Nieuw hier? Stel je even voor!

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
humpie
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 04 okt 2017, 18:28

Even voorstellen



Bericht door humpie »

Goedenavond leden van het Camperforum,
Ik ben Martin uit Dreischor en vandaag lid geworden.
Ik heb sinds enkele weken een camper -een oudje- ,maar ben er erg blij mee.
Uiteraard heb ik veel vragen en wellicht kan ik op deze site antwoorden vinden of krijgen.

Met vriendelijke groet,
Martin
Gebruikersavatar
WdePundert
Berichten: 716
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 15:39
Locatie: Papendrecht.

Re: Even voorstellen



Bericht door WdePundert »

Welkom hier en veel plezier op dit nuttige forum.
Groet,
Wim.

Verba volant scripta manent.
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 940
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Even voorstellen



Bericht door djurre1980 »

Welkom op dit gezellige forum.
De oudjes zijn het leukst, maar een voorwaarde van een lidmaatschap hier is wel dat je foto's plaatst van je aanwinst :cheers:
Gebruikersavatar
Ercumet-Ozbek
Berichten: 1990
Lid geworden op: di 07 feb 2006, 23:01
Locatie: Vlaardingen/Anamur(Tr.)

Re: Even voorstellen



Bericht door Ercumet-Ozbek »

Welkom :cheers:
Boranka
Gillis
Berichten: 27
Lid geworden op: di 10 okt 2017, 9:32
Locatie: Belgisch Limburg

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Gillis »

Dag iedereen, ik ben hier heel nieuw en zal proberen mijn weg hier te vinden.
Ik heb mijn Fiat Ducato (gewone bestelwagen) ingericht als kampeerauto.
Tja camper durf ik niet zeggen want alles is heel basic.
Het is te zeggen; we hebben een bed, een wastafel met kraantje (keukentje), een wc een koepel, een luifel en verder de nodige kastjes en opbergruimte.
We hebben ook de nodige 220 stopcontacten en aansluitingen voor 12 volt.
Een voortent is in bestelling en ik probeer een bagage bak te maken voor de trekhaak.
Zo, dat was het dan, ik heb mij voorgesteld, o ja, ik woon in Belgisch Limburg.

Ik zit ook met nog vragen maar die zal ik proberen op de juiste plaats te stellen.
Het moet niet altijd veel zíjn om gelukkig te zijn!
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Nieuw hier? Stel je even voor! Macfocus stelt zich voor



Bericht door macfocus »

macfocus schreef:Hallo,

Maar even voorstellen.
Macfocus, kamperen met de paplepel ingegoten, reisliefhebber die dat volgens zichzelf te weinig doet maar niets te klagen heeft.
Gezin van 4 waaronder 2 dames van nu 12 en 15.
Kwa vakanties hebben we alles al gehad/gedaan, bungalowtent,, de Waard tent, caravan, luxe tunneltent, huisjes van particulieren, simpele tunneltent tot 2 mooie verre trips buiten Europa, en volgend jaar eindelijk een keer met de camper.
De camper is een huurexemplaar. Een Volkswagen Missouri. Al wat ouder, maar dat is voor ons geen probleem.

We hebben nog geen idee waar we heengaan. De huidige ideeën gaan van Zweden (al vaak geweest), Engeland, baskenland of slovenië. En wie weet wordt het wel wat anders.

We zijn van mooie plekjes, leuke en betaalbare restaurantjes en en bepaalde mate van rust. Geen animatieteams etc.
Wildkamperen staat ook op het lijstje wat aantrekkelijk lijkt.

We gaan vast de nodige vragen stellen en veel ideeën opdoen hier.

Ik zal ons voorstel bericht maar even bijwerken.
De dames zijn inmiddels een jaartje ouder (en wellicht ook wat wijzer), de reis met de huurcamper is gemaakt (het werd last minute een erg leuke 5000km trip Noord-Spanje). En inmiddels is de knoop doorgehakt en hebben we onze eigen camper.
Een 25 jaar oude maar voorzover te zien in goed staat verkerenden Knaus Traveller 630.
Snel? Nee, ruim wel en vrijwel precies wat we wilden hebben.
Enige "issue" is waar we onze kampeerstoelen onderweg laten. Voorlopig in de alkoof.

Binnenkort maar even een weekendje weg, lekker ontdekken hoe deze camper "werkt".
1000_wo3.jpg
1000_wo3.jpg (114.19 KiB) 1418 keer bekeken
IMG_3440_Klein.jpg
IMG_3440_Klein.jpg (137.38 KiB) 1418 keer bekeken
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Voader
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 3:07
Locatie: Waregem

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Voader »

Wij zijn twee vijftigers met een dobermann, die na vele jaren met de caravan de overstap naar een camper gemaakt hebben.

Zaterdag gingen we kijken voor een tweedehands maar toen we in de toonzaal liepen zijn we voor een nieuwe Chausson Welcome 727GA limited edition met fiat ducato 130 gegaan. :lol: ;;-)
Hij zal op 15 november geleverd worden.

Ik ben nu al aan het kijken voor een weekje. Maar aan de andere kant zou ik nie beter wachten tot na 1 jan om hem te laten leveren. Of maakt dit voor eencamper niet echt uit. hij nu einde 2017 of 2018 ingeschreven is?

In de lente staat alvast een rondtrip spanje portugal op de agenda. Ondertussen beetje benelux.

Fotos volgen
:P :P
MssgOnline
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 18:48

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door MssgOnline »

Goedendag iedereen
Laatst gewijzigd door MssgOnline op ma 30 nov 2020, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Zadowolony »

Bijna 60-ers , caravanners, en denkend over een camper.
Reizend met twee honden en wat fysieke ongemakken.
Nog niet overtuigd of we blijven caravannen of gaan camperen, vandaar dat we gaan meelezen.
Ik denk aan een kleine camper, manlief denkt dat een ruimere niet uitmaakt qua rijden.
Hik ook nog erg tegen de prijs aan van een nieuwe camper versus die van een caravan. (tweedehands hebben we meestal geen geluk dus geen optie.)
Hebben nu een KNAUS Sudwind caravan met mover die er na 9 jaar nog als nieuw uitziet. Maar groot nu dochter niet meer mee gaat , en gewicht van de caravan vraagt ook een zware ( dus dure ) personenauto ervoor.

Ik weet dat eerst een camper huren verstandig is,maar liefst ga ik direct op stap met eigen spullen .
Dus ik ga komende maanden meelezen en hoop dat we er dan uit komen.

Gr
Irene
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door blizard »

Welkom!
Nog niet overtuigd of we blijven caravannen of gaan camperen
Het rijgedrag met een caravan is doorgaans anders dan je met een MH zou doen.
Wij verkassen in principe iedere ochtend, en proberen die middag een plekje te vinden en de omgeving te verkennen.

Met een caravan sta je vaak op een (gereserveerd) stekkie.

Een langere camper is geen probleem, een (half) alkoof is vaak breder, en daar hebben sommige mensen moeite mee (vooral spiegels)

Vaak zie je ook dat mensen de auto wegdoen, en dan een buscamper aanschaffen. Wel wat lastiger met boodschappen doen, maar je spaart wel een auto uit met de bijkomende kosten.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Nieuw hier? Stel je even voor!



Bericht door Zadowolony »

Bedankt!

Ik denk aan een kleine half integraal met daarnaast een kleine bestelauto voor oa de hondensport. En dan de camper ook als tweede auto gebruiken, vooral bij bezoek aan familie en vrienden lijkt het mij handig. Hoeven we s avonds niet terug te rijden
Een garagebox in de camper is wel handig voor de fietsen, maar dan wordt de camper ook weer groter....zal dan in ieder geval geen Bus worden.

We gaan de komende maanden gewoon wat dealers langs om te kijken wat er zoal wordt aangeboden.
pannemans mathieu
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 25 okt 2017, 15:06

Pegaso freak



Bericht door pannemans mathieu »

Hallo allemaal ik ben Mathieu Pannemans en dat is mijne Pegaso bwj 1999
Type 2.8.I.d.td
pegaso.jpg
pegaso.jpg (13.39 KiB) 984 keer bekeken
Nachtzuster Ron
Berichten: 30
Lid geworden op: do 26 okt 2017, 6:17
Locatie: Lelystad

Dank voor het toevoegen!



Bericht door Nachtzuster Ron »

Hoi!

Ik ben Ron wonend te Lelystad en beginnend Camperaar.
Gekocht omdat "er een gereviseerde motor"in ligt... :crazy: Een Fiat Ducato 280 met Burtsner opbouw A710?

Ik ben handig maar niet alleswetend, gekocht voor de ruimte vast bed en alkoof voor de te grote kids die maar niet het huis uit willen of weer terugkomen :-B .

Vocht ja door het luik in het sanitaire gedeelte en een "klein"vochtplekje" achter, bedrading in orde eeh nee, afvoeren zijn die goed eeh nee, etc maar daar ga ik een nieuw topic voor aanmaken. Is er iets wat wel goed is? Ja hij rijd als een tiet heeft een prachtige blauwe voorbumper :bow: en ik ben positief! :cheers: :cheers:

Afbeelding
Nachtzuster Ron
Berichten: 30
Lid geworden op: do 26 okt 2017, 6:17
Locatie: Lelystad

Re: Dank voor het toevoegen!



Bericht door Nachtzuster Ron »

Oeps deze hoorde onder Nieuw hier? Stel je even voor! kan een Mod dit verplaatsen?
Plaats reactie