afgelopen september het camperleven ontdekt. Jaren terug heb ik ooit een Ford Transit met home-car opbouw (oldtimer) maar ik wilde nu een kleinere buscamper met vast bed. En omdat ik klussen erg leuk vindt gaan we hem zelf bouwen. Waar ik het meeste tegen op zie is de electra. Maar met hulp van jullie hier moet het wel lukken, lijkt me.
Bus is een Nissan Interstar geworden met niets erop of eraan. Een basic bus maar hopelijk wordt het ons mooie rijdende huissie.
Jowan en Lean
Berichten: 3
Lid geworden op: za 25 mar 2017, 10:09

Newbie



Bericht door Jowan en Lean »

Hallo,

Wij zijn Jowan en Lean, sinds vorig jaar trotse bezitters van een camper, fotootje volgt.
We hebben een gezin van 5 personen en een hond, hopelijk vinden we hier ideen en
eventueel antwoorden.

Tot forums,

Jowan en Lean.
Haico63

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Haico63 »

Doei :wave:
Laatst gewijzigd door Haico63 op do 30 mar 2017, 2:06, 1 keer totaal gewijzigd.
moerlandwm
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 20 feb 2017, 9:55

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door moerlandwm »

Hoi, even voorstellen. Mijn man en ik hebben na 7x een camper huren, eindelijk eentje zelf gekocht. Niesmann + Bischoff Arto 79 F.
Wij hebben 20 jaar gevaren en wilden nu alles van de andere kant zien. Omdat we allebei nog minimaal 10 jaar moeten werken, moeten de echte grote reizen nog even wachten. Nadat de boot (eindelijk) verkocht was, stonden we te trappelen om een eigen exemplaar te kopen. Omdat we eerst 7 x eentje gehuurd hebben, wisten we wat we wel en niet wilden.
We zijn met een klein bootje begonnen, opknappen en verkopen. Dit hebben zo een aantal keren gedaan, totdat we er een zelf gebouwd hebben. Aangepast voor rolstoel en wel. De oudste is namelijk meervoudig complex gehandicapt. Ze woont nog gewoon thuis en wordt nu 21 jaar. Maar we hebben toch besloten de vakanties zonder haar te doen, met pijn in ons hart. Dan gaat zij logeren en wordt goed verzorgd en kunnen wij bijtanken en met de andere dochter genieten.
Nu gaat alleen de jongste nog mee op reis. In de winter laten we de tafel zakken, een matras erop en slapen. In de zomer heeft ze haar eigen tentje naast de camper. Wij hebben een queensbed.
Kortom het is vergelijkbaar met een boot, alleen minder weersafhankelijk en je komt er iets verder mee.
Wij genieten van dit forum met al zijn bezoekers, tips en wetenswaardigheden.
Groetjes en allemaal veel camper plezier.
Rodemuis
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 20 mar 2017, 14:28

Voorstellen



Bericht door Rodemuis »

Hallo allemaal .
Ik wou me even voorstellen aan jullie.
Mijn naam is Klaas en woon op het Groningers platteland.
Hebt zins kort een mooie camper.
Waar ik erg blij mee ben het was altijd een droom van me.
Het geeft mij een gevoel van vrijheid.
Ik trekt nu nog even door Nederland maar de bedoeling is ook het buitenland,
te ontdekken en dan wel het liefst warmen landen aan doen.
Ik zou nu proberen om een foto te plaatste van me droom camper.
Nou vriendelijker groet Rodemuis
^3CCAB692B4609E4960D2137CB2BDC5EA53AD63C63DF87495EA^pimgpsh_fullsize_distr.jpg
^3CCAB692B4609E4960D2137CB2BDC5EA53AD63C63DF87495EA^pimgpsh_fullsize_distr.jpg (101.23 KiB) 3408 keer bekeken
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door B1gcheese »

Hij staat er op Klaas! Welkom hier en veel veilige kilometers gewenst!
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Plaats reactie